۴۱۶۰۱۰
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

خطر آتش سوزی در کارت های گرافیک EVGA

در روزهای گذشته خبری منتشر گردید که طی آن به انفجار بخشی از کارت گرافیک های جدید EVGA اشاره شده بود. اینک داستان ابعاد گسترده تری را به خود گرفته است!

مجله سخت افزار: در روزهای گذشته خبری منتشر گردید که طی آن به انفجار بخشی از کارت گرافیک های جدید EVGA اشاره شده بود. اینک داستان ابعاد گسترده تری را به خود گرفته است!
خطر آتش سوزی در کارت های گرافیک EVGA

به تازگی گزارشاتی در زمینه کارت گرافیک های EVGA FTW ۱۰۸۰ , ۱۰۷۰ منتشر شده است که کاربران از یک ضعف حرارتی در آن شکایت کرده اند. خاموشی ناگهانی تصویر (Black Screen Issues) و حتی خرابی فیزیکی برد در اثر تجمع حرارت در یک قسمت خاص، بخشی از این گزارش است. متخصصانی که این کارت گرافیک را مورد بررسی قرار داده اند، یکصدا اعلام کرده اند که حتی در زمان استفاده از ولتاژ پایه و عدم اورکلاک نیز این مشکل مشاهده می گردد. ظاهرا قضیه از این قرار است که بخش از مدار VRM فاقد برچسب های سیلیکون با هدف اتصال به هیت سینک هستند. دومین دلیل آن نیز در مشکلی مشابه برای IC های حافظه است.
در برخی گزارش ها دمای تراشه های حافظه حتی به ۱۰۷ درجه سانتی گراد رسیده است و این در حالی است که تحمل استاندارد آنها در رنج ۹۵ درجه سانتی گراد است. مجموعه TomsHardware به عنوان نخستین رسانه، شکایت کاربران خود را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار داد. از سوی دیگر EVGA نیز بیانیه ای را در این زمینه منتشر کرده است؛ EVGA اعلام کرده است که این اتفاقات در اثر استفاده ی کارت گرافیک در تست های استرس مانند Furmark بوده و متخصصان این کمپانی کارت گرافیک را در دمای محیطی ۳۰ درجه سانتی گراد مورد بررسی قرار دادند اما در نهایت مشکلی مشاهده نشده و دمای محصول از حد استاندارد تجاوز نکرده است. با این وجود کاربرانی که انتظار یک کارت گرافیک خنک را دارند؛ با هماهنگی وب سایت TomsHardware می توانند یک "پد" اضافی را دریافت کرده و بین هیت سینک و قسمت مورد نظر قرار دهند.))
خطر آتش سوزی در کارت های گرافیک EVGA

ابعاد جدید این فاجعه دامن گیر تمامی مدل های ACX, SC, FTW و FTW DT را شامل می شود. کاربران در انجمن EVGA ضمن اشاره به این مسئله، کمپانی را مجبور به استفاده از پد حرارتی در مدل های جدید کرده و EVGA از طریق وب سایت خود به تمامی خریداران یک پد سیلیکونی اضافی را به خریداران به طور رایگان ارائه می دهد. کاربری با نام Michael Duncan پس از آنکه با عدم بوت کامپیوتر خود مواجه می شود، اقدام به عیب یابی آن می کند. پس از باز کردن درب کیس و اتصالات برق کارت گرافیک (رابط ۸ و ۵ پین) را از کارت گرافیک جدا می کند. سپس در حالی که ایشان مشغول فیلم برداری از داخل کسی خود بودند، قسمتی از کارت گرافیک به طور ناگهان آتش گرفته و از PCB دود خارج می شود.
با وجود آنکه این اتفاق بسیار سریع روی می دهد، اما می توان تشخیص داد که محل رویداد همان قسمت تامین توان مورد بحث است. این قسمت در عرض ۱ ماه استفاده به صورت تدریجی دچار فرسایش شده و در نهایت باعث آسیب جدی گشته است.

رسیدن دمای VRM به نقطه شکست، نشان از عدم توجه EVGA به تامین تهویه این مدار مهم بوده است. EVGA به سرعت در بیانیه ای اعلام کرده است که این مشکل را در حیطه پوشش گارانتی خواهد برد و کاربران نگران پرداخت هزینه اضافی نباشند. در صورتی که شما عزیزان نیز از دارندگان کارت گرافیک های EVGA GTX۱۰۸۰ و ۱۰۷۰ در مدل های بالا هستید، برای نصب پد سیلیکون اضافی اقدام نمائید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج