۴۱۴۳۶۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

قرائت پيام اردوغان به مناسبت روز ترکيه در تهران

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه هیچ تهاجمی علیه اتحاد ملت ترکیه به ثمر نخواهد نشست، گفت: نه گروه‌های تروریستی و نه کسانی که این گروه‌ها را بازیچه خود قرار داده‌اند،‌ نمی‌توانند ما را از رسیدن به اهدافمان بازدارند.

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت نود و سومین سالگرد اعلام جمهوریت در ترکیه با حضور سفرای خارجی مقیم تهران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران و کارلوس کی‌روش سر مربی تیم ملی فوتبال در محل سفارتخانه این کشور در تهران برگزار شد.

رضا هاکان‌تکین سفیر ترکیه در تهران پس از سخنرانی خود پیام رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور را قرائت کرد.

اردوغان در این پیام با بیان اینکه امروز نود و سومین سالگرد تاسیس آخرین حکومت‌مان یعنی جمهوری ترکیه به رهبری غازی مصطفی کمال آتاتورک است، آورده است: ملت ترکیه که راضی به تحمل اسارت و تحمیل‌ها نبود، جنگ رهایی بخش خود علیه اشغالگرانی که قصد تهدید استقلال و آینده ترکیه را داشتند با دلاوری بی‌نظیر در طول تاریخ مزین به تاج پیروزی کرد.

وی در ادامه این پیام افزوده است: بعد از این پیروزی بزرگ در ۲۹ اکتبر ۱۹۲۳ با تکیه بر اصل «حاکمیت، بی‌قید و شرط از آن ملت است» و با هدف ارتقای کشورمان به سطحی بالاتر از تمدن معاصر، جمهوری ترکیه را تأسیس نمودیم.

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داده است: ما جمهوریت‌مان را به عنوان یک دستاورد پیشینه ۲۲۰۰ سال سنت دولتداری و میراث هزار ساله عثمانی و سلجوقی می‌بینیم که در آن روزهای سخت کسب گردیده است.

اردوغان در این پیام اظهار داشته است: جمهوری ترکیه نظامی است که در این نود و سه سال با فائق آمدن به سختی‌های پیش‌رو به راه خود ادامه داده و به ویژه در پرتو جهش‌های اخیر خود، امروز توانسته است در ردیف قدرت‌های رویه رشد جهان جای گیرد.

وی افزوده است: ترکیه، با اقتصاد رو با رشد، دموکراسی نیرومند، اعتقاد به ارزش‌های بنیادی انسانی و سیاست خارجی اصولی و آینده‌نگرانه، الهام‌بخشی خود در منطقه و جهان را امروز نیز تداوم می‌بخشد.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه رویداد اخیر که در شب ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد بار دیگر یکپارچگی بلامنازعه دولت و ملت‌مان را تأیید کرد، ادامه داده است: ملت‌ ما در آن شب به جهانیان نشان داد که در برابر اقدامات اشغالگرانه جدید نیز با همان عزم و اراده خود در نبرد استقلال، مبارزه خواهد نمود.

اردوغان تصریح کرده است: اراده ملت‌مان که با سینه سپر کردن در برابر سلاح‌های خائنین عضو سازمان تروریستی فئو (FETO) از آزادی، دموکراسی، دولت و حکومت خود دفاع نمود، بزرگ‌ترین پشتوانه ما راه تحقق چشم‌اندازمان در صدمین سالگرد جمهوریت‌مان در سال ۲۰۲۳ می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنم که رئیس جمهور این دولت بزرگ و این ملت قهرمان هستم، گفته است: بر این باورم که تمام هموطنان و دوستانمان در جای جای دنیا از این حماسه خلق شده از سوی ملت‌مان در روز ۱۵ ژوئیه، احساس غرور می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داده است: امروز، در حالی نود و سومین سالگرد جمهوریت‌مان را آغاز می‌نماییم که بر یک دوران سخت، که نه تنها یک اقدام به کودتا بلکه یک حمله تروریستی و یک اقدام اشغالگرانه بوده، فائق آمده‌ایم.

اردوغان با بیان اینکه تمامی هموطنان و دوستان‌مان مطمئن باشند که امروز ترکیه کشوری قدرتمند‌تر، با درایت‌تر و مصمم‌تر از صبح ۱۵ ژوئیه است، اظهار داشته است: هیچ تهاجمی علیه اتحاد، همبستگی، برادری، وطن، استقلال و آینده‌مان به ثمر نخواهد رسید.

وی تاکید کرده است: نه گروه‌های تروریستی و نه کسانی که این گروه‌ها را بازیچه خود قرار می‌دهند نخواهند توانست ما را از رسیدن به اهداف‌مان باز دارند.

در ادامه این پیام رئیس‌جمهور ترکیه تبریک این روز به تمام هموطنان‌ش چه در ترکیه و چه در خارج از کشور خاطرنشان کرده است: یاد و خاطره تمام رزمندگان‌مان و در رأس آن غازی مصطفی کمال، بنیان‌گذار جمهوریت‌مان را که فداکارانه مبارزه نمودند تا این آب و خاک وطن‌مان باشد و تمامی شهدایی که جان خود را در این راه تقدیم کردند را با قدرشناسی و طلب‌آمرزش گرامی‌ می‌داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد احمدی

      ایا وجدانا اردوغان نمیداند که کودتای کشورش دسیسه عربستان وامریکا واسرایل ومتحدانشان است به گوشهای بزرگش برسونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج