۴۱۴۰۴۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سرانه مصرف برنج در کشور

محمدحسین قربانی درباره وضعیت سرانه مصرف برنج، گفت: اگر متوسط آمار سرانه اعلام شده برنج را برطبق ۳۶ کیلو سرانه مصرف درسال برای هرنفر درنظر بگیریم، نزدیک به یک میلیون تن نیاز به واردات برنج داریم.

خبرگزاری میزان: محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی درباره وضعیت سرانه مصرف برنج، گفت:اگر متوسط آمار سرانه اعلام شده برنج را برطبق ۳۶ کیلو سرانه مصرف درسال برای هرنفر درنظر بگیریم،نزدیک به یک میلیون تن نیاز به واردات برنج داریم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اگر سرانه هر ایرانی را در سال در حدود ۳۴ کیلو برای هر نفر درنظر بگیریم،تقریبا نیاز به ۸۰۰ هزار تن واردات در سال داریم،گفت: اگر سرانه مصرف برنج را برای هر ایرانی ۳۸ کیلو در سال بگیریم ،در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن نیاز به واردات برنج در سال داریم،این آمار میان وزارت کشاورزی و وزارت صنعت و معدن تجارت متفاوت است.

وی با بیان اینکه تولید برنج برطبق سال‌ها متفاوت است،تصریح کرد:امسال به علت آفت های فراوان و بارش های سنگین که بویژه درمنطقه گیلان بوقوع پیوست؛برنج از منظر کمیت تولید۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: زمانی که ما ۲ میلیون تن تولید داریم،اما درمقابل ۲۵ درصد کاهش تولید برنج داریم،بدیهی است که دولت باید کسری برنج را با واردات جبران کند؛زیرا ما با این اوصاف ۵۰۰ هزارتن کاهش تولید برنج خواهیم داشت.

قربانی،افزود: قاچاق برنج ،برنج کار داخلی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است و این درحالی است که هیچ تضمینی برای سلامتی برنج های قاچاق وجود ندارد؛زیرا این محصولات بدون غربالگری وارد کشور می شوند،بنابراین سلامت شهروندان در این زمینه به خطر می افتد.

عضوهئیت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قاچاق برنج چمدانی و با کوله پشتی نیست،یادآورشد:برنج قاچاق در گام نخست سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      دست اندرکاران که ازگرانی چیزی نمی فهمند مردم زجرگرانی رامیکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج