۴۱۵۶۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

داروی ایرانی برای درمان سرطان مثانه

رئیس بخش«ب ث ژ» انستیتو پاستور ایران از تولید انبوه داروی بیولوژیک درمان سرطان سطحی مثانه تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: این دارو برای اولین بار در کشور با پایداری بالا به تولید انبوه می رسد.

خبرگزاری مهر: رئیس بخش«ب ث ژ» انستیتو پاستور ایران از تولید انبوه داروی بیولوژیک درمان سرطان سطحی مثانه تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: این دارو برای اولین بار در کشور با پایداری بالا به تولید انبوه می رسد.
داروی ایرانی برای درمان سرطان مثانه

سیدمهدی حسن‌زاده مدیر یک شرکت دانش بنیان در انستیتو پاستور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از ۵۰ سال است که واکسن « ب ث ژ» در انستیتو پاستور ایران به تولید می رسد؛ اما طی سالهای اخیر موفق به تولید انبوه داروی درمان سرطان مثانه شده ایم.

وی با بیان اینکه داروی فعلی درمان سرطان مثانه با مشکلاتی از قبیل پایداری کم، حمل و نقل سخت، نیاز به نگهداری در دمای ۲۰ درجه زیر صفر داشت، اظهار کرد: از همین رو درصدد آمدیم تا نوع بهینه این دارو را به تولید برسانیم؛ از دو سال پیش تولید آزمایشی داروی «ب ث ژ» اینتراوزیکال لیوفیلیزه را آغاز کرده ایم و کارهای آزمایشی آن به اتمام رسیده است.

حسن‌زاده عنوان کرد: صدور پروانه بهره برداری برای این محصول که در انستیتوپاستور قرار است به تولید برسد درخواست شده است.

وی تاکید کرد: ما توانایی تولید انبوه داروی درمان سرطان مثانه را داریم و به دنبال فروش خارجی آن نیز هستیم.

رئیس بخش« ب ث ژ » در انستیتو پاستور ایران افزود: پزشکان در ایران و خارج از کشور در پروتکل درمان اغلب از این دارو استفاده می کنند؛ در واقع این دارو با عوارض کم از عود مجدد سرطان سطحی مثانه جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه سرطان مثانه یکی از شایعترین انواع سرطان ها ست بویژه در افراد مسن و در مردان شایعتر و تقریباً ۴ برابر زنان است، عنوان کرد: استفاده از این دارو، یک روش ایمونوتراپی است؛ یعنی دارو سیستم ایمنی بیمار را علیه سلول های سرطانی تقویت می کند.

به گفته وی، بعد از تشخیص سرطان مثانه در مراحل اولیه این دارو می تواند با تجویز پزشک و بعد از جراحی تجویز شود.

به گفته وی، فرم لیوفیلیزه داروی درمان سرطان سطحی مثانه برای اولین بار است که در کشور به تولید می رسد؛ این دارو به شکل پودر است؛ همچنین قابل نگهداری در یخچال بوده و از پایداری بالاتری برخوردار است.

حسن زاده با تاکید براینکه دانش فنی این دارو را در اختیار داریم، گفت: پیش بینی شده که این دارو طی چند روز آینده با حضور وزیر بهداشت در انستیتو پاستور ایران برای تولید انبوه رونمایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج