۴۱۴۹۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فورد به‌تازگی دو فراخوان جداگانه برای مدل‌های ماستنگ GT۳۵۰ و GT۳۵۰R مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و اِسکِیپ مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ اعلام کرده است تا به احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن‌ها رسیدگی کند.

وب سایت پدال - امین قوام سفری: به نقل از فورد و اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) ، این خودروساز به‌تازگی دو فراخوان جداگانه برای مدل‌های ماستنگ GT۳۵۰ و GT۳۵۰R مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و اِسکِیپ مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ اعلام کرده است تا به احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن‌ها رسیدگی کند. سوبارو نیز بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از مدل‌های خود در بازار آمریکا را فرا خوانده تا نقص فنی‌شان را که می‌تواند منجر به آتش گرفتن خودرو شود، برطرف سازد. با هم نگاهی دقیق‌تر به هرسه مورد می‌اندازیم.

۱. فورد شلبی GT۳۵۰/R ماستنگ - مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷

نقص: احتمال دارد بخش‌هایی از لوله خنک‌کننده روغن موتور در بعضی از نمونه‌های GT350، دچار مشکل باشد که نهایتاً سبب نشت روغن می‌شود. روغن‌ریزی ممکن است پیشرانه را با خطر جدی مواجه کند یا حتی در بعضی موارد، موجب آتش‌سوزی گردد. خوشبختانه هنوز هیچ حادثه‌ای که ناشی از این موضوع باشد گزارش نشده است.

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

راه‌حل: مجموعه لوله خنک‌کننده روغن موتور تعویض خواهد شد.

آمار خودروهای مشمول: بر اساس گفته‌های فورد، این مشکل مربوط به نمونه‌هایی است که بین 24 فوریه 2015 و 30 آگوست 2016 در تأسیسات فلَت راک (Flat Rock) روی خط تولید رفته‌اند. در خود آمریکا تقریباً 6,523 دستگاه و تعدادی نیز در کشورهای کانادا، مکزیک و مناطق ایالتی نیاز به تعمیر دارند.

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

۲. فورد اِسکِیپ مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲، مِرکوری مارینِر مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱

نقص: در تعدادی از مدل‌های اِسکِیپ و مارینِر (Mariner) مجهز به پیشرانه 3 لیتری، مخزن سوخت شکستگی داشته و موجب نشت سوخت می‌شود؛ البته خوشبختانه هنوز هیچ گزارش خسارت ناشی از این مورد ثبت نشده است.

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

راه‌حل: قسمت‌های معیوب مسیر سوخت‌رسانی تعویض می‌شوند.

آمار خودروهای مشمول: در مجموع ۴۱۱,۶۶۳ دستگاه خودرو دچار این مشکل‌اند که ۳۲۹,۰۱۸ دستگاه‌شان در ایالات‌متحده هستند. مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ اِسکِیپ که بین ۲۶ فوریه ۲۰۰۹ و ۲۹ آپریل ۲۰۱۲ ساخته شده‌اند به همراه مدل‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ مِرکوری مارینر تولید شده بین ۲۵ فوریه ۲۰۰۹ و ۱۲ دسامبر ۲۰۱۰ مشمول بوده و نیاز به مراجعه به نمایندگی دارند. جالب اینجاست تمامی این‌ها در تأسیسات کانزاس (Kansas) کمپانی متولد شده و از بلوک ۳ لیتری استفاده می‌کنند.

۳. سوبارو فارِستر، ایمپرزا، لِگاسی و آوت‌بَک

نقص: رله کنترل‌کننده پمپ ثانویه تزریق هوا در یکسری از مدل‌های دارای توربو شارژر، اشکال دارد و ممکن است موجب کار کردن مداوم پمپ، داغ شدن بیش‌ازحد آن و ایجاد آتش‌سوزی شود.

فراخوان‌های اخیر دنیای خودرو

راه حل: تمامی رله‌های معیوب توسط کمپانی تعویض و با نمونه‌های سالم جایگزین می‌شوند.

آمار خودروهای مشمول: این فراخوان نزدیک به ۱۰۰,۱۲۷ دستگاه از مدل‌های مختلف شامل لگاسی و آوت‌بَک ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، ایمپرزا ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ و فارِستر ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ را در بر می‌گیرد.
به‌راستی که چنین فراخوان‌هایی انسان را به فکر فرو می‌برند! چه می‌شد اگر در کشور ما نیز مالکان خودروهایی با عمر نزدیک به 10 سال این‌قدر برای خودروسازان مهم و قابل‌احترام بودند یا این خادمین بی‌ریا، حداقل بخاطر بر جای نهادن نام نیکی از خود، کمی مسئولیت ساخته‌هایشان را بر عهده می‌گرفتند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج