جاباما
۴۱۵۷۲۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

سکته و سرطان در کمین قد بلندها!

نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد افرادی که قد بلندتری دارند ۳۵ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته‌های قلبی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: در زندگی امروزی بلندقد بودن یک مزیت محسوب می‌شود و در بسیاری از موارد افرادی که این شرایط جسمانی را دارند،‌ موقعیت‌های شغلی بهتری پیدا می‌کنند. ولی کارشناسان در بررسی‌های جدید نشان دادند که قد بلند می‌تواند باعث بروز برخی بیماری‌ها شود.


در جدیدترین بررسی‌ها مشخص شد افرادی که قد کوتاه‌تری دارند کمتر از قدبلندها در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند و علاوه بر این،‌ زندگی طولانی‌تری دارند.

«جِفری کابات» در کالج پزشکی انیشتین در برونکس انگلستان بر اساس این مطالعات اعلام کرد کشف رابطه دقیق میان بلند بودن قد و احتمال بروز سرطان کار دشواری به نظر می‌رسد و هنوز نمی‌توان نظر قطعی در این زمینه داد. با این وجود مشخص شده است فاکتورهای مربوط به رشد سلول‌های سرطانی در افرادی که قد بلندتری دارند فعال‌تر است و به صورت بالقوه این افراد بیشتر در معرض ابتلا به این دسته از بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

به گفته او، رژیم‌ و نحوه تراکم غذایی در افراد قدبلند از جمله عواملی است که می‌ٱواند در این زمینه تاثیر بگذارد. همچنین مشخص شده است افراد قدبلند تعداد بیشتری سلول را در بدن خود جا داده‌اند و همین مسئله نیز می‌تواند احتمال بروز سرطان را در آنها افزایش دهد. زمانی که تعداد سلول‌های بدن افزایش میابد،‌ شانس اینکه از کنترل سیستم دفاعی بدن خارج شوند هم بیشتر می‌شود.

البته باید توجه داشت که سرطان تنها بیماری محسوب نمی‌شود که این دسته از افراد را تهدید می‌کند. زیرا در مطالعات دیگر مشخص شده است که قدبلندها بیش از دیگر در معرض ابتلا به اختلالات قلبی قرار می‌گیرند. دانشمندان دریافتند مردانی که قد آنها بیش از ۱۸۵ سانتیمتر است ۳۵ درصد بیشتر از مردانی که قد کوتاه‌تر از ۱۷۰ سانتی‌متر دارند دچار اختلالات قلبی می‌شوند.

در این بررسی مشخص شد هر سه سانتی‌متر که قد مردان کوتاه‌تر می‌شود،‌ حدود ۲ تا ۳ درصد احتمال حملات قلبی در آنها کاهش میابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت وپرت نگید با اما اگر ک حلوا نمیدن .........

    • عيسى

      داداش ما که قدمان کوتاه تر از ديوار است و پارتى هم نداريم و کار هم پيدا نميشه بکنيم و زن هم که نميتونيم بگيريم دانشگاه دولتى هم درس خونديم.......... ولى امتيازى نداريم جايى استخدام شيم نمى دونم چکار کنيم تو اين جامعه چند قطبى

    • بدون نام

      ترسسدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج