جاباما
۴۱۴۳۸۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تداوم پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل؛

نیروهای عراقی به موصل نزدیک شدند

مسئولان عراقی از نزدیک شدن نیروهای این کشور به ورودی‌های جنوبی موصل در ادامه عملیات آزادسازی استان نینوا خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش روسیاالیوم، مسئولان عراقی امروز یک‌شنبه تاکید کردند که نیروهای این کشور از دو سمت جنوب و جنوب شرقی به موصل نزدیک شده‌اند.

بر اساس این گزارش، یگانهای تیپ نهم زرهی ارتش عراق امروز روستای علی رش در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی موصل را از لوث تروریستهای داعشی آزاد و پرچم عراق را در آن به اهتزاز در آوردند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی گفت که نیروهای وابسته به وزارت کشور از شهرک الشوره که روز شنبه آزاد شده بود حرکت کردند تا در امتداد روز دجله به سمت موصل پیشروی کنند و این نیروها هم‌اکنون در حال پیشروی به سمت شهرک حمام‌العلیل، آخرین شهرک بزرگ قبل از موصل هستند.

پیش از این رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای گفت که نیروهایش از ابتدای عملیات آزادسازی استان نینوا تاکنون، ۶۱ روستا و ۱۴۰۰ کیلومتر مربع از این استان را از چنگ داعشی‌ها آزاد کردند.

این در حالی است که حشد الشعبی عراق نیز تاکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی از ابتدای عملیات آزادسازی محور غربی موصل تاکنون حدود ۲۴۴ کیلومتر از استان نینوا و چندین روستا در این محور را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کردند.

احمد الاسدی سخنگوی حشد الشعبی عراق روز گذشته از آزادسازی ۱۰۰ روستا توسط نیروهای داوطلب مردمی عراق خبر داده بود.

یک منبع در نیروهای پیشمرگه کرد گفت که این نیروها دو روستای کانونه و روزبیان از توابع شهرک بعشیقه در شرق موصل را به کنترل خود در آوردند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه ۲۶مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال، داوطلب مردمی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع از این شهر را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.

عملیات موصل، بزرگ‌ترین عملیات نظامی نیروهای عراقی از زمان حمله نظامی آمریکا به این کشور در سال ۲۰۰۳ میلادی است.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (۱۰ ژوئن) سال ۱۳۹۳ به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج