جاباما
۴۱۶۱۸۶
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

گرانترین خودروهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

طی چند سال اخیر تعداد ابرخودروهای عرضه شده در بازار جهانی بسیار زیاد بوده است و تعداد زیادی از سازندگان مستقل و استارت‌آپ‌ها نیز وارد این بازار شده‌اند. مانند همیشه قیمت یکی از مهمترین فاکتورهای مرتبط با اتومبیل است.

وب‌سایت نقدستان: در این لیست به خودروهایی پرداخته شده که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تولید شده یا به دست صاحبانشان خواهند رسید و در بین گرانترین خودروهای جدید جای می‌گیرند. البته قیمت دقیق و نهایی همه‌ی این اتومبیل‌ها مشخص نشده است و برای برخی از آنها از قیمت تخمینی استفاده شده است.
با این مقدمه می‌رویم به سراغ ۲۰ خودرویی که گرانقیمت‌ترین‌های سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خواهند بود:

۲۰. آپولو Arrow
قیمت تخمینی: ۱.۱میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

این خودرو در نمایشگاه ژنو 2016 در کنار مدل آپولو N به نمایش در آمد. این ماشین قدرت خود را از پیشران 4لیتری V8 ساخت آئودی با دو توربو می‌گیرد. این موتور قادر است 986 اسب بخار قدرت تولید کند و آپولو Arrow را از حالت ساکن در عرض 2.9 ثانیه به 100کیلومتر در ساعت می‌رساند و نهایتاً به حداکثر سرعت 360کیلومتر در ساعت می‌رسد.

19. Mazzanti Evantra Millecavalli
قیمت: 1.2میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

از این ماشین قرار است تنها ۲۵دستگاه تولید شود و در ژوئن سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه Parco Valentino ایتالیا به نمایش گذاشته شد. این ماشین از موتور ۸سیلندر LS۷ با حجم ۷ لیتر استفاده می‌کند. این موتور توسط دو توربو مورد تقویت قرار گرفته تا قادر به تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت باشد. بنابراین این ماشین عنوان قدرتمندترین خودروی ایتالیایی را به خود اختصاص می‌دهد!

۱۸. Hennessy Venom GT Spyder WRE
قیمت: ۱.۳ میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

هنسی به تازگی با سرعت 427 کیلومتر در ساعت رکورد سریعترین خودروی سقف باز جهان را به خود اختصاص داد. به همین مناسبت این کمپانی سه دستگاه Venom GT Spyder World Record Edition را در برنامه‌ی ساخت قرار داده است.

این ماشین دارای پیشران ۷لیتری V۸ با ۱۴۵۱اسب بخار قدرت است و می‌تواند در عرض ۲.۴ از حالت ساکن به ۱۰۰کیلومتر در ساعت برسد.

۱۷. Next EV Hypercar
قیمت: 1.31 میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

تیم NextEV از مسابقات Formula E تصمیم دارد از یک ابرخودوری کاملاً الکتریکی رونمایی کند و تجربیات به دست آمده از مسابقات Formula E را در آن به کار گیرد.
درحالیکه اطلاعات بسیار کمی از این خودرو در دست است، NextEV به مجله‌ی اتوکار گفته‌اند که در مراحل نهایی آزمایش ابرخودرویشان هستند و محصول نهایی قادر به تولید قدرتی بیش از یک مگاوات خواهد بود.

16. آرش AF10 Hybrid
قیمت: 1.57 میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

مدل AF۱۰ Hybrid ساخت کمپانی آرش در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. این خودرو بهینه‌سازیهای فراوانی نسبت به مدل قدیمی AF۱۰ دارد و حالا در سه سطح متفاوت به فروش می‌رسد: AF۱۰، AF۱۰ Hybrid و AF۱۰ Hybrid Racer.
این خودرو قدرت خود را از موتور ۶.۲لیتری کوروت C۷ ZO۶ دریافت می‌نماید. البته مدل‌های هیبریدی این ماشین قادر به تولید قدرتهایی به مراتب بیشتر از کوروت و نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار هستند. نهایتاً این موتور V۸ درون‌سوز در کنار چهار موتور الکتریکی قرار می‌گیرد تا قدرتی معادل ۲۰۸۰ اسب بخار را به AF۱۰ Hybrid ببخشد!

۱۵. Koenigsegg Agera RS
قیمت: بیش از ۱.۶میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

Agera RS جایگاهی مابین Agera R و One:1 قرار می‌گیرد. از این مدل تنها 25دستگاه برای ساخت برنامه‌ریزی شده بود که همه‌ی آنها به فروش رسیده‌اند.
قیمت‌گذاری Agera RS هیچوقت دقیقاً مشخص نشد، ولی تخمین زده می‌شود که بیش از ۱.۶میلیون دلار ارزش داشته باشد. البته یک مدل از آن با قیمتی بالاتر از ۵میلیون دلار در سنگاپور به فروش رسید!

۱۴. Zenvo TS۱
قیمت تخمینی: 1.8میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

Zenvo TS۱ در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ برای جانشینی ST۱ رونمایی شد. تغییر اصلی ایجاد شده در مدل جدید جایگزینی موتور ۶.۳لیتری V۸ توربوشارژ با موتور ۵.۲لیتری مجهز به سوپرشارژر می‌باشد. حداکثر قدرت تولید شده توسط موتور TS۱ دقیقاً مشخص نشده است.
در حالت Wet قادر به تولید ۶۵۰ اسب بخار می‌باشد و در حالت Sport حدود ۸۵۰ اسب بخار. در حالت Race حدس زده می شود حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید نماید.

قیمت این مدل نیز دقیقاً مشخص نیست. ولی تخمین زده می‌شود ارزشی بیش از 1.8میلیون دلار داشته باشد. این خودرو قادر است به حداکثر سرعت 375 کیومتر در ساعت دست یابد.

13. Fenyr SuperSport
قیمت: ۱.۸۵ میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

Fenyr SuperSport دومین ماشین ساخته شده توسط کمپانی اماراتی W Motors است و جایگزین مدل Lykan HyerSport محسوب می‌شود. Fenyr با قیمت 1.85 میلیون دلاری در مقابل مدل Lykan با قیمت 3.4میلیون دلاری‌اش یک اکازیون به حساب می‌آید!

کمپانی RUF که در تیونینگ مدل‌های پورشه تخصص دارند و سازندگان سری G-Wagon در ساخت این ماشین مشارکت داشته‌اند. موتور ۴لیتری ۶سیلندر باکسر این ماشین توسط RUF تامین شده و ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. استفاده از این پیشران به Fenyr SuperSport حداکثر سرعتی معادل ۴۰۰کیلومتر در ساعت بخشیده است.

۱۲. Koenigsegg Regera
قیمت: 1.9میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

مدل نهایی Regera در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به نمایش در آمد و اولین خودروی هیبریدی ساخت Koenigsegg به حساب می‌آید. از این خودرو قرار است تنها ۸۰دستگاه ساخته شود که ۴۰دستگاه از آنها تا مارچ ۲۰۱۶ به فروش رسیده بودند. با وجود اینکه این خودرو عملکردی مشابه مدل One:۱ دارد، تکنولوژیهای به کار رفته در آن بسیار متفاوت هستند.

موتور 5لیتری V8 تویین توربو بخش اصلی تامین قدرت را بر عهده دارد و 3موتور الکتریکی قدرت نهایی آنرا به 1822 اسب بخار می‌رسانند. خاص‌ترین بخش Regera استفاده از سیستم Direct Drive است که در واقع یک گیربکس تک‌دنده‌ی ثابت را جایگزین سیستم‌های معمول چنددنده می‌کند.


11. لامبورگینی Centenario
قیمت: ۱.۹۴میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

برای بزرگداشت صدمین سالگرد تولد فروچیو لامبورگینی، این کمپانی مدل Centenario را ساخت. این ابراتومبیل در نمایشگاه ژنو 2016 به نمایش در آمد و بر اساس مدل Aventador شکل گرفته است. موتور 6.5 لیتری V12 این ماشین قادر به تولید 759 اسب بخار قدرت می باشد، قیمت آن از 1.9میلیون دلار شروع می‌شود، تنها 40دستگاه از آن تولید خواهد شد و همگی آنها نیز فروخته شده‌اند.

10. آستون مارتین Vulcan
قیمت: ۲.۳میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

آستون مارتین Vulcan خارق‌العاده‌ترین مدل ساخت این کمپانی است و تنها 24دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قیمت رسمی این اتومبیل 2.3میلیون دلار می‌باشد، ولی در مواردی با قیمت‌هایی بیش از 3.4میلیون دلار دست به دست شده است. Vulcan قدرت خود را از موتور 7لیتری V12 کسب می‌نماید.

9. پاگانی Huayra BC
قیمت: ۲.۵میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

پس از به پایان رسدین دوره‌ی تولید 100دستگاهی Huayra، مدل قدرتمندتر Huayra BC به نمایش در آمد. این مدل جدید به تنها 20دستگاه محدود می‌باشد که همگی به صاحبان فعلی Huayra فروخته شده‌اند. همان موتور 6لیتری تویین توربوی V12 در این ماشین نیز به کار گرفته شده ولی حالا 750 اسب بخار قدرت تولید می‌نماید. همچنین انتظار می‌رود نسخه‌ی رودستر آن نیز در برنامه‌ی تولید قرار بگیرد.

8. مکلارن P1 GTR
قیمت: ۲.۵۹میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

35دستگاه از مدل پیستی P1 GTR به صاحبان مدل P1 فروخته شدند. کمپانی Lanzante MotorSport نیز بر روی این خودرو تغییراتی را اعمال می‌کند تا بتوان آنرا در خیابانها نیز مورد استفاده قرار داد. جالب اینکه این کمپانی همین کار را برای مدل F1 GTR نیز انجام می‌داد.

7. بوگاتی Chiron
قیمت: ۲.۶میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

مدل شیرون جایگزین مدل محبوب و معروف ویرون شده است و در نمایشگاه ژنو 2016 به نمایش گذاشته شد. درحالیکه شایعات نشان می‌دادند بوگاتی از سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد نهایتاً چنین نشد. بوگاتی از همان پیشران W16 و چهار توربوشارژ استفاده کرده است که حالا قادر به تولید 1500 اسب بخار قدرت می‌باشد. درحالیکه بوگاتی حداکثر سرعت این مدل را به 420 کیلومتر در ساعت محدود کرده است به نظر می‌رسد بتواند به سرعتهایی بیش از 460 کیلومتر در ساعت دست یابد.

Chiron در عرض ۲.۴ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و قیمت آن ۲.۶میلیون دلار تعیین شده است.

۶. Icona Vulcano Titanium
قیمت: ۲.۷میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

اولین خودروی تیتانیومی جهان، کاری است از استودیوی طراحی Icona در ایتالیا. در ساخت این خودرو افراد مهمی از صنعت اتومبیل‌سازی مانند Claudio Lombardi از اعضای سابق تیم فرمول یک فراری و سازنده‌ی خودروهای مسابقه‌ای، Mario Cavangnero شرکت داشته‌اند.
Vulcano قدرت خود را از پیشران 6.2لیتری سوپرشارژ ساخت GM می‌گیرد. این موتور قادر به تولید 670 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر تورک می‌باشد. حداکثر سرعت آن 355 کیلومتر در ساعت بوده و در عرض 2.8 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. قیمت رسمی آن 2.7میلیون دلار تعیین شده است.

5. مرسدس AMG R50
قیمت تخمینی: ۳میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

مرسدس قصد دارد وارد دنیای ابراتومبیل‌ها شود و اینکار را با استفاده از تکنولوژیهای فرمول یک انجام دهد. آخرین اطلاعات نشان می‌دهند که این ماشین Mercedes-AMG R50 نام خواهد داشت و برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس AMG ساخته می‌شود.
درحالیکه فعلاً قیمت دقیق آن مشخص نیست، شایعات حاکی از قیمتی بین 2 تا 3 میلیون دلار هستند.
این خودرو از پیشران توربوی ۴سیلندر در کنار دو موتور الکتریکی بهره خواهد گرفت تا قدرتی معادل ۱۳۰۰ اسب بخار را تولید نماید.

۴. بوگاتی Vision GranTurismo
قیمت تخمینی: بیش از ۳میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

درحالیکه مدل Vision GT تنها برای نمایش و در همکاری با سری بازیهای GranTurismo ساخته شده بود، یک شاهزاده‌ی سعودی خواستار خرید آن در کنار بوگاتی Chiron شد. بر اساس شایعات او توانست این جفت استثنایی را با قیمتی بیش از 5میلیون دلار خریداری کند. از آنجاییکه بوگاتی Chiron حدود 2.6میلیون دلار قیمت دارد به نظر می‌رسد Vision GT با قیمتی بیش از 3میلیون دلار به فروش رسیده باشد.

3. مکلارن P1 LM
قیمت تخمینی: بیش از 3.7 میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

P۱ LM در واقع همان P۱ GTR است که توسط کمپانی Lazante MotorSport برای استفاده در خیابان‌ها تغییراتی در آن اعمال می‌شود. Lazante MotorSport تا کنون چندین مدل P۱ GTR را به نوع خیابانی تبدیل کرده و یکی از آنها نیز در نمایشگاه GoodWood ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد.

P1 LM از P1 GTR سبک‌تر است و تغییراتی در سیستم خنک‌کننده و باله‌ی عقب آن داده شده است. قیمت رسمی آن هنوز مشخص نیست، ولی در حدود 3.7میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

2. فراری LaFerrari Aperta
قیمت تخمینی: 3.8میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

مدل بدون سقف لافراری حدود یک ماه پیش رونمایی شد و از آن زمان چند مدل پروتوتایپ از آن در مارانللو در حالت تست دیده شده‌اند. فراری مدعی است که عملکرد این مدل با نوع کوپه کاملاً یکسان است.

Aperta از همان پیشران V۱۲ تنفس طبیعی ۶.۲لیتری مجهز به سیستم HY-KERS با قدرت ۹۶۳ اسب بخار استفاده می‌نماید. خریداران این خودرو امکان انتخاب بین سقف نرم و سقف سخت فیبر کربنی را خواهند داشت.
هنوز مشخص نیست فراری قصد تولید چند دستگاه از این ابراتومبیل را دارد ولی شایعات به عددی بین 70 تا 100 دستگاه اشاره داشته‌اند و قیمتی بیش از 3.5میلیون دلار برای آن تخمین زده می‌شود.

1. آستون مارتین-ردبول AM-RB 001
قیمت: 3.9میلیون دلار
گرانترین خودروهای سال 2016 و 2017

آستون مارتین AM-RB ۰۰۱ یک ابراتومبیل برگرفته از خودروهای فرمول یک می‌باشد و با همکاری ردبول ساخته خواهد شد. این خودرو اولین ماشین خیابانی طراحی شده توسط طراح معروف، Adrian Newey خواهد بود.

AM-RB 001 قدرت خود را از پیشران تنفس طبیعی V12 در کنار سیستم بازیافت انرژی F1 کسب می‌نماید. از این ابراتومبیل کمتر از 150دستگاه برای استفاده‌ خیابانی و 25دستگاه برای استفاده در پیست‌ها در نظر گرفته شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اينا چي ميگن ما تو ايران بي ام و i8 دويس هزار دلاريو ميخريم يه مليون دلار. ولي همچنان گرون ترين ماشين دنيا نسبت به امكانات و توانايي خودروي محبوب پرايده

    • علی

      چرا پراید تو این لیست نیست!؟

    • باران

      کی بهتون گفت عکس ماشینای منو بیارین بذارین تو سایتتوووووون؟؟؟!!!!!

    • سید

      پس پراید نقره ایی صبا مدل 85 من کجاست؟

    • ارمیا

      کوفتتون شه الهی

    • حمید

      فقط پراید

    • اسما مقصودی

      ارزو می کنم روزی برسه که ایران هم به این مقام برسه
      .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج