جاباما
۴۱۵۸۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش ایوبی به حواشی استعفای جنتی

حجت‌الله ایوبی «رییس سازمان سینمایی» در ارتباط با دلایل استعفاء وزیر فرهنگ ارشاد علی جنتی در فضای مجازی واکنش نشان داده است که در بخشی از آن گفته است: برخی ویروس گونه به جانِ آبروی مردم افتاده‌اند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الله ایوبی «رییس سازمان سینمایی» در ارتباط با دلایل استعفاء وزیر فرهنگ ارشاد علی جنتی در فضای مجازی واکنش نشان داده است. وی متنی را نیز در این باره منتشر کرده که این پرسش را نیز مطرح می‌کند که آیا پاسخ دادن به چنین صحبت‌هایی که آنها را می‌توان شایعه دانست یا ندانست توسط یک مقام دولتی تنور چنین حرف‌هایی را داغ‌‌تر نمی‌کند؟ این نوع واکنش‌ها می‌تواند به رسمیت بخشیدن به چنین اخباری کمک کند. شاید باید گاهی تنها سکوت کرد.

متن یاداشتی که رییس سازمان سینمایی در فضای عمومی درباره حرف‌ها ودلایل استعفاء علی جنتی نوشت به شرح ذیل آمده است:

باسمه تعالی


عالمی را یک سخن ویران کند روبهان مرده را شیران کند


گویی دیگر رسم شده که پس از جابجایی یک مدیر به هر بهانه ای باید پچ پچه ها آغاز شود. بدگمانی، بدگویی و اتهام و افترا گویی قبح گذشته را از دست داده و چه مصیبتی بالاتر از این. هیچ دلیلی ندارد که وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قاعده بد استثناء شود.

در شرائطی که اهالی فرهنگ و هنر روزگار تازه ای از ادب و احترام و رونق را می آزمودند، تلاطم و حرف و حدیث و سنت ناپسند پشت سرگویی آغاز شد. در این جهانِ جهانی شده که فرصتی بی مانند برای ارتباطات پدید آمده برخی اما ویروس گونه به جانِ آبروی مردم افتاده اند.

می تازند، محکوم می کنند و شنیده ها و نشنیده ها را وسیله ای برای عقده گشایی ها خود قرار می دهند. خبرهایی که ازناکجاآبادها می آید و در فضاهای مجازی و غیرمجازی آنقدردست به دست می شود تا بی اصالتی اش در لابلای این همه غوغا گم شود. در این بین از ناکجایی خبری بر حمایت وزیر محترم پیشین از کارگردانی که او را به وقار و احترام می شناسند منتشر و حمایت طبیعی وزیر از اهالی هنر را در کارگاه ذهن و جان بدگمان خود به گونه ای دیگر تفسیر و زبان به بهتان و ناسزا گشوده اند.

دستور وزیر برای حمایت از هنرمند ان در چارچوب ضوابط امری پیوسته و دائمی است در وزارت فرهنگ. رسیدگی به امور کسانی که در لابلای بوروکراسی پیچیده و هزار توی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان سینمایی گرفتار می شوند همواره بوده، هست و خواهد بود.


آنها که بی مهابا تیر از کمان سخن می کشند بخوانند یک بار دیگر این سخن مولانای بزرگ را که:


نکته ای کان جست ناگه از زبان همچو تیری دان که آن جست از کمان
چون گذشت از سر جهانی را گرفت گرجهان ویران کند نبود شگفت


و بدانند که این طوفانها فروخواهد نشست. غبارها خواهد رفت و حقایق می ماند. فرهنگ و دین و سنتهای ما نکوهش می کند این بی اخلاقی ها را به هر نامی که باشد. بدگمانی، اتهام و پشت سرگویی به هر نامی و به هر شیوه ای محکوم است و ناپسند. و تلاش های علی جنتی و دیگر خادمان سربلندی کشور در جای خود محفوظ است و ماندگار.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج