۴۱۵۴۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۴ جوان در انتظار اعتماد سرمربیان لیگ

یکی از چهار تیم صعود کننده از آسیا به جام جهانی زیر ۲۰ سال، ایران بود. تیم ملی جوانان با ۵ پیروزی ۲ تساوی و۱ شکست در برابر عربستان سوم جام ملت های آسیا شد و در نهایت به جام جهانی صعود کرد.

ورزش سه: یکی از چهار تیم صعود کننده از آسیا به جام جهانی زیر ۲۰ سال، ایران بود. تیم ملی جوانان با ۵ پیروزی ۲ تساوی و۱ شکست در برابر عربستان سوم جام ملت های آسیا شد و در نهایت به جام جهانی صعود کرد. اگرچه تیم ملی جوانان در استارت بازیکنان کمی در تیم های لیگ برتر داشت اما امروز تیم ملی جوانان بیش از ۱۱ بازیکن در تیم های لیگ برتری دارد. این یک اتفاق خوب است که بعد از حضور این بازیکنان در اردوی تیم ملی جوانان رخ داد اما نکته آزار دهنده در این بین بازی نکردن این بازیکنان در لیگ برتر است. همین مسئله بهانه ای شده تا تیم ملی اردوهای تدارکاتی متعددی را برگزار کند تا بازیکنان را در شرایط مسابقه نگه دارد که گاها اعتراض باشگاه ها را به دنبال دارد، اما واقعیت این است برگزاری اردوهای تدارکاتی اجتناب ناپذیر است.

در فوتبال حرفه ای حضور بازیکنان تیم ملی جوانان در ترکیب تیم های لیگ برتری آن قدر پر رنگ است که تیم ملی جوانان هم موظف است بازی های تداراکاتی خود را در روزهای فیفا برگزار کند.

ملی پوشان جوان فصل گذشته حضور پررنگ تری در بازی های لیگ برتری داشتند اما این فصل خیلی کم و به ندرت به بازی گرفته شدند. حتی می توان گفت نقش باشگاه ها در موفقیت اخیر کم رنگ بوده است اما اکنون صعود به جام جهانی بهانه خوبی است که باشگاه ها از این بازیکنان بیشتر استفاده کنند.

مشابه این اتفاقات را در گذشته هم شاهد بودیم. سردار آزمون بازیکن تیم ملی جوانان در سپاهان به بازی گرفته نمی شد تا به دلیل نیمکت نشینی های مداوم مجبور شد راه فوتبال روسیه را در پیش بگیرد و از این ترانسفر فوتبال باشگاهی ایران سودی نبرد.

به وضوح امید نورافکن را در ترکیب استقلال، رضا شکاری را در ترکیب ذوب آهن، محمد سلطانی مهر را در ترکیب سایپا و ... بازیکنان خوبی دیدیم که اگر مدام به آنها بازی داده می شد امروز می شد از آنها به عنوان یک بازیکن جوان اما پخته یاد کرد اما این بازیکنان به نیمکت دوخته شده اند! متاسفانه نتیجه گرایی موجب قربانی شدن جوان های شایسته فوتبال شده است. جوان هایی که با صعود به جام جهانی شایستگی خود را نشان دادند.

باشگاه ها و مربیان باید نسبت به این جوان ها ادای دین کنند. بازی دادن به این جوان ها آینده تیم را تضمن خواهد کرد و چه اقدامی بهتر از این در فوتبال؟

اسامی بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم های لیگ برتری:

۱-عارف غلامی (سپاهان)
2-امید نورافکن (استقلال)
۳-رضا کرملاچعب (پرسپولیس)
4-علی شجاعی (ساپیا)
۵-محمد سلطانی مهر (ساپیا)
6-رضا جعفری (ساپیا)
۷-رضا شکاری (ذوب آهن)
8-نیما طاهری (ذوب آهن)
۹-مجتبی نجاریان (فولاد)
10-شاهین عباسیان (فولاد)
۱۱-محمد امین بهرامی (تراکتورسازی)
12-عارف کلاه سرخی (تراکتورسازی)
۱۳-نیما مختاری (گسترش فولاد)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج