۴۱۴۹۳۷
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

پرونده متهمان قتل زرگر یزدی به دادگاه رفت

دادستان عمومی و انقلاب یزد از انتقال پرونده قتل زرگر جوان به دادگاه برای رسیدگی و صدور حکم خبر داد و گفت: برای ۲ متهم این پرونده به نام های علی اصغر و علی اکبر به ترتیب ۲۱ و ۲۳ مورد اتهامی از جمله مفسد فی الارض وارد شده است.

خبرگزاری ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب یزد از انتقال پرونده قتل زرگر جوان به دادگاه برای رسیدگی و صدور حکم خبر داد و گفت: برای ۲ متهم این پرونده به نام های علی اصغر و علی اکبر به ترتیب ۲۱ و ۲۳ مورد اتهامی از جمله مفسد فی الارض وارد شده است.

جمال قضاوتی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان جزئیات بیشتری در خصوص پرونده قتل محمدعلی حق شناسی زرگر جوان یزدی افزود: در کیفرخواست برای علی اصغر که قتل را پذیرفته ۲۱ مورد اتهام و علی اکبر ۲۳ اتهام وارد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و باتوجه سوابق جنایی متهمان و اخلال در امنیت، یکی از موارد اتهامی در کیفرخواست مفسد فی الارض لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: پرونده قتل زرگر یزدی به صورت ویژه به بازپرس جنایی سپرده شده بود که با صدور قرار نهایی توسط بازپرس و موافقت دادستان، کیفرخواست صادر و به محکمه انتقال یافت.

دادستان یزد گفت: پرونده یادشده به صورت فوق العاده در محکمه مطرح و تلاش می شود دادگاه به صورت علنی و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شود.

قضاوتی با یادآوری سه جنایت توسط متهمان افزود: متهمان در هر سه جنایت شامل قتل زرگری در ملایر از توابع استان همدان، اقدام به قتل صراف یزدی و قتل جوان زرگر یزدی، خود را مامور انتظامی معرفی کرده بودند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید مراقب باشند که در مواجهه با هر فردی خود را مامور معرفی کرد، ابتدا از وی کارت شناسایی، حکم و دستور مقام قضایی طلب کنند.

دادستان یزد با قدردانی از هماهنگی مقامات قضایی استان همدان و شهرستان ملایر در این پرونده گفت: با همکاری و تعامل مناسب مقامات قضایی، نیروهای انتظامی و سربازان گمنان امام زمان (عج) متهمان این پرونده در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر شدند.

قضاوتی افزود: باتوجه به وقوع ۲ فقره از مجموع سه فقره جنایت متهمان در یزد و بر اساس ماده ۳۱۰ آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به پرونده متهمان به قتل در ملایر و یزد به صورت همزمان در یزد صورت می گیرد.

طبق ماده ۳۱۰ آیین دادرسی کیفری، متهم در دادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه آن واقع شود. اگر شخصی مرتکب چند جرم در حوزه‏های قضائی مختلف گردد، رسیدگی در دادگاهی صورت می گیرد که مهمترین جرم در حوزه آن واقع شده باشد.

'چنانچه جرائم ارتکابی از حیث مجازات مساوی باشد، دادگاهی که مرتکب در حوزه آن دستگیر شود، به همه آنها رسیدگی می کند. در صورتی که متهم دستگیر نشده باشد، دادگاهی که ابتدا تعقیب در حوزه آن شروع شده است، صلاحیت رسیدگی به تمام جرائم را دارد.'

روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه امسال یک طلافروش جوان در پارکینگی در مرکز شهر یزد توسط سارقان به قتل رسید و سارقان با استفاده از کلید مغازه، مقادیر قابل ملاحظه ای از طلاهای این زرگری را به سرقت بردند.
بازار زرگران یزد در خیایان قیام و در مرکز شهر یزد قرار دارد.

* دستگیری دو تبعه خارجی در یزد

دادستان عمومی و انقلاب یزد همچنین از دستگیری 2 تبعه خارجی به اتهام جعل دلار در این شهر خبر داد و گفت: متهمان با سوءاستفاده از نجابت و سادگی شهروندان یزدی اقدام به جعل دلار کرده و قصد توزیع دلار تقلبی را داشتند که دستگیر شدند.

قضاوتی افزود: دستگیری متهمان با هوشیاری یکی از شهروندان یزدی و برقراری تماس به موقع با پلیس بوده و وسایل و ادوات جرم ضبط شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانا

      چه مسخره

    • طوطی

      هانا جان چی مسخره بود؟کجاش مسخره بود عزیزم؟؟؟
      یه ادم به قتل رسیده ،این از نظر شما مسخرس,,,؟؟!!!!!!!

    • سالار

      واقعا که.خدا لعنتشان کنه

    • جواد

      عب نداره این همه آدم مرده اینم روش.خخ

    • بدون نام

      بنازم به شهرم باغملک

    • امیرعلی

      چه راحت میشه آدم کشت.انگار تکزاسه هه

    • مرغ آبی

      .. توسرشون مردم ب نون شب موندن اینا دارن آدم میگشن

    • هانا

      طوطی جان من جواب شمارو تاالان چند بار دادم اما پخشش نمیکنن

    • بدون نام

      دزدی وقتل درحکم اسلام دزدی قطع ید دارد.وقتل سزاوار قصاص اگه فردا برای ای جانیها نگن که اختلاط روحی روانی داشتن که باید هرچه زودتر حکم اعدامشان صادربشه تا دنیا ازوجود اینها عاری بشه

    • بدون نام

      بازم خوبه باتلاش سربازان گمنام ای ارازل دستگیر شدن دزدایی هستن در استان کهکیلویه وبویراحمد اطراف گچساران سرقت مسلحانه از خودروها میکنن ولی هنوز هیچ ردی ازشون ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج