جاباما
۴۱۵۲۶۲
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

قاچاق، دمار تولید کننده را در آورده

مقابله با پدیده شوم قاچاق با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، وظیفه اصلی هر یک از افراد جامعه بخصوص اتحادیه‌ها و اصناف است؛ به همین دلیل و با در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری لازم است برای به نتیجه رسیدن تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این امر مهم، بدون هرگونه چشم‌پوشی با معضل قاچاق مقابله کرد.

سعید حیاتی رئیس اتحادیه چرم و لوازم کفاشی در جام جم نوشت: مقابله با پدیده شوم قاچاق با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، وظیفه اصلی هر یک از افراد جامعه بخصوص اتحادیه‌ها و اصناف است؛ به همین دلیل و با در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری لازم است برای به نتیجه رسیدن تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این امر مهم، بدون هرگونه چشم‌پوشی با معضل قاچاق مقابله کرد.

این در حالی است که صنعت کفش در کشورمان با توجه به سابقه و پیشینه خود مدت‌هاست با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند و به نوعی زمینگیر شده است. اما نکته حائزاهمیت درباره صنعت کفش، بحث توانمندی ایجاد ارزش افزوده بالا و همچنین اشتغالزایی آن است که در صورت خروج کالاهای قاچاق از این صنعت می‌تواند نقش قابل توجهی در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا کند. حال سوال اینجاست که طرح برخورد باکالای قاچاق در سطح توزیع چگونه می‌تواند برای صنعت کفش ایران، مفید واقع شود و در نهایت به رونق تولید یا حمایت از صنعتگران توانمند و قابل اعتماد کشورمان منجر شود؟

برای این‌که به این مقصود برسیم، اگرچه در ظاهر برخورد قاطعانه با معضل قاچاق می‌تواند چاره‌کار باشد، اما در حال حاضر شرایط صنعت کفش وضعیت منحصربه‌فردی است که باید با کار کارشناسی هم‌زمان تا رسیدن به نتیجه حرکت کرد. بنابراین نکات مهمی که باید در نظر داشت، به شرح زیر است:

۱. آمار کاهشی قاچاق را مدنظر داشته باشیم: با توجه به رکود در بازار امروز خودبه‌خود معضل قاچاق هم کاهش یافته، بنابراین اکنون بهترین شرایط برای رسیدن اهداف تعیین‌شده در مبارزه با قاچاق در صنعت کفش است.

۲. دامپینگ را برای همیشه حذف کنیم: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت ‌گرفته طی چند سال گذشته، دامپینگ برخی از تولیدکنندگان کفش خارجی، بخصوص کشور چین بوده که در بازار داخلی ایران باعث شده تا چند ده کارگاه تعطیل شده و کارگران آنها بیکار شوند.

از این رو همزمان با مقابله با قاچاق لازم است قوانین مناسبی در این زمینه نیز برای حمایت از تولید، تدوین و ابلاغ شود.

۳. تسهیل در واردات مواد اولیه: بسیاری از تولیدکنندگان اکنون درگیر ترخیص مواد اولیه موردنیاز خود هستند و به نوعی برای تولید دچار مشکل شده‌اند در حالی که اگر امروز قرار است با جلوگیری از فروش کالای قاچاق به حمایت از آنها بپردازیم لازم است ابزار تولید محصولات را نیز به سادگی در اختیار آنها قرار دهیم.

۴. معافیت‌های مالیاتی: یکی از نیازهای اصلی تولید برای رسیدن به جایگاه قابل اعتماد در شرایط رکودی فعلی، این است که بتوانیم برای یک دوره مشخص برایشان معافیت‌های مالیاتی مناسبی در نظر گرفته شود، در حالی که امروز مالیات یکی از مشکلات عمده تولید شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکید

      کارکیه خوب جلو قاچاق بگیرید

    • ایرانی

      حقتونه!
      از بس گرون فروشید

    • بدون نام

      تولید کننده باید درخارج بازاریابی کنه نه درداخل.

    • بدون نام

      به اجبار کالای نامرغوب داخلی رابه مردم تحمیل می کنند

    • بدون نام

      باید رقابت داخلی وخارجی باشد وتحمیلی نباشد

    • بدون نام

      برای اینکه زمان تحریم پوست مردم راکندید.

    • بدون نام

      چون فرصت طلب هستید زمان تحریم بلای سرمردم آوردید

    • بابک

      اگر کالای قاچاق نباشد که تولید کننده داخلی پوست مصرف کننده را قلفتی میکند نمونه اش خودرو سازهای داخلی
      که ازوضعیت انحصاری تولید خودرو چه زیانهای سهمگین مادی وجانی به این مردم بی پناه وارد کرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج