جاباما
۴۱۶۱۰
۳۸ نظر
۲۳۳۳۳
۳۸ نظر
۲۳۳۳۳
پ

کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

بین میدان بهارستان و چهار راه ظهیر الاسلام خیابان صف یا همان باغ سپهسالار معروف قرار دارد، خیابانی که از قدیم تا بوده و هست، بیشترین فعالیت خود را به تهیه و تولیدکیف و کفش های زنانه اختصاص داده است و با این کار مشتریان زیادی را از تهران و حتی شهرستان به خود جذب کرده است.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه شیخ‌علیزاده: خیابان صف همان خیابان معروف و قدیمی است که بزرگ‌ترها آن را به اسم باغ سپهسالار می‌شناسند. خیابانی که هر نوع کفشی از زنانه تا اسپورت و کتانی و مردانه در آن پیدا می‌شود؛ کافی است قصد خرید داشته باشید. فصل، فصل خرید چکمه و کفش زمستانی است. بنابراین بد نیست در همین آستانه فصل سرد، قدمی در سپهسالار بزنید. مطمئن باشید دست خالی بر‌نمی‌گردید.

باغ صدراعظم

از همان اول این خیابان محل قدم زدن بوده اما آن قدم‌زدن‌ها با این قدم‌زدن‌ها تفاوت دارد! باغ سپهسالار در اصل باغ میرزا حسن‌خان سپهسالار قزوینی، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار بوده که با تغییرات به تدریج به شکل کنونی آن درآمده است. درحال حاضر از باغ معروف صدراعظم خیابانی به نام صف باقی مانده که به بورس کیف و کفش تبدیل شده است.
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

تا پیش از سال85 در این منطقه ماشین تردد می‌کرد اما از سال 85 به بعد این مکان به پیاده‌راه تبدیل شد و قدم زدن در آن لذت بیشتری دارد. در قسمت انتهای خیابان صف، قسمت کوچکی از آن باغ باقی مانده که جزو آثار ملی بوده و به ثبت میراث فرهنگی رسیده است.

از کجا به سپهسالار برسیم؟

از متروی بهارستان که پیاده شوید می‌توانید نرم نرم قدم بزنید و به خیابان صف برسید. بازار کفش‌های رنگارنگ همین جاست. اگر با اتوبوس قصد سفر به خیابان صف را دارید، باید سوار اتوبوس‌هایی بشوید که از میدان بهارستان به سمت میدان جمهوری می‌روند.

مسیر میدان بهارستان به سمت غرب یک طرفه است و اگر با ماشین شخصی به باغ سپهسالار می‌آیید یادتان باشد که چند سالی است خیابان صف به پیاده راه تبدیل شده و تردد وسایل نقلیه به آن ممنوع است. بنابراین نمی‌توانید با ماشین به این خیابان برسید. باید چند خیابان بالاتر یا پایین‌تر از خیابان صف پارک کنید و بعد قدم زنان به محل خرید بروید. خیابان صف به‌عنوان اولین پیاده راه ایران شناخته شده و از سال 85 تردد وسایل نقلیه در آن ممنوع شد.

عطر چرم و کباب در سپهسالار

ماجرای سپهسالار چنان به کفش گره خورده که حتی بعضی از سابقه‌دارهای مشاغل دیگر هم دل به پاپوش‌های مردم داده‌اند و حالا برای‌شان پاپوش می‌دوزند! نمونه آن تغییر کاربری یکی از مغازه‌های اسم و رسم دار قدیمی است. یکی از معروف‌ترین چلوکبابی‌های قدیمی تهران یعنی چلوکبابی «جوان»‌ در خیابان سپهسالار تهران بوده که حالا چند ماهی است بعد از حدود 40 سال کار، تبدیل به مغازه کفش‌فروشی شده است.

شاید خیلی از بزرگ‌ترها خاطره کفش خریدن‌شان با چلوکبابی جوان گره خورده اما حالا دیگر این خاطره برای ما تکرار نمی‌‌شود. ناراحت نشوید. برای ما هم نوستالژی‌هایی می‌توانند شکل بگیرند اگر بعد از خرید کفش سری به سفره‌خانه سنتی بازارچه که در همان نزدیکی محل قدیم رستوران جوان باز شده است، بزنید. در کنار مرکز خرید سپهسالار هم یک رستوران سنتی به نام «پردیس ملل» افتتاح شده است که می‌توانید بعداز خرید آنجا را هم برای صرف غذا انتخاب کنید.
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

بالاتر از رستوران پردیس ملل هم غرفه بزرگ فروش ذرت مکزیکی است که بوی پنیر و آویشن آن همه خیابان را پر کرده است. شک نکنید نمی‌توانید بی‌تفاوت از کنارش بگذرید. به تازگی در نزدیکی محل قبلی چلوکبابی جوان، یک شعبه نان سحرهم افتتاح شده است. بنابراین اگر اهل خوردن نان‌های خاص و شیرینی و نان و پنیر وگردو هستید می‌توانید سری به این مغازه بزنید تا هم میان وعده خوشمزه میل کنید و هم برای اهل منزل نان خاص ببرید و خوشحال‌شان کنید. به این ترتیب لذت گشت وخرید را هم با آنها سهیم شده‌اید.

مرکز خرید شهبازخان وی‍ژه کوچولوها

یکی دیگر از مراکز خرید باغ سپهسالار، مرکز خرید «شهباز خان» است. این پاساژ از مراکز خرید نسبتا قدیمی سپهسالار است که سال‌هاست از مشتریان که برای خرید کفش بچگانه به اینجا آمده‌اند،‌ پذیرایی کرده است. انواع کفش‌های اسپورت و کتانی‌های بچگانه حتی در سایزهای خیلی کوچک در اینجا پیدا می‌شوند. قیمت کفش‌های مغازه‌های این پاساژ از 50 تا 80 هزار تومان متغیر است. در حال حاضر چکمه‌های ساق بلند بچگانه برای سایز 25 به بالا یعنی حدود شش سال به بعد را هم می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید.

قیمت چکمه‌های ساق‌دار از سایز 25 به بالا -که اتفاقا در میان دختربچه‌ها خیلی هم محبوب اند- بین 90 تا 150 هزار تومان متغیر است. اما نیم بوت‌های بچه‌گانه برای انواع سایزها، هم برای دختر بچه‌ها و هم پسربچه‌ها در این پاسا‍ژ وجود دارد. قیمت آنها هم بین 60 تا 90 هزار تومان است.
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

پاساژ الیزه نیمه کاره اما کامل

یکی از مراکز خریدی که در سال‌های اخیر در باغ سپهسالار ساخته شده مرکز خرید الیزه است که هنوز هم بعضی قسمت‌های آن تکمیل نشده است. این پاساژ در کوچه مهندس‌الممالک واقع شده است. اگرچه این پاساژ خیلی بزرگ نیست اما در آن انواع کفش‌های مجلسی،اسپورت و حتی بچگانه با قیمت بسیار مناسب پیدا می‌شود. در طبقه اول این پاساژ چند مغازه کیف فروشی هست و اجناس آن پارچه‌ای یا ازچرم مصنوعی اند.

بهای این کیف‌ها بین 20 تا 40 هزار تومان است. درهمان طبقه اول کفش‌های مجلسی زنانه و اسپورت هم با قیمت نهایتا 100 هزار تومان وجود دارد.

در طبقه منفی یک این پاساژ، چند کفش فروشی بچگانه هست که قیمت کیف‌ها و کفش‌‌های بچگانه‌اش نهایتا 50 هزار تومان است. در این طبقه علاوه بر مغازه‌های کفاشی، رستورانی هم وجود دارد که بعد از خرید با بچه‌ها می‌توانید آنها را برای استراحت به این رستوران ببرید. بخشی از لذت خرید مسلما خوردن خوراکی است! تا چند وقت دیگر در طبقه منفی دو، شهربازی هم برای بازی بچه‌ها افتتاح خواهد شد.

به این ترتیب بچه‌ها برای خرید راحت‌تر همراه‌تان خواهند آمد. در طبقه دوم پاساژ هم رستورانی وجود دارد که فعلا فقط برای ناهار پذیرای مهمانان است. بنابراین اگر صبح زود برای خرید به پاساژ رفتید نگران بازگشت به منزل و آماده کردن ناهار نباشید. می‌توانید همان‌جا غذا میل کرده و برای اهل منزل هم از همان‌جا غذا بخرید و به خانه برگردید.

چرم فروشی‌ها

وارد باغ سپهسالار که می‌شوید، سمت راست خیابان ،10 مغازه اول فقط چرم‌فروشی هستند.البته بقیه مغازه‌ها هم کیف و کفش چرم دارند اما بورس آنها اول بازار است.اولین مغازه‌ها اغلب کفش‌های زنانه مجلسی دارند اما با شروع فصل سرما در این مغازه‌ها انواع چکمه و نیم‌بوت جای‌شان را به کفش‌های مجلسی داده‌اند.
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

در این مغازه‌ها کفش ساده برای استفاده راحت مثل محل کار تا مدل‌های اصطلاحا شیک و مجلسی وجود دارد. کافی است قصدتان از خرید را مشخص کنید، بعد وارد هر مغازه‌ای بشوید، کفش دلخواه‌تان را پیدا خواهید کرد. قیمت کفش‌هایی که جنس آنها چرم طبیعی است از کفش‌های دیگر موجود در بازار بالاتر است. تنوع و کیفیت کار به حدی است که می‌توانید با کمی دقت و گشت زدن کفش مورد علاقه‌تان را با قیمت مناسب پیدا کرده و بخرید.

کفش‌های چرم طبیعی از حداقل 120 هزار تومان شروع شده و بسته به کیفیت آن که بهتر و مدل آن خاص‌تر باشد، قیمتش به 250 هزار تومان هم می‌رسد. اگر قصد خرید چکمه‌ ساقدار و بلند چرمی دارید باید کمی بیشتر دل به دریا بزنید. قیمت این نوع چکمه‌ها از 170 هزار تومان شروع شده و بعضی از آنها به 300 هزار تومان هم می‌رسد.

در این بازار مغازه‌هایی هم هستند که کفش‌هایی با جنس چرم مصنوعی عرضه می‌کنند.هر چند کیفیت این کالاها به اندازه کفش‌ها با چرم طبیعی نیست اما با وجود قیمت کمتری که دارند، کیفیت‌شان خیلی پایین نیست و می‌توانید به دوام آنها تاحد زیادی اطمینان داشته باشید.

بهای کفش‌ها با چرم مصنوعی از حدود 60 هزار تومان شروع شده و نهایتا به 120 هزار تومان هم می‌رسد. میانگین قیمت چکمه‌های ساق بلند با جنس چرم مصنوعی هم در این بازار 100 هزار تومان است.

چرم نوبوک

در خیابان صف کمی جلوتر که بروید، مغازه‌هایی را می‌بینید که چرم نوبوک دارند.این نوع چرم که بیشتر برای دوخت کفش‌های اسپورت و بی‌پاشنه استفاده می‌شود، مد بازار بوده و ازکارهای جدید امسال هستند. فروشنده یکی از فروشگاه‌هایی که این نوع چرم را دارند درباره این کفش‌ها توضیح می‌دهد:«‌چرم نوبوک در واقع همان چرم طبیعی است که آن را پشت و رو دوخته‌اند. بنابراین داخل کفش، چرم است.»

او ادامه می‌دهد:«امسال اجناس مغازه ما فقط ازچرم نوبوک هستند.رنگ‌بندی خاص این جنس با شروع فصل سرما مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. خیلی از افرادی که به تنوع کارها علاقه داشته و دوست دارند کفش متفاوتی به پا کنند؛ این کارها را ترجیح می‌دهند.»

این فروشنده درباره نگهداری کفش می‌گوید:«‌نگهداری از کفش‌ها با جنس نوبوک کمی سخت است. به این دلیل که برخلاف چرم به راحتی با واکس زدن و دستمال کشیدن تمیز نمی‌شوند. بنابراین اگر کفش نوبوک می‌خرید باید آن را به دقت نگهداری کنید. بهتر است آنها را در باران شدید نپوشید به این دلیل که بعد از خشک شدن کفش ممکن است روی آن رد باقی بماند.»‌ البته به قول این فروشنده کسی که می‌خواهد شیک باشد باید هزینه آن را هم بپردازد!
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

بنابراین برای سالم ماندن کفش نوبوک باید واکس مخصوص آن را هم بخرید. به این ترتیب نباید نگران رد باران روی کفش باشید.این نکته یادتان باشد که به خاطر مات بودن رنگ بندی این نوع جنس، انتخاب کفش‌های پاشنه بلند مجلسی و چکمه‌های ساقدار از این جنس خیلی شیک نیست.برای همین کفش‌های موجود در این مغازه و دیگر مغازه‌های باغ سپهسالار که از این جنس هستند؛کفش‌های اسپورت و نیم بوت‌های بی پاشنه اند. بعضی از کفش‌های این مغازه هم طبی اند. این کفش‌ها به خاطر طراحی و جنس خاصی که دارند، طرفدارهای خودشان را داشته و حسابی پرفروش اند.

قیمت کفش نوبوک از حدود 120 هزار تومان شروع می‌شود.قیمت آن بسته به مدلش تا 180 هزار تومان هم افزایش پیدا می‌کند.

باغ سپهسالار فقط ویژه خانم‌ها نیست و آقایان هم می‌توانند کفش دلخواه‌شان را پیدا کنند. البته طبیعی است که تنوع کفش‌های زنانه بیش از مردانه است. نکته بعدی خرید کیف‌هایی است که چه به صورت تکی و چه همراه با کفش به فروش می‌رسند. قیمت آنها هم متغیر است.

قیمت کیف‌ها بین 100 تا 150 هزار تومان متغیر است. این تفاوت قیمت به جنس، طراحی و کاربرد کیف ارتباط دارد.

دبیرستان دیروز،‌مرکز خرید امروز

وارد خیابان صف که بشوید اگر از سمت راست خیابان کمی جلو بروید، این مرکز خرید را می‌بینید. یکی از کسبه قدیمی می‌گوید:«‌در حدود 60 سال پیش یعنی زمانی که هنوز مردم در این محله سکونت داشتند و سپهسالار به بورس کفش تبدیل نشده بود،‌به جای این مرکز خرید دبیرستان دخترانه وجود داشت. بعد از انقلاب مدرسه منحل شد و مدتی محل آن مخروبه شد. چند سالی به عنوان انبار از آن استفاده می‌کردند تا اینکه به مرکز خریدی که می‌بینید، تبدیل شد.»
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

در مغازه‌های این مرکز خرید اجناس درجه یک برای کسانی که جنس و مرغوبیت کالا برایشان خیلی مهم است، به فروش می‌رسد. جنس کفش‌های مجلسی و همچنین کیف‌های مغازه‌ها از چرم یا ورنی مرغوب است. در طبقه پایین این پاساژ دو طبقه، یک کافی‌شاپ وجود دارد. بنابراین خستگی خرید را می‌توانید با خوردن یک فنجان چای یا قهوه و یک تکه کیک یا بستنی فصل از تن به در کنید. به این ترتیب انرژی دوباره خواهید گرفت و شاید بهتر و بیشتر خرید کنید!

قیمت کیف و کفش‌های مغازه‌های این پاساژ از 100 هزار تومان آغاز شده و تا 250 هزار تومان هم می‌رسد اما نسبت به کیفیت آن مطمئن باشید.

زندگی پشت باغ

به سراغ یکی از کسبه‌های قدیمی باغ سپهسالارمی رویم که این روزها در فروشگاه کیف و کفش گلرنگ کار می کند.امیری که در واقع از اولین فروشنده‌های سپهسالار محسوب می‌شود، در مورد اینکه چطور این محل به بورس کیف و کفش تبدیل شد، می‌گوید:«‌از حدود 60 سال پیش تا به حال در این منطقه کار می‌کنم. آن زمان یعنی وقتی شروع به کار کردم این محله‌، مسکونی بود و خانه ما هم همین جا بود. درحال حاضر خانه ما تبدیل به تولیدی کفش شده است.»‌

او ادامه می‌دهد:«‌قبل از آمدن به این محل در کفش وین کرج کار می‌کردم اما بعد از سربازی یکی از آشنایان برای من در یک کفاشی کار پیدا کرد.آن کفاشی که در همین خیابان سپهسالار بود از اولین کفاشی‌های محل محسوب می‌شد. آن زمان به جز مغازه ما فقط یک یا دو مغازه کفاشی در باغ سپهسالار وجود داشت و بقیه مثل مغازه‌های هر محله مسکونی دیگر، مایحتاج مردم را تامین می‌کردند.

این مغازه‌ها شامل نان سنگکی، زغال فروشی، سبزی و میوه فروشی و مغازه‌های دیگر بود. محله سپهسالار پشت باغ سپهسالار بود. البته شنیده بودیم که قبلا تمام آن محله هم جزو باغ بوده اما کم‌کم که باغ عقب‌نشینی کرد و محوطه‌اش کوچک شد، پشت آن تبدیل به محوطه مسکونی شد.تا اینکه بانکی در این خیابان ملک خود را به شخصی فروخت و آن شخص ملک را به مغازه کیف و کفش تبدیل کرد.»‌
 
کیف و کفش تان را از باغ سپهسالار بخرید

امیری ادامه می‌دهد:«‌ملک بزرگ بانک که به کیف و کفش فروشی بزرگی تبدیل شده بود در میان مردم محله و محله‌های اطراف خیلی معروف شد. هجوم مردم برای خرید کفش به این خیابان باعث شد بقیه مغازه‌ها هم کم کم تبدیل به کفاشی زنانه شوند.

چند سالی که گذشت خیابان پر شد از کفاشی و کارگاه‌های تولید کفش و کارگران زیادی در این خیابان رفت و آمد می‌کردند.برای همین دیگر اینجا محل مناسبی برای زندگی نبود.ما هم خانه‌ را عوض کردیم. به تدریج اغلب خانه‌های مسکونی تبدیل به انبار اجناس یا کارگاه تولید کفش شدند و حالا دیگر این خیابان هیچ سکنه‌ای ندارد. کفش‌ها جای آدم‌ها را گرفتند.»‌

امیری در مورد نوع کسب و کار آن زمان می‌گوید:«‌آن وقت‌ها کفش اسپورت و زنانه به هیچ وجه وجود خارجی نداشت! تنوع کفش‌ها خیلی کمتر از الان بود.کفش‌ها فقط پاشنه سه سانت و پنج سانت بودند و هیچ مدل پاشنه‌دار دیگری نبود. حدود 30 سال پیش کفش‌های لژ دار کم کم وارد بازار شدند و به اینجا هم سرایت کردند.»‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      چند سالیه که کیفت اجناسش مثل سابق نیست . من که خیلی وقته از اینجا خرید نمیکنم

      پاسخ ها

      • امین

        خب از پاساژ بهارستان خرید کن

      • بدون نام

        مطلب بنویسین ملت از خانه چرم خرید کنن ایرانیه ولی کفشهاش زیر سیصد نیست
        کیفیت خوبی داره ولی یک کم قیمتهاش روش نظارت باید بشه

    • بدون نام

      دیگه مثل سابق کیفیت نداره، تا حالا چند بار از باغ خرید کردم هم کفش و هم کیفهایش تا دوماه نهایتش کار بکنه
      بعضی مواقع که همون ماه اول خراب شده(تازه کلی منت گذاشتند و تعریف کردند)

    • بدون نام

      امین راست میگه پاساژ بهارستان که تو خود میدونه کفشا رو خیلی ارزونتر میفروشه
      دو دهنه پاساژه که کل همکف کیف و کفشه،تازه طبقه اول هم داره کفش فروشی میشه که طبیعتاً قیمتهاش هم از همکف ارزونتر میشه

    • بدون نام

      قیمتا رو که می برن بالا و کیفیت رو می یارن پایین معلومه که مشتری می پره... مثل ما

    • سمیرا

      من هم اخیرا هم از باغ سپهسالار خرید داشتم هم از میدون بهارستان! کیفیت باغ خیلی بهتر از بهارستانه ولی قیمتش هم بالاتره!!!

    • مرتضی as

      بازارامسال بازاره خوبی نبود ویا بهتره بگم انچنان توصیفه خوبی نداره ......ساله خوبی داشته باشید ....عیدتون مبارک

    • مریم نباتی

      باید بدونی از کدوم مغازه خرید کنی.کیف و کفش موزه بیشتر محصولش از چرم و با ضمانت.دیدنش ضرری نداره.

    • مینا

      من 3 بار از سپه سالار خرید کردم ، سه بار افتضاح بود. فقط یک هفته برام کار کردن، بردم بهشون نشون دادم میگن اشتباه میکنی کفش مشکل نداره شما دچار خطای دید شدین بعد ازاینکه من به مشتریاش نشون دادم از خجالت گفتن تعمیر میکنیم. خداشاهده بعد از تعمیر فقط 3 روز ، بعد از سه روز دیدم باز کفش عین بار اول کفه اش ترکیده. 180تومن بدی برای کفش اونوقت 10 روز برات کار نکنه. من که ازشون نمیگذرم. ان شاالله که این پولارو بدن به دوا دکتر

      پاسخ ها

      • سیسیلی

        دقیقا منم کفش خریدم از یکیشون یکبار کار کرد فقط:)تازه تضمین داشت ولی دیگه نبردم نشونش بدم چون میدونستم چی میگن:)
        ولی شده خرید کنم از سپهسالار و راضی باشم چیزای خوب هم داره خدایی:)باید موقع خرید خیلی سبک سنگین کنه ادم و عجله نکنه

    • مریم نباتی

      قبول دارم واسه خودمم پیش اومده که اصلا دوام نداشته خیلیم پامو اذیت کرد.ولی الان خیلی راضیم چون برگ ضمانت میده اسه همه جی محصولش.ومیدونی مطمئنی داری چی میخری.یسر به مغازه موزه بزن ضرر نمیکنی.تجربش کن دیدت عوض میشه.

    • سارا

      باغ فقط اسم در اورده وگرنه کیفتی نداره کفشاشش

    • بدون نام

      جواب به سارا شما از بازار کفش بخر از باغم تولید خودشو بخر تفاوت رو میفهمی من تولید کنندم خودم بازار مدل مارو هفت هزار تومن تولید میکنن ما فقط ده هزار تومن مزد میدیم بخاطر تمیز بودنش جنس ما متری سی هزار تومنه بازار دوازده هزار فرقی نداره ب نظر شما؟؟؟

    • مریم

      من موندم این دوستانی که کفششون 10روزدوام نیاورده باکفش کوهنوردی کردن؟یادوومیدانی شرکت کردن؟چجوریاس..والاماهم ازهمونجاکفش میخریم

      پاسخ ها

      • سیسیلی

        همیشه نه ولی پیش اومده که میگیم دیگه در کل راضی بودم اکثر اوقات ولی یکبار هیچ وقت یادم نمیره یکبار پوشیدم پاره شد تعمیرم کردم باز پاره شد
        عجیبه به نظر شما؟یعنی جنس بد محاله باشه تو سپهسالار؟جنس خوب داره بد هم داره باید موقع خرید دقت زیادی کرد

    • بدون نام

      سلام.کفش های باغ سپهسالار عالیه .مخصوصا کفش های بنیامین قربانی توپ است الان تو میدان هروی تهران است اسم برندشون استفانی است .

    • نرگس

      ببخشید یه سوال داشتم من اولین بارمه که مغازه کیف و کفش زدم یه راهنمایی بکنید از کجای تهران جنس بیارم خوبه قیمتش مناسب باشه ممنون میشم

    • سارا

      دوشتان ی سوال روزهای جمعه هم این بازار بازه؟؟

    • ارزو

      واقعا که نه کفش دارن نه هنر کفش سازی فقط یه سری کفش های آشغال میسازن فکر میکنن شاهکار کردن یه مشت آدم بی هنر بی سواد هر چی کفش گرفتم همشون پا درد میاره پشت پای ادم هم هی تاول میزنه نمیدونم واقعا هدفشون چیه به روح پدر و مادرشون صلوات بفرستن ؟

    • ریحانه

      واقعا عالیه و من همیشه از خریدم تو سپهسالار راضی بودم. تنها جایی هستش که تحت هر شرایطی و تو هر فصلی مطمئناً ازش خرید میکنم.

    • فریبا

      هفته پیش یک کفش از اونجا خریدم.دوبار هم نپوشیدم که روی کفش پوسته پوسته شد و دیگه قابل استفاده نیست، یک بار دیگه هم خریدم که زود خراب شدم.واقعا کیفیتش خوب نیست

    • سحر

      ما که دیگه سالهاست از اونجا خرید نمیکنیم - الکی گرونه و بی کیفیت . پاساژ ها و مغازه های دیگه ی سطح شهر خیلی اجناس زیباتر و با کیفیت تر و ارزونتری داره - پس الکی نه وقتمونو هدر میدیم، نه پولمون رو

    • الهام السادات تقوی

      من هم هربار ازونجا خرید کردم واسم خیر نکرده یا استفاده نکردم یا زود خراب شده

    • مهتاب رضایی

      عالیه من چندجفت کفش البته طبی خریدم مگه خراب میشن

    • محسن

      کارای باغ هم خوب داره هم بد.

    • سعید

      معمولا دوام کفش بستگی به استفاده کنندش داره من خودم تک فروشی دارم بیشتر دختر خانوما الان پاهای گنده ای دارن اما دوست دارن کفش کوچکتر از پاشون بپوشن که مثلا قشنگتر به چشم بیاد که همین دلیل اصلی خراب شدن سریع کفش میشه و جنس هم نمیشناسن و فقط دنبال زیبایی کفشن. بعضیها هم فکر میکنن چون پول زیاد بابت یه کفشی دادن دیگه اون کفش باید توی هر شرایطی سالم بمونه و هیچیش نشه مثلا هم برای پیاده روی و هم خرید وهم ورزش و توی برف و بارون و کوه و دشت و دمن استفاده میکنن ،خوب معلومه که که کفش تولید داخل با این کارا سریع داغون میشه .

    • مژگان

      سلام
      بر عکس دوستان مخالف من هر سال کفش های چرم خودم رو از سپهسالار خرید کردم و هر کدوم رو کمتر از دو سال نپوشیدم البته همیشه دنبال کیفیت بودم و جنس رو می شناسم و با قیمت بالا هم خرید می کنم . من معتقدم کفش باید با قیمت بالا خرید بشه و چرم خوب! چون وقتی سالهای مصرف رو تقسیم بر قیمت که بکنی تازه میشه یه کفش که ملت با چندر غاز می خرن و توقع عالی بودن رو هم دارن!

    • بدون نام

      سلام من که خیلی راضی کیفیت کفش وکی عالیه حتما جنس خوب نمیخرید چند سال میپوشم وخسته که شدم میدم به کسی اونام خیلی میپوشند مگه میشه کفاشی چرم ترک بخورن

    • نوید سالک

      ما برای مدتی از اونجا خرید می کردیم ولی وقتی دیدم تو پاساژ باغ سپهسالار از سرویس بهداشتی پاساژ به صورت مکارانه ای پول در میارن تصمیم گرفتم دیگه اونجا برای خرید نرم. توهین به مشتریاشون بود.

    • بدون نام

      سلام دوستان. سپه سالار رو بگردین بهرحال مغازه های خوبی داره. من چندین سال پیش از سیلورکفش گرفتم عالیه چرمش ولی مقابلش مغازه های بد هم داره مثل کفش فروشی گلها که تقریبا روبروی بانک صادراته یکمی پایین ترش یعنی اینقدر فروشندش بد برخورده و بده و منتم میزاره که جنسام عالیه و اکراینیه و مال فلان جاس ولی از چند نفر شنیدم که سر اوناروهم کلاه گذاشته پیرمرده...تازه قیمتهاشم 300به بالاس. خلاصه تو خرید خیلی دقت کنید مخصوصا الان که همه دندون طمع تیز کردن واسه چاپیدن آدم..

    • حسینی

      امروز به اتفاق همشیره ام به کیف وکفش وحید ۱/۲رفتیم برای تعمیر کیفی که از خودشان خرید کرده بودیم که متاسفانه جای تاسف داشت علیرغم درست راهنمای کردن متاسفانه برخورد بسیار زشتی داشتن برای مدیریت جای تاسف دارم

    • بدون نام

      سلام امروز مغازه های سپهسالار باز هست یا نه چون روز میلاد

    • بدون نام

      سلام امروز مغازه های سپهسالار باز هست یا نه چون روز میلاد

    • بدون نام

      کسی تولیدی تانیک رو بلده
      سه سانت کار میکنه تو باغ سپهسالار

    • میلاد

      برام عمده فروش معرفی کنین

    • بدون نام

      کفش تو سپه سالار فقط سیلور

    • Bardia

      سال ۸۹ کفش خریدم از باغ سپه سالار تا الان داره کار میکنه...کیفیت اونموقع خیلی بهتر از الان بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج