جاباما
۴۱۶۴۵
۲۲۳ نظر
۵۳۷۴
۲۲۳ نظر
۵۳۷۴
پ

رازهای محبوبیت سیتروئن زانتیا

سیتروئن زانتیا تا مدت ها جان تازه ای برای بازار کسل کننده داخلی بود؛ این سالخورده فرانسوی شاید توانایی رقابت با همکلاسان جدیدش را نداشته باشد ولی مسلما محبوبیتش نکته ای است که نمی توان به راحتی آن را انکار کرد. این روزها بازار دست دوم این خودرو هم دوباره جان گرفته است

روزنامه هفت صبح: سیتروئن زانتیا تا مدت ها جان تازه ای برای بازار کسل کننده داخلی بود؛ این سالخورده فرانسوی شاید توانایی رقابت با همکلاسان جدیدش را نداشته باشد ولی مسلما محبوبیتش نکته ای است که نمی توان به راحتی آن را انکار کرد. این روزها بازار دست دوم این خودرو هم دوباره جان گرفته است.

نام خودرو: سیتروئن زانتیا XX۲۰۰۰

تعداد سیلندر و سوپاپ: (۱۶V)۴

حجم موتور: ۲۰۰۰ سی سی

قدرت موتور: ۱۳۵ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت

شتاب: ۱۰ ثانیه

وزن: ۱۲۶۴ کیلوگرم

ظرفیت باک: ۶۵ لیتر

ویژگی خاص: قابلیت حرکت روی سه چرخ

رقبا: کیاسراتوسری قدیم، آوانته، پروتون ایمپیان و جنتو
رازهای محبوبیت سیتروئن زانتیا

سیتروئن زانتیا از آن دسته خودروهایی است که توانست مانند محصولاتی چون پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ مدت زیادی در بازار خودروی ایران دوام بیاورد. این فستبک فرانسوی با توجه به قابلیت های فنی، طراحی اصولی و امکانات معقولی که به نسبت سال تولیدش دارد، توانسته به خوبی تحسین اکثر خریداران را برانگیزد و هم خانواده ها و هم جوانان به آن روی خوش نشان دادند.

بد نیست بدانید زانتیا برای اولین بار در اواخر سال ۱۹۹۲ از خط تولید خارج شد و تا ۲۰۰۱ که سال آخر حضورش بود توانست نزدیکدو میلیون دستگاه به فروش برساند. بعد از این خداحافظی زود هنگام از بازارهای اروپا، خوشبختانه شرکت سایپا تولید آن را برعهده گرفت و در قحطی خودروهای خوش ساخت، ایرانی ها را با آن آشنا کرد.

طی ۱۰ سال حضور این خودرو در خیابان های شهرمان هم همواره نظر مثبتی نسبت به زانتیا وجود داشته و اگر هم اکنون نقاط ضعفی در آن دیده می شود باید زمان تولد آن را هم در نظر گرفت! در حال حاضر این فرانسوی در مقابله با رقبای هم کلاسش آنچنان حرفی برای گفتن ندارد ولی با این حال هستند کسانی که این سالخورده مطمئن را هیچگاه فراموش نمی کنند. اینبار نگاهی به محاسن و معایب خودرویی می اندازیم که یک دهه با افتخار میهمان خیابان های شهرمان بوده است.

چرا زانتیا خوب است؟

نام زانتیا با سواری نرم و کیفیت خوب رانندگی شناخته می شود. البته این برتری را مدیون سیستم تعلیق مناسب و اختصاصی اش بوده تا جایی که آن را نسبت به دیگر رقبایش کاملا متمایز کرده است. نکته قابل توجه اینجاست که زانتیا به لطف سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی قابلیت حرکت روی سه چرخ را دارد و در هنگام ثابت بودن و هنگام پارک، مناسب با وضعیتش هم تغییر ارتفاع می دهد.

ضمن اینکه در سر پیچ ها تعادل خوبی داشته و شتاب و سرعتش مورد قبول اکثر رانندگان قرار گرفته است. همچنین صندلی ها هم بسیار راحت بوده طوری که راننده و سرنشینان در مسافرت های طولانی کمتر احساس خستگی می کنند در مورد وضعیت ایمنی این خودرو هم باید گفت به لطف دیسک های ترمز در جلو و عقب و ABS در هنگام ترمزهای ناگهانی عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد.

البته صاحبان زانتیا که در گذشته با این خودرو تصادف کرده اند از وجود دو ایربگ دیگر به غیر از ایربگ های روی داشبورد خبر می دهند که در روی صندلی های جلو تعبیه شده است. در پایان می توان گفت این محصول فرانسوی برای خانواده های ایرانی خودروی بسیار راحتی است و صندوق جادار آن هم نیازهای مسافرتی را به خوبی جوابگو خواهد بود.

چرا زانتیا خوب نیست؟

این خودرو با توجه به گذشت ۱۰ سال معایب کمی هم ندارد! قدیمی بودن طراحی کابین و ظاهر آن با قیمت نسبتا بالایش به هیچ عنوان همخوانی نداشته و زانتیای پیر را در رده خودروهای جدید با تکنولوژی روز قرار نمی دهد. کیفیت قطعات کابین هم خوب بوده ولی کلیدها و داشبورد طراحی بسیار قدیمی دارد که مسلما خیلی زود کسل کننده خواهند شد؛ اما یکی از ایرادات بزرگی که همه زانتیاسواران به آن اقرار می کنند، مربوط به شیشه شور برف پاکن ها و تمیز کردن شیشه جلو به داخل کابین می ریزد که مسلما خوشایند نیست.

مصرف بالای دیسک و صفحه و کمیاب بودن قطعات اصلی در بازار هم از مواردیست که نباید فراموش کرد؛ البته برخی اوقات روغن ریزی قسمت هیدرولیک، سیستم ترمز و پمپ هیدرولیک را هم باید به آن اضافه کرد. اکثر دلیل بالا بودن استهلاک زانتیا را ریشه در فرانسوی بودن این خودرو می دانند که در مقایسه با دیگر فرانسوی های موجود در بازار مانند پژو و رنو وضعیت نامناسب تری دارد.
رازهای محبوبیت سیتروئن زانتیا

در مورد مصرف سوخت زانتیا هم باید اشاره کرد که با خودرویی کم اشتها طرف نیستید؛ طوری که میانگین مصرف آن در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر است و همواره باید چشمتان به آمپر بنزین باشد. اگر بخواهیم سراغ دیگر عیب های این فرانسوی برویم باید گفت که دید راننده برای عقب تا حد زیادی ضعیف است. ضمن اینکه از زانتیا انتظار سیستم صوتی چندان جالب و با کیفیتی را هم نباید داشته باشید.

همچنین در صندوق عقب از جنس فایبرگلاس بوده که در تصادفات آسیب جدی تر نسبت به دیگر اجزای بدنه می بیند. قالپاق ها هم با قیمتی حدود ۵۰ هزار تومان گران به نظر می رسند که طعمه خوبی برای سارقان محسوب می شوند. پمپ بنزین هم زود به زود به مشکل برمی خورد. این بود تمامی مشکلات این فرانسوی سالخورده!

زانتیا در مقابل همکلاسان

در رنج قیمت زانتیا خودروهایی همچون مگان ۱۶۰۰، کیاسراتعو سری قدیم، آوانته، پروتون ایمپیان و پروتون جنتو قرار دارند که باید اقرار کرد نسبت به این رقبا سواری نرم تری دارد. ولی متاسفانه از نظر استهلاک، امکانات و طراحی داخلی و خارجی کاملا قدیمی است و نمی تواند از این نظر در مقابلشان حرفی برای گفتن داشته باشد. البته زانتیا در کشور ما به خاطر دلیل شتاب، سرعت و راحتی اش توانسته بازار خوبی برای خودش دست و پا کند ولی با ورود محصولات جدید و قدرتمند، عرصه کاملا برای این خودروی پیر تنگ شده است.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که زانتیای جدیدی که در واقع فیس لیفت مدل کلاسیک آن است، برای مدتی با قیمتی بالاتر عرضه شد ولی به هیچ عنوان نتوانست بازار خوبی پیدا کند. طراحی ناشیانه طراحان سایپا را نباید در این شکست بی تقصیر دانست و پیشنهاد می شود به هیچ عنوان سمت این دست پخت عجیب وطنی نروید!

وضعیت فنی در یک نگاه

زانتیا در ایران با دو نوع موتور عرضه شده است؛ یکی موتور ۸/۱ لیتری و دیگری دو لیتری که هر دو موتور ۱۶ سوپاپه هستند که در حال حاضر فقط موتور دو لیتری آن در دسترس است. این موتور دو لیتری توان تولید حداکثر ۱۳۵ اسب بخار قدرت را دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۱۰ ثانیه برآورد شده است.

تجهیزات و امکانات

زانتیا به نسبت سال تولیدش امکانات بدی ندارد. به عنوان مثال ترمزهای ABS، ایربگ برای دو سرنشین جلو، سوئیچ برای کنترل ایربگ سمت سرنشین، مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۲، سیستم کنترل تبخیرات سوخت، برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند، سوئیچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی، سیستم هوشمند تهویه مطبوع، کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی، سیستم صوتی با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان، نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشین جلو نمونه ای از این تجهیزات است. در مورد قطعات یدکی هم باید گفت که خودرویی پراستهلاک بوده و لوازم جانبی آن نسبتا گران است. البته در بازار به وفور یافت می شود ولی مدل های اصلی معمولا فرانسوی نبوده و اکثرا ساخت کشورهای ترکیه و اسپانیا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      دمت گرم واقعا جالب بود من زانتیا دارم وصافکارم هستم عالی بود اطلاعات خوبی بهم داد

      پاسخ ها

      • محمد

        من واقعا نمیفهمم مشکل بعضی افراد با مصرف سوخت زانتیا چیه
        شاید مدلی که دست منه چیز عجیب غریبیه
        اقا این امارمصرف اشتباهه چرا پس برای من اینجوری نیست ؟ با بنزین معمولی تو شهر100 تا 9 لیتر تو جاده 100 تا بین 6.5 تا 7 این 13 از کجا اومد؟؟ در ثانی ملاک مصرف هیچ وقت شهر نیست شما باید ترکیبی اعلام کنید(شهر و جاده باهم) مگر اینکه قصد تخریبشو داشته باشید! الله اعلم
        و اینکه دیگه همه میدونن باک زانتیا 65 لیتر میگیره نسبت به خیلی از ماشین های دیگه حجم بیشتر پس پیشنهاد میکنم انقدر نگاتون به امپر بنزین نباشه هواستون به جلو باشه! :| مدلی که دست منه 86 هست از اولم دست خودم بوده و واقعا ماشین خوبی هست .

    • مجید

      واقعا سیستم هیدرولیگش خرابی زیاد داره

    • امیر

      در مورد مصرف بنزین زانتیا اشتباه کردید من زانتیا مدل 85 دارم که اصلا مصرف بالایی نداره تقریبا مصرف بنزینش همپایه 405 یا یه مقدار خیلی کمی بیشتره

    • علی

      با امیر موافقم .من زانتیا دارم و خیلی نرم هستش .بجای اینکه 40 میلیون برای پژو پارس پول بدم رفتم زانتیا خریدم .صد برابر از پارس نرم تره .خرج قطعاتش هم هر چقدر که باشه بازم ارزش دازه .سوختش م پایینه .توی جاده با سرعت 140 صدی 7 میسوزونه ..با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من هم یه زانتیا نقره ای 86 داشتم 80 هزارتا کار کرده بود فوق العاده بود 215 را باهاش پر کردم محشر بود ولی هی دم گوشم گفتند خرجش زیاده وسیله هاش دیگه نمیاد خلاصه گولم زدند از دست دادمش الان مثل چی پشیمونم

    • بهنام

      .سلام من چند وقتیه می خوام زانتیا بگیرم.قبلش اسپرو داشتم.اما از زانتیا خرج های هنگفتی شنیدم.مثل گوی تعلیق که میگن هر کدوم حدود 1.5میلیون خرج داره.میخوام بدونم این فرانسوی بهتره یا آکورد پیر ژاپنی؟

    • حسن

      سلام بهنام جان من خودم یه زانتیا 88 از صفری دسته خودم بود همچبن خرجایی که میگن نداره هر گوی زانتیا بلژیکیش الان تو بازار 70 تومنه خیالت راحت سواریش انصافا خوبه فوق العاده نرم من که راضی بودم مصرف بنزینشم صدی ده تا بود از پژو خیلی بهتره با اون موتوره مسخرش صدا تراکتور میده تو کشش کم نمیاره اوج لذتش اینکه با 140 تا تو جاده بدونه ترمز زدن پیچو رد میکنی

      پاسخ ها

      • میثم

        تراختور نماد یه ملته مواضب حرفات باش

    • بدون نام

      میخرمت عزیزممممم

    • سردارکرجی

      سلام خدمت دوستان گلم وباصفا
      من زانتیا86دارم خیلی راضیم انصافاماشین برویی درست کمی خرجش ازپژوبالاترولی شتاب وسواریش جبران می کنه حیف پول بدی 405 یاپرشیابخری مصرف سوختشم بدنیست هرکی زانتیاسواربشه محاله برگرده ماشین ایرانی سواربشه درپناه حق...

    • مهدی

      سلام زانتیا قابل مقایسه با پژو یا... نیست واقعا اگه کم کار و تمیزشو بخئید ماشین راحتی هست و برو من خودم یه زانتیا مدل 86 داشتم پنج سال پیش خلاصه سرعتم 190تا بود تو جاده یه جا را کنده بدن خوردم به مانه و سر زانتیا رفت تو گودال خلاصه چپ شد ولی من خش به بدنم نیفتاد و بعد این ماجرا یه 206 خریدم اشغال بود دوباره فروختم حالا 89 خریدم واقعا راضیم هر جا میرم نه تو کوه کفش گیر میکنه نه تو برم بازی مینه واقع عالیه

    • محمد

      دوستان ی زانتیا مدل86 با250 هزار کادکرد سفید بدون رنگ ایا واقعا خوبه بخرم

      پاسخ ها

      • سجاد

        سلام.نه نخر اگه میخای زانتیا بخری حداقل تمیزشو بگیر.بعد نگی نگفتی گوگوری.

      • حمید

        عالی

      • پویا

        زانتیا ب کیلومترش ربطی نداره لوتزم و موتورش سالم باشه حتما برو بخر

    • سعیدصالحی

      من زانتیا2000مدل 85دارم.باهاش10کیلومتر215تاسرعت رفتم ماشین آخ نگفت.ازهرنظر زانتیاعالیه.بادنده3تیکاف میکشه

    • بدون نام

      زانتيا پادشاه جاده است

    • ناشناس

      من زانتیا رادوست دارم

    • مجتبی

      میخوام زانتیا مدل 84بگیرم ایا خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخر حالش ببر

      • بدون نام

        زانتیا سوار شی .هیچ ماشینی دیگر قبول نداری

    • زانتیا

      سلاممممم خسته نباشید ... من از هر کسی میپرسم که کدوم مدل زانتیا بهتره هر کی یه چیز میگه واقعا سر در گم شدم شما راهنمایی کنید به نظرتون مدل چند ؟؟؟؟؟؟؟و حدا اکثر کارکرد چند خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا زود جواب بدین

    • امیر

      سلام
      من از دورانی که خودمو شناختم وراننده شدم پدرم زانتیا داشت . خودمم حداقل 6 سالی هست که پشتش نشستم .مدل 84 هست .1800 موتورش .واقعا ماشین خوب و جاداری هس خصوصا خانوادگی برای مسافرت .تو جاده هم اگر پلیس نباشه و از دوربین ها نترسی و گازش بدی ماشین برویی در مقابل پراید و تمام پژوهای داخلی واقعا حرف برا گفتن داره .تنها ایراد اون هزینه های بالای اون هست یعنی 6 ماه پیش بود که آینه رو تو کوچه زدم به علت سرعت زیادی که داشتم 120 هزارتومن ناقابل سرفیدم یا پارسال گلیگر جلو کلشو 700 هزار تومن از استوکی خریدیم با کلی منت .ولی ماشین محشر و هنوز جوان پسندی .فقط خرج بالیی داری که اگر مراعات کنی میشه باش کنار بیای

    • متین

      زانتیا واقعاماشین خوبی هست.

    • بدون نام

      با سلام بدوستان زانتیا سوار میخوام یک زانتیای مدل 83 بگیرم از شما که تجربه دارید بپرسم خرجش چطور است ؟

      پاسخ ها

      • mark

        سلام خرجش به نسبت الان بالا نیس الان همه ماشینها خرجشون رو حساب کنی تو یه رنج شده کمی بیشتر فوقش اگه سالمه گویهاش بخر مراقب باش روغن سوزی نداشته باشه ماشین عالیه من 2000رشو دارم الان چند ساله اخ نگفته با هر ماشینیم بگی کورس انداختم گرفتتش از این ماشین چینیها بهتره یا پژو موقعیت اجتماعیشم عالیه

    • علی

      سلام دوستان من هم تازه زانتیا خریدم فوق العاده از نرمی فنرها راضی هستم تو چاله ها و ساندویچهای تهران احساس بدی نمیکنم از بدیهاش سنگین بودن و امکان حرکت دادن ماشین خاموش نیست دیروز دینامش اتصالی کرد و باطری خالی کرد فقط باید باطری به باطری کرد ممنون

    • علی

      سلام بر دوستان یه سوال آیا هنگامی ماشین زانتیا خاموش میشه یا باطری خالی میکنه میشه ماشینو حل داد یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خير

    • حبیب

      سلام دوستان من پژو پارس دارم مدل 90به نظرتون با زانتیا عوض کنم آخه زانتیا خیلی دوست دارم ولی از آشنا نبودن از زانتیا دودلم نمیدونم خرج کدومش بیشتره یا دوستان شما بودید چکار میکردید پارسم سفید همه چیزشم عوض کردم حالا شما بودیدچکار میکردید .باتشکر

    • بدون نام

      زانتیا اگه خوب بود تولیدشو قطع نمیکردن

      پاسخ ها

      • chkjd

        نمیتونی بخری شعار نده

      • بدون نام

        زانتیا حرف نداره وارزشش داره

    • دانیال

      سلام
      خیلیا بودن که تولیدشون متوقف شد مثل دوو یا ریو و یا مزدا 323
      اینا هم بد بودن؟

    • دانیال

      سلام
      خیلیا بودن که تولیدشون متوقف شد مثل دوو یا ریو و یا مزدا 323
      اینا هم بد بودن؟

    • دانیال

      سلام
      زانتیا واقعا دوست داشتنیه مخصوصا وقتی سفید یا نقره ای باشه
      به زودی میخرمش

    • علی

      سلام من 4 ساله زانتیا دارم و راضی هستم فقط مشکل ترمز گیری داره اگه کسی میتونه بگه برا تقویت ترمزش باید چیکار کنم ممنون

    • غریبه

      زانتیا واقعا عشقه اگه میخواهید بخرید دریغ نکنید.

    • مجید

      زانتیا بی نظیره

    • عباس

      فقط لنت اصلى ولاستيك نوع باش وسه خط ترمزش عالى ميشه نيازى به تقويت نداره ويك فيلتر داره تو مخزن روغن بايد سرويس بشه كه روغن خوب به چرخها برسه وسرپيچ با هر ماشينى بگى من كورس ميذارم با تشكر

    • احمدرضا

      سلام . همیشه در مورد هر وسیله‌ای از کسی کی تجربه استفاده از آن را داشته سوال کنید. زانتیا نسبت ب ماشین های در حال حاضر ساخت ایران ارجعيت دارد .

    • بدون نام

      من یه زاتتیا 84 داشتم فروختم راستیتش عالی بود تو جاده 200هم باهاش میرفتم
      ولی خرجش بالا بود
      الان ال نود 94دارم وخیلی خوبه

    • محتشم

      عشق است زانتیا86-عالی این ماشین

    • محمد

      سلام دوستان من زانتیا88دارم باهاش کار میکنم گوی اصلش ازدبی خریدم دونه 200 باوسیله سنگین دقیقا220راحت میره وهرچی باشه ازمگان وسوناتا وپارس بهتره

    • رضا

      خدایا اول بهمون سلامت و دل خوش بده
      دوما یه خونه
      سوما یه زانتیااااااااا

    • محسن مرادی

      سلام من زانتیا مدل 84 دارم باور کنین با ماشین 100میلیونی فرقی نداره از نظر راحتی و استحکام واقعا بی نظیره با پزو 405 تصادف کردم باور کنین پزو از بین رفته بود ولی ماشین من سپر و نوک کاپوتش ضربه دیده بود که با 400 تومان درست شد

    • محمد

      اگه همه میدونستندزانتیاچیه الان قیمتش ازسوناتاوآزرابالاتربودحتی همون دست دومش.ایمنی بسیاربالا بخاطرسیستم تعلیقش،استحکام بدنه،قابلبت کنترل بالا،نرمی،شتاب،جاداریو...بهیچوجه باماشینای زیردویست میلیونی قابل مقایسه نیست.حالاشماببینیداون مقدار هزینه ناچیزی که با پژو یاماشینای تواین رنج تفاوت داره اصلاقابل گفتنه!

    • نادر

      منم تازه خریدم دوستان قبلش پارس داشتم نباید مقایسه بشن واقعا .زانتياداخلش کمی زشته ولی پرقدرت وباسيستم پنوماتيک بی نظیرش خیلی متعادل ونرمه و همچنان باکلاس وباشخصيت

    • ليدا

      سلام، من نهايتا تا ٣٠ت ميخوام هزينه كنم، بين زانتيا٨٥/٨٦ و جنتو ٢٠٠٧/٢٠٠٨ موندم، از نظر طراحي جنتو رو دوس دارم، ولى چون نمايندگي و مكانيك معتبر نداره ميترسم دردسر شه، زانتياام واقعاسواريش خوبه، ولي همه از هزينه و استهلاك بالاش ميگن.. لطفا دوستانى كه اين ٢ماشين رو داشتن بدون تعصب تجربه شون رو بفرمايين، استفاده كنيم، ممنون

      پاسخ ها

      • سعید

        هیچکدوم یه ماشین مدل بالا حتی المقدور صفر یا در حد صفر اینایی که گفتی ماهی یه هفته باید مکانیکیو ...باشن واسه شما که خانمی مناسب نیست اینجور ماشینا رانندش باید نیمچه مکانیک باشه!!!!

      • دانیال

        سلام در خرید پروتون جنتو شک نکن من 8 ساله که دارم واقعا حرف نداره - شتاب عالی - ترمز خوب - هندلینگ فوق العاده - مصرف کم سوخت - کم استهلاک - نرم - راحت - زیبا و به روز .

    • محمد حسین

      سلام همه نظرا قابل قبول و خوبن؛بنده زانتیا 86دارم از صفر هم دست خودم بوده یادم نمیاد زیر 160 توجاده رفته باشم زانتیا زبون ادمی زادو میفهممه ؛میگی برو میره میگی وایسا زود میچسبه زمین؛قطعاتش گرون نیست اگر خیلی گرون هم که بشه بازم ارزش داره ,زانتیا یعنی عشق،زانتیا یعنی (آغ بولوت) ابر سفید.

    • حمید

      سلام دوستان
      من شنیدم زانتیا اگه از جلو ضربه بخوره و تصادف کنه موتورش میاد توی اتاق و راننده و شاگرد و داغون میکنه؛صحت داره؟

    • آرمان زغالیان

      از وقتی 10سالم بود عاشقش بودم ای کاش پول داشتم میخریدم حتی اگه 100سال اینده پولشو جور کردم میخرمش واقعا عالی

    • صالح

      من چند وقت پیش با یه زانتیا شاخ به شاخ شدم ماشین هر دو ولی مال من بیشتر جمع شد ولی من راهی بیمارستان و بستری شدم ولی هر سه سرنشین زانتیا هیچ خراشی ندیدند
      فقط نمیدونم واقعا خرج های زانتیا چطوره و برای خرید باید به چی توجه کرد؟

    • بدون نام

      زانتیا حرف نداره من تا حالا 10تاشو بیشتر خریدم و فروختم الان مدل88دارم سفید لامصب پیچ جاده روباهرسرعتی که واردش بشی میپیچه کافی راننده باشی گازش بده توپیچ تا صدای زوزه لاستیکهاش رو بشنوی وببیتی چطوری پیچ رو میپیچه

    • حسین

      سلام
      من میخوام با حداکثر ۲۷تومن یک ماشین بخرم خودم ک از چن سال پیش تو کف زانتیا بودم واقعا دوسش دارم الانم ب فکر ی زانتیای ۸۴.۸۵.۸۶ ام اما خو جلو و عقب پلمپ
      هر چقدرم تد اینترنت گشتم عوض از ازینه های نگهداریش سردر نیاوردم میتونین منو راانمایی کنینی ک گوی هاش چند در میان و بیشتر کدوم قسمتاش خرج در میارن و خرجاشون حوالی چند میشه با تشکر فراوان و ممنونم ک درباره روشن شدن ذهن بنده وقت میزررید و کامنت مینویسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین دوست عزیز من هم از خرجش ترسیده بودم ولی باورکن 13 ماهم زانتیا مدل 84 خریدم هنوز گویهایش دست نخورده

    • ایمان

      سلام به دوستان من ۲۰۶ داشتم الان رفتم زانتیا گرفتم همه میگفتن نگیر ولی دوست داشتم گرفتم از وقتی سوار شدم میگم ۲۰۶ گاری بود تازه مدل ۸۵ گرفتم با این پول میتونستم پارس ۹۴ صفر بگیرم ولی بازم میگم زانتیا یه چیزه دیگس اونایی که مخالف زانتیان یه بار پشتش بشینن بعد پژو و سمندو میگن گاری بود بله ماشین خوب خرج خوبم داره

    • بابک

      زانتیای من هیدرولیکش ایراد داره گوی هاش ایراد دارن روغن رسزی داره چون رسیدگی نکردم هر ماشینی بود الان جسدش مونده بود.تو جاده جا برای حرف نمی زاره همینجوری دهن مهن اپتیما و بقیه ماشین های 2500 pرو هم صاف میکنه اصلا به گرد پاشم نمیرسن زانتیا قابل بحث با هیچ کدوم ازماشین های تولید داخل نیست. کافی پاتو بزاری رو گاز هیچکسی نمیتونه جلو بزنه.این ماشین فکر شده طراحی شده.هیچ وقت سر راه ولت نمکنه تا خاموشش نکنی تا اخرین لحظه باهاته.من ماشین های زیادی تست کردم سونوتا اینا باید جلوش لنگ بندازن.این ماشین حاصل اوج خلاقیت زمان خودشه که ۱۵ سال از زمان خودش جلوتر بوده.با سرعت ۱۷۰ لاستیک عقب یه پیچگوشتی توش رفت بعد ۱۰۰کیلومتر که پیاده ش,دم تازه فهمیدم یه لاستیکم کلا نیست. این ماشین با همه ایرادایی که گرفتین هنوز فیس فوق العاده داره و هنوز همه رو وسوسه میکنه..کسی از زانتیا پیاده شه تنها بنز میتونه خواسته هاش رو از ماشین براورده کنه.

    • رضا

      من عاشق زانتیایم الان 23 دارم در حد 82 یا 83 بنطرتون بخرم یا نه؟؟یا پزو89بخرم؟

    • محمد

      با سلام به دوستان زانتيا سوار بهترين ماشينه خرجشم كني بازم خيلي خيلي ارزش داره چون واقعا ماشين درست حسابي فقط زانتيا

    • سعید زارعی

      سلام
      من سمند ای اف سون داشتم رفتم زانتیا مدل 86 گرفتم خیلی ها گقنم نگیر ولی گرفتم خدایش زانتیا ماشینی هست ک مرگ نداره لامصب...به نظر من با اینکه موتورش 2000 سی سی هست ولی به جرات میتونم بگم میتونی با ماشین های از خودش بالاتر مثل ماکسیما و هم ردش کل بندازی...درسه خرجش بالاست و لی به موقع بهش رسیدی گی کنی ماشین رو دستش نیودمده از نطر من..

    • محمد

      سلام به دوستان عزيز من ميخوام زانتيا بخرم ولي يه سوْال پيش اومده برام چندتا زانتيا ديدم كه لاستيكهاي عقب كج بود مثل هشت ممنونم اگه راهنمايم كنيد با تشكر

    • مهدی کسایی

      سلام به دوستداران زانتیا من تا الان 58 عدد ماشین داشتم از وانت تا ماکسیما 10 روز پیش پارس 94 فروختم زانتیا 84 خریدم البته خیلی تمیزه دوستان تو این رنج قیمتی این اتومبیل بله ماشین نیست اتومبیل هستش حرف نداره اگه یه پول بیاد دستم حتما یه دونه نیو سی 5 میخرم فقط یه ایراد بزرگ داره که ادم بهش اعتیاد پیدا میکنه چون خیلی نرم و بی سرو صداس .لطفا به جای انواع پژو ... زانتیا رو امتحان کنید زنده باد زانتیا وهمه زانتیا بازها

    • هادی

      سلام و عرض ادب.دو سال و نیمه که زانتیا 86 دارم.البته اعتراف میکنم کاش با یه مکانیک خوب مشورت میکردم. ماشین کلی هزینه موتور و جلوبندی داشت.ولی هرقدر هم خرجش کردم ازش واقعا راضیم.پشت سراتو و مگان اتوماتیک هم نشستم ولی زانتیا سیستم تعلیق انحصاری در دنیا داره واقعا نرم و چابک و در پیچ ها با ارامش ماشین رو فرماندهی میکنی.از خرجش نباید ترسید چون سنگینی موتورش زیاد و متاسفانه به دلیل تحریم قطعه ها اصلی نیست. اگه زانتیا سالم پیدا کردید به نظر من تا 80 میلیون هیچ ماشینی حس سواری شمارو ارضا نمیکنه

    • دانیال

      سلام آقا حمید اگر میخوای که زانتیا در موقه تصادف از جلو موتورش به داخل کابین خودرو وارد نشه حتما سینی زیر موتورش را باز کن چون ماشین های خارجی هیچ کدومشون سینی زیر موتورشان ندارند به خاطر اینکه در لحظه تصادف موتور ماشین به طرف پایین و زیر خودرو کشیده بشه و به راننده وسرنشین جلو آسیبی وارد نکنه.یا حق

    • بدون نام

      سلام کاظم هستم قم.بچه ها من یه زانتیا دارم مدل 89برج12خیلی تمیز40تا کاره واقعا راضیم

    • محمدرضا

      کاظم جون اگه ماشینتو خاستی بفروشی من میخام.دنبال زانتی تمیزم

    • مجید قیاسوند

      سلام دوستان
      زانتیای 86
      160 هزارتا کارکرده
      لاستیک خوب نیست
      کاپوت بعلت افتادن دیش ماهواره رنگ داره( میگه موتور ضربه ندیده)
      بیمه تخفیف از اول

      چقدر میارزه؟

      32 تومن بالانیست؟
      فکر کنم دسته موتورشم تعویض میخواد

    • علی

      سلام.دنبال زانتیا مدل84یا 85 هستم کسی بود که خواست بفروشه خبری بده.

    • محمد

      تعصب خاصی به زانتیا دارم و الان که ۴۰۵ دارم بسیار پشیمونم که چرا سال ۸۸ فروختمش؟

    • علي

      من زانتيا داشتم دزديدنش ٢ سال بعد سالم پيدا شدش كه ٢٠٦ خريدم بعد دزدي حالا ٢٠٦ مدل ٩٢ دارم ولي حاضر نيستم يه لحضه سوارش بشم ١٠٠ سال ديگه زانتيا ٨٧ به ٢٠٦ ٩٢ ترجيح نميدم
      بخدا دور موتورم هميشه ٥٠٠٠ دنده ميدم اصلا كم نمياره هر چي گاز ميدي حس نميكني ديگه نميكشه و بس كني گاز دادنو

    • سعید

      فقط زانتیا

    • مهدی

      سلام خدمت دوستان
      حدود سه سال هست که زانتیا سوار میشم بسیار راضی هستم عالیه با خیلی از خودرو هایی که ادعا دار جاده بودن نظیر سانتافه اسپرتج تویوتا کورولا توسان و....کورس زدم حدود 15 کیلومتر با سرعت 220 رفتم ماشین اخ نگفت تنها ماشینایی رو که باهاشون توی کورس کم اوردم ماکسیما و بی ان و و بنز بوده. زانتیا سلطان جاده هستش مرگ نداره.......

    • حسام

      دوستان لطفا به جاي تعريفاي اضافي از تجربياتشون را در اختيار دوستاران زانتيا بزارن


      چند سوال دارم اولي اينكه چرا چرخاي عقب حالتي غير عادي دارن ٨ شكل هستن احيانا مورد خاصيه ؟
      زانتيا دور و بر ٢٥ تومن تر تميز چه مدلاي ميشه گير اورد ؟؟؟؟؟
      مدل ١٨٠٠ خوبه يا ٢٠٠٠ ؟
      عمده ترين ايراد زانتيا كه فروشنده امكان تقلب در حين فروشش ممكنه انجام بده و از ديد خريدار مخفي بمونه ؟
      كاركرد تا چه ميزان مقرون به صرفه براي خريد اين ماشين هست ؟

    • محمد

      سلام من هم بالاخره 206 مدل 84 رو با دوتا چک و. هفت تومن با یه زانتیای بیرنگ تمیز 84 تاق زدم. ، فقط یه بدی بزرگ داره، وقتی می‌بینمش( نمیتونم خودمو کنترل کنم میرم بغلش میکنم و ماچش میکنم) اخ جوون عاشقتم زانتیا.

    • جواد

      سلام زانتیا 86 سفید بدون رنگ با 150000 تا کارکرد چقدر میرزه؟آخرش چند باید خرید؟

    • حمید

      سلام دوستان.یکی از دوستام جای طلبم میخواد بم ی زانتیا مدل 83بده.5میلیون پول پیش بقیه اش ماهی 1 میلیون .کلا 24تومن پام آب میخوره.بگیرم یا نه؟

    • دانیال

      سلام به نظر من هر که میخواد زانتیا بخره بره پروتون جنتو بخره خیلی براش بهتره چون جنتو هم زیبا و هم به روزه و خیلی کم استهلاک و کم صرف هست و شتاب و هندلینگش هم فوق العاده هست .... من از تجربیاتم گفتم چون خودم 8 ساله که پروتون جنتو و زانتیا دارم.

    • دانیال

      سلام به نظر من هر که میخواد زانتیا بخره بره پروتون جنتو بخره خیلی براش بهتره چون جنتو هم زیبا و هم به روزه و خیلی کم استهلاک و کم مصرف هست و شتاب و هندلینگش هم فوق العاده هست .... من از تجربیاتم گفتم چون خودم 8 ساله که پروتون جنتو و زانتیا دارم.

    • سعید

      یادمه وقتی ابوی با یه زانتیا صفر اومد خونه سوییچو ازش گرفتم پریدم پشتش از ذوقم دستو پاهام میلرزید بهترین تجربه رانندگیم بود حیف شد که تولید نشد الان جنسیس سوار میشم از سواری زانتیا تعریف میکنم یه بار اگه به لطف ترمزاش نبود منو ابوی به لقا الله میپیوستیم عاشق این بالا اومدنش موقع روشن کردن بودم انکار داشت خیز برمیداشت بتازه ...میتاخت خدایی

    • رضا

      من زانتیا میخوام
      چه مدلی با کدوم موتور۱۸۰۰یا۲۰۰۰؟
      راهنمایی کنید لطفا

      پاسخ ها

      • دانیال

        سلام من بهت پیشنهاد پروتون جنتو میدم چون از همه لحاظ از زانتیا سرتره . ولی اگر زانتیا میخوای فقط 2000 - 1800 سرطانه - اونم فقط 84 و 85 عالی هست - البته به شرط سالم بودن سیستم تعلیق و موتور و گیربکس.

    • ایوب

      سلام دوستان.من خودروهای زیادی داشتم ازایرانی گرفته تا چینی.بعد همه اونها زانتیا گرفتم یک زانتیا هشتادوپنج سفید وسالم.باصدتا کارکرد.خداییش تا حالا ماشین به نرمی وباحالیش ندیدم .تاجایی که دلت بخواد بهت حال میده.چه داخل کوه چه داخل خیابون.ازلحاظ خرج هم تاحالا که یکساله دست من بوده خرجی نداشته لوازمش خیلی خوب گیرمیاد حتی ما که توی یک شهرکوچک هستیم.ازلحاظ مصرف سوخت بایدبگم من هفتصدوچهل کیلومتر باهاش رفتم شصت لیتر بنزین گرفته.همشم 120تا160رفتم.دوستان توی پیامهاشون میگن علت هشتی شدن چرخها چیه؟دوستان علتش خرابی بلبرینگهای ژامبون هست وبا دویست هزارتومان درست میشه برای هرچرخ.ازلحاظ سیستم تعلیق هم باید هرچندوقت یکبارفیلترداخل منبع روغن روتمیزکنی تا سیستم عالی کارکنه.قیمت هرگوی تعلیق 70هزارتومان هست ومجموعا شش گوی داره که همه روعوض کنی میشه 420 هزارتومان.من جلوبندیش روچهارروزپیش جمع کردم بادستمزد شد چهارصد هزارتومان.فقط سروقت تسمه تایم وتسمه هیدرولیک روعوض کنید.چون اگه تسمه هیدرولیک پاره بشه دیگه ترمزنداریدکه این بسیارمهمه.زمانی که خودرو روروشن میکنیدبزارید چراغ هشدارهیدرولیک خاموش بشه وماشین ارتفاع بگیره بعدحرکت کنید.اگه مثل تموم خودروها به موقع سرویساش انجام بشه امکان نداره خراب بشه.زانتیا مرد ماشینها تورنج قیمتی خودشه .هیچ وقت بهتون دست ردنمیزنه .بهترازاین خودروهای چینی هست که تامین قطعات ندارن.اگه دلتون سواری نرم وعالی همراه باهیجان میخواد بنده زانتیا روبهتون پیشنهاد میدم البته سالمشوبخرید.این خودرو هرچی بهش باربزنیدآخ نمیگه واسه اینه که بیشتر بروبچ قاچاقچی ازشون دارن چون نشون نمیده بارداخل ماشینه وباهمون بارشتاب خودشو توسربالایی وکفی داره.این ازتجربیات بنده که پایه یکم دارم وچندوقته زانتیا سوارمیشم امیدوارم همیشه خوش وسرحال باشید وبازانتیاتون عشق کنیدایوب ازدورودلرستان

    • هومان

      سلام دوستان.
      من کل کامنتها رو خوندم، الان پراید دارم و میخوام بفروشمش. میخوام تا 40 ملیون پول بزارم و یه زانتیا سفید بخرم. خیلیها دارن مخم رو شستشو میدن که نخرم ولی من دوست دارمش. فقط اگه کسی این سوال من رو جواب بده دیگه 100% خریدمش. در مورد موضوع خرج سنگینش، خوب طبیعیه که هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. ولی میخوام بدونم که اگر باهاش درست رانندگی کنم و بخوام که بهش برسم، بطور متوسط و در حالت نرمال سالی چقدر هزینه ی تعمیرات و نگهداری دارد؟ (پس از یه جواب قانع کننده فردا صبحش خریدمش) ممنون میشم کسی دقیقاً جواب درست بهم بده.

      پاسخ ها

      • دانیال

        سلام آقا هومان خرید ماشین های دست دوم فرانسوی کاملا اشتباه است چون ماشین های فرانسوی صفر کیلومتر که میخری هر روز یک مشکلی دارن دیگه چه برسه به دست دوم (کارکرده) اگر میخوای هر روز تعمیرگاه باشی و کلی هزینه کنی زانتیا بخر ولی اگر میخوای با این پول یک ماشین فوق العاده و کم مصرف و کم استهلاک و نرم و راحت و پرشتاب و به روز بگیری پروتون جنتو بخر (تولید 2009 با کارکرد 10 تا 50 هزار) چون پروتون جنتو در اصل برای کارخانه لوتوس انگلستان هست و از اونجایی که پروتون و لوتوس باهم شریک هستند جنتو در مالزی با همان کیفیت لوتوس مونتاژ و از طریق گمرک به ایران وارد شد و اگر این ماشین انگلیسی (بریتانیایی) رو سوار بشی دیگه به نظرت زانتیا مزخرف ترین ماشین میاد - تجربه 8 سال زانتیا و پروتون جنتو سوار شدن.

    • محمد

      أيوب جان بچه پرسيدن موقيعت اجتماعي زانتيا چطوره بچه ها نظريه؟

      پاسخ ها

      • دانیال

        سلام آقا محمد زانتیا اصلا موقعیت اجتماعی خوبی نداره یعنی قبلا داشت تا روزی که موادمخدر و نیروی انتظامی اعلام نکرده بودند که تنها ماشین تولید داخل ایران برای خلاف کردن فقط زانتیا هست و از روزی که دیگه این حرفو زدن موقعیت اجتماعی زانتیا به کلی نابود شد به طوری که الان اگر زانتیا سوار باشی مردم و ارگان نظامی به یک دید دیگه بهت نگاه میکنن و اگر میخوای الکی پیلس راه به هر بهانه ای جلوت بگیره و جریمت کنه زانتیا سوارشو و اگر بخوای مسیری بری که ایست و بازرسی داشته باشه که دیگه یا باید بیخیال اون مسیر بشی یا به فکر همه جای ماشینت گشتن باشی چون الکی تمام ماشینتو زیر و رو میکنند و کلی علافت میکنند که به خودت میگی چرا اومدم کاش هرگز به این مسیر نمی آمدم - تجربه 8 سال زانتیا سوار شدن.

    • محمد

      سلام و عرض ادب مرسي از لطفت دانيال جان ولي بچه ميگفتن موقيعت اجتماعي عالي داره

    • سید محمد هاشمی

      سلام
      دوستان من زانتیای 88 دارم خیلی راضی هستم از بابت استهلاک هر سلامی یه علیکی داره منظورم اینه اگه اذیتش کنید اذیتتون میکنه از بابت سوختش هم به قول همین دوستمون که گفته با سرعت 140مصرفش میشه 7الی 7.5 وچند بار امتحان کردم در کل شرف داره به ماشین های ایران خودرو
      خیلی راضی هستم ماشین من مثل عروسک میمونه از تمیزی خیلی هم مشتری پاشه ولی میدونم اگه بفروشم دیگه چیزه خوبی گیرم نمیاد به هیچ عنوان زیر بار فروش نرفتم اگه کسی میخواد بخره سعی کنه یه تمیزه کم کارش و گیر بیاره که اذیتش نکرده باشن
      موفق باشید
      یاعلی

    • محمد صفری

      سلام به همه سیتروئن سوارا...
      اول از همه اینکه اطلاعات کلی بالا قسمت معایب زانتیا کاملا درست نیست چون زانتیا فقط ی عیب داره اونم اینکه اگه تصادف کنی قطعات یدکیش چون ک کشوری توی تحریم هستیم و کمه توی بازار از بقیه گرونتره و هیچ عیب دیگه ای نداره من همه نوع ماشین داشتم زانتیا شاهکاره فرانسه هستش چیزی ک خودشون میگن پر سرعت و کاملا مسافرتی هرچقدر رانندگی کنی خسته نمیشی توی سربالایی ها با خیال راحت سبقت بگیر اونم از اتوبوسو و ماشینای طویل چون فقط زانتیا سریع دور میگیره ...من پارس هم داشتم ولی اصلا به دور زانتیا نمیرسه اصلا قابل قیاس نیست(ماشینای داخل صدای موتور توی کابینه و عین تراکتوره مخصوصا پارس و سمند) ایران خودروهاش واغعا افتضاحه .......و در مورد مصرف زانتیا توی جاده صدی 8 تا 140 تا سرعت از 140 ب بالا مصرفش میره بالا ولی توی شهر مصرفش صدی 10/5..........

    • هادی رضازاده

      سبام من خودم زانتیا دارم سواریش واقعا عالیه قلش پارس تی یو فایو اتومات داشتم هیچ وقت به پای زانتیا نمیرسه

    • زانتیا

      همه تون دعاکنید منم بخرم

    • رضا

      سلام بردوستان عزیز میخواستم بدونم اخرین مدل موجود زانتیا چه مدلی هست؟

      پاسخ ها

      • دانیال

        سلام آقا رضا آخرین سال تولید زانتیا 1389 می باشد.

    • بدون نام

      سلام من وپدرم تعمیرکارمعروف زانتیا هستیم واقعابین تمام خودروهایی که تعمیرکردیم زانتیایک خودروی ویژه و ازنظرفنی اصلاباهیچ خودرویی قابل مقایسه نیست طوری که من وپدرم وداداشم هرسه زانتیاداریم بمدت ۴یا۵سال بیشتر.

    • مجید

      زانتیاعشق منه

    • بدون نام

      سلام من 5 ساله یه 2000 84 دارم 230 کار کرده تا215 سرعت باهاش پرکردم اخ نگفته مصرفش تو جاده 7 .8 تاست فکراینکه بفروشم پارس سوار شم کلافم میکنه خرجش هم اونقدرا بالا نیست

    • سعيد

      ب نظر من زانتيا خيلى ماشين برو و باكلاسيه،ى جورايى باهات حرف ميزنه خيلى دوس داشتنيه. جنتو هم ماشين خوبيه ولى زانتيا خيلى بهتره هم جادار تر و هم تو جاده تعادل فوق العاده اى داره صداى موتورشم دست كمى از بنز نداره.

    • Mehran

      سلام دوستان خواهش میکنم جواب سوال من رو بدید.زانتیا رو چطوری باید موتوریش رو تمیز نگهداشت یعنی باید چیش رو همیشه چک کنه کلی بگید ممنون میشم. مرسی از سایته خوبتون

    • دانیال

      سلام آقا مهران موتور زانتیا همیشه وقتی که روغنش رو تعویض میکنی دیگه بیشتر از 4 هزار کیلومتر نباید باهاش پیمایش کنی و هر وقت که روغن تعویض میکنی فیلتر روغن و فیلتر هوا هم باید باهاش تعویض کنی چون عمر موتورش زیاد میشه و از شتابش و نرمیش کم نمیشه.

    • دانیال

      سلام آقا مهران موتور زانتیا همیشه وقتی که روغنش رو تعویض میکنی دیگه بیشتر از 4 هزار کیلومتر نباید باهاش پیمایش کنی و هر وقت که روغن تعویض میکنی فیلتر روغن و فیلتر هوا هم باید باهاش تعویض کنی چون عمر موتورش زیاد میشه و از شتابش و نرمیش کم نمیشه.

    • جواد

      سلام به همه دوستان .فقط یک کلوم زانتیا واقعا مهشره من یکی 85 دارم 2000 واقعا عالیه خیلی راضیم سربالایی براش معنی نداره هر ماشینی که پشت سرش باشی خودش میکشه کنار . عالییییییییییی

    • محمد

      سلام من خیلی زانتیا رو دوس دارم ولی بابام .با یه مشت ادم چرت و پرت بنگاه و تعمیر.کار ماشین دوسته که همشون میگفتم زانتیا زیر 50 ملیون زانتیا نیس ...خودم یه مدل 84 ..25 ملیون پیدا کردم ولی بابای دانای کل من رفت سمند ای اف سون خرید حالا هم کلی ناراحتم

    • مهدی

      سلام من می خوام بدونم زانتیا بعد از خاموش شدن عقبش هم باید بخوابه یا نه

      پاسخ ها

      • دانیال

        سلام آقا مهدی آره باید یک مقدار از حالتی که خودرو روشن است بیاد پایین تر چون فشار روغن در حالت خاموش کم میشه و مقداری از روغن سیستم تعلیق به منبع روغن برگردانده میشه - البته نباید زیادی بیاد پایین چون اگر زیاد بیاد پایین و موقع روشن شدن خودرو مدت آمدن بالا و به حالت استاندارد رسیدن زیاد بشه سیستم تعلیق حتما باید بررسی بشه - یا حق .

    • محمد

      سلام
      من نفهمیدم منظور از این پایین اومدن ماشین در زمان خاموش شدن چیه و چقدر باید بیاد پایین و اگر در زمان خاموش شدن ماشین پایین نیاد مشکل از کجاست.ضمنا این چراغ لبه صندوق عقب توی این عکس های چیه چرا ماشینهای ایران نداره؟؟؟

    • بدون نام

      سلام زانتيا ماشينه پر ابوهتيه

    • مجتبی

      من ۲۱پول دارم. و مخوام ی زانتیا مدل ۸۲.۸۳دورنگ بخرم. چون واقعا عشق زانتیا دارم از طرفی پول بیشتر ندارم مدل بالاترشو بخرم.بنظر دوستان زانتیا بخرم بهتره یا ریو مدل ۸۹.۸۸

    • دانیال

      سلام آقا مجتبی زانتیا زیر 35 تا 40 میلیون زانتیا نیست فقط اسم زانتیا روش هست - تو با 21 میلیون پژو 405 GLX مدل 90 بنزینی و بدون رنگ بگیری خیلی برات بهتره چون بعد از زانتیا فقط پژو 405 GLX و هرگز پولت رو به ریو نده چون اصلا بدرد نمیخوره .

    • ممد

      به نظر من زانتیا تنها فرانسوی به درد بخوره و واقعا عالیه
      سرویساشو به موقع انجام بدی و دور موتورو نبری رو 7000 اخ نمیگه ترمزاشم واقعا در حد یه ماشین 500 میلیونیه عالی نگه میداره سر پیچم هیچ ماشینی ندیدم اینقدر تعادل داشته باشه من یه 85 کم کار دارم از مگان خیییییلیییییییی سر تره مگان ده دیقه باهاش 210 بری موتورش پوکیده اگه تو خرید زانتیا دو دلید حتما بخرید فقط کار کرد پایین

    • الیاس

      سلام به همه دوستان منبچه جنوبم تا حالا صدنوع ماشین سوار شدم یا بعضی شون هم داشتم ازتویوتا بگیر تا ماشینهای کره ایی ولی واقعا چیزایی که از زانتیا دیدم تو هیچ کدوم از ماشینها ندیدم البته زانتیای در حد نو با تشکر هر که هم میخاد بخره اصلا فکر نکنه بخر که پشیمون نمیشی

    • بدون نام

      سلام من خودم مکانیک زانتیا هستم واقعا زانتیا ماشین خوبیه اگه درس استفاده کنید

    • علي

      سلام دوستان اون دسته افراد نگران خرج زانتيا هستن بگم ك آقايون تنها ماشيني ك خرج نداره پرايد همه ماشينا خوج دارن ولي زانتيا با نرميش خرجشو جبران كرده

    • بدون نام

      سلام دوستان من عاشق زانتیا هستم اما سر دو راهی قرار دارم با ۴۵میلیون چه ماشینی بخرم خواهشا راهنمایی کنید ممنون

    • مجید

      ممنون از اطلاعات خوب همتون.واقعا بدردم خورد

    • بدون نام

      سلام سلام به دوستا من تازه زانتیا خریدم به جرات میگم عشق

    • فرزاد

      دوستان من یه زانتیای 2000 مدل 87 گرفتم واقعاً ازش راضیم. این که میگن با سه چرخ حرکت میکنه تو چه موقعیتهایی میشه باهاش این کار رو کرد و یا اینکه خودش اگه یه چرخ خراب بشه این کار رو میکنه و یا تنظیم خاصی داره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • فرزاد

      دوستان من یه زانتیای 2000 مدل 87 گرفتم واقعاً ازش راضیم. این که میگن با سه چرخ حرکت میکنه تو چه موقعیتهایی میشه باهاش این کار رو کرد و یا اینکه خودش اگه یه چرخ خراب بشه این کار رو میکنه و یا تنظیم خاصی داره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دانیال

      سلام آقا فرزاد موقعی که ماشین پنچر شده باشه و لاستیک زاپاش هم نداشته باشی که بخوای تعویض کنی - دسته اهرم تنظیم ارتفاع ماشین رو به طرفی که خودرو بالا میره می بری و وقتی بالا رفت و ثابت شد رینگ و لاستیک رو باز میکنی و اون وقت روی سه چرخ حرکت میکنه - البته توجه داشته باش که سیستم تعلیق حتما باید در سلامت کامل باشه و اگر غیر از این باشد روی سه چرخ حرکت نمیکنه و به زمین برخورد میکنه .

    • بدون نام

      آقا دانیال ممنون از راهنماییتون

    • مهرانxa

      فقط زانتیااااااااا

    • سلطانی

      عاشق تنظیم ارتفاعشم

    • طاهری

      اقا من بدلیل مشکل مالی یه 86 سفید تمیز با دارم میفروشم

    • amirsajad mazloomzadeh

      آقا من زانتیا مدل 80 رو دارم آقا افتاده به روغن سوزی دود آبی هم میده آقا ایراد از کجاست

    • amirsajad mazloomzadeh

      آقا تعمیرکار تخصصی و فنی زانتیا طرف های شرق تهران می شناسی لطفا شماره تلفنش رو بدین

    • میلاد

      هرچی بگم کم گفتم...
      اصلا نباید حرفی زد
      زانتیا بی نظیرترین ماشین تو ایران بود و هست.
      هرکی نداره و دوست داره که بخره این کارو بکنه.
      پشیمون نمیشه
      من 10ساله زانتیا سوارم

    • جابر

      عامو ناموسا دیووونن آخر ماشینه من خودم عشق سرعتم کاکو رو همه ماشینا رو کم میکنه تو سرعت این ک میگن اذیت میکنه خرجش بالان همش چرنه

    • وحید

      سلام دوستان من یه هفتست که زانتیا مدل 83 خریدم ظاهر تقریبا خوبی داره ولی از موتورش مثل پرشیا که قبلا داشتم سر در نمیارم هر صدای که میده حول میکنم میکم شاید الان خراب شده باشه یه جایش همه میکن بفروش یا پسش بده فکرمو ریختن بهم تو دو راهی موندم لطفا کمکم کنین

    • حسین

      سلام زانتیا مدل 83,84بهتره یا 206مدل 90?خرجای زانتیا چجوریه

    • بدون نام

      سلام بر دوستان زانتیا سوار حقیقتش انصافا زاتتیا ماشین خوبیه من یع ۸۳ شو دارم خیلی راضیم خرجشم اکه بالاست اونقد بهت تو جاده حال میده که جبران میشه

    • حمید

      مثلا چقدر ؟ دادش که میگی جبران میکنه

    • وحید

      سلام مصرف دقیق زانتیا چقدره؟داخل شهر چقدر میسوزونه مال من داخل شهر صدی 17 تا میسوزونه

    • amirsajad mazloomzadeh

      آقا میلاد شما تعمیرکار فنی مکانیک سراق داری

    • amirsajad mazloomzadeh

      آقا میلاد شما تعمیرکار فنی مکانیک سراق داری

    • سجی زانت سوار

      سلام دوستان خسته نباشید
      من زانتیا مدل 88 دارم خیلیم راضیم و ماشین مسافرته نه جنگولک بازی تو شهر ! عیبهاشم ایناست اگه لاستیک جلو نداشته باشه کلا پیچو با سرعت بالا نمیشه پیچید یعنی همیشه لاستیک نو میخاد اونم میشلن 3 خط 185 و دیسک صفحه زیاد میخوره اگه همیشه تو دنده یک و دو گازش بدی ! ایمنیشم خوبه واقعا من یکی داشتم با 140 زدم ب درخت فقط رادیات و دوبل زیر رادیاتم خراب شد بدون ی خش ب خودم ! دوستانیم ک میگن چیکا. کنیم سالم بمونه فقط ی رانندگیه نرمال مبخاد این ماشین یعنی ب موقه گاز ب موقه ترمز واقعا منحسربفرده راننده میخاد این ماشین و کاما ی ماشبن خاصه روغن خوب من همیشه بهران نیم سینتیک 10 40 میریزم سر 4 هزارم با فیلتر عوض میکنم موتورشم همیسه قبل از شستشوی خودش با لنگ تمیز میکنم و خیلی حساسم ب روغن ریزیش ک بدترین جا هم باشه درست میکنمو تمیز میکنم ! تعویض تسمه تایم و تسمه دینام و روغن و چک کردن روغن هیدرولیکش اینارو باید چک کرد و ب موقه تعویض کرد ! میخای گوی هاش خراب نشن دست انداز رو نرم و سرعت یواش بزن ب هیچ وجه هراب نمیشن ! یک کلام ی ماشینه خاصه که یه راننده خاص میخاد ک تو جاده تبدیل بشه به قاتل همه ی ماشینا

    • عشق زانتیا

      من خودم عاشق زانتیا هستم مدل پایین دوست ندارم بخرم مدل بالاشم پول کم دارم واقعا ماشینه خوبیه

    • erfan shariat

      سلام خدمت دوستان
      زانتیا یه ماشین معرکس کسایی که میگن به درد نمی خوره تاحالاسوار زانتیا نشدن
      من مدل ۲۰۰۰ سال ۸۲ دارمکه از صفر دست خودم بوده تا الان ۲۴۵ هزارتا راه رفته اخ نگفته البته مال من وارداتیه
      خداوکیلی شاید باورتون نشه ولی هر کی خواسا با سند و مدرک نشون میدم صفحه کلاج فابریک ماشینو بعد از ۱۱ سال عوض کردم
      واشر سر سیلند ماشینو بعد از ۱۳ سال تعویض کردم که خوب طبیعیه
      ماشین معرکه ای ۲۱۵ تا باهاش تو جاده ساوه پر کردم ماشین اخ نگفت
      خرج ماشینم اصلان بالا نیست درسته ولی اگه هم بالا باشه اینقدر بهت حال میده که یه لحظه هم بهش فکر نمی کنی
      بدنه محکمی داره
      شتاب ماشین معرکس
      این ماشین سیستم تعلیقی داره که شما باید نمونشو تو یه بنز ۴۰۰ میلیونی تجربه کنی نه تو یه ماشین این قیمتی
      همون سیستم تنظیم ارتفاش خودش یه دنیاس وخیلی با کلاسه
      ملتمیرن کلی هزینه میکنن ارتفاع میزنن و هر ماه جلوبندیشون میره تعمیر شما به یه دکمه ماشینو کف خاب زمین میکنی یه ارتفاع میدی
      خداشهاده ۲ هفته پیش وسط خیابون لاستیکم پنچر شد زاپاسم نداشتم ۳ چرخ حدوده ۱۰ کیلومتر تا اپاراتی محل رفتم که ملت تو خیابون انگشت به دهن مونده بودن
      من خودم به شخصه این ماشینمو با هیچی عوض نمی کنم
      خیلی مرده
      همین که ۱۳ سال بدون این که اخ بگه کار کرده خیلی مرده
      به غول پدرم میگه هر کی نمی دونه زانتیا چیه
      زانتیا سوارا همیشه میگن زانتیا تو اتوبان مثل کشتیه و واقن راس میگن
      به عنوان کسی که ۱۳ سال زانتیا داشتم واقن میگم معرکس هر کی می خواد بخره دس دس نکنه شرف داره به این پژو چینیا که مثل پرشیایی که اصلان وجود نداره و یا مثل ۲۰۶ اس دی که ساخته خود ایران خودروس و واقن چرته شرف داره
      ممنون

    • مهران98

      فقط و فقط وفقط زانتییییااااااحتی اسمشم برو چه برسه به خودش.الحق که گردن کلفته زانتیاگرگ بارون دیدست.عشقم فقط زانتیا2000سفید89.

    • بدون نام

      فقط و فقط زانتیا هیچ خرجی هم نداره سلطان سربالایی با صد و چهل باز هم تکاف میکنه معرکه است شخصیتی داره برای خودش قدرت مانور فوق العاده

    • حافظ از ابودان

      با سلام خدمت دوستان .اقا من عاشق زانتیا شدم .اگر توصیه های دیگری برای نگهداری و طول عمر بیشتر ماشین زانتیا دارید بگید لطفا.تشکر

    • محمد

      سلام عزیزان لذتی که از سوار شدن زانتيا میتونید تجربه کنید میدونید کجاست.؟ وقتی که میرید تو سبقت یه خودرو فقط کافیه یه لحظه فشار محکم رو پدال گاز بدید اونوقت میفهمید زانتيا یعنی چی و لذت رانندگی یعنی چی و از همه مهمتر اینکه مهم نیست ماشینی که ازش سبقت میگیرید چی باشه..

    • بهزاد

      ببخشید اونایی که زانتیا دارن میشه بگن از لحاظ قیمت لوازم یدکی و تعمیر اینا مقایسه با سمند چقدر بالاست؟
      یعنی موندم زانتیا بخرم یا سمند؟

    • محسن

      سلام دوستان.چند روزه میخوام تا ۴۰تومن زانتیا بخرم ولی باهر کی مشورت میکنم میگه وقتی اومدی سر زانتیا که همه دارن میفروشن.واقعا چرا .موندم چی کنم.ماشین دیگه ای هم تو این رنج قیمت نمیپسندم.واقعا سر دو راهی موندم چی کنم.اگه میشه راهنمایی کنید چی کنم.در ضمن با این مبلغ چه مدل زانتیایی میتونم گیر بیارم .تشکر از همتون

    • Reza

      به نظر من اول زانتیا2000 بعد پژوپارسelxموتورزانتیا.به ماکسیما هم نیم نگاهی داشته باش واقعا عشقه اگه بتونی بخری

    • سعید

      سلام ب دوستتداران زانتیا. من بازانتیا 89سر پیچ 30 درجه با 200کیلومتر رفتم بدون هیچ ترسی پامو یکم رو گاز بر میداشتم ی احساس کمی میکردم داره لیز میخوره پدال گازو فشار میدادم مشگل حل میشد راحت میرفت واقعا حرفی نداره. فقط عاشق اینم تو دنده یک گاز ماشینو میگیری عقبش میشینه رو زمین

    • رضا

      سلام من 8ساله زانتیا سوارم خیلی عالیه الان هم سانتافه 45 خریدم بازم دوست دارم مسافرت طولانی را با زانتیا برم

    • غریبه

      باسلام خدمت دوستان، بنده 9ساله زانتیا84دارم، واقعا محشره،!کافیه فقط یه سفر طولانی باهاش بری ویا باسرعت 140تااتفاقی درپیچهادوربزنی! اونوقت میفهمی ارزش داره یانه اگر هم این ماشین یکم خرج بالا داشته باشه باز ارزش خریدشوداره،واقعا باده لاستیکشو بارقیبهاش عوض نمیکنم، تنها ماشینه که وقتی آزرا بادلار1000تومانی56000ملیون، بودقیپت، این ماشین دقیقادوبرابرشد، فقط بخاطر ایرودینامیک بالا،،،اگه سالمشوبخریدوحتی، خرجش بالاباشه بازی ارزه،

    • قلمراد

      قلمراد زانتیا دوس داره،،ولی پولش رو نداره،،یه روزی هرروزی باشه یه زانتیا میگیره،،بزار مردم هرچی میگن بگن مهم نیس،،

    • علی راد

      سلام برهمه دوستان عزیز.عزیزی هست که کمکم کنه .آیاموتوری و گیربکس زانتیا کارشناسی میشه مثل کارشناسی رنگ.که نامه رسمی بده . البته در شیراز اگه هست میشه آدرس رو بهم بدی .ممنون میشم از نظریات همه دوستان.

    • torkaman

      سلام خدمت دوستان
      یه بنده خدایی به من بدهی داره.ویه خودرو زانتیا 83داره.خودش میگه 2تومن خرجش بشه عالی میشه.
      البته اینم برا بدهیش با کارشناسی از دادگاه برداشته.
      قیمتشم 18تومن میگه.
      ایا واقعا هزینه 2تومن بزارم سوار شدنش میرزه یا نه.
      چون برا فروشش مشتری نبود.
      ممنون کارکردش هم 200تا بود.

    • محمد

      سلام واقعازانتیا ماشینه بابام86120تاکارشودارع ازصفرتاحالا دست خدمونه کولیوس هم داریم هنوزبه پازانتیانمیرسه یعنی ازانتیاازنظرسرعت راحتی نرمی حرف اولومیزنه

    • مهدی فرهمند

      زانتیا 84 زیتونی با کارکرد 200 تا چند می ارزه؟
      بخرم یا نه؟

    • محمد

      زانیتا حرف نداره-اصلا این ماشین با تمام ماشین ها فرق میکنه-نرمیتی که زانتیا داره ماشین 200میلیونی نداره بخدا
      من امتحان کردم

    • احمد مهدی

      سلام بچه ها ادرس یک تعمیرکار حرفه ای زانتیا در شمالشرق تهران میخوام

      پاسخ ها

      • احمد مهدی

        ادرس تعمیر کار حرفه ای در شمالشرق تهران مخصوص زانتیا

    • حمید

      با عرض سلام خدمت دوستان عزیزم .من مبلغ 25000000پول دارم به نظر شما زانتیا بردارم یا ام وی ام 315.یه سوال هم از خدمتتون دارم ایا بازار فروش زانتیا خوب هست یا نه یا اینکه برای فروشش طالب میخواد.خیلی ممنونم از پاسخگویتون

    • محمدحسین

      سلام بر زانتیا سواران ؛حقیراز سال 86زانتیا صفرداشتم تا دو ماه پیش فروختم و یک هفته هم مریض شدم بخاطر از دست دادن زانتیا>بنده از اول ماشینو تیر میروندم شاید همین مسـله باعث اذیت کردن ماشینم شد و درماههای اخر سه چهار بار میبردم نمایندگی بار آخر هم موتورشو تعمیر اساسی کردم >بازم اذیتم میکرد.فروختم و تویوتا کمری 2007 gl خریدم ولی اون سواری که زانتیا بهم میداد توی این ماشین اصلا نبود.مثل....پشیمون بودم از فروش زانتیا,ولی بعد ماکسیما 88 خریدم توی این دو سه ماهه خیلی ازش راضیم با دنده 3؛ 140 تارو راحت میره بدون اینکه فشاری به موتور بیاد .ولی اون راحتی که توی زانتیا بود توی این ماشین کمه.
      خلاصه عرضم هرکی زانتیا داره ماشینو اذیت نکنه.زانتیا ماشین معرکه وخیلی دوست داشتنیه باهاش مدارا کنید اونم شمارو اذیت نمیکنه.

    • علی

      سلام دوستان
      من یه زانتیا دارم مدل 83رنگش سرمه ای 100تا راه رفته اینقدر عاشقشم که ارافیانم خیلی سعی کردن از دستم درشبیارن ولی نتونستن حتی رفتم یه پراید صفر خریدم مهمونی وخرید خونه وسرکار رفتنم رو باپراید میرم ویه چادر رو زانتیام کشیدم فقط وفقط برای مسافرت استفاده میکنم خیلی هم رو این ماشین حساسم اگه ببینتش باور نمیکنید که مدلش 83 هست از صفر هم دست خودم بوده هیچ ماشینی نتونسته مثل زانتیا رضایت منو بدست بیاره
      واینکه میگن خرجش بالاست دروغه شاید قطعاتش نسبت به پژو گرون باشه ولی دوامش 10برابر پژو ودیگر خودروهای اشغال داخلیه

    • بدون نام

      سلام دوستان
      زانتیا مدل چند خوبه چون شنیدم مدل بالا هاش 89 ایرانی ها دست بردن این درسته یا نه وچه مدلی خوبه کسایی که تجربه دارن بگن واقعا گیر کردم بین 89 به پایین

    • سیتروین

      سلام.من یک هفته هست که زانتیا 86 سفید خریدم با کارکرد واقعی 64 هزارتا به قیمت 45 میلیون.ماشین خیلی سالم و خوبه.فقط چند تا مورد هست که یکم اذیت میکنه.یکی در مورد صدای موتوره که بنظرم یکم زیاده حالا نمیدونم شاید من عادت ندارم چون ماشین قبلیم ال 90 بود که موتورش بنظرم نرمتر و بی صداتر بود.روغن موتورش 40-10 هست ایا مربوط به این میشه و اگه 50-20 باشه نرمتر نمیشه؟مورد دیگه صدای در صندوقشه که رو اعصابه.جیر جیر میکنه.مورد دیگه اینکه یه بار امتحان کردم توی ارتفاع پایین و یا بالا حرکت کردم اصلا نمیشد حرکت کرد یعنی اینقد بالا پایین میرفت که نگو مثل کالسکه.ایا این دو حالت ارتفاع اصلا واسه حرکته یا کاربردهای دیگه داره؟ممنون میشم اگه پاسخ بدین

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام دوست عزیز
        خیر دو حالت ارتفاع های دیگر زانتیا برای حرکت نیست
        حالت ارتفاع بالاش برای زمانی از جایی خاکی یا جایی که میدونی تهت میگیره هست که توصیه میکنم دقیقا بعد از عبود دوباره به حالت اولش برگردونیش و حالت پایین هم موقع خاموش شدن ماشین میره پایین که سیستم هیدرولیک تو فشار نباشه
        من هم زانتیای سفید مدل 86 دارم تعصبی نمیگم اما بین زانتیا هایی که داشتم بنظرم مدل 86 تو قدرت موتورش از بقیه مدل های زانتیا سر تره ... درمورد روغنشم اطلاع خاصی ندارم ببخشید

    • سجاد

      سلام بر همه دوستان عزیز اقا یکی لطفا جواب سوال منو بده راسته که زانتیا وقتی سه یاچهار روز توپارکینگ باشه بهتر کپ باشه لطفا جواب ممنون

    • اکبر

      سلام بچها من ۵سال پژو داشتم و فکر میکردم ماشینو خوبیه.الان تقریبن یکسال پژو فروختم زانتیا گرفتم خیلی ازش راضیم

    • بهنام

      سلام دوستان زانتیا سلطااااااااان جاده ها

    • امین

      سلام علت لرزش عقب زانتیا تو دنده‌یک و دو از چیه؟؟؟مدل۸۵

    • بدون نام

      سلام عشقم زانتیاس ولی میترسوننم میگن خرجش زیاده توخرید فروش کم فروش داره

    • مرتصی

      باسلام ماشین بسیاربسیارخوبی هست من مدل۸۴دارم یه کاپوت رنگ باورکنیدباپارس صفرمعاملش نمیکنم هیچی خرج نداره اگرهم خرج بیاره ارزشش روداره .چون سواریش نرمیش شتابش سیستم تعلیقش وامنیتش ازهمه ماشینهای هم قیمتش بهتره.هرکه بگویدبده بدون تاحالا نداشته ..اصلاکلی حساب کنی کلاسش بعداز۱۵سال هنوزول نشده

    • مهدی

      باسلام دوستان یه زانتیا سراغ دارم مال یکی از اقوام ازنظر فنی سالم شاسی ها جکو گوی و عقب سالم اما چندتا لکه رنگ داره بخاطر مالیدگی نه ضربه.بیمه نداره اما ۸سال تخفیف روش هست نقره ای رنگم هست چند بخرم خوبه؟

    • نیما

      سلام
      من یه زانتیا سرمه ای دارم مدل ۸۲
      موتور ۱۸۰۰ فول آپشن همه چیزش سالمه و فابریکه
      این ماشین اصل فرانسه هستش
      لاستیکها خارجی و نو هستش
      بیمه بدنه و ثالث هم داره
      خداییش خیلی سالمه و ازش خیلی راضیم
      ولی به پول نیاز دارم مجبورم بفروشمش
      اگه کسی خواست درخدمتش هستم.........
      ماشین تهران هستش

    • بهنام

      سلام خدمت دوستان عزیز.زانتیا رو فقط زانتیا سوار میدونه چیه مخصوصا تیپش من که کشته مردشم

    • بدون نام

      14روز دیگه خریدمش یه مدل 84یا85شو تا29پول دارم از پژو خسته شدم از بس خراب میشدبااینکه صفرام بود

    • فرهاد

      خدایا من همه زندگیم .همه فکرو ذکرم شده زانتیا. یعنی میشه امسال بتونم بگیرم.

    • فرهاد

      خدایا . من همه فکرو ذکرم شده زانتیا. شب و روز رو برنامه دیوار دارم نگاش میکنم یعنی میشه منم یه زانتیا داشته باشم دوستان

    • فرهاد

      خدایا . من همه فکرو ذکرم شده زانتیا. شب و روز رو برنامه دیوار دارم نگاش میکنم یعنی میشه منم یه زانتیا داشته باشم دوستان

    • Mohsen

      ماشین سمند ef7 مدل ۹۳ دارم میخام بازانتیا معاوضه کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم چه مدلی بگیرم بهتره

    • حجت

      یک عمره در حسرت این ماشینم. پولشه دارم اما جرات خریدنشه ندارم . از بس صحبت از مخارج و استهلاکش میکنن وقتی میبینمش میترسم ازش. کسی هست دسته دومشه گرفته باشه و مرد مردونه راهنمایی کنه ؟hojjat.golzari2000@gmail.com

      پاسخ ها

      • مسعود

        ماشینه خوبیه من 3 ساله یه مدل 85 خریدم خرجشم زیاد نیست اینایی که میگن زیاده یا نداشتن یا به نسبت پراید میگن خرجش زیاده، از نظر راه رفتن واقعا حرف نداره چه توی جاده صاف چه توی پیچ

    • نوید

      دوستهای عزیز من یه دوست مکانیک دارم که اون یه زانتیا مدل 83 معرفی کرد بهم واسه آشناهاشونه. رفتیم ماشین و دیدیم از نظر فنی و.. خوب بود گوها ام سالم بود ظاهرشم خوب بود قیمتش و 28 میگه احساس میکنم گرونه. راهنماییم کنین بخرم یا نه؟؟؟؟؟؟؟

    • قزل

      با سلام به نطر من اونایی که میگن زانتیا خرجش گرونه نسنجیده حرف زدن.این خودرو واقعا خوشگلو خوشتیپه.تو ماشینای ۴سیلندر رقیب نداره.اگ فکر میکنید هست بیارید!زانتیای سالم هیچ وقت اذیت نمیکنه بر خلاف تصور مردم خیلی حال میده سواریش.تو خیابونا هم که ابهتش محشره.وقتی میاد همه نگاهها به سمتشه.بس که باکلاس وخاصه.

    • رضا

      سلام.منم تا آخر همین ماه یکی میخرم.واقعا عالیه

    • علیرضا

      سلام.من اول تیر ماه یه مدل 89 رو با 47 تومن گرفتم با 86 تا کارکرد.واقعا سواریش لذت بخشه.با کلاس و شیک.پیشنهاد میکنم اگه دوستش داری،حتما بگیرش.

    • Farham

      زانتیا رو عشقه بخدا
      واقعا ارزش خریدنشو داره
      من مدل ۸۵ دارم هیچ ماشینی نمیتونه پایا پای من بیاد
      خوش دست ترین ماشین زانتیاست

    • Farham

      زانتیا رو عشقه بخدا
      واقعا ارزش خریدنشو داره
      من مدل ۸۵ دارم هیچ ماشینی نمیتونه پایا پای من بیاد
      خوش دست ترین ماشین زانتیاست

    • بدون نام

      سلام زانتیا اگه دورنگ باشه ولی سقف و ستون رنگ نداشته باشه تو سرعت ياغيره مشکلی نداره

    • مهران

      زانتیاسالاره عاشقشم رخ عالی قدرت عالی شتاب عالی تعلیق توپ ازهرلحاظی توپه سالارهههههههههههههه به خدا

    • مسلم

      من مدل ۸۲ رو دارم ولی بازم با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم فقط یه چیز بگم ۱۰۰% اگه اون اتفاقاتی که با زانتیا برام افتاد با ماشین دیگه ای بودم الان چند سال شده بود مرده بودم!!

    • بدون نام

      سلام من به زانتیا مدل 85 گرفتم البته تصادف داشته ولی موتور سالم الان هم شک تردید دارم نگه دارم یا نه

    • farhad

      سلام میخام بدونم زانتیا 2000 بهتره یا 1800

    • مهدی

      سلام به دوستان زانتیا سوار ماشین من در حالت بالا و یا پایین پرش داره حالت نرمال عالیه این طبیعی هست؟

    • رضا

      سلام دوستان
      اگ میشه راهنماییم کنین 35پول دارم میخام زانتیا86بگیریم ولی اینکه میگن خرجش بالاس میترسم. برای اینکنه بفهمم زانتیاش سالمه چ چیزاشو باید چک کنم بعد اینکه خیلیا بهم sdپیشنهاد کردن گفتن هم کلاس داره هم مدل بالاس خرجی نداره خودم عاشق زانتیام ولی اطلاعات فنی ندارم ازش
      پیشنهاد شما چیه ممنون

    • بدون نام

      سلام زانتیا بهترین ماشینه حرف نداره خرج جکو گوی هم پایین در میاد خیلی پایین اونایی که مزه دهنشونو نمیفهمند پشت سره زانتیا زر میزنن یارو میره یه زانتیا اوراقی میخره با ۱۲ تومن اون باید پراید سوار بشه

    • ابراهیم بازرگان

      با سلام
      دوستان گلم من سال ۸۹ زانتیا صفر داشتم که فروختم و الانم که سال ۹۶ هست تصمیم دارم این روزا مدل ۸۹ که صحبت هم کردم با صاحبش میخرم
      خدایی اگه کم کارکرد و مدل بالاشو بتونی بگیری عالیه
      البته در این مدت پارس ۲۰۶ و ۴۰۵ و حتی دنا هم داشتم اما هنوزم که هنوزه زانتیا سالاره مخصوصا سیستم تعلیق و شتاب و قیافش ۲۰

    • مهران98

      مگه زانتیا نظر میخواد یه کلام ختم کلام سلطان

    • علی

      سلام دوستان میشه لطفا راهنماییم کنید
      شما بین ال 90 با زانتیا مدل 86 با 70 کارکرد کدومو انتخاب میکنید

    • فرهاد

      علی اقا برادر من اصلا زانتیا با ال نود قیاس نداره زانتیا رو باید با بی ام و مقایسه کنی.
      زانتیا عالیه

    • فاضل

      سلام دوستان من 38-39 تومن دارم ولی دو دل هستم پرشیا مدل 94 بگیرم یا زانتیا .و کمی راهنماییم کنید با این مقدار پول چه مدل از زانتیا میتونم بگیرم و باید کجاهای زانتیا رو چک کنم که بفهمم ماشین سالمه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    • بهزاد

      زانتیا زانتیا سوار میخواد وگر نه نمیفهمی چیه هیچ کجا بهت ن نمیگه و هر کاری از دستش بر میاد واقعا شتاب عالی داره و نرم و چسبندگی به اسفالت عالی همه چی تموم بدیش اینه که چند سالی سوارش بشی دیگه ماشین های دیگه رو قبول نداری یا میترسی با سرعت بالا رانندگی کنی .

    • مهدی

      سلام دوستان من ی ۴۰۵،،۸۷ دارم سالمه ی زانتیا دیدم ۸۲جلو عقب پلمپ دور رنگ سالم ۳تومن سر میخاد ایا خوبه بخرم

    • میلاد

      من زانتیا خیلی دوست دارم کاش پولش داشتم می خریدم خوش ب حال اونای که زانتیا دارن حالا جالب اینکه من این همه نظر خوندم فقط دونفر گفت خوب نیست زانتیا

    • مسعود

      سلام
      ببینیذ من تجربه یک سالمو میگم
      همه ماشینی سوار شدم زانتیا ماشین عالیه ، توی هم قیمتاش باید بگم خیلی شاخه
      اما دوست عزیز اگه قرار زانتیا بخری حتما حتما به سالم بودن موتور گیربکس دقت کن
      گوی یه چیز مصرفیه و طبیعی هست ک خراب بشه اینو دقت کنید بالا ترین مدل زانتیا 89 یعنی مال هفت سال سال پیش خوب کاملا طبیعی هستش که خرج داشته باشه انتظار یه ماشین صفر ازش نداشته باشید ، من یه زانتیا 89 دارم از کاسه نمد ته میلنگش پوکیده بود روغن موتور میریخت رو صفحه کلاچ من این ماشینو از جنوب تا تهران روندم توی همین شرایط تهران ک رسیدم فقط نیم لیتر روغن مونده بود توی موتور صفحه کلاج هم چرب چرب بود
      اینو میخوام بگم هر ماشینی بود بین راه باید بارش میکردم
      ترمزش عالی نرمی ماشین عالی
      بابا کدوم ماشین توی این رنج قیمت یا یکم بالاتر سینه کشیو با دنده پنج میره
      جالب بدونید وقتی سرنشین سوار بشه و ماشین سنگینتر بشه انگار رو آب حرکت میکنه
      حرف آخر زانتیا خریدین که نسبتا تمیز بود راحت 4 الی پنج بذارین کنار براش تا اون چیزی که میخوای بشه
      و قطعا تا چند سال فقط آبو روغن نیاز داری
      اونی که میره پژوشو معاوضه میکنه با زانتیا کار اشتباهی میکنه یه زانتیا که سواری به شما بده و اذیتت نکنه و اتاق تمیزی داشته باشه 50-60 باید پول بدی یه زانتیا زیر 40 میلون معلومه ک هزارو یک مشکل داره

    • نادر

      زانتیا عشق منه
      سالارررررررره

    • سجاد

      والا پرایدم ماشینه،مگه کاررانمیندازه
      مهم ظاهرماشینه که ماشینای چینی خیلی سرترن
      البته ازلحاظ کیفیتم باماشینای ایرانی قابل مقایسه نیستن

    • Mahdi

      ماشین خوبیه ولی شما باید ۴۰بدی یه ۸۸تمیز پیدا کنی ۴۰تومنو بده یه پژو پارس tu5صفر بخر
      نظر من اینه نظرات شما هم محترم

    • Javad

      فقط یه زانتیا سوار میدونه زانتیا چیه

    • مهدى

      هىچ ماشىنى تورده اىرانى ب زانتىا نمىشه ى 207خشک 96خرىدم قبل اون زانتىا داشتم ولى بعد از دوروز پشىمون شدم هىچىش ب درد نخورد درسته اپشن هاش جدىده ولى ب درد نمىخوره ب خدا سر ماه نرسىد فورا رفتم ى زانتىا دىگه خرىدم نظر من زانتىا عالىه خرجىم نداره تا بىاد خرج ى عمر طول مىکشه

    • پویا

      سلام دوستان خسته نباشید بابای من ۵سال پیش یه رانتیاسوپرلوکس مدل ۸۳اصل فرانسه بیرنگ و کم کارکرد خریده بود به خاطر دستکاری بودن چپ کرد الان ۵سال اون ماشین تو پارکینگ دولت مونده فقط سقف و ستونش از بین رفته کم وکم ۱۵ میلیون هزینشه ازنظرشما اگه درستش کنم ماشین خوبی میشه بکارم میاد ماشین عالییی میشه ازنظرشما؟؟؟

    • بدون نام

      سلام دوستان

    • ایمان

      آقا میگن جنس بدنه زانتیا گالوانیزس و پوسیدگی نداره، حتی اگر سال ها توی شمال یا جنوب باشه! حقیقت داره؟

    • بدون نام

      زاتیا عشقه عشق من مدل 88 دارم 230 تا راه میره به لکسوس راه نمی ده

    • زانتیا سوار

      سلام دوستان لنده ۱۵سالمه گواهینامه ندارم و یکی از پرطرفدارهای زانتیام البته رانندگی از ۱۲ سالگی یاد گرفتم
      با ماشین خودمون دنده یک ۶۴تا پر کردم

    • محمد علیمی

      سلام.ببخشید زانتیا تازه خریدم. اصلا زاپاس استفاده نشده. میخاستم بدونم جک داخل زاپاس قرار داره یا ماشین رو بدون جک بهم دادن

      پاسخ ها

      • مهدی

        دوتا آچار چرخ هست،یکی به دیوار صندوق وصله،یکی هم تو وسط زاپاس،جک هم تو زاپاسه

    • علی

      تا حالا اسم موشک زمینی ب گوشتون خورده زانتیا ک سوار بشی متوجه میشی دنیا دست کیه

    • چیاکو

      زانتیا بخری پشیمون نمیشی

    • سیامک

      سلام دوستان زانتیا چون ماشین مردی هست
      واقعا هرچقدر خرجش بکنید ارزش داره
      ناگفته نمونه راننده مردهم میخواد بتونه کنترلش بکنه
      خدایش هرکه زانتیاسواربشه دیگه نمیتونه ماشین ایرانی سوار بشه

    • حسین

      سلام من ماشین های زیادی رو تجربه کردم مثل سمندEF7پژو پارس 405 206 وحتی دنا از نظر سرعت وشتاب از همه ی این ماکه نام بردم سر تره تنها ماشینی که من تونستم 3سال نگهش دارم زانتیا بوده این ماشین باعث شده تامن سراغ ماشین های دیگه نرم تازه دراینجا نوشته زانتیا روغن ریزی داره پس چرا من 3 ساله دارم کوچکترین روغن ریزی ازش ندیدم

    • بدون نام

      هیچ ماشینی زانتیا نمیشه من ازسال ۸۱تا۹۸ حدود۴زانتیا عوض کردم ولی الان به خاطراخاطر اینکه بنزین گرون شده نمیسرفه ولی ماشین خوبیه

    • بهناز

      سلام . من از سال 90 زانتیا دارم مدل 88 . عاشقشم. الان هم خیلیا میگن بفروش یه ماشین جدید بخر میترسم پشیمون بشم. سالمه و فقط روغن ریزی داره دنبال یه مکانیک خوب و حرفه ای تو تهران هستم اگه کسی میشناسه مکانیک وارد به زانتیا شمارشو برام بزاره لطفا.....

    • سجادخان بزرگ

      من زانتیا دارم بهترین ماشینه مصرفش کمه وراحتیش به همه ماشینا می ارزه خرجشم نیست بقول گفتنی هرکی هندونه بخوره پای ... من توصیه میکنم زانتیا بخرین فقط اونم سفید

    • بدون نام

      با سلام خدمت زانتیا سواران عقاب زمینی. آز نظر من مکانیک هم موتوری هم سواری عالییی داره من که دوستش دارم واقعا عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج