۴۱۶۵۸۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چه خبر از گالری‌ها در روزهای ابری؟

گالری‌ها، فرهنگسراها، نگارخانه‌ها و مراکز هنری در میانه پاییز میزبان نمایشگاه‌های هنری متنوعی هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، فرهنگسراها، نگارخانه‌ها و مراکز هنری در میانه پاییز میزبان نمایشگاه‌های هنری متنوعی هستند. نقاشی‌ها و مجسمه‌های تاها بهبهانی که در طول بیش از چهار دهه خلق شده‌اند، در فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش درمی‌آیند.بهبهانی چهار سال پس از آخرین نمایشگاه انفرادی‌اش، پرندگان خود را در گالری فرهنگسرای نیاوران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
چه خبر از گالری‌ها در روزهای ابری؟

این نمایشگاه ۱۴ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و تا ۲۸ آبان‌ماه شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و جمعه ٢١ و ٢٨ آبان‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

همچنین نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «خاکستر» شامل آثار صِله ابوطالب به همراه ۸ تن ازشاگردانش روز جمعه ١٤ آبان ساعت ١٦ در گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپا می‌باشد.

در این نمایشگاه عکس، ۴۰ اثر از آثار ۹ هنرمند،در اندازه‌های ۱۶در۲۱و ۵۰ در۷۵ به یک اثر پرفورمنس آرت با محتوای مفهومی به نمایش گذاشته خواهد شد.

گالری شیرین

یک اثر هنری از زنده‌یاد داود رشیدی در نخستین نمایشگاه از پروژه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه نمایش ۲۵۰ اثر از ۲۵۰ هنرمند برگزار می‌شود.

آزاده شولی - هنرمند سرامیست و نمایشگاه‌گردان این نمایشگاه -درباره آن توضیح داده است: روند کار به این صورت بود که یک سری جعبه که درون آن بشقاب سرامیکی و ابزار کار نقاشی از جمله رنگ و قلمو قرار داشت در اختیار هنرمندان قرار گرفت و به آن‌ها ۱۵ روز فرصت داده شد تا بشقاب‌ها را نقاشی کنند، این کار برای اولین بار است که اجرا می‌شود.

نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» از ۱۴ تا ۲۶ آبان‌ماه در گالری «شیرین» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری هپتا

مجموعه‌ای از ۳۵ سال نقاشی ناصر رمضانی پس از ٢٤ سال با عنوان «گیله‌مرد و دریا» نمایش داده می‌شود. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که ۱۴ آبان برگزار می‌شود، اسماعیل بنی‌اردلان و بهنام کامرانی درباره آثار این هنرمند نقاش سخن می‌گویند.

این نمایشگاه ۱۹ آبان ماه از ساعت ١٦ تا ٢٠ در گالری هپتا واقع در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، بن‌بست نیکوشهر، شماره سه دایر است.

گالری شمس

هشتمین کلکسیون پاییزه گالری «شمس» با نمایش آثار هنرمندان برپا می‌شود.

در این کلکسیون آثاری از شهریار آریافر، شهریار اسدی، امیرحسین امیرجلالی، امیر انصاریان، یاسمن بازارگان، بصیرا بلبلی، بهرام دبیری، مریم رحمانی، مریم سالور، محمدعلی سجادی، عربعلی شروه، حامد صدر ارحامی، علیرضا ظریف، سیامک عزمی، ناصر عزیزی، جلال‌الدین مشمولی، زینب موحد، سحر موسوی، مهدی نبوی، بهنام ولدوند و عادل یونسی به‌نمایش درمی‌آید.

این کلکسیون ۲۱ آبان‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شمس» به نشانی پاسداران شمالی، جنب فرهنگسرای نیاوران، کوچه خان سفید، شماره ۱۰، طبقه دوم افتتاح می‌شود و تا ۲۱ آذرماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شکوه

تازه‌ترین نقاشی‌های «بهنوش فروتن» با عنوان «سایلنس» به معنی سکوت ۱۴ آبان‌ماه رونمایی می‌شود.

«سایلنس» به معنی «سکوت» است که در این روزگار پرهیاهو که انسان معاصر به لختی طمأنینه و آرامش نیاز دارد، تأمل‌برانگیز است. فروتن ۱۳ اثر تازه خود را در ابعاد مختلف با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روی بوم ارائه می‌کند که با نوعی شاعرانگی بر پهنه‌های انتزاعی و نیز کرانه‌های دریا و بی‌کرانگی افق، مخاطبان را به کشف و شهود دعوت می‌کند.

نمایشگاه «سایلنس» به مدت دو هفته برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شکوه واقع خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک ۱۹ دیدن کنند.

گالری آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی و بین‌المللی به یاد دوچرخه‌سوار فقید کاروان پارالمپیک ایران در ریو با عنوان «بهمن و ۱۱۰ نفر» برپا می‌شود.

نمایشگاه «بهمن و ۱۱۰ نفر» شامل عکس و رسانه‌های دیگری مانند صوت و ویدئو است. این نمایشگاه قرار است با نگاهی جدی و متمرکز بر کاروان پارالمپیک ایران در ریو، رهاوردی از این بازی‌ها را برای مخاطبان به ارمغان آورد. جمعی از عکاسان ایرانی و خارجی و طراحان و گرافیست‌ها در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین ۱۱۱ فریم عکس در ابعاد مختلف روی دیوار می‌رود که بخشی از آن‌ها، آثار پنج عکاس اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ است.

در کنار برخی عکس‌های این نمایشگاه، یک فایل صوتی قرار می‌گیرد تا مخاطب با استفاده از هدفون، ترکیبی از عکس و صدا را بتواند ببیند و بشنود.

نمایشگاه «بهمن و ۱۱۰ نفر» از ۱۳ تا ۱۷ آبان در گالری آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا برپا می‌شود.

گالری مژده

نمایشگاه خطاطی کلاسیک صادق نوری با عنوان «جوهر روح» افتتاح خواهد شد.

نوری در نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش ۲۵ اثر خوشنویسی کلاسیک در ابعاد ۸۰×۱۲۰ و ۹۰×۱۲۰ سانتی‌متر را به تماشا می‌گذارد.

او در این آثار آیات قرآن، احادیث و اشعاری از شعرای بزرگی چون حافظ را با بهره‌گیری از خط نستعلیق با قلم جلی کتیبه‌ای بر روی کاغذهای آهار مهره دست‌ساز که مزین به نقوش ابری و تذهیب هستند، ارائه می‌دهد.

نمایشگاه خطاطی کلاسیک صادق نوری از ۱۴ تا ۲۱ آبان‌ماه در گالری «مژده» برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک مراجعه کنند.

برج میلاد

نمایشگاه گروهی خوشنویسی، نقاشی‌خط و تایپوگرافی جمع کثیری از اساتید و هنرمندان کشور با عنوان «ارادت قلم» همزمان با ویژه برنامه‌های سوگواره «خیمه‌ها و نجواها» و فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) در روز جمعه ۱۴ آبان ماه گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه کوشیده شده علاوه بر کسب فیض از آثار اساتید فرهیخته خوشنویسی و نقاشی خط از آثار هنرمندان پیشرو و همچنین هنرمندان جوان نیز استفاده شود تا تمامی طیفهای هنری سهمی در این کوشش فرهنگی هنری داشته باشند.

علاقمندان جهت بازدید می‌توانند از ١٥تا ٢٠آبان ماه از ساعت ١٠تا ١٩ به برج میلاد تهران،گالری غربی مراجعه کنند.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه آثار خوشنویسی غلامحسین صدیقی با عنوان «مشق دل» و همچنین نمایشگاه از هنر نقاشی کودکان در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.

۳۰ اثر خوشنویسی نستعلیق از غلامحسین صدیقی در قالب سطر، ترکیب ، سیاه مشق و چلیپا جمعه ۱۴ آبان ساعت ۱۶ افتتاح و تا ۱۹ آبان از ساعت ۱۳ تا ۱۹ برای بازدید عمومی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین نمایشگاه گروهی «۲۵*۴» با ۱۰۰ اثر نقاشی کودک در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود. در این نمایشگاه به سرپرستی نگین ارجمندخواه -مدرس و مربی نقاشی- ۲۵ تابلو که بر روی هرکدام چهار اثر نقاشی به چشم می‌خورد، گرد آوری شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان ، خ جلفا مراجعه کنند.

خانه هنرمندان ایران

همزمان با دهمین دوره برگزاری «هفته تصویرگری» تمام فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران میزبان آثار تصویرگران ایرانی و خارجی شد.

در نخستین روز هفته تصویرگری تمام فضای گالری‌های خانه هنرمندان ایران میزبان آثار تصویرگران ایرانی و خارجی شد. پیام این دوره هفته تصویرگری «آداب حرفه‌ای، پیمان مشترک» انتخاب شده است.

مراسم هفته تصویرگری از سوی انجمن هنرمندان تصویرگران تدارک دیده شده و از هفتم تا چهاردهم آبان‌ماه در خانه هنرمندان ایران برپاست.

نگارخانه لاله

نمایشگاه تصویرسازی عاشورا با توجه به استقبال زیاد و تقاضای تمدید از سوی علاقه‌مندان تا اربعین حسینی ادامه می‌یابد.

این نمایشگاه، شامل ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند فعال و شاخص در عرصه تصویرگری است که به مناسبت ایام محرم در نگارخانه لاله برگزار شده است.

آثار ارائه شده، فارغ از متن و به صورت تصویرسازی مستقل خلق شده‌اند. برخی از هنرمندان با الهام گرفتن از تصاویر عامیانه، نگارگری و چاپ سنگی، جامه نوینی بر پیکره‌ی سنت تصویرسازی عاشورایی پیشینیان پوشانده‌اند و برخی نیز با رویکردهای معاصر و جدید، تصاویر خود را خلق کرده‌اند. با این حال، آنچه که نقطه‌ی اشتراک میان این تصاویر به شمار می‌آید، روایتی خلاقانه و بدیع از نبرد خیر و شر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا دوم آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج