جاباما
۴۱۶۲۲۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

پیچر؛ شهر ارواح سمی

گوشه شمال شرقی ایالت اوکلاهما، زمانی پرحاصل‌ترین مناطق معدنی سرب و روی در جهان قرار داشت. این فلزات در سال ۱۹۱۴ در اینجا کشف شدند، درست در زمانی که تقاضا برای مهمات به واسطه جنگ جهانی اول افزایش یافته بود.

برترین ها: گوشه شمال شرقی ایالت اوکلاهما، زمانی پرحاصل‌ترین مناطق معدنی سرب و روی در جهان قرار داشت. این فلزات در سال ۱۹۱۴ در اینجا کشف شدند، درست در زمانی که تقاضا برای مهمات به واسطه جنگ جهانی اول افزایش یافته بود. به زودی صدها معدن و هزاران نفر که با زحمت زیر زمین برای شرکت سرب پیچر کار می کردند. شهر پیچر به همراه شهرهای نزدیکش کاردین و تریس در کانزاس یک شبه توسعه یافتند.
پیچر در نقطه اوج خود ۵۰۰۰ تن سنگ خام را در روز پردازش می کرد. آن ها سنگ معدن را به دانه های ریز خرد کرده و در کارخانه های بزرگ ذوب می کنند تا ناخالصی ها را از آن ها جدا کنند. تنها بخشی از سنگ های ذوب شده موادمعدنی واقعا باارزش تولید می کنند. باقی مانده های بی فایده آن ها آلوده به مواد سمی بود که در بیرون معادن انباشته می شدند تااینکه یک برآمدگی ۲۸۲۸۰۰۰ متری از ۷۰ میلیون تن ضایعات معدنی و ۳۶ میلیون تن شن و ماسه آسیاب شده و لجن ایجاد شد. این ریزدانه های معدنی شهررا پر کردند و مردم مجبور بودند در میان آن ها نفس بکشند. زمانی که باران می بارید رواناب های که از این توده ها جاری می شدند وارد ذخایر آب محلی می شدند.
در سال های ۱۹۸۰ حکومت یک عملیات پاکسازی را آغاز کرد تا پیچر را دوباره قابل سکونت کند، اما حتی در اوایل دهه ۹۰، نزدیک به دو سوم کودکان پیچر هنوز از مسمومیت سربی رنج می بردند. در سال ۲۰۰۶ اعلام شد که پیچر باید تخلیه شود. سرانجام در سال ۲۰۰۸ هنگامی که یک گردباد در شهر هشت نفر را کشت و موجب خسارات زیادی شد، بازسازی پیچر دیگر سوالی نداشت و تنها گزینه ترک شهر برای همیشه بود.

پیچر؛ شهر ارواح سمی
پیچر؛ شهر ارواح سمی
پیچر؛ شهر ارواح سمی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج