۴۱۵۵۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آل‌ اسحاق انتقاد کرد:

خودروهای داخلی اندازه یک جنگ کشته گرفته‌اند!

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است با وجود اینکه در سال‌های گذشته حمایت‌های قانونی و بانکی از صنعت خوردو صورت گرفته امروز خودروهایی در داخل با دو برابر قیمت بیشتر نسبت به قیمت‌های جهانی تولید می‌شوند که به اندازه یک جنگ کشته گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است با وجود اینکه در سال‌های گذشته حمایت‌های قانونی و بانکی از صنعت خوردو صورت گرفته امروز خودروهایی در داخل با دو برابر قیمت بیشتر نسبت به قیمت‌های جهانی تولید می‌شوند که به اندازه یک جنگ کشته گرفته است.

یحیی آل اسحاق گفت: عوامل مختلفی در موضوع توسعه صادرات نقش دارد که یکی از مهمترین آن ها قیمت و هزینه تمام شده کالای ایرانی در رقابت با کالاهای جهانی است.

وی افزود: پایین آوردن نرخ سود تسهیلات در ارتباط با تولیدات صنعتی و در مواردی تولیدات کشاورزی ما که از صندوق توسعه ملی وام گرفته اند تاثیرگذار است و می تواند باعث شود کالای ما با هزینه کمتری تولید شود و امکان رقابت پیدا کند. اما باید به این موضوع توجه کرد که وزن این اقدام نسبت به دیگر مشکلات صادراتی ما چقدر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: مسئله اساسی این است که اینکه تولیدات ما چقدر به ذات تولیدات رقابتی هستند و می توانند در دنیا رقابت کنند و در واقع تولیدات ما چقدر صادرات محور است و بر اساس یکی از اصل های اقتصاد مقاومتی یعنی درون زا و برون نگر شکل گرفته است.

آل اسحاق با بیان اینکه برای توسعه صادرات باید کالاهای مان در بازارهای خارجی جای خود را باز کنند، عنوان کرد: محصولات ما به غیر از محصولات وابسته به پتروشیمی و فراورده های نفتی، به دلیل نوع نگاهی که در ۲۰ سال گذشته بر استراتژی و الگوی تولید ما حاکم بوده، این امکان را نداشته که با سلیقه و استاندارد جهانی تولید شود.

تولید پیکان در ایران همزمان با خودروسازی کره شروع شد!

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: البته در بیان گفته شده که می خواهیم تولید رقابتی داشته باشیم اما در واقع بیشتر با الگوی داخلی تولید کرده ایم، نمونه این اتاق در خودرو ما مشخص است. در حدود ۳۰ سال گذشته برای تولید خودرو بیشترین حمایت ها و تسهیلات بانکی را قرار دادیم اما متاسفانه به دلیل مدل و الگویی که برای تولید خودرو داخلی وجود داشته و با توجه به نیاز داخلی و بر اساس محدویت ها و فرصت های داخلی شکل و سامان گرفته، باعث شده است که خودرویی با دو برابر قیمت جهانی و با کیفیتی که به اندازه جنگ کشته گرفته تولید شود.

وی اضافه کرد: بازار بسیار مطلوب یک میلیونی خودرو داریم که فرصت بسیار مناسبی است و این مطلوب نیست که این بازار تضمین شده یک میلیونی با وجود همه حمایت های قانونی و بانکی کیفیت بسیار پایین تری نسبت به تولیدات کشورهایی دارند که بعد از ایران وارد این صنعت شده اند. زمانی که تولید پیکان در ایران شروع شد کیفیت آن تقریبا با خودروهای کره ای یکسان بود اما امروز خودروسازی کره به کجا رسیده و خودروسازی ما به کجا رسیده است.

آل اسحاق تصریح کرد: دلیل این مسئله به نوع نگاه ما و نوع تولیدی که انجام می دهیم بر می گردد. تولید ما با نگاه خودکفایی داخلی انجام شده و صرفا برای مصرف داخلی بوده است؛ هر چند در بیان اقتصاد برون نگر و تولید صادرات محور را عنوان می کنیم اما استراتژی حاکم که بیش از ۲۵ سال است بر فضای صنعت و تولید وجود دارد مبتنی بر نیاز داخلی است و نگاه صادرات محور در آن دیده نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه بنده خدا

      متاسفانه واقعا کسی دلسوز مردم پیدا نمیشه که جلوی اینهمه بی کیفیتی خودروهای داخلی رو بگیره...
      بابا گمرک رو آزاد کنید تا مردم از خوردروهای با کیفیت و عالی و خوشگل استفاده کنند..

    • ايران

      تو رو به خدا جلوي توليد خودروهاي بي كيفيت داخلي رو بگيريد. چرا كه هم بسيار گران و هم بي كيفيت هستند.
      1- بايد بازار را رقابتي (خودروهاي داخلي و خارجي) كرد يعني با وارد كردن ماشين خارجي بدون گمركي و يا با گمركي كم صنعت خودروسازي داخلي را تكان داد.
      2-صنعت خودرو سازي را به بخش خصوصي سپرد وقتي خودرو ساز بداند بازاري ندارد سعي مي كند تكاني به خود بدهد.
      3- مديراني را سركار آورد كه دوست دارند بازار خودرو را متحول و باعث رونق بازار شوند.

    • نا آشنا

      زمانی که برای مال و جان مردم کشور خود هیچ ارزشی قایل نباشیم چگونه از این مردم انتظار پشتی بانی داشته باشیم
      زمانی که دست رنج سالیان پس انداز یک ایرانی را می گیرید و به آن وسیله بی کیفیتی می دهید که باعث مرگ آنها می شوید چگونه می توان گفت که شما مسلمان هستید
      ایا واقععا به قیامت باور ندارید
      و حال چگونه است که علمای کشور در مقابل این ظلم آشکار سکوت اختیار کرده اند
      این کار که می کنید پشتیبانی از خودرو سازی داخلی نیست بلکه کمک به ظلم آنها است
      در کشوری که گروهی فقط هدفشان رضای خداست و حال توانسته اند بزرگترین قدرت موشکی منطقه شوند نمی توان باور کرد که در صنعت دیگر اینقدر ضعیف هستن بلکه تفاوت در انسانیت و نگرش به خدا ترسی و ایثار است که حال گروهی کشور را در چند عمور به خوبی اداره می کنند و اینقدر از فساد بدور هستن
      و گروهی دیگر باعث از بین رفتن زحمات این ایثار گران می شوند

    • جوان بدبخت

      استاد وقتی که رئیس بودی و پشت میزو کلی مزایا داشتی چرا تریبون رو نمیگرفتی و این ادم کش ها(خودرو سازها-لگن سازها ) رو رسوا نمیکردی الان که میز نداری و رفتی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب داستان ایران همینه وقتی پست داری مقام داری محافضه کار میشی که نکنه حرف یزنم عزل بشم؟؟؟؟؟؟ اخ اخ اخ اخ ...

    • بدون نام

      تمام هشتاد میلیون هم از بین برن مهم نیست فقط اقایایون به سودشون برسن

    • آشنا

      خودروسازی ایران خیانتکارترین ارگان کشوره که باعث کشتار مردم میشه/این مردم ما هستن که باید خودرو سازی رو تحریم کنند، چیزی رو که گرونه و بی کیفیته نخرن حالا چه خودرو باشه چه میوه و چه مرغ و گوشت، متاسفانه یک عده پولدار بخاطره چشم و هم چشمی هر قیمتی رو که فروشنده بگه بخاطره اینکه کلاسش پایین نیاد متقبل میشه باید همه باهم باشیم تا این بلاها سرمون نیاد

    • یک دوست

      مسئولین خودروسازی اینقدر بی انصاف و خودخواه هستند که علنا در رسانه ملی با تهدید به مردم میگه قیمت خوردرو کاهش که پیدا نمیکنه افزایش هم داره یعنی ای مردم کور خوندید. به قول دوستمون چطور تو صنعت موشکی با آمریکا یا دیگرکشورها برابری میکنیم ولی عرضه نداریم یه خوردروی با کیفیت دست مردم بدیم. واقعا جای تاسف داره هرچند که گفته های مردم هیچ تاثیری در دل این آقایون نداره چون وقتی دعوت میشند رسانه ملی برا مردم شاخ و شونه میکشند و شاید هم از خداشون هست که مردم توسط خودروهاشون جونشون را از دست بدن ولی ای کاش حرفهای ما به گوششون میرسید. ولی زهی خیال باطل.

    • امید

      سمند ال ایکس تولید 1384 رو اگه دقت کنید یه جا فندکی اضافه داره تو کنسول وسط که الان جاش خالی شده
      اون سمند زاپاسش هم اسپرت بود
      جافندکی گم شد بعد زاپاس معمولی شد و ......
      الان توقع دارید صنعت خودرو پیشرفت کنه
      یه جا فندکی چقدر ارزش پولی داره
      تو زبان فارسی ما به این چی میگن ؟
      الان آشغال ترین قطعات رو دارن استفاده میکنن و همه هم میخرن
      خجالت داره
      شرم آوره
      چاپ میکنید دیگه ؟

    • mohamaad

      خودرو دنا 45 میلیووووووووووون چقدر هم زشته قیافش کیفیتش هم آشغاله

    • امیرعلی117

      برید یه مثلا جیلی 2013 که پول یه پارس صفره بگیرید هم امنیتش بهتره هم کیفیتش...حالا میگیم چینیه کیفیت نداره بعضیا میگن اما امنیتش بهتراز داخلیه

    • مجید

      خودرو چینی خیلی هم خوبه و در مقایسه با خودرو داخلی کیفیتش عالیه. هر کس هم بدش رو میگه یا نداشته و سوار نشده یا از وابستگان خودرو داخلیه و نونش توی خودرو داخلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج