۴۱۵۳۵۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ ...و اما باز هم بحث ترش کرسنت!

پیمان مقدم در روزنامه ایران نوشت:

خب مطابق معمول چرتکه دست دوستان دلواپس است و مشغول حساب و کتاب هستند که پرداخت یارانه فله‌ای و وام‌های بی خود و بی‌جهت و برپایی مسکن مهر در کوه و بیابان خیلی بهتر از ضرر ۱۸ میلیاردی کرسنت است. سمعاً و طاعتاً، اصلاً اهلاً و سهلاً! بسیار هم خوب فرمودید. در این شرایط مملکت که بیت المال تار عنکبوت بسته و هر دلاری که از خارجه می‌رسد صد تا صاحب پیدا می‌کند البته که ضرر ۱۸میلیاردی کرسنت خیلی تلخ است.

خب قرارداد کرسنت (همان قرارداد معروف فروش گاز ترش به امارات) مشکلاتی داشت که همه به آن معترفند. اما دسته گل اصلی را چه کسی به آب داد؛جناب رحیمی؟ که سال 84 چرتکه دست گرفته و مدعی بودند کشف رمز فرموده و چشم فتنه را کور کرده‌اند اما دیگر کاری نداشت که بعدش چه می‌شود. خب خودشان الان کجا هستند؟... بهتر است. بگذریم! دوستان دلواپس و منتقد قرارداد در طول این همه سال فرموده بودند که این ترکمانچای است و باید ملغی یا اصلاح شود. خب اصلاح شد؟ جناب رحیمی و جناب میرکاظمی و جناب نادران و جناب زاکانی و جناب شریعتمداری و باقیات صالحات که سال‌های سال است این پرونده را بر سر نیزه کرده‌اند 8 سال وقت داشتند که اصلاحش کنند. عزیزان در دولت قبل و مجلس قبل و روزنامه همیشه توپخانه معتقد بودند گاز ایران در این قرارداد ارزان فروشی شده و ما هیچ نفعی نمی‌بریم.
خدا عمرتان بدهد خب شما گرانش را می‌فروختید. نه تنها این قرارداد اصلاح نشد، بلکه چند سال گاز ایران بدون مشتری سوخت و هنوز هم دارد می‌سوزد (اهل فن می‌فرمایند تا حالا رقمی نزدیک به 31 میلیارد دلار سوخته و دود شده) حالا ظاهراً باید به حکم دادگاه جریمه 18 میلیارد دلاری هم بدهیم. اینکه شما قراردادی را جرواجر کردید و حداقل آن را اصلاح نکردید یا با طرف خارجی قرارداد توافق نکردید هم تقصیر دولت اعتدال است؟ فکر کردید دنیا هم مدیریتش شبیه مدیریت دولت «هاله نور» است که شب می‌خوابند و صبح بلند می‌شوند و کلنگ مسکن مهر را می‌زنند یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را ملغی می‌کنند؟

کرسنت فاسد بود، ترکمانچای بود، برجام نفتی بود، هر کوفتی که بود ۸سال تمام فرمان مدیریت کشور دست روزنامه توپخانه و اصحاب ولنجک بود. خب قرارداد را اصلاح می‌کردید و با طرف خارجی به توافقی می‌رسیدید. اینکه شما کل یوم با واژه توافق مخالفید و تنها تقابل و مجادله گوشت تن‌تان می‌شود هم تقصیر ماست؟ لابد به کرسنتی‌ها هم گفته ایدآنقدر شکایت به لاهه ببرید تا شکایت دان‌تان منهدم شود. خب بله طرف شکایت برد و کار به اینجا رسید که حالا شانه‌های ملت خسته از فشار اقتصادی است که دارد منهدم می‌شود. شما فقط خوشحال باشید که همچنان با کسی توافق نکرده اید. بله می‌دانیم هر توافقی جذام است و آدم عاقل بهتر است آتیش به مال و اموال ملتش بزند اما توافق نکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان صادقی

      با اینکه کاملا با متن موافقم و به نظرم کاملا درسته،اما اصلا اثری از طنز نداره. بیشتر به یه بیانیه شدید اللحن شبیهه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج