۴۱۳۹۱
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!

اگر در جست‌وجوی غذای مغذی و مفید، خوش آب و رنگ و مفید برای روزهای زمستانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم همبرگر با سس لبو را تجربه کنید.

تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!

مجله سیب سبز : اگر در جست‌وجوی غذای مغذی و مفید، خوش آب و رنگ و مفید برای روزهای زمستانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم همبرگر با سس لبو را تجربه کنید. با مصرف این غذا علاوه بر تامین میزان انرژی مورد نیاز برای روزهای سرد سه ماهه آخر سال می‌توانید از خواص آن برای تقویت دستگاه گوارش به ویژه معده و روده‌ها بهره‌مند شوید.

تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!
با مصرف اين غذا...

علاوه بر تقویت معده به تسکین دردهای ناشی از نفخ معده کمک کنید.‬

‫از ابتلا به کم‌خونی به ویژه در دختران‌جوان پیشگیری کنید.‬

‫ سوخت و ساز موادغذایی را در بدن کودکان و نوجوانان افزایش دهید.‬


تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!

دستور تهيه :

مواد لازم:

۱) گوشت گوسفند: يك کيلو

۲) ریحان: ۵-۴ قاشق چاي‌خوري، ساطوری شده

۳) مرزه خشک شده: يك قاشق چای‌خوری

۴) روغن زیتون: به میزان لازم

۵) پیاز: يك عدد متوسط

۶) نمک و فلفل: به اندازه مورد نیاز

روش تهيه:

گوشت چرخ‌ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن گرفته شده به خوبی ترکیب کنید و با نمک و فلفل گوشت را طعم‌دار کنید. سپس سبزی‌های ساطوری شده مرزه و ریحان را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کرده و این ترکیب را به خوبی هم بزنید. آنگاه اجازه دهید این ترکیب برای مدتی باقی بماند تا به خوبی جا بیفتد. سپس به اندازه یک گلوله کوچک از گوشت را جدا کنید و با آن یک همبرگر متوسط بسازید و آن را درون روغن زیتون سرخ کنید.

برای آماده کردن نان همبرگر هم می‌توانید با کمک فرچه مخصوص آشپزی روی نان را به روغن زیتون آغشته کرده و آن را درون فر کمی برشته کنید. سپس همبرگر را لای نان قرار دهید و آن را با سس لبو تزئین کنید.


سس لبو

مواد لازم:

1) ماست خامه‌ای: 3-2 قاشق غذاخوری

2) پنیر سفید فتا: 100گرم

3) لبوی خرد شده: نصف استکان

4) آب لبو: نصف استکان

روش تهيه:

پنیر سفید را با پشت قاشق له کنید و آن را با ماست خامه‌ای به خوبی ترکیب کرده و هم بزنید تا به خوبی یکدست شود. سپس آب لبوی آماده را کم‌كم به سس اضافه کنید تا رنگ آن به دلخواه شما در آید. می‌توانید یک قطعه کوچک از لبوی خرد شده را نیز رنده کرده و به سس لبو اضافه کنید و از این سس برای تزئین و طعم‌دار کردن همبرگر خود استفاده کنید.

نکته: برای تزئين ظرفی که در آن همبرگر را سرو می‌کنید،می‌توانید از لبوی رنده شده در کنار نان، همبرگر و سس لبو استفاده کنید.

افرادی که تمایل دارند از گوشت چرب‌تر برای تهیه همبرگر استفاده کنند، می‌توانند بدون افزودن روغن، همبرگر را سرخ کنند. برای این منظور کافی است تابه را روی حرارت قرار داده تا گرم شود. سپس همبرگر را درون تابه ریخته و آن را با کفگیر به کف ‌تابه بچسبانند تا به خوبی با چربی خود گوشت پخته شود و همبرگر پف نکند.


این غذا چه خواصی دارد؟

تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!
پیشگیری از نفخ و گاز معده با ریحان

وجود ریحان تازه و ساطوری شده در این غذا چند حسن دارد؛ پیش از هرچیز موجب طعم‌دار و معطر شدن همبرگرها می‌شود و از طرفی به افرادی که دچار ضعف دستگاه گوارش هستند، کمک مي‌کند تا بعد از مصرف غذاهایی مانند همبرگر دچار نفخ نشوند و هضم بهتری هنگام مصرف گوشت داشته باشند. از طرفی مصرف سبزی خوردن که در آن مقدار قابل ملاحظه‌ای ریحان وجود دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای سرو غذاهایی باشد که در آنها از گوشت قرمز استفاده شده است؛ به همین دلیل است که ما از زمان‌های دور کباب را با ریحان می‌خوریم. از طرفی، درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف ریحان علاوه بر درمان نفخ به تسکین دردهای ناشی از گاز معده و روده و همین‌طور کندی عملکرد روده‌ها نيز کمک می‌کند.


تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!
تقویت معده با مرزه

این گیاه از جمله گیاهان گرم و خشک است که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین طعم‌دهنده‌های غذا در فصل زمستان باشد. افرادی که این سبزی خشک کرده را با غذا مصرف کنند، می‌توانند از خاصیت آن برای تقویت معده استفاده کنند. از طرفی اضافه کردن خشک شده گیاه مرزه به برنامه غذایی روزانه افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند مفید است. این گیاه می‌تواند بهترین گزینه برای بهبود و تسهیل سوخت و ساز و هضم مواد غذایی در بدن باشد و مصرف غذا را برای کودکان و نوجوانانی که دستگاه گوارش ضعیف‌تری دارند امکان‌پذیر کند.

می‌توانید به جای گوشت گوسفند از گوشت چرخ‌کرده شترمرغ که گوشتی گرم‌تر و مناسب‌تر برای فصل سرد زمستان است، استفاده کنید. همبرگری که با این گوشت تهیه می‌شود کمی نرم‌تر و لطیف‌تر می‌شود.

تقویت دستگاه گوارش با همبرگر!

کاهش کلسترول خون با لبو

تهیه سس لبو و سرو آن با همبرگر تهیه شده از گوشت قرمز به کاهش میزان جذب کلسترول کمک می‌کند و خاصیت زیادی برای کاهش میزان چربی خون دارد. علاوه بر این لبو به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی آهن و ویتامین c و اسید فولیک، یکی از بهترین منابع برای بهبود کم‌خونی و حتی پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی، به ویژه در خانم‌های جوان است، بنابراین افرادی که تمایل دارند از این خاصیت لبو بیشتر بهره ببرند، می‌توانند در کنار سرو همبرگر از لبوی رنده شده نیز استفاده کنند.

ریزه‌کاری‌های طبخ گوشت

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند موقع پختن گوشت چرخ کرده باید تابه و روغن خوب داغ شده باشد؛ البته نباید درجه حرارت زیاد باشد چون باعث جدا شدن شیره از گوشت شده و گوشت به صورت اسفنجی و سفت ‌می‌شود؛ پس آن را با حرارت کم بپزید. اگر گوشت در آب خودش به آرامی پخته شود، مواد غذایی آن یعنی اسیدهای آمینه و بسیاری از ویتامین‌های گروه B در آن حفظ می‌شوند ولی این مواد بر اثر حرارت زیاد از بین می‌روند. پس درجه حرارت زیاد باعث می‌شود شیره و مواد مغذی از گوشت خارج شود و طعم آن از بین برود. در مورد اضافه کردن نمک به گوشت هم یادتان باشد نمک پاشیدن به گوشت، آب آن را خارج کرده و آن را سفت و خشک می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید آب و شیره گوشت در آن بماند بهتر است از نمک زدن در اوایل کار خودداری کنید و قبل از خوردن به آن نمک بزنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج