جاباما
۴۱۷۰۶۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

افشاگری های بی‌سابقه نامزدهای انتخابات آمریکا

مردم سراسر جهان در یکسال گذشته شاهد افشاگری‌های متعددی از سوی دو نامزد اصلی انتخابات بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مردم سراسر جهان در یکسال گذشته شاهد افشاگری‌های متعددی از سوی دو نامزد اصلی انتخابات بوده‌اند.

مردم آمریکا در حالی روز سه شنبه هشتم نوامبر ۲۰۱۶ (۱۸ آبان ۹۵) برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق های رأی می روند که صحنه رقابت‌های انتخاباتی شاهد انواع افشاگری‌ها از سوی نامزدهای برگزیده از احزاب دموکرات و جمهوری خواه بوده است. جهان در یکسال گذشته در حالی نظاره گر انتخابات مقدماتی و رقابت های درون حزبی و پس از آن میان نامزدهای دو حزب اصلی آمریکا بود که فساد نظام حاکم بر آمریکا در داخل و خارج از این کشور، بسیاری را شگفت‌زده کرد. اگر نیم نگاهی به حزب جمهوری خواه بیاندازیم، به وضوح می‌بینیم حتی هم حزبی های دونالد ترامپ از اظهارات وی تبری می جستند و از مردم می خواستند به وی رأی ندهند.

نظام انتخاباتی آمریکا، زیر تیغ تیز انتقادات

آمریکایی ها سالهاست نظام انتخاباتی خود را بی نقص و نمونه ای مناسب برای سایر کشورهای جهان معرفی می کنند. اما ترامپ تا کنون انتقادات زیادی را در خصوص ساختار مبهم و غیرشفاف نظام انتخاباتی این کشور مطرح کرده است.

وی پنج روز پیش در کمپین انتخاباتی کلرادو اظهار داشت: سامانه انتخاباتی در آمریکا با نواقص بسیاری همراه است که تقلب را پیش از انتخابات، در جریان برگزاری آن و حتی پس از انتخابات راحت کرده است. ترامپ افزود: من حقیقتا با آغاز رای‌گیری زودهنگام مراسلاتی مشکل دارم.

اگر پاکت حاوی برگه رای را همراه خود نداشته باشید، آنها یک پاکت جدید در اختیارتان قرار می‌دهند و طبق قانون باید پاکتی را که در خانه جا گذاشته‌ای را باطل کنند. آیا واقعا پاکت‌های استفاده نشده باطل می‌شوند؟ چه کسی تضمین می‌کند یک رای دهنده ده‌ها پاکت دریافت نکرده باشد؟ کسی به فکر باطل کردن پاکت‌های اضافه نیست.

جالب اینجاست که ترامپ برای راهیابی به کاخ سفید، بارها از فساد حاکم بر نظام سیاسی آمریکا سخن گفته است. به نوشته واشینگتن پست، وی ۲۰ روز پیش در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا گفت: جنبش ما برای تعویض نظامی شکست خورده و فاسد است. این نظام سیاسی برای حفظ اعتبار و قدرت خود دست به هر نوع دروغ گویی می زند و این شما مردم هستید که تاوان آن را می پردازید. وی افزود: نظامی که در واشینگتن حاکم است و شرکت های رسانه ای و مالی که آن را تامین مالی می کنند، فقط به یک علت وجود دارد و آن این است که از خود محافظت کند و خود را غنی کند.

افشاگری‌های نامزدهای انتخابات آمریکا/ واشینگتن در باتلاق رقابت‌های انتخاباتی

به نوشته سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ دو هفته قبل از ادعای پیشین خود درباره احتمال "تقلب در انتخابات" فراتر رفت و خواستار انجام اصلاحات اخلاقی در بدنه دولت برای مقابله با فساد شد. وی در پی انتشار گزارشی درمورد درخواست یک مقام عالیرتبه وزارت امور خارجه آمریکا از اف‌بی‌آی برای تغییر سطح طبقه‌بندی ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون»، اف‌بی‌آی و وزارت امور خارجه آمریکا را به همدستی با یکدیگر برای لاپوشانی فعالیت‌های مجرمانه نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها و پنهان کردن اشتباه فاحش او در ارسال اسناد محرمانه از طریق ایمیل شخصی خود متهم کرد. با این حال، نامزد جمهوری‌خواهان به دنبال انتشار این گزارش به محکومیت زد و بند وزارت خارجه آمریکا و اف‌بی‌آی بسنده نکرد و با اشاره به اعمال نفوذ کلینتون در وزارت خارجه آمریکا در رابطه با پرونده ایمیلی خود، خواستار تصویب قوانینی برای جلوگیری از لابی‌گری مقامات دولت تا ۵ سال بعد از پایان یافتن دوره خدمت آنها شد.

مداخله نظامی و ترویج تروریسم

البته انتقاد از عملکرد دولت آمریکا و نهادهای وابسته به آن تنها به ترامپ خلاصه نمی شود. بر اساس اسنادی که به تازگی منتشر شده است، علاقه به مداخله نظامی در نقاط مختلف جهان در میان دموکرات ها نیز به وضوح قابل مشاهده است. رویترز چند هفته پیش در گزارشی با استناد به وبگاه افشاگر «ویکی‌ لیکس» از علاقه «هیلاری کلینتون» نماینده دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در اقدام مشترک نظامی با اسرائیل علیه ایران در سال ۲۰۱۳ خبر داد.

در این گزارش، حمله مشترک نظامی گزینه ‌ای برای ممانعت از تبدیل ایران به یک قدرت اتمی بود. هیلاری کلینتون معتقد بوده که اقدام نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل برای متوقف کردن ایران از توسعه برنامه اتمی‌، ضروری است. بر اساس اسناد ویکی ‌لیکس، هیلاری کلینتون به ساخت یک بمب سی هزار تنی سنگر شکن برای نفوذ به تاسیسات اتمی ایران در فردو در نزدیکی قم اشاره کرده است.

همچنین کلینتون که در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما وزیر امور خارجه آمریکا بود، به ترویج و گسترش تروریسم در نقاط مختلف جهان متهم شده است. به نوشته رویترز، ترامپ چندی پیش در اظهاراتی در فلوریدا گفت داعش هم اکنون در ۳۲ کشور حضور دارد و او (هیلاری کلینتون) هنوز می گوید من داعش را متوقف می کنم. او هیچ شانسی برای این کار ندارد. ... هیلاری فردی است که اجازه شکل گیری و تحرک داعش را داد. سیاست خارجی هیلاری کلینتون هزاران میلیارد دلار از ثروت آمریکا را به کشورهای دیگر فرستاد. آنچه که وی انجام داد این بود که تروریسم را در سراسر جهان منتشر کرد.

اقدامات غیر اخلاقی ترامپ، سوژه داغ رسانه ها

درگیری ها و اتهام زنی های دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه تا جایی ادامه داشته است که به تازگی و در حالی که تنها چند روز تا برگزاری انتخابات آمریکا باقی مانده است، هیلاری کلینتون ترامپ را به دلیل انتقاد از زنان و تعرض و توهین به آن‌ها، "قلدر" و "گردن کلفت" توصیف کرده است. کلینتون اظهار کرده دونالد ترامپ پیشینه ای ۳۰ ساله در تحقیر، توهین و آزار و اذیت زنان دارد.

حالا کار به جایی رسیده است که بیش از ۱۰ زن از تعرض ترامپ به خودشان خبر داده اند. ماجرای ترامپ با زنانی که او را به تجاوز به حریم شخصی شان متهم می کنند، هر هفته به سوژه داغ رسانه های آمریکایی و غیر آمریکایی تبدیل می شود؛ تا جایی که بسیاری از تحلیلگران، «اخلاق» را بازنده اصلی انتخابات آمریکا می‌نامند. البته ترامپ هم در این میان از راهکارهای عجیبی برای فرار از انتقادها استفاده می کند. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی دوازده روز پیش در پنسیلوانیا از «رسانه های فاسد» در آمریکا به خاطر داستان سازی علیه خودش انتقاد کرد و گفت: «آنها می کوشند چهره ای بشدت بد و خطرناک از من بسازند.» ترامپ حتی تمامی زنانی که وی را به آزار جنسی متهم کرده اند، به شکایت تهدید کرده است.

اتهام زنی نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه انتخابات آمریکا علیه یکدیگر اگرچه در زیر پرچم آزادی بیان در آمریکا انجام شد، همگان به خوبی می دانند این انتخابات تا به حال، اوج بی اخلاقی ها و افشاگری ها را در آمریکا به نمایش گذاشته است. تا جایی که حتی جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم از شرایط حاکم بر اتخابات این کشور به شدت انتقاد کرده است. به نوشته آسوشیتدپرس، کری چند روز پیش در همایشی با جوانان با حضور شهردار لندن درباره نظام انتخاباتی و سیاسی آمریکا گفت: در سیاست داخلی آمریکا پول بیش از حد نقش ایفا می کند. ... در انتخابات ما دشوار است که دیدگاه‌های مشروع و درست به جای دیدگاه‌های شعاری، بتواند به عنوان نظر غالب در کارزار انتخاباتی مطرح باشد. ... انتخابات امسال لحظاتی داشت که مایه شرمساری آمریکا در جهان شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به قول قدیمیها دیگ به دیگ میگه رویت سیاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج