جاباما
۴۱۶۵۸۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

انتشار گسترده شایعه زلزله قریب الوقوع در مشهد

رئیس مرکز تحقیقات لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مطالب و شایعات روز های اخیر در فضا و شبکه های مجازی مبنی بر زمین لرزه قریب الوقوع در مشهد مبنا و پشتوانه علمی ندارد. طی روزهای اخیر شایعات گسترده مبنی بر وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری در مشهد در شبکه های مجازی انتشار یافته که موجب نگرانی مردم شده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز تحقیقات لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مطالب و شایعات روز های اخیر در فضا و شبکه های مجازی مبنی بر زمین لرزه قریب الوقوع در مشهد مبنا و پشتوانه علمی ندارد.
دکتر سید کیوان حسینی افزود: تاکنون امکان پیش بینی زلزله برای فواصل زمانی کوتاه فراهم نشده و این پیش بینی ها بر مبنای احتمالات برای دوره چندین ساله انجام می شود.
وی اظهار کرد: این پیش بینی ها بر مبنای بررسی داده های لرزه ای و دینامیکی زمین و بررسی وضعیت گسل ها و زلزله های به وقوع پیوسته و دوره های تاریخی وقوع این زلزله ها در هر منطقه برای دوره های درازمدت چندین ساله صورت می گیرد.
وی گفت: مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی به دلیل قرارگرفتن بر روی گسل ها و منطقه زلزله خیز همواره در معرض خطر زلزله هستند و دستگاه های لرزه نگاری مستقر در استان هر روز تعداد بسیاری زلزله های کوچک و متوسط در این منطقه ثبت می کنند.
حسینی افزود: با این حال امکان تشخیص زمان دقیق یا حدودی و محل دقیق زلزله میسر نیست.
وی اظهار کرد: شهرهای نیشابور، قوچان، تربت حیدریه و کاشمر بیشتر از مشهد در معرض خطر زلزله هستند.
وی ادامه داد: بیش از آنکه پیش بینی زلزله اهمیت داشته باشد، پیشگیری و آمادگی مردم و مسئولان هنگام وقوع زمین لرزه مورد توجه جدی قرار دارد که باید با فرهنگ سازی لازم، مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و روستاها و افزایش سطح آگاهی مردم در این حوزه این آمادگی ایجاد شود.
رئیس مرکز تحقیقات لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاکنون چندین بار نمونه این شایعات و سوء استفاده های ناشی از آن وجود داشته که در این زمینه نیازمند آگاه سازی مردم هستیم.

طی روزهای اخیر شایعات گسترده مبنی بر وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری در مشهد در شبکه های مجازی انتشار یافته که موجب نگرانی مردم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا اصفهانی

      ازپلیس محترم فتاخواستارپیگیری این افرادلاابالی وشایعه سازجهت این قضیه میباشم

    • بدون نام

      خدا نیاره اون روزو زلزله مشهد درست مثل تهران فاجعه باره به غیر از جمعیت 3میلیونی صدها هزار نفر ساکن حاشیه مشهدن با ساختمانهای غیر مقاوم

    • بدون نام

      وای خدا الان ۱۷فرودین ۹۶ وزلزله ۶ریشتری امد پس شایعه نیوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج