جاباما
۴۱۵۳۴۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

فرهنگ کسب و کار در آرژانتین

در این مطلب مهم ترین نکات پیرامون فرهنگ کسب و کار در آرژانتین را آورده ایم.

روزنامه دنیای اقتصاد - کوشان غلامی: در این مطلب مهم ترین نکات پیرامون فرهنگ کسب و کار در آرژانتین را آورده ایم.
فرهنگ کسب و کار در آرژانتین
1. هرچند آرژانتین با مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زیادی دست به گریبان بوده است؛ اما اکنون می‌توان‌ این کشور را در زمره کشور‌هایی با پتانسیل‌های وسیع برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و خبره محسوب کرد.

۲. پیشینه تاریخی، فضای زمانی بلندمدت را برای مردمان آرژانتین مبهم کرده است. بنا بر‌این بهترین گزینه برای آنها تمرکز بر اهداف کوتاه مدت و زود بازده است.

3. آرژانتینی‌ها به شدت به موقعیت و شأن اجتماعی افراد بها می‌دهند و‌این بر بینش آن‌ها در ساختار‌های تجاری و سازمانی سایه می‌افکند.

۴. گمان نکنید که چارت‌های سازمانی لزوما بیانگر ساختار واقعی سازمان‌ها هستند. شبکه‌های پیچیده ارتباطی غالبا قادر به تغییر معیار‌ها و هنجار‌ها هستند؛ و قدرت لزوما به تمامی‌ در اختیار شخصی که اسما در جایگاه قدرت قرار دارد، نیست.

5. قبلا اطمینان حاصل کنید که با تصمیم گیرنده واقعی طرف هستید، نه شخصی که احتمال می‌رود در جایگاه تصمیم گیری باشد.

۶. از مدیران انتظار می‌رود پرستیژ مدیریت داشته باشند. قاطعیت و ابلاغ دستور‌العمل‌های شفاف و صریح، ارکان مورد احترام مدیریت هستند.

7. بین مدیران و کارکنان، پیوندهای بسیار نزدیکی برقرار می‌شود. از مدیران انتظار می‌رود به علایق و سطح رفاه کارکنان توجه ویژه داشته باشد.

۸. ارتباطات شفاهی و حضوری به مراتب مهم تر از ارتباطات مکتوب هستند. برای انتقال یک پیام به صرف فرستادن ‌ایمیل اکتفا نکنید. از تماس‌های تلفنی و تشکیل جلسات هم بهره ببرید.

9. بین زمان تعیین موعد جلسه و زمان تشکیل جلسه نمی‌توان فاصله زیادی انداخت. اگر زمان تشکیل جلسه‌ای را بر اساس مطالعه و تحلیل و با لحاظ کردن جزئیات تعیین کردید و جلسه در زمانی پیش از موعد تشکیل شد.

۱۰. آمادگی آغاز جلسات با انبوهی از محاورات روزمره را داشته باشید. به خاطر داشته باشید. در جریان باشید که ‌این بخش، یک عنصر مهم در جلسات است. صبور باشید، سعی نکنید روند‌این گفت‌وگوهای پیش از جلسه را به شکل تحمیلی تسریع کنید.

11. احتمال ‌اینکه افراد با پیش‌آمادگی در جلسات حاضر شوند بسیار کم است. انعطاف فکری و عملی جایگاه بسیار ممتازی دارد.

۱۲. آرژانتینی‌ها نسبت به بسیاری از ساکنان کشور‌های آمریکای جنوبی، به مدیریت زمان اهمیت بیشتری می‌دهند. اما‌این بدان معنا نیست که جلسات دقیقا راس ساعت مقرر آغاز شده و پایان می‌یابند.

13. سطح عمومی‌آشنایی با زبان انگلیسی مطلوب است و بسیاری از افراد‌ ایتالیایی و آلمانی را هم روان صحبت می‌کنند.

۱۴. مباحثه آزاد و مستقیم، مورد توجه است و شما می‌بایست عقاید خود را با تأکید و تحکم بیان کنید. البته توجه داشته باشید در صورتی که امکان منازعه و تنش شدید وجود داشته باشد، نباید از‌این رویکرد در بحث استفاده کنید. اهمیت روابط فردی را ملکه ذهن کنید و هرگز کاری نکنید که روابط حسنه شما به خطر بیفتد.

15. آمادگی تشکیل جلساتی پر سر و صدا و پر تنش را داشته باشید که در آن چندین نفر همزمان با هم اظهار نظر و مرتبا صحبت یکدیگر را قطع می‌کنند. در جلسات، استفاده از ژست‌های فیزیکی و زبان بدن مبالغه‌آمیز به وفور مشاهده می‌شود.

۱۶. استفاده از نام خانوادگی برای خطاب کردن اشخاص، رایج است.‌ این شیوه مخاطب قرار دادن بیش از آنکه نشانه رسمیت باشد، نشانگر احترام ا ست.

17. از افرادی که هنگام صحبت بیش از اندازه به شما نزدیک می‌شوند یا به شکل نامتعارفی از ارتباطات چشمی‌ استفاده می‌کنند، کناره نگیرید.‌ این شیوه رفتار در آرژانتین عادی است و نباید رفتاری تهدید آمیز یا خصمانه تلقی شود.

۱۸. از خانم‌های خارجی در آرژانتین با کمال احترام و ادب استقبال می‌شود. هر چند احتمال ‌اینکه در هیات‌های تجاری طرف آرژانتینی، زنان در رده‌های بالای مدیریتی مشاهده شوند، بسیار اندک است.

19. از پوشاک شیک، ولی موقر و سنگین استفاده کنید؛ چرا که قضاوتی که راجع به شما می‌شود تا حدی به پوشش شما بستگی دارد.

۲۰. از بحث پیرامون موضوعاتی چون مشکلات سیاسی، سطح فقر در آمریکای جنوبی، یا تاریخچه جزیره فالکلند (مالویناس) بپرهیزید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج