جاباما
۴۱۴۰۱۲
۳۲ نظر
۵۰۰۴
۳۲ نظر
۵۰۰۴
پ

آیت الله مصباح یزدی: مردم از اوضاع راضی نیستند

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: فقط یک اقلیتی هستند که با ویژگی های خاص که هر روز به ثروت آن ها افزوده و فاصله آن ها با توده مردم بیشتر می شود وگرنه عموم مردم خیلی راضی نیستند، به ویژه کارمندهایی که حقوق ثابتی دارند و هر روز هزینه سنگین تر و جنس ها گران تر می شود.

خبرگزاری رسا: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی که در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، گفت: شغل هایی در جامعه شغل هایی هستند که غالبا جانشین پذیر است به عنوان مثال اگر نانوا نباشند این امکان وجود دارد که مردم در خانه خود نان تهیه کنند.

وی افزود: اگر پلیس در کشور نباشد امنیت به خطر می افتد و زندگی اجتماعی شکل نمی گیرد، کسانی که از دیرباز فلسفه سیاسی را نوشتند عمده دلیل آن ها درباره لزوم تشکیل دولت این بود که اگر دولت در جامعه نباشد ناامنی می شود و با وجود ناامنی زندگی اجتماعی شکل نمی گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که استفاده کردن از موقعیت برای سعادت دنیا و آخرت شرط دیگری غیر از پذیرفتن شغل دارد، اظهار داشت: این شرط عبارت از نیست انسان ها است، اگر نیست فقط شغل باشد نمی توان انتظار پاداش اخروی داشت اما اگر نیست انجام وظیفه و خدمت برای خدا باشد ثواب اخروی دارد.

وی ادامه داد: گاهی برخی می گویند که پلیس های دیگر کشورها به دلیل سخت گیری قوانین و تأمین بودن نیروها وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و در آن کشورها فرهنگ نظم وجود دارد اما باید بدانیم ولو اگر در پلیس ما کاستی هایی وجود دارد در بسیاری از کشورها اوضاع بسیار خراب بوده و فسادهای فراوانی وجود دارد؛ برخی از کارهایی که ما وظیفه پلیس می دانیم پیگیری کند در آن کشورها هیچ عیبی ندارد و امری عادی به شمار می رود.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که امنیت کشور ما از امنیت کشورهای دنیا بهتر است، ابراز داشت: امنیت همسایه ها که هیچ حتی امنیت کشورهایی که ادعا می شود پیشرفته هستند و امنیت بالایی دارد به امنیت ایران نمی رسد، با وجود برخی نقص هایی که وجود دارد اما امنیت ما در دنیا بی نظیر است.

وی با اشاره به دلیل وجود امنیت بالا در کشور عنوان کرد: آیا ما همانند برخی کشورها قوانین سخت گیرانه داریم یا حقوق پلیس های ما بالا است که تأمین باشند، وضعیت به ویژه با وجود گرانی ها و تورم ها مشخص است و افراد متوسط جامعه را در هیچ قشری راضی نمی کند.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: فقط یک اقلیتی هستند که با ویژگی های خاص که هر روز به ثروت آن ها افزوده و فاصله آن ها با توده مردم بیشتر می شود وگرنه عموم مردم خیلی راضی نیستند، به ویژه کارمندهایی که حقوق ثابتی دارند و هر روز هزینه سنگین تر و جنس ها گران تر می شود.

وی اضافه کرد: در کشور ما و برخی کشورهای دیگر عامل مشترکی وجود دارد که پایبندی به ارزش های دینی است، ممکن است گفته شود که فلان کشور مسیحی مسلمان نیست که پایبند به ارزش ها باشد، نباید فراموش کرد ارزش هایی که انبیای الهی برای بشر آوردند و در بین مردم نهادینه شده کم نیست؛ حتی یک انسان بت پرست برای خود ارزش هایی دارد و مقید است که آن ها را رعایت کند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که هر جا پایبندی به ارزش های دینی بیشتر باشد امنیت، نوع دوستی، خیرخواهی و مهربانی بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: جاهایی که ارزش ها وجود ندارد به دلیل این است که پایه های اعتقادی و ارزشی سست است.

وی ادامه داد: اگر گفته شود جاهایی که امنیت دارد به دلیل وضع قوانین سخت و انضباطی است و در کشور ما هم وضع شود آیا وضعیت اصلاح می شود، احتمال دارد با وضع این قوانین راه جدیدی برای تخلفات جدید پیدا می شود، به عنوان مثال در دوره های گذشته بازرسی گذاشته بودند تا بر گران فروشی ها نظارت کند اما همین برخی از این بازرس ها راهی برای اخاذی پیدا کرده بودند که بعد از چند مدت بازرسی را بستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که این گونه نیست که لزوما با درنظر گرفتن قوانین سخت وضعیت حل شود، ابراز داشت: گاهی اتفاق افتاده پشت کوه قاف کسانی با تعدادی از نمایندگان مجلس زد و بند کردند که مثلا فردا به فلان چیز رأی دهند، سکه تقسیم یا وعده های داده شده تا فردا نمایندگان رأی بدهند، همان کسانی که دیروز انتقاد می کردند امروز رأی می دهند.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که با صرف وضع قوانین سخت و در نظر گرفتن مجازات های سنگین کار به سامان نمی رسد، گفت: اگر تلاش کنیم که نیروها دیندار باشند و از خدا بترسند اوضاع به گونه ای دیگر می شود، اگر هزینه هایی که برای بسیاری از موارد صرف می کنیم نصف آن را برای این که مبانی دینی، اعتقادی و ارزشی افراد را تقویت کنیم بهتر به هدف می رسیم و آفات کمتر خواهد بود.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که اگر دین باشد نیازی به وضع قوانین سخت گیرانه نیست، گفت: اگر در هر کشوری ارزش های دینی نهادینه شود امنیت بالاتر خواهد بود.

وی افزود: اگر این گونه باشد متوجه می شویم چرا از وقتی که انقلاب به پیروزی رسید و حکومت اسلامی بر قرار شد نهاد جدید در نیروهای مسلح به عنوان عقیدتی سیاسی به وجود آمد، کسانی بودند که تحت تأثیر فرهنگ غربی یا این که خود ریگی در کفش داشتند می گفتند که شما با این کار مغز افراد را شست وشو می دهید و آن ها را به گونه ای به بار می آورید که بر اساس خواسته شما کار کنند که خلاف آزادی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نمونه بارز تفکر لیبرالیسم افراطی آمریکا است، اظهار داشت: هیچ جای دنیا همانند آمریکا بی بند و باری و سقوط ارزش های اخلاقی وجود ندارد.

وی با اشاره به سفر خود به کشور شیلی ادامه داد در این سفر با هیأت رییسه دانشگاه تراز اول شیلی دیداری داشتیم که می گفتند «ما از آینده جوانان خود ناامید هستیم چون تحت تأثیر فرهنگ آمریکایی فاسد شده اند و هیچ امیدی به آن ها نداریم، هیچ جایی را در دنیا نمی شناسیم که برنامه ای برای اصلاح جوانان ارائه دهد تنها چیزی که شنیدیم نهضتی است که امام در ایران راه انداخته که برنامه اخلاقی دارد و ما احتمال می دهیم شما بتوانید با الگو گیری از روش امام به ما روشی را پیشنهاد کنید تا جوانان را از فساد نجات دهیم».

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که فرهنگی که در آمریکا هست در هیچ جای دنیا وجود ندارد، ابراز داشت: حتی اروپایی ها هم سعی می کنند که زیر بار این فرهنگ نروند، بسیاری از اساتید اروپایی تصریحا و تلویحا فرهنگ بی بندوباری آمریکایی را مذمت می کنند.

وی عنوان کرد: ما با چنین فرهنگی مواجه هستیم که روز به روز نفوذ بیشتری در کشورها و عمق بیشتری در فساد پیدا می کند، یکی از موضوعات و سوژه هایی که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات خود مطرح می کنند این است که ما مخالف هم جنس بازی نیستیم و از آن حمایت می کنیم، این سوژه تبلیغاتی آن ها برای جلب آرای مردم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: می خواهند فرهنگ فساد را جهانی کرده و این بلا را بر سر ایران اسلامی بیاورند، آیا در برابر این مسأله قانون وضع کنیم درست می شود، اگر خدایی نکرده یکی از کسانی که در دولت مقامی دارد نسبت به این مسائل بی میل نباشد و بگوید آمریکا کشور متمدن و الگوی ما است چه باید کرد.

وی اضافه کرد: می گویند آمریکا الگو نباشد پس چه کسی باشد، می گویند اگر می خواهیم پیشرفت کنیم الگویی بهتر از آمریکا نخواهیم داشت، ادعا می کنند برای پیشرفت همان کاری را که آن ها کردند باید انجام دهیم و ما از فرق سر تا ناخن پا باید فرنگی شویم وگرنه به فقر و فلاکت مبتلا خواهیم بود؛ می گویند خیلی هم نباید دغدغه آخرت را داشت حال چه چیزی می تواند جلوی این سیل بنیان کن را بگیرد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که هیچ راهی برای جلوگیری از فساد و انحراف جز تقویت مبانی اعتقادی و ارزشی یعنی دین وجود ندارد، گفت: اگر آرامش، خانواده سالم امنیت می خواهیم باید دین داشته باشیم و هیچ چیز نمی تواند جای دین را بگیرد؛ اگر این است که از همان پایین باید شروع کرد و هر مسؤولی باید سعی کند که زیر دستان خود را دیندار تر بار بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      این اعتراف شجاعت می خواست.
      آفرین به همچین مراجع شجاعی که یکی از بزرگترین ارکان انتخاب یک مرجع تقلید شجاعت می باشد .

    • مرد

      بنده با 2 شیفت کاری به گدایی افتادم* همین الان 5 ملیون تومن قسط عقب افتاده دارم که هرماه هم به اون افزوده میشه+ اخرین باری گوشت خوردمم یادم نمیاد+ خدایا زودتر بمیرم از این مملکتو از این زندگی راحت بشم+ اون بالا بالاها بخور بخوره و کف جامعه مردم دارن میمیرن

    • ح ن

      غیب که نگفته همه میدونن که مردم از شرایط راضی نیستن. دوره احمدی هم راضی نبودن.اللهم عجل لولیک الفرج

    • نادیا

      چه فایده نظر بدیم ؟ پخش نمیشه وگرنه حرف زیاد داریم

    • رضا

      این موضوع که مر بوط به سه سال اخیر نیست؟ فقط از دولت آقای روحانی ناراضی هستند؟

    • علی

      همه ملت ناراضی ان همه شون ب غیر از نجومی بگیرا و اختلاس گرا ممنون اقای روحانی با اون 100روز وعده ات ب ملت

    • بدون نام

      حرف اول و اخر را در این کشور قیمت دلار میزند وقتی چند سال پیش قیمت دلار پایین بود قدرت خرید مردم بالا بود ووقتی هم مسئولین پیش قیمت دلار را یک شبه دو برابر میکردند قیمت جنسها چند برابر می شد .با این وضعیت برخی از مسئولان باز هم علاقمند قیمت دلار را بجای اینکه پایین بیاورند تا مردم راحتر به زندگی شان برسند دوست دارند قیمت دلار را بالا ببرند به بهانه اینکه صادرات بیشتر شود همیشه برای من سئوال بود رفاه مردم واجب است یا صادرات؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه مگه چی صادر میکنن. پسته و سیب زمینی؟؟؟! نه صنعت درست و حسابی داریم نه کسی که دلش به حال مردم بسوزه

    • بدون نام

      جناب یزدی درود بر شما که درد ما را لمس کردید احساس کردید نه تنها ناراضی هستیم بلکه بریدم یاس ناامیدی فشار زندگی بیکاری همسرم اجاره نشنی عقب افتادن کرایه که غرغر صاحب ملک بیماری همسرم بیماری خودم از اینکه نتوانی مایحتاج روزانه را بخری نتوانی به دکتر بروی نتوانی یک روز با ارامش زندگی کنی شاهد باشی دخترت در دانشگاه قبول شده برای فوق ونتوانی سه میلیون برای ثبت نام بدهی ازاینکه چشمانم دارد کم کم تار میشود واب میاورد عمل کنی از اینکه پایم با یک اتفاق ناقص شدکفش نباید بپوشم یک جفت کتانی بخری ازاینکه با بوی برنج یرانی همسایه اه بکشی ازاینکه سه سال است یک کیلو گوشت نتوانسته ام بخرم از اینکه پولت را ببری مسکن مهر با هزار ارزو یه سقف داشته باشی ولی بخورند وپنج ساله بعد بگویند باید ده میلیون بدهی از اینکه مجلس رفتم با تنی نانوان شرح حالم را گفتم من پاس میدهند ازاینکه حقارت تمام وجودت رابگیرد ازاینکه شبها با پانزده قرص خواب بخوابی ازاینکه التماس کمیته امداد را برای دومیلیون بکنی وابروی چند ساله را به حراج بگذاری از اینکه پسر هموفیلم درد میکشد ونتوانی تغذیه داشته باشی ازاینکه نتوانی پول برق بدهی تا ساعت ده شب با نور ی که از پنجره همسایه بنشنی در تاریکی از اینکه دستانم توان شستشو ندارد ماشین لباسشویت که سیصد هزار تومان خرج درست کردنش است نتوانی بدهی از اینکه وقتی میخواهی قسط بدهی باید چه کنم چه کنم کنی ازاینکه وقتی ماشین مدل 79 همسرم خراب میشود غم دنیا اوار میشود بر سرمان بله اقای یزدی اینها حرفهای یک زن بیمار وناتوان است نگفتم برای گدای نه زیرا خدا را دارم اما انصاف نیست این همه ظلم که مسولان در حق ما کردنند والان هم جز خدا فریاد رسی نیست بدانید امثال من ویا شاید بدتر باشد ولی رسم اسلامی این نبست

    • بدون نام

      هیچکی راضی نیست اوضاع خرابه

    • بدون نام

      بمیرم الهی برای اون هم وطن عزیزع که ساعت (۱۵/۳)پیام داده ،،،،میخوام بگم که جانا سخن از زبان ما میگویی ...منتهی با خوندن غمنامه شما ،غم خودم یادم رفت ،،،،،،ایووووووول به آیت الله مصباح یزدی ،

    • بدون نام

      خوهشا لطفا مردم ایران را دراولویت بگذارید اول مردمتان را سیر کنید بعد هرچی موند به کشورهای برادر کمک کنید مردم دیگه خسته شده اند جنگ تحریم فساد وفاصله طبقاتی شدید داد مردم را دراورده به داد مردم برسید تامبادا زمانی به این فکر بیفتید که کار از کار گذشته خداییش

    • علی

      چقدرمردم قانعی هستیم همینکه حرف دل مارا زدی خوشحالیم،.

    • بدون نام

      نه آقا من راضی راضیم کی میگه راضی نیست من خدا رو شکر راضی هستم و تورم روی من اثری نداره چون خدا رو شکر کار هم ندارم که پول داشته باشم و یه وقت تورم روی جیب من تاثیر داشته باشه. آقایون من راضیم

    • بدون نام

      ازدلواپس وتندروها ناراضی هستیم.

    • بدون نام

      اقلیت ها همانا حلقه های قدرت هستند

    • بدون نام

      دست نانوانهای زحمتکش و باانصاف را باید بوسید.

    • بدون نام

      زنده باد ايران

    • بدون نام

      به جایی رسیده که مسولین هم داره فریادشان بلند میشه!

    • نارگیل

      ..سیاست و قوانین دولت ما مثل این میمونه که هزارسال از قدمتش گذشته باشه و کهنه شده..باید یه خانه تکانی ترو تمیزی صورت بگیره تا همچی تمیز بشه و حساب شده

    • بدون نام

      نیستیم بخدا نیستیم پدرمون دراومد با این گرونی تورم بیکاری پول بی ارزش ای خدا

    • بدون نام

      اخرش تا کی اخه چرا از زجر دادن ملت اینقدر خوشحال میشید با این گرونی وبدبختی ک ازقصد ب بار می اورید ودست خودتونه هیچ کس با ظلم پایدارنیست

    • بدون نام

      پروردگار متعال خودت به دادمان برس از بیکاری گرسنگی فقر بیداد می کنیم به خدا قسم دیگر بریدیم تا کی ادامه دارد ا

    • بدون نام

      ....
      ما خیلی وقت است فریاد دادخواهی داریم.

    • بدون نام

      چه عجب !!!!! ...

    • بدون نام

      برای گفتن این حرفا دیره باید هشت سال قبل این تذکرات داده میشد همون موقع که شب خوابیدم و صبح بلند شدیم بنزین شده لیتری 1000 و دلار سه برابر شد

      پاسخ ها

      • شاهین

        واقعا هم گند زده شد به اوضاعه اقتصادی در همون زمان

    • بدون نام

      بله

    • بهزاد

      از هیچی راضی نیستیم.کار نیست.اقتصاد داغون.آدم گرسنه هم دین و ایمون نمیشناسه

    • عرفان

      بابا همه داغونن داریم به مرگ راضی میشیم. این بود حق مردمی که روی ثروت خوابیدن؟
      ... از وقتی که نخبه هامون همه فراری ان از وقتی درد مملکت برای بعضیا شده تفکیک جنسیتی دانشگاهو صبح تا شب شعار دادنو غم مردم کشورای دیگه رو خوردن، مگه وقتی براشون میمونه که به فکر فقرو بیکاری و افسردگی جوونا و جمعیت زیاد معتادین و..... باشن؟ رانت و فساد این کشورو یه روز از هم میپاشونه. این مملکت فقیر نیست از اونجا که هر موقع از خواب پامیشیم یه اختلاس به اندازه بودجه یه استان بزرگمون شده . جالب اینکه اب از اب تکون نمیخوره. فساد بزرگترین بدبختی این کشور شده و تا وقتی این مشکل درست نشه روز به روز وضعمون بدتر میشه

    • بدون نام

      تا درباره اقتصاد کشور که پیش می آید از کمک به انسان های بی گناه انتقاد میکنید ما انسانیت داریم خودمان فرزند داریم و باید انسان دوستانه رفتار شود اما اختلاس و دزدی و حقوق های نجومی زیاد در کشور داریم و دزدی کلان شوهر بازیگر معروف کسی صدایش در نمیاد ..ای کاش مسئولین به وعده هایی که به مردم می دهند عمل کنند البته خدا را شکر در کشور امنیت داریم .

    • بی نام

      کشوری که از لحاظ منابع طبیعی پنجمین کشور ثروتمند دنیاست دور از انصاف که مردمش اینقدر زیر بار فشار اقتصادی کمر خم کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج