۴۱۴۸۲۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با فناوری گوگل در چهار ساعت زبان مورس یاد بگیرید

آموزش زبان یا مهارتی جدید امری زمان‌بر است و در تلاش‌های اول عموما نمی‌توانید کاملا بر آن مسلط باشید. اما به لطف تکنولوژی سرعت این آموزش بسیار بالاتر رفته است.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: آموزش زبان یا مهارتی جدید امری زمان‌بر است و در تلاش‌های اول عموما نمی‌توانید کاملا بر آن مسلط باشید. اما به لطف تکنولوژی سرعت این آموزش بسیار بالاتر رفته است.
با فناوری گوگل در چهار ساعت زبان مورس یاد بگیرید

برای مثال اخیرا محققان توانسته‌اند سیستمی ایجاد کنند که از طریق آن عینک گوگل قادر است به کسانی که از آن استفاده می‌کنند ظرف ۴ ساعت کد‌های مورس را آموزش دهد.

محققان در موسسه تکنولوژی جورجیا یک عینک گوگل بخصوص را طراحی کرده‌اند که درون آن یک بلندگو و یک مبدل که از طریق استخوان ضربه خود را انتقال می‌دهد قرار گرفته‌اند. این مبدل حس ضربه وارد شدن به سر را شبیه‌سازی می‌کند. پس از آن از داوطلبان خواسته می‌شود که بازی کنند در حالی که آموزش هم می‌بینند.

در حالی که شرکت‌کننده‌ها بازی می‌کنند، بلندگو یک حرف را اعلام می‌کند و بعد سیگنال کد مورس آن را هم برای فرد به صورت صوتی اجرا می‌کند. در این میان برای نیمی از شرکت‌کننده‌ها کد مورس از طریق ضربه آهسته به سر هم اجرا می‌شود.

محققان دریافتند که پس از ۴ ساعت آن دسته از شرکت‌کننده‌ها که ضربه‌های آهسته به سر را تجربه کرده‌اند در هنگام نوشتن یک جمله با کدهای مورس ۹۴ درصد موفق بوده‌اند و در هنگام نوشتن هر کد مورس برای هر حرف ۹۸ درصد موفق بوده‌اند. اما آن دسته از کسانی که تنها فیدبک صوتی گرفته‌اند تقریبا موفقیتی در حدود ۵۰ درصد را تجربه کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد تکنولوژی به کار رفته برای وارد کردن ضربه آهسته به سر چه تاثیر قابل توجهی در تسریع روند آموزشی کدهای مورس دارد.

به هر حال شاید همه علاقه‌مند به آموزش مورس نباشند اما آنچه این تحقیق نشان می‌دهد کاربرد بسیار موثر تکنولوژی در پیش‌برد فرایند‌های آموزشی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج