جاباما
۴۱۴۵۵۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حقیقی: اشتباه کردم از پرسپولیس جدا شدم

رضا حقیقی همان ستاره تیم ملی بود که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یکی از بهترین‌های ایران لقب گرفت.

ایران ورزشی: رضا حقیقی همان ستاره تیم ملی بود که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یکی از بهترین‌های ایران لقب گرفت. بازیکنی که خیلی‌ها معتقد بودند خیلی زود به اروپا می‌رسد و می‌تواند در تیم‌های بزرگ بازی کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حقیقی عقبگرد بزرگی داشت. به صورتی که انگار سال‌هاست از فوتبال و تیم ملی دور شده. رضا حقیقی که این روزها کنار تیم پدیده حضور دارد و برای بازگشت به روزهای اوجش تلاش می‌کند، در مورد وضعیتش، شرایط پدیده انگیزه‌های خود و... صحبت می‌کند.

وضعیت‌تان چطور است؟ به آمادگی لازم رسیدید یا هنوز زمان می‌برد؟

خدا را شکر مدتی است دارم با تیم تمرین می‌کنم و این روزها هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ بدنی کاملا آماده هستم و وضعیت خوبی دارم. فقط منتظر فرصت هستم تا خودم را نشان دهم.

ظاهرا هنوز برای بازی کردن زمان دارید...

فکر می‌کنم امروز یا فردا باید تست پزشکی بدهم. قرار است باشگاه هماهنگ کند.

مشکلی که نداری؟

نه، خدا را شکر کاملا آماده‌ام.

شنیدیم یکسری شرط و شروط برای امضای قراردادتان وجود دارد. مثلا اینکه قراردادتان بلندمدت باشد...

مشکل خاصی نیست. باشگاه راغب است قرارداد 5/3 ساله ببندیم اما فعلا توافق کردیم 5/1 ساله باشد. بعد از آن اگر شرایط خوب بود، تمدید می‌کنیم.

انگار باشگاه استرس دارد خیلی زود به پرسپولیس برگردی...

بحث پرسپولیس نیست. باشگاه پدیده می‌تواند بعد از 5/1 سال، آخر فصل درخواست تمدید بدهد. البته کتمان نمی‌کنم که خیلی دوست دارم به پرسپولیس برگردم اما به این راحتی نمی‌شود به آنجا رفت. به هر حال پدیده تیم شهر خودم است و در اینجا واقعا خیلی‌ها به من کمک کردند که برگردم. این نفرات خیلی زیاد هستند و برای همین اسم نمی‌برم که نام کسی از قلم نیفتد. البته در مقابل هم یکسری بودند که دوست نداشتند رضا حقیقی برگردد. در مورد آنها هم در یک فرصت دیگر صحبت می‌کنم. به هر حال اگر این توانایی را در خودم نمی‌دیدم که می‌توانم برای پدیده موثر باشم، بدون شک این کار را نمی‌کردم و برنمی‌گشتم اما الان کاملا سرحال و باانگیزه هستم و می‌خواهم به تیم شهرم کمک کنم.

انگار از الان به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

الان نمی‌خواهم در مورد تیم ملی صحبت کنم چون احتمال دارد یکسری‌ها بگویند نیامده دنبال تیم ملی است. برای همین می‌خواهم اول خودم را در باشگاهم ثابت کنم و بعد از آن به تیم ملی فکر کنم.

کلا چه شد که ستاره تیم ملی ناگهان محو شد؟

کلمه محو خیلی قشنگ نیست اما برای این اتفاقات، هم خود آدم تاثیرگذار است و هم خواست خدا. فکر می‌کنم این اتفاقات حکمت خدا بود. مثلا اینکه در تایلند مصدوم شدم. آن هم 5 روز مانده به شروع بازی‌ها کشاله‌ام پاره شد و باید 8 ماه بیرون می‌ماندم. این مسائل را در صفحات شخصی‌ام گفتم که همه بدانند. در کل این اتفاقات، خواست خدا بود اما بزرگترین اشتباه من این بود که از پرسپولیس جدا شدم و آمدم پدیده. آن زمان یکسری به من انگ مالی می‌زدند و می‌گفتند به خاطر مسائل مالی و پول جدا شدم. در صورتی که اگر اینطور بود خیلی زودتر از این می‌توانستم جدا شوم. تنها دلیل جدایی من از پدیده، مسائل شخصی بود که نمی‌توانستم برای همه مردم توضیح بدهم. با این حال، اگر به عقب برگردم هیچ‌وقت از پرسپولیس جدا نمی‌شدم. الان اگر در پرسپولیس بودم شرایط خیلی فرق می‌کرد. البته الان هم حداکثر تا 10 سال دیگر می‌توانم بازی کنم. من یک سال عقب افتادم که باید آن را جبران کنم.

اما این یک سال کلا شما را از فوتبال ایران دور کرد؟

این یک سال واقعا برای من به اندازه 10 سال گذشت. حالا باید تلاش کنم که آن را جبران کنم.

شرایط پدیده را چطور می‌بینی؟ این تیم چند هفته‌ای بود که خوب نتیجه نمی‌گرفت اما در نهایت توانست صبا را ببرد و به روزهای خوبش برگردد...

متاسفانه ما نسبت به عملکردمان نتایج خوبی نگرفتیم. پدیده عملکردش نسبت به نتایجی که گرفت خیلی بهتر بود. تیم، موقعیت‌های خیلی خوبی به دست آورد اما خراب می‌کردیم که این مساله باعث شد تیم دچار استرس و فشار شود. خدا را شکر با پیروزی مقابل صبا، این فشار برداشته شد تا این هفته به دنبال پیروزی در جام حذفی باشیم. بعد از آن هم که تعطیلات لیگ است و باید ریکاوری کنیم. تعطیلات شاید برای ما جالب نباشد اما بالاخره برای همه تیم‌هاست.

اما پدیده هر بار بعد از تعطیلات خوب کار نمی‌کرد و نتایج خوبی نگرفت که نشان می‌داد تعطیلات روی این تیم تاثیر منفی دارد.

من این مساله را قبول ندارم و نمی‌توانیم بگوییم مثلا اگر تعطیلات نبود، پدیده می‌توانست ببرد. نه اینطور نیست چون شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است. من هر تیم دیگری هم بودم همین حرف را می‌زدم چون به نظرم شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است و تعطیلات توجیه خوبی برای ناکامی‌ها نمی‌تواند باشد. پدیده در کل تیم خوبی است که باید بهتر از این نتیجه می‌گرفت اما بدشانس بود. من اگر کنار پدیده نبودم شاید می‌گفتم این تیم ضعیف است اما وقتی بازی‌ها را می‌بینم معتقدم پدیده به لحاظ فنی جزو 6 تیم برتر ایران است. الان گسترش فولاد هم چنین شرایطی دارد. این تیم خیلی خوب کار می‌کند اما بدشانسی و نداشتن تمرکز لازم باعث شد موفقیت‌ها از دست برود.

فکر می‌کنی در پایان فصل چه تیمی قهرمان شود؟

پدیده را خیلی دوست دارم اما ان‌شاءا... پرسپولیس قهرمان می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج