جاباما
۴۱۴۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دورخیز ارسلان کاظمی برای حضور در NBA

بسکتبالیست ایرانی حاضر در لیگ NCAA آمریکا از تیم جدیدش در این لیگ ابراز رضایت می‌کند و از آمادگی همیشگی‌اش برای خدمت به تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا خبر می‌دهد.

ایسنا: بسکتبالیست ایرانی حاضر در لیگ NCAA آمریکا از تیم جدیدش در این لیگ ابراز رضایت می‌کند و از آمادگی همیشگی‌اش برای خدمت به تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا خبر می‌دهد.

"ارسلان کاظمی"، برای آخرین فصل حضورش در لیگ NCAA تصمیم جدیدی گرفت و تیمش را تغییر داد. از «رایس» به «اورگن» رفت در حالی که احتمال داشت تا یک سال نتواند بازی کند. با این حال این ملی‌پوش به تیم جدید خود که سطح بالاتری دارد وارد شد و عملکرد قابل قبولی نیز به نمایش گذاشت. "ارسلان کاظمی" ملی‌پوش تیم بسکتبال «اورگن» آمریکا این روزها سرش خیلی شلوغ است و در کنار روزهای پرفشار درسی روزهای سخت ورزشی را نیز سپری می‌کند. «پادشاه اسلم دانک» آسیا حضور در فصل بعدی NBA را در افق ورزشی خود می‌بیند تا با درخشش در NCAA به آن برسد. اتفاقی که برای هر بسکتبالیست در سراسر کره‌خاکی یک آرزوی بزرگ محسوب می‌شود. آرزویی که در ایران تنها "حامد حدادی" بهترین سنتر آسیا به آن رسیده و حالا "ارسلان" خود را آماده می‌کند تا دومین نفر باشد.

دورخیز ارسلان کاظمی برای حضور در NBA

بسکتبالیست پست سه و چهار تیم ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا از شرایط جدید ورزشی و دانشگاهی‌اش گفت و اینکه در این مدت کمی هم آسیب دیدگی داشته است. "کاظمی" می‌گوید برای NBA آماده است و تمام تلاشش را می‌کند.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

ارسلان از شرایط جدیدت تعریف کن. وضعیت شما در تیم «اورگن» چطور است؟

شرایط جدیدم خیلی خوب است. ابتدا دشوار بود. مطمئنا تغییر و هماهنگی با یک تیم جدید خیلی سخت است اما اندک اندک هماهنگ شدم و وضعیت مناسب شد. هم‌اکنون نیز تمرین می‌کنم و در کنار تیم هستم. خدا را شکر موقعیتم در تیم جدید راضی کننده است و مشکلی ندارم.

در ابتدا کمی به مشکل خوردی. چطور قانون NCAA به تو اجازه بازی داد؟

طبق قانون NCAA هر بازیکنی که به کالجی دیگر منتقل شود تا یک سال نمی‌تواند بازی کند. اما با توجه به دلایلی که برای مسئولان درباره خروجم از «رایس» مطرح کردم بالاخره آن‌ها قبول کردند تا بازی کنم. البته به دلیل همین مشکلات کمی از تمرین دور شدم و از نظر بدنی آماده نبودم. با قطعی شدن بازی کردنم وارد تمرین تیم شدم و خوشبختانه سریع هم وارد ترکیب شدم. سه بازی نخست تیم را از دست دادم اما به تیم رسیدم و خوشبختانه شرایط بهتر شد.

آسیب دیدگی هم داشتی. این موضوع چقدر در عملکردت تاثیر گذاشت؟

مصدومیت‌هایی وجود داشت که اجازه نمی‌داد تمرین‌های خوبی داشته باشم. چند اتفاق برایم افتاد اما خدا را شکر در ماه‌های گذشته بهتر شدم و به خوبی تمرین کردم. البته بیشتر مصدومیت‌هایم توسط هم‌تیمی‌هایم بود (با خنده). یکی از آسیب دیدگی‌های شدیدم از ناحیه مچ پا بود. یکی از بچه‌ها در جریان تمرین روی مچ پایم افتاد و همه فکر کردیم که شکسته است. خدا را شکر تنها پیچیده بود و پس از استراحت و فیزیوتراپی دوباره به تمرین آمدم. به دلیل همین آسیب دیدگی‌ها بود که مربی تیم نیز به من کمتر بازی می‌داد تا فشار بر روی بدنم کمتر باشد.

سطح کیفی تیم جدیدت را چطور می‌بینی؟ آیا رقیبی در ترکیب تیم داری؟

رقیبی که در پست خودم ندارم. سطح تیم نیز خوب است. قبل از اینکه به این تیم بیایم خیلی‌ها نظر خوبی درباره‌اش نداشتند اما «اورگن» در این فصل شرایط بهتری دارد و حتی به عنوان مدعی قهرمانی در منطقه محسوب می‌شود. با این حال سیستم و مربی جدید و تفکرهای او در کنار مصدومیت‌های من باعث شد تا اندک اندک وارد ترکیب شوم و حالا راحت‌تر بازی می‌کنم. تازه فرصتی پیدا کردم تا در چند مسابقه به طور کامل بازی کنم.

جایگاه تیم شما در رده‌بندی چطور است؟

هم‌اکنون در رده بیست و یکم هستیم که البته این جایگاه بهتر نیز خواهد شد. فکر می‌کنم در رده‌بندی بعدی جزو بیست تیم برتر باشیم. با اینکه در ابتدا کسی فکر نمی‌کرد نتایج خوبی بگیریم اما حالا همه کارشناس می‌گوید در پایان می‌توانیم در بین ده تیم نخست باشیم، حتی شانس قهرمانی را نیز به ما می‌دهند.

حضور شما در این تیم چه تاثیری گذاشته؟

«اورگن» در ریباند مشکل داشت و من خیلی سعی کردم این مسئله را حل کنم. هم‌اکنون در بازی‌هایی که انجام می‌دهیم آمار ریباندی بهتری نسبت به حریفان داریم. از طرف دیگر بازیکنان فضاساز برایم موقعیت‌های گلزنی ایجاد می‌کنند که آمار امتیازی من را افزایش داده است.

با توجه به شرایطی که داری شانس انتخابت برای فصل آینده NBA چقدر است؟

حضور در تیم جدید برایم فرصت خوبی ایجاد کرد. بازی‌های NCAA توسط کارشناس‌ها بررسی می‌شود و مطمئنا در روند حرکتی‌ام تاثیرگذار است.

مصدومیت‌هایت در این مسیر تاثیر نمی‌گذارند؟

مطمئنا تاثیر می‌گذارند. برای خودم نیز ناراحت کننده بود، اما خدا را شکر شرایط کنونی بهتر است. به دلیل همین مصدومیت‌ها فرصت خوبی برای بازی نداشتم اما مطمئنم اندک اندک آماده می‌شوم و بازی می‌کنم.

این انتقال از نظر درسی برایت مشکلی ایجاد نکرد؟

چرا فشار درسی‌ام بیشتر شد. واحدهایی که در «رایس» بود را نمی‌توانستم در «اورگن» بگیرم و مجبور شدم درس‌های بیشتری انتخاب کنم. شاید از نظر درسی کارم سخت‌تر شده باشد اما از نظر بسکتبالی از تصمیم خودم خیلی خوشحال هستم.

چطور؟!

همان طور که گفتم سطح بسکتبال «اورگن» خیلی بالاست. حتی می‌توانم با این تیم در تورنمنت‌هایی شرکت کنم که نمی‌توانستم با تیم «رایس» در آن‌ها شرکت کنم. به نظرم در «اورگن» فضای رقابتی بهتری وجود دارد که انگیزه‌ام نیز برای مسابقه بیشتر شده است.

مدرک فارغ‌التحصیلی‌ات برای کدام دانشگاه می‌شود؟

«رایس». مدرکم را از این دانشگاه می‌گیرم. «رایس» از نظر تحصیلی سطح بالاتری دارد.

تیم ملی از نوزدهم بهمن باید در غرب آسیا شرکت کند. به نظرت باید چگونه در این رقابت‌ها شرکت کنیم؟

به نظر من باید با تیم اصلی در این رقابت‌ها شرکت کنیم.

چرا؟

ایران بعد از جوانان ۲۰۰۸ دیگر میزبان تورنمنتی نبود و حالا این فرصت به دست آمده تا دوستداران بسکتبال از نزدیک شاهد نمایش ملی‌پوشانشان باشند. حضور تیم ملی در این رقابت‌ها روحیه تیم ملی را نیز افزایش می‌دهد. با بالا رفتن سطح این رقابت‌ها نگاه به بسکتبال هم تغییر می‌کند. به این دلایل که سال گذشته نتیجه‌مان ناامید کننده بود با حضور قدرتمند می‌توانیم وضعیت را تغییر دهیم.

هم‌اکنون سرمربی تیم ملی در لیگ برتر مربی‌گری می‌کند. به نظرت این اتفاق به سود بسکتبال است؟

من در ایران نیستم و نمی‌توانم درباره این مسئله نظری بدهم. در کل معتقدم آقای مشحون خیلی خوب می‌داند برای بسکتبال چه تصمیمی بگیرد.

دوباره سوالی از NBA. به نظرت چند درصد احتمال دارد در فصل بعدی "درفت" انتخاب شوی؟

این موضوع به ارزیابی‌های زیادی بستگی دارد که احتمال می‌دهم در NBA "درفت" شوم. البته هیچ چیز صددرصد نیست. تا زمانی که در تمرین‌ها شرکت نکنیم و انتخاب نشویم چیزی معلوم نخواهد شد. زمانی که تیم‌ها تصمیم نهایی را می‌گیرند نتایج را متوجه خواهیم شد. البته پس از آن نیز شرایطی به وجود می‌آید که باعث می‌شود انتخاب‌هایی دیگری داشته باشیم. مثلا امکان دارد یک بازیکن در مرحله نخست قرارداد نبندد و برای پول بیشتر در مرحله دوم به تیمی بپیوندد. شرایط پیش رو قابل پیش‌بینی نیست. چیزهایی هست که باید بعدا به آن فکر کنم. به نظر من کار آسانی نیست که برای NBA انتخاب شوی. تنها ۶۰ بازیکن درفت می‌شوند که باید در بین آن‌ها باشم.

ایران سال آینده رقابت حساسی دارد. به نظرت سهمیه جام جهانی را می‌گیریم؟

نباید از امروز درباره آن حرف بزنیم. اگر چیزی بگوییم دوباره احساساتی می‌شویم و اتفاق‌های سال قبل می‌اُفتد. ایران با قهرمانی در کاپ آسیا سهمیه‌ جام ملت‌ها را گرفت. خیلی امیدوارم که در بین سه تیم نخست باشیم و سهمیه بگیریم. من هم با تمام توان تمرین می‌کنم و آماده خدمتگزاری به تیم ملی هستم. آقای بچیروویچ که گفته است بازیکنان باید در اردو حاضر باشند و شرایط من اجازه این کار را نمی‌دهد. حالا اگر خواستند با آمادگی کامل برای کمک به تیم در رقابت‌ها حاضر می‌شوم.

به ایران نمی‌آیی؟

به دلیل مشکل سربازی نمی‌توانم به ایران بازگردم. مسئله دیگر نیز دانشگاه و درفت NBA است. می‌توانم به تیم ملی کمک کنم و اگر بخواهند در خدمت هستم. همانند سال قبل با تمام وجود کار خواهم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج