۴۱۴۱۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پای موجران تقلبی در بازار اجاره

اکثر بنگاهداران املاک در محله‌های مختلف تهران معتقد هستند که دلالی در بازار رهن و اجاره املاک مسکونی غیرممکن است، اما با این حال برخی از مشاوران املاک دلالان را افراد منحصر به فردی می‌دانند که قادر به انجام هر کاری هستند حتی دلالی در بازار اجاره و بازی در نقش مستاجر و سپس کرایه آپارتمان به مستاجر واقعی این بار در نقش موجر!

روزنامه دنیای اقتصاد: اکثر بنگاهداران املاک در محله‌های مختلف تهران معتقد هستند که دلالی در بازار رهن و اجاره املاک مسکونی غیرممکن است، اما با این حال برخی از مشاوران املاک دلالان را افراد منحصر به فردی می‌دانند که قادر به انجام هر کاری هستند حتی دلالی در بازار اجاره و بازی در نقش مستاجر و سپس کرایه آپارتمان به مستاجر واقعی این بار در نقش موجر!

البته در این میان هم عده‌ای از فعالان بازار مسکن براین باورند فعالیت یکسری از واسطه ها را نباید به فال دلالی گرفت بلکه باید به چشم همکاری و همیاری دید.

موضوع گزارش ستون امروز نبض بازار مربوط به احتمال حضور دلالان در بازار اجاره مسکن است و البته همانطور هم که اشاره شد بسیاری از مشاوران املاک امکان این احتمال را بسیار ضعیف می‌دانند.

«اجاره به غیر» غیر ممکن است

یکی از بنگاهداران فعال در خیابان اسکندری گفت: از نظر بنده غیر ممکن است که دلالان بتوانند بازار اجاره را هم به تسخیر خود در بیاورند؛ چراکه قانونی مبنی بر «عدم اجاره به غیر» در بازار اجاره املاک وجود دارد که دست دلالان را از بازار کوتاه کرده است. به همین خاطر دلالان در قالب مستاجران غیر واقعی در این بخش از بازار نمی‌توانند واسطه‌ای بین مالک و مستاجر حقیقی باشند.

حضور دلال در بازار خرید تاثیرگذار بر بازار اجاره

از سوی دیگر یک مشاور املاکی در محدوده شهرزیبا دراین باره خاطر نشان کرد: دلالان در بازار اجاره مسکن هیچ اختیاری ندارند مگر اینکه از طریق خرید از بازار مسکن به بازار اجاره لطمه وارد کنند.

وی تاکید کرد: در بازار خرید و فروش یکسری دلالان بعد از خرید واحد مورد نظر اگر بازار را مناسب برای فروش پیش‌بینی نکنند و از طرف دیگر نیاز به بخشی از سرمایه خوابیده خود داشته باشند، واحدشان را به بازار اجاره عرضه می‌کنند. این دسته از خریداران که بهتر است با عنوان افراد سودجو معرفی شوند به طور یقین شرح حال مستاجران برایشان بی معنا است؛ پس انتظار نرخ‌های اجاره نجومی از سوی آنها قابل انتظار است.

این مشاور املاک خاطر نشان کرد: با توجیه این روند سوداگری در بازار مسکن کاملا آشکار است که دلالان در بازار اجاره مسکن هم دخالت دارند.

پای موجران تقلبی در بازار اجاره
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج