۴۱۶۹۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مشاور ترامپ: داعش به آمریکا حمله می کند

مشاور «دونالد ترامپ» با اشاره به اینکه در نبرد نیروهای عراقی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه تمامی تکفیری‌های داعش کشته نمی‌شوند، گفت که احتمال این می‌رود که بعد از آزادسازی موصل، داعش به خاک آمریکا حمله کند.

خبرگزاری فارس: «مایکل فلاین» مشاور «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که ۳۳ سال بعنوان یک مأمور اطلاعاتی فعالیت داشته و همچنین به عنوان مدیر آژانس اطلاعاتدفاعی و مأمور ارشد اطلاعات نظامی وزارت دفاع آمریکا فعالیت داشته، طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس‌نیوز» نوشت که نیروهای امنیتی عراق به کمک ائتلاف تحت رهبری آمریکا صبح روز سه‌شنبه برای اولین بار از زمان آغاز عملیات، به سمت شهر موصل حرکت کرد.

وی ادامه داد، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق هفته گذشته هشدار داد که اگر موصل بعد از آزادسازی به خوبی اداره نشود، به زادگاه یک گروه تروریستی دیگر تبدیل می‌شود.

بارزانی در این خصوص گفت: «ما دیروز القاعده را در عراق داشتیم و امروز داعش را داریم و فردا نیز اگر موصل یک نظام مدیریتی خوب نداشته باشد، یک گروه تروریستی دیگر را خواهیم داشت».

فلاین ادامه داد که رهبران سیاسی و نظامی کرد در خصوص تقسیم موصل به چهار بخش بین چهار گروه قومیتی مختلف با رهبرانی متفاوت بحث کرده‌اند. یکی از رهبران نظامی ارشد کرد اعلام کرد که «اگر ما برنامه‌ای نداشته باشیم و موصل را به بخش‌های مختلف تقسیم نکنیم، بعد از آزادی موصل، بیشتر از قبل مشکل خواهیم داشت.»

بنا به گفته مشاور ترامپ، ارتش ترکیه روز سه‌شنبه، استقرار تانک‌ها و خودروهای زرهی در نزدیکی شهر «سیلوپی» در نزدیکی مرز عراق را آغاز کرد.

وی ادامه داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اصرار دارد تا در عملیات موصل نقشی را ایفا کند و تأکید دارد که ترکیه مسئولیت تاریخی در منطقه دارد و تهدید کرده است که اگر به این کشور اجازه داده نشود در عملیات آزادسازی موصل شرکت کند، از نیروی نظامی استفاده می‌کند.

فلاین سپس ادامه داد، یکی از نگرانی‌های آمریکا بعد از بازپس‌گیری موصل از دست داعش، این است که تکفیری‌های داعش حمله خود در خاک آمریکا را آغاز کنند.

«جیمز کامی» مدیر «اف بی آی» ماه گذشته در کمیته امنیت داخلی سنا هشدار داد که ما باید برای حملات تروریستی در خاک آمریکا آماده باشیم.

وی در خصوص موجی از جنگجویان تروریستی هشدار داد که از آنجایی که کنترل قلمروهای خود را از دست داده‌اند، هم‌اکنون در سراسر جهان پراکنده شده‌اند.

مدیر اف‌بی‌آی تأکید کرد: «همه آن‌ها در میدان‌های نبرد سوریه و عراق کشته نمی‌شوند. یک پراکندگی تروریستی در دو تا پنج سال آینده خواهیم داشت که قبل از این هرگز شاهد آن نبودیم. موج جنگجویان بزرگتر از تعدادی است که بعد از جنگ افغانستان در دهه ۱۹۸۰ از این کشور خارج شدند».

بنا به گفته فلاین، ژنرال «استفان تاونسند» و «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا نیز هفته گذشته هشدارهای مشابهی را مطرح کردند و اعلام کردند که داعش در حال برنامه‌ریزی عملیات‌های چشمگیر بیرون از رقه به غرب می‌باشند و به همین دلیل است که آمریکا و غرب بر روی بازپس‌گیری شهر «الرقه» سوریه متمرکز شدند تا از این طریق طرح‌های آن‌ها را مختل کنند.

مشاور ترامپ تأکید کرد که دولت بعدی آمریکا زمانیکه مسئولیت را برعهده گرفت، موظف است که به مسئله بعد از آزادسازی موصل توجه داشته باشد.

فلاین سپس در خصوص طرح‌های ترامپ گفت که وی طرحی را برای تأمین امنیت مرزهای آمریکا تعبیه کرده است و در نظر دارد مانع از ورود مهاجرانی شود که از کشورهای مستعد تروریستی به آمریکا می آیند و قابلتی‌های نظامی آمریکا را بازسازی کند و با کشورهای عربی و همپیمانان ناتو برای شکست تروریسم افراطی همکاری کند.

وی تأکید کرد که نبرد در داخل شهر موصل احتمالاً چندین ماه به طول می‌انجامد و احتمالاً شامل نبرد شدید خانه به خانه بین نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان داعش خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج