۴۱۴۱۰۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۰۲)

در این شماره از خواندنی ها با یکی از مشهورترین رمان های ترومن کاپوتی «صبحانه در تیفانی»، کتابی درباره ی «پول»، رمانی از رنه ژان کلو و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با یکی از مشهورترین رمان های ترومن کاپوتی «صبحانه در تیفانی»، کتابی درباره ی «پول»، رمانی از رنه ژان کلو و... آشنا شوید.

چرا زن ها گریه می کنند

  • رنه ژان کلو
  • ترجمه ی عظیم جابری
  • نشر افراز
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (102)
رنه ژان کلو، نقاش، حکاک و نویسنده فرانسوی در سال 1913 در الجزایر به دنیا آمد. او پس از اتمام تحصیلات حقوق با ورود به مدرسه هنرهای زیبای الجزایر در سال 1934 به هنر روی آورد. از سال 1948 تا 1968، چندین رمان منتشر کرد، از جمله رنگ سیاه تاکستان، اشباح در آفتاب، آبی آن سوی گو، کودک توهم زده و نمایش نامه ای به نام مکاشفه که برای اولین بار ژان لویی بارو در تئاتر اودئون آن را اجرا کرد. کلو که انسانی عارف، آرمانگرا و سرخورده بود. عضو گروه ادیبانی ملقب به مکتب الجزایر شد و آن جا با شخصیت هایی چون آلبر کامو، امانوئل روباس، ژول روآ، ژان گرونیه و مکس پول فوشه آشنا شد.


پول

  • اریک لونرگن
  • ترجمه ی احد علیقلیان
  • نشر نو
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (102)
جاذبه ی پول را سخت می توان به نحوی دقیق مشخص کرد. این جاذبه ای زیباشناختی نیست و نمی توان فقط بر پایه ی سودمندی پول آن را توضیح داد. این جاذبه یقیناً پیامد همه ی ویژگی های پول است، اما در عین حال مستقل است.

کارکردهای قدرت بخش و دستگیرانه ی پول اکنون بیش از هر زمان دیگری به کار می آید، اما این هدف اساسی غالباً پنهان است و چیزی نیست که فکر ما را به خود مشغول دارد. وقتی که به پول می اندیشیم این اندیشه معمولاً با نگرانی همراه است؛ پول ما را به یاد نگرانی، منزلت اجتماعی، آزمندی، مادی گرایی، بی ثباتی مالی و رکود می اندازد. نظام مالیاتی و قوانین به بسیاری از تأثیرات زیان بار پول و بازار، هرچند به طور ناقص، می پردازد.
اما باید باورهامان را هم تغییر دهیم. سردرگمی ما در مورد هدف قرض، پس انداز، تجارت، و مبادله در بسیاری تشویش ها و خطاهای ما، و در آن درسته از رفتار ما، که نقض غرض است، دخیل است. علت این که چرا هنوز هم سیاست های ما برای مقابله با رکود ضعیف و ناکارآمد باقی مانده است خلف فهم ماست. رکود باید به سرعیت پایان یابد و هزینه اندکی تحمیل کند.

پول وقیمت چه گونه بر باورها و ارزش ها و احساسات ما تأثیر می گذارد؟ اساساً در علم اقتصاد چنین فرض می شود که مردم عقاید خود را بر اساس ارزیابی عینی از واقعیت ها شکل می دهند و فرایند مبادله یا تعامل اجتماعی بر ما تأثیر نمی گذارد. در علم اقتصاد،پول وسیله ای در خدمت اهداف ما و هرگز مستقلاً بر ما تأثیری نمی گذارد اما تجربه نویسنده در زمینه روان شناسی انسان با این فرض فرق بسیار دارد.


صبحانه در تیفانی

  • ترومن کاپوتی
  • ترجمه ی رامین آذربهرام
  • انتشارات مروارید
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (102)
صبحانه در تيفاني داستان هالی گولايتلی، دختري سرزنده و شاد با گذشته‌اي مبهم است که در نيويورک زندگي مي‌کند. راوي بي‌نام داستان، مردجواني است که قصد دارد نويسنده بشود و از آن‌جا که در همسايگي هالي زندگي مي‌کند به‌طور تصادفي او را ملاقات مي‌کند و به‌تدريج با دخترک آشنا مي‌شود. اين آشنايي مقدمه‌اي براي ملاقات راوي با دوستان هالي و ورود به دنياي هنرمندان آن زمان است. چندي بعد سروکله‌ي مردي ميانسال و افسرده پيدا مي‌شود که ادعا مي‌کند شوهر هالي است و... صبحانه در تيفاني شاهکار ترومن کاپوتي در ادبيات قرن بيستم جايگاه ويژه‌اي دارد. شخصيت اصلي اين رمان پرفروش، در فهرست تأثيرگذارترين شخصيت‌هاي ادبي در تاريخ ادبيات آمريکا قرار گرفته و تاکنون چندين کتاب و مقاله درباره‌ي خود کتاب و شخصيت اول آن نوشته شده است.


مکتب های سینمایی

  • غلامرضا معدنی پور
  • کتاب آبان
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (102)
بیشتر مکتب های سینمایی از زمان پیدایش تاکنون، خاستگاه قائم به ذاتی نداشتند. این بدین معناست که بیشتر مکتب های سینمایی، از دل مکتب های نقاشی یا ادبی پیشین یا از دل رویدادها و وقایع اجتماعی - سیاسی بیرون آمده اند: برای نمونه، اکسپرسیونیسم سینمایی در نقاشی های اکسپرسیونیستی، از ادوارد مونک تا امیل نولده ریشیه دارد.
هم چنین بنیان های نئو رئالیسم ایتالیا را می توان رمان های واقع گرای بالزاک در قرن نوزدهم، نقاشی های گوستاو کوربه رئالیست و مکتب وریسم یافت هدق چنین توضیحی آن است که دریابیم فهم صحیح سیر تحول و تطور و ویژگی های تکنیکی و محتوایی مکتب های سینمایی، لازم است تا ابتدا ریشه ها و بسترهای تاریخی و اجتماعی در مکتب و هم چنین ویژگی های شکلی و محتوایی آن را در نقاشی یا ادبیات بررسی کنیم. چنان که در این کتاب بر همین سیاق پیش خواهیم رفت.


سه صلیبی

  • فدریگو توتزی
  • اثمار موسوی نیا
  • نشرافزار
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (102)
سه صلیبی، خطی ترین و آخرین رمان توتزی است که با کمترین مشخصه اتوبیوگرافیک نگاشته شده است. ایده رمان از ماجرایی واقعی، که بین سال های 1914 و 1918 در سیه نا زادگاه نویسنده روی داد، به وی الهام شد. سرگذشت سه برادر که مدیریت یک کتاب فروشی مدرن و کهن یک مغازه صحافی را در مرکز سینما عهده دارند.
سه برادر بدهی دارند و امضا جعل می کنند تا بتوانند شأن و منزلت اجتماعی خویش را حفظ کنند. جوایز شخصیت اصلی رمان دارای حال و هوایی مالیخولیایی است؛ او از دو برادر دیگر باهوش تر است و تنها کسی است که به کتاب و مطالعه علاقه مند است. در این جا با نمونه ای از شخصیت غالب رمان درون، به عبارتی یک شخصیت سترون روبرو هستیم.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    • بدون نام

      ممنون از معرفی

    • سلام

      کتابهای ایرانی معرفی کنید لطفا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج