۴۱۴۵۳۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ وقتی تو سکته می‌کنی!

احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا کاظمی در روزنامه شهروند نوشت:

خبر کوتاه بود و مرگبار: «هر ٥ دقیقه یک‌بار ایرانی سکته مغزی می‌کند». نمی‌خواهم بترسانمتان اما این یعنی شما همین الان که مشغول خواندن مطلب بنده هستید، ممکن است قبل از رسیدن به خط آخر، سکته کنید. حالا تازه این‌که خوب است و خدا کند که این‌طور باشد، متأسفانه حتی این احتمال وجود دارد که خدایی‌ناکرده خود من هم درحین نوشتن عمرم به تمام‌کردن این مطلب نرسد و دبیرسرویس مجبور بشود طنز زاپاسم را بگذارد توی صفحه! این میزان شیوع سکته قطعا به جز فست‌فود، آلودگی هوا و پارازیت و... دلایلی دیگری هم دارد. دراین راستا می‌خواهم به برخی عوامل مهم سکته مغزی که از آنها بی‌خبر بوده‌اید، اشاره کنم:

اینستاگرام

من واقعا مشکلی با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ندارم، به شدت هم مخالف فیلترینگ و انسداد آنها هستم اما شما یک جوان ١٦ساله پاک و معصوم را تصویر کنید که طرف تا دیروز «صدف طاهریان» را فقط و فقط توی فیلم «هیج‌کجا، هیچ‌کس» دیده است، بعد یکهو می‌آید توی اینستاگرام و عکس‌های او را درحالی ‌که از کمبود شدید پارچه در ناحیه البسه رنج می‌برد و به صورت درازکش درکنار استخر توت‌فرنگی می‌خورد؛ می‌بیند. خب پسرک بیچاره قلبش تمام خون‌های بدنش را به سمت پایین (زانو) پمپاژ می‌کند و در نتیجه خون به مغزش نمی‌رسد، پاهایش سست می‌شود و به قول کتاب عربی دبیرستان: فَوَقَعَ ما وَقَعَ! و شد آنچه شد! طفل معصوم در عنفوان جوانی سکته مغزی می‌کند.

برجام

این توافق هسته‌ای واقعا خیلی‌ها را سکته‌ای کرد. به‌خصوص آن عزیزانی را که به ‌هرحال کار و کاسبی‌شان به تحریم‌ها گره خورده بود و از این راه زن و بچه نان می‌دادند. خود شما مثلا کارخانه داشته باشید و یهو بهتان زنگ بزنند بگویند انبار آتیش گرفته سکته نمی‌کنید؟ یا مثلا طنزنویس باشید، صبح پا شوید ببینید مطلب طنزتان دردسرساز شده و سردبیرمجله هم ازتان برائت جسته، سکته نمی‌کنید؟ اما جالبی برجام اینجاست که نه‌تنها مخالفان، بلکه حتی موافقانش را هم سکته داد. یعنی شما کافی بود بنشینید ٥دقیقه ازجلسه کمیسیون بررسی برجام مجلس را ببینید. صدای تلویزیون را هم که قطع می‌کردید، صرفا با دیدن برخی در یک قاب، تمام رگ‌وپی‌های مغزتان پاره می‌شد!

سایر عوامل

دراین بین عوامل حقیقی و حقوقی دیگری هم هستند که از مهم‌ترین دلایل افزایش فشارهای عصبی و سکته به شمار می‌آیند. مثلا «مسعود فراستی» بدون‌ شک انفارکتوسِ مغزیِ مجسم برای اهالی سینماست! درعرصه ورزش هم «سوشا مکانی» برای مربیان فوتبال، «جواد خیابانی» برای مخاطبان فوتبال و علیرضا بیرانوند (تن من مباد و پرسپولیس باد) برای اهالی شعر و ادبیات، خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهند. درعرصه سیاست هم که ماشالا همه مسئولین تلاش خودشان را برای سکته مغزی مردم می‌کنند اما این وسط بازهم این «محمود احمدی نژاد» که همواره برای مردم، حکم نمک برای مبتلایان به فشارخون را دارد!

سخن آخر

برای یک‌بار هم شده، می‌خواهم طنزم برای مخاطب پیام آموزنده داشته باشد. دوستان عزیز! واقعا دنیای بی‌وفایی ا‌ست و به قول رسول نجفیان عجب رسمیه رسم زمونه! آدم از ٥دقیقه آینده خودش خبر ندارد و هر لحظه ممکن است سکته کند. پس بیاید از این لحظه قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم، پایمان را جلوی بزرگترها دراز نکنیم، توی اتوبوس جایمان را به پیرها بدیم، شب‌ها زود بخوابیم و به پدر و مادر خود نیکی کنیم و در دجله اندازیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهره

      عاااالی بود . مردم از خنده

    • بدون نام

      سخن آخر عالی بود
      احسنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج