۴۱۴۰۵
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

روایت مهران احمدی از پایتخت ۲

مهران احمدي اين روزها مشغول بازي در سريال تلويزيوني «پايتخت ۲» به كارگرداني سيروس مقدم است.

جام جم آنلاین: مهران احمدي اين روزها مشغول بازي در سريال تلويزيوني «پايتخت ۲» به كارگرداني سيروس مقدم است.

او در اين سريال نقش بهبود، داماد خانواده را بازي مي‌كند. احمدي معتقد است كيفيت سريال «پايتخت ۲» به مراتب بهتر از سري اول آن است؛ با او درباره حضورش در اين سريال و ديگر كارهايش به گفت‌وگو نشستيم.

در سال‌هاي اخير شما را در نقش‌هاي متفاوت ديده‌ايم. از چگونگي انتخاب اين نقش‌ها برايمان بگوييد؟

اين خصوصيت در ذات بازيگري است. در سال‌هايي كه من در اين حرفه مشغول هستم، تعريف ديگري جز اين براي بازيگري پيدا نكرده‌ام. بازيگر كسي است كه توانايي ايفاي نقش‌هاي متفاوت را داشته باشد كه قابل باور هم براي مخاطبان باشد.

با اين تعريف كار شما به عنوان بازيگر سخت خواهد بود.

در زمان پيش توليد مي‌كوشم خودم را كاملا با شخصيتي كه قرار است بازي كنم، نزديك كنم و تمرين زيادي مي‌كنم تا نقش كاملاً با من عجين شود.

معتقدم نوع بازي در هر اثري بايد متفاوت باشد و تماشاگر هم بايد متوجه اين تفاوت‌ها شود. در واقع اين تفاوت‌ها بايد قابل مشاهده باشد و تماشاگر بايد آنها را حس كند. قرار نيست خودم را مرتب در كارهاي مختلف تكرار كنم. ظرافت‌ها در نقش باعث مي‌شود شخصيت‌ها رنگ و لعاب متنوعي داشته باشند.

روایت مهران احمدی از پایتخت 2

معمولا وقتي بازيگري در خلق يك شخصيت موفق مي‌شود، كارگردانان نقش‌هاي مشابه به او پيشنهاد مي‌دهند. به نظرتان چرا بازيگران درگير چنين معضلي مي‌شوند؟

اين بخش به توانمندي افراد برمي‌گردد. برخي بازيگران تنبل هستند. من در زمان اجراي يك نقش به اصطلاح كارگري مي‌كنم و براي ايفاي نقش‌هايم زحمت مي‌كشم. شايد باورتان نشود اما ساعت‌ها پياده‌رويي مي‌كنم تا كاملاً شخصيتي را كه قرار است بازي كنم درك كرده و بعد آن را اجرا كنم.

يعني سعي مي‌كنم احساس‌هاي مختلف نقش را ابتدا در خودم پيدا كنم تا بتوانم آن را براي مخاطب هم باورپذير در بياورم. هميشه از تكرار پرهيز كرده‌ام. وقتي بازيگر خودش را به يك گونه خاص محدود مي‌كند كاملاً به تكرار مي‌افتد و براي تماشاگر هم رخوت مي‌آورد. هنر يعني نو شدن و تازگي. بنابراين نسبت به اين مساله نبايد غفلت كرد.

پس چرا برخي بازيگران اين اصول را رعايت نمي‌كنند؟

به نظر من، بازيگري اين نيست كه هر فردي بتواند جلوي دوربين بخندد، گريه كند يا حرف بزند، مهدي هاشمي كه استاد من است، مي‌گويد محيط اطراف هر بازيگري مملو از نقش‌هاي متفاوت است. برخي محيط‌شان بزرگ است و بعضي كوچك. متاسفانه برخي بازيگران در حصار محدود خودشان گرفتار هستند. معتقدم نام اين افراد را نبايد بازيگر گذاشت.

سريال پايتخت چه ويژگي‌اي دارد كه شما را براي بازي ترغيب كرد؟

بزرگ‌ترين ويژگي اين سريال كارگرداني سيروس مقدم است. مجموعه تلويزيوني «ثريا» يكي از بهترين كارهايي است كه من تا به حال بازي كرده‌ام. وقتي با مقدم كار مي‌كنم، حس خوبي دارم.

از سوي ديگر استانداردهايي كه مقدم در كارهايش لحاظ مي‌كند، برايم جذابيت دارد. زماني كه سري اول پايتخت پخش شد، با احمد مهرانفر تماس گرفتم و به خاطر بازي خوبش تبريك گفتم. من يك دختر دارم كه واقعا اين سريال را دوست داشت و علاقه‌مند بود كه من هم در اين سريال بازي كنم تا اين‌كه شرايط بازي در سري دوم اين سريال برايم پيش آمد. شخصيتي كه در اين سريال دارم، متفاوت با ديگر نقش‌هايي است كه تا به حال بازي كرده‌ام.

در اين سريال نقش بهبود را بازي مي‌كنم كه داماد خانواده و جنگلبان است. اجراي اين شخصيت كار سختي است؛ چراكه هم بايد با لحن مازندراني حرف بزنم و هم اين‌كه يكي از چشمان بهبود چپ است.

قبول كنيد حفظ اين دو ويژگي كار دشواري است. براي بازي در اولين سكانس واقعا تلاش كردم.

برايتان سخت نيست كه با لهجه مازندراني صحبت كنيد؟

قبلا اين لحن را شنيده بودم. ضمن اين‌كه سري اول سريال پايتخت الگوي خوبي برايم بود. قبل از اين‌كه تصويربرداري شروع شود همراه محسن تنابنده براي انتخاب بازيگران محلي به مازندران آمدم تا بيشتر با اين لحن آشنا شوم. از سوي ديگر شب‌ها در خوابگاه با تنابنده و مهران‌فر تمرين مي‌كنم. سريال‌هاي شبكه طبرستان را هم مي‌بينم تا بيشتر با لهجه مازندراني آشنا شوم.

تعامل مقدم با بازيگران چگونه است. تا چه ميزان دست شما را زمان اجراي نقش باز مي‌گذارد؟

اين ويژگي جزو ذات مقدم است. او با دقت بازيگران را راهنمايي مي‌كند و به بازيگران احساس امنيت مي‌دهد و آنها مطمئن مي‌شوند كه پايشان را جاي مناسبي گذاشته‌اند. يكي از ويژگي‌هاي بارز سيروس مقدم، حُسن خلقش است. همين مساله باعث مي‌شود كه بازيگر خلاقانه نقشش را اجرا كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي اصغر خشکباري

      نميتوانم بگم تا حالا چند بار از اول تا آخرش ديدم. تقريبا هر شب يک قسمتش رو ميذارم ميبينيم و هنوز لذت ميبرم پر از مطالب آموزشيه پر از زندگيه. بي صبرانه منتظر قسمت دومش هستم.

    • حانیه

      من از اقای محسن تنابنده واقای سیروس مقدم خواهش میکنم که قسمت سوم پایتخت رودرست کنند

    • بیتا

      آخ آخ آخ من به شدت تحت تاثیراین سریال قرار گرفتم به شدت! به هیچ وجه من الوجوه این سریالو فراموش نمیکنم.مرد حساب آیا انتقاد کردن از این سریال کار خوبیست؟
      آقا...نقو...نگید...مردم نگید...باید تشکر کنیم از تهیه کننده مادر خرج. من حیث المجموع بازیگران عالی بودن ولا.حالا ارسطو و نقی فکر میکنید دریا از بازی خوبتون چی میگه؟ هوای قشم چی میگه؟ فحوای کلام من اینه که مردم چی میگن؟ هما خانم حساس نشو چون مردم بهترینها رو دربارتون میگن.باور کن!عمو پنجعلی میدونه که الکی نمیگم.سیروس مقدم دمت گرم جای برادری خیلی آقایی.امیدوارم همتون روبه راه و رو به رشد باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج