۴۱۵۷۵۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همسر «پیکاسو» متهم اصلی یک سرقت

همسر «پیکاسو» به عنوان متهم اصلی پنهان کردن ۳۰۰ اثر هنری ارزشمند برای مدت ۴۰ سال، شناخته شد.

خبرگزاری ایسنا: همسر «پیکاسو» به عنوان متهم اصلی پنهان کردن ۳۰۰ اثر هنری ارزشمند برای مدت ۴۰ سال، شناخته شد.

به گزارش گاردین، «پیر لگوئنه» که سال گذشته به جرم نگه‌داشتن نزدیک به ۳۰۰ اثر هنری «پابلو پیکاسو» برای مدت ۴۰ سال در گاراژ خانه‌اش محکوم شده بود، در دادگاه «استیناف» فرانسه اقرار کرد که بیوه «پیکاسو» از او خواسته تا این آثار هنری را برای خانواده‌اش پنهان کنم.

«لگوئنه» در دادگاهی که در منطقه «اگزان-پروانس» در جنوب فرانسه برگزار شد، توضیحات جدیدی درباره ماجرای ناپدید شدن تابلوهای «پابلو پیکاسو» ارائه داد و گفت: خانم «ژاکلین پیکاسو» که پسرخوانده‌اش «کلود پیکاسو» مشکلاتی داشت، پس از مرگ «پیکاسو» در سال ۱۹۷۳ میلادی بین ۱۵ تا ۱۷ کیسه حاوی آثار هنری را به او داده و از خواست که آنها را نگهداری کند و قصد داشت از وارد شدن این آثار هنری در فهرست اموال وراثتی «پیکاسو» جلوگیری کند".
همسر «پیکاسو» متهم اصلی یک سرقت

وی همچنین فاش کرد که در جلسه دادگاه بدوی از ترس آن که به جرم دزدیدن این کیسه‌ها محکوم شود حقیقت را نگفته است.

«اریک دوپوند-مورتی» وکیل خانوادگی پیکاسو نیز عنوان کرد که تنها چند روز پیش از نسخه جدید از داستان ناپدیدشدن آثار هنری، آگاه شده است.

«پیر لگوئنه» ۷۷ ساله که خدمتکار «پیکاسو» بوده است، پیش از این شهادت داده بود که «ژاکلین پیکاسو» این کیسه‌های حاوی آثار هنری را در سال ۱۹۷۱ یا ۱۹۷۲ یعنی زمانی که «پیکاسو» هنوز زنده بود به او داده است. ۲۷۱ اثر هنری شامل ۱۸۰ تک اثر و دفترچه‌ای شامل ۹۱ طراحی را در گاراژ خانه گذاشتم و در سال ۲۰۰۹ بود که مجددا آنها را کشف کردم.

این مجموعه آثار هنری که سال‌ها خبری از آنها نبوده و هنوز قیمت آنها برآورد نشده است، شامل طراحی‌هایی از انسان و اسب، ۹ کولاژ کمیاب کوبیسم و چندین اثر از دوران افسردگی پیکاسو است، همه این آثار بین‌ سال‌ ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۲ خلق شده‌اند.

مقامات فرانسه این مجموعه آثار هنری را در سال ۲۰۱۰ میلادی و زمانی که «پیر لگوئنه» قصد داشت از اصل بودن آنها اطمینان حاصل کند به دست آوردند و آن‌ها را تحویل «رویز پیکاسو» ششمین وارث خانواده «پیکاسو» دادند.

«پابلو پیکاسو» که او را به‌عنوان بنیان‌گذار سبک کوبیسم هم می‌شناسند، با گذشت ۴۰ سال از مرگش هنوز از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان جهان است. شهرت او علاوه بر کارهایش، به سرقت پی‌درپی آثار هنری‌اش مربوط است. او نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود که به‌دلیل جست‌وجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر هنرمندان معاصران به‌عنوان مهم‌ترین هنرمند قرن می‌خوانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج