۴۱۶۷۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مدیر امنیتی گوگل:

پیکسل ها به اندازه ی آیفون امن هستند

یکی از بخش های مهمی که همواره طرفداران دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS بر سر آن بحث داشته اند و سعی بر تحمیل نظرات خود بر یکدیگر دارند، بخش امنیت این سیستم عامل ها است؛ حال مدیر امنیتی اندروید گوگل صحبت های جالبی در این مورد کرده است.

مجله سخت افزار: یکی از بخش های مهمی که همواره طرفداران دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS بر سر آن بحث داشته اند و سعی بر تحمیل نظرات خود بر یکدیگر دارند، بخش امنیت این سیستم عامل ها است. به هر حال طرفداران اندروید نیز بر این موضوع واقفند که iOS در این بخش از نسخه های قدیمی اندروید بسیار بهتر عمل میکرد اما گوگل همان طور که طی سال های گذشته اندروید را از نظر ویژگی ها و امکانات بسیار پیشرفته کرده است، امنیت این سیستم را هم متعاقبا افزایش داده است.
پیکسل ها به اندازه ی آیفون امن هستند
از جمله اقدامات گوگل برای ارتقای امنیت اندروید میتوان به ارائه ی بسته های امنیتی ماهانه برای دستگاه های اندرویدی در نسخه ی مارشملو اشاره کرد که حفره های امنیتی را پوشش میدهند. از سوی دیگر اپل نیز یکی از نقاط قوت سیستم عامل خود را بیش از پیش بهبود بخشیده است. حال مدیر امنیتی اندروید گوگل صحبت های جالبی در این مورد کرده است.

Adrian Ludwig، مدیر بخش امنیتی اندروید گوگل، گفته است که امنیت گوشی های پیکسل این کمپانی به اندازه ی آیفون های اپل است و قابلیت های این دو پلتفرم در این بخش بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. همچنین Ludwig خاطر نشان کرده است که از آنجا که اندروید بر خلاف iOS یک سیستم عامل متن باز است، امنیت این سیستم عامل در آینده ی نزدیک حتی بیشتر از iOS اپل نیز خواهد شد.

iOS به لطف دریافت زودهنگام بروزرسانی ها و پچ های امنیتی از سوی اپل، همواره از نظر امنیتی یک گام جلوتر از اندروید گوگل بوده است. به هر حال بروزرسانی های امنیتی اندروید نیز مانند بروزرسانی های اصلی با تاخیر نسبتا زیادی برای این دستگاه ها عرضه میشوند و حتی این اقدام نیز به سرعت عمل سازندگان بستگی دارد.
پیش از پا به میدان گذاشتن پیکسل، نکسوس های گوگل همواره بروزرسانی ها را سریع تر از دیگر دستگاه ها دریافت میکردند و در بین دیگر سازندگان نیز در حال حاضر سامسونگ و موتورولا با سرعت خوبی بروزرسانی های امنیتی را برای دستگاه های خود منتشر میکنند. این در حالیست که دیوایس های مجهز به iOS تنها به فاصله ی چند روز به جدیدترین نسخه از این سیستم عامل مجهز میشوند.
بر اساس گفته ی مدیر امنیتی اندروید گوگل، امکان آسیب دیدن دستگاه های اندرویدی به واسطه ی اپلیکیشن های نصب شده کمتر از یک در صد است. با این حال عدم یکپارچگی در ارائه ی بروزرسانی های امنیتی اندروید، نگرانی مشترکی برای گوگل و کاربران است. Ludwig در ادامه گفته است که ما در حال جستجو برای پیدا کردن راهی هستیم که این مشکل در سراسر اکوسیستم مرتفع شود تا نحوه ی ارائه ی بروزرسانی ها توسط اوپراتور ها و سازندگان مشخص شود.

در هر صورت گوگل اقدامات مثبتی را در راستای افزایش امنیتی اندروید انجام داده است. به خصوص در اندروید مارشملو این اقدامات جدی تر شد و در اندروید نوگا نیز کامل تر از قبل شده است. تمرکز گوگل بیشتر بر روی کاهش تهدید از سوی اپلیکیشن ها بوده است. بدین ترتیب اپلیکیشن های گوگل پلی با دقت بیشتری تائید میشوند و دسترسی های اپلیکیشن ها در نسخه های جدید با کنترل بیشتری اعمال میشوند.
اما مطمئنا کاربردی ترین راه حل همان پچ های امنیتی ماهانه ی گوگل است که در حال حاضر با مشکل نحوه ی انتشار از سوی سازندگان مواجه است. باید صبر کرد و دید که آیا گوگل چاره ای کار ساز برای این مشکل میاندیشد یا خیر. نظر شما در این خصوص چست؟ امنیت اندروید و iOS را در مقابل یکدیگر چگونه ارزیابی میکنید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج