۴۱۳۹۷۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

حالا دیگر الگوریتم‌ها هم از مد سر درمی‌آورند!

مد و زیبایی، یک صنعت، مهارت، دلمشغولی و اصلا یک دنیاست. فرش‌های قرمز جشنواره‌های فیلم را در نظر بگیرید و ببینید که چقدر سریع سبک‌ها و مدها تغییر می‌کنند.

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: مد و زیبایی، یک صنعت، مهارت، دلمشغولی و اصلا یک دنیاست. فرش‌های قرمز جشنواره‌های فیلم را در نظر بگیرید و ببینید که چقدر سریع سبک‌ها و مدها تغییر می‌کنند.
حالا دیگر الگوریتم‌ها هم از مد سر درمی‌آورند!

اما حالا در کره جنوبی شرکتی به نام SK Planet، در یک آزمایشگاه هوش مصنوعی، یک موتور جستجوی ویژه ساخنه است که از شبکه عصبی مصنوعی استفاده می‌کند. این ماشین مد، مفهوم مد و استایل‌ها را درک می‌کند، می‌‌داند که چطور لباس‌ها را با هم ست کند.

این هوش مصنوعی، گرچه هنوز به پای استایلیست‌های خلاق و صاحب سبک نرسیده است، اما دست‌کم گام‌های اول را در این مسیر برداشته است و مثل هر هنرمند تازه‌کاری در مد و زیبایی، نخست از کپی کردن هوشمندانه شروع کرده است.

ماده خام اولیه مورد نیاز این الگوریتم، عکس است و خوشبختانه از نظر عکس هیچ کمبودی با توجه با هزاران عکس گرفته شده از شوهای مد و جشنواره‌ها وجود ندارد.

اگر بانویی، آرزوی خود را با این الگوریتم- موتور جستجو درمیان بگذارد و مثلا بگوید که می‌خواهد کفشی مثل سلنا گومز یا لباسی مثل ناتالی پورتمن داشته باشد، این موتور جستجو شروع به جستجو در کاتالوگ‌های لباس موجود می‌کند و شبیه‌ترین و هماهنگ‌‌ترین لباس‌ها را انتخاب و پیشنهاد می‌کند.

در مرحله حرف شاید به نظرتان چنین کاری چندان پیچیده نباشد، اما فهم لباس پیچیدگی بسیار زیادی دارد، در شرایطی که خیلی وقت‌ها مغزهای انسان‌ها هم تفاوت بین لباس‌ها را به خوبی متوجه نمی‌شوند، چطوذ انتظار دارید یک هوش مصنوعی متوجه تفاوت بلندی، کوتاهی، چین‌ها و رنگ‌ها و بافت‌ها شود؟!

پژوهشگران هوش مصنوعی برای اینکه بتوانند موفق شوند، با وجود اینکه اصولا باید آدم‌های اندکی منزوی و خشک باشند، تصمیم گرفتند که غرور خود را کنار بگذارند، کامپیوترهایشان را ترک کنند و به طراحان واقعی مراجعه کنند و تجربه‌آموزی کنند. چون اگر خودشان شناخت مختصری از مد نمی‌داشتند، چطور می‌توانستند یک الگوریتم پیشرفته مد بسازند؟

در مرحله بعد آنها نزدیک به یک میلیون عکس، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین فروش لباس کره جنوبی -۱۱Street- را به خورد الگوریتم‌شان دادند تا الگوریتم، هزاران استایل موجود در آنها را بیرون بکشد.

الگوریتم البته مشکلات خاص مربوط به خودش را دارد. مثلا محتاج عکس‌ها باکیفیت است و نمی‌تواند با عکس‌های کم‌کیفیت کار کند و به علاوه طوری طرح‌ریزی شده که عکس‌های لباس‌های مانکن‌هایی را که در فضای بیرون و طبیعی هستند بیشتر درک می‌کند تا عکس‌های مانکن‌ها در مجلات مد که پس‌زمینه آنها فتوشاپ شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج