۴۱۷۵۲۰
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

مواد مخدر، چهارمین منبع درآمد دنیا

فرماندار شهرستان املش گفت: پس از نفت و گاز و صنعت توریسم، مواد مخدر به‌عنوان چهارمین منبع درآمد قاچاقچیان تلقی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار شهرستان املش گفت: پس از نفت و گاز و صنعت توریسم، مواد مخدر به‌عنوان چهارمین منبع درآمد قاچاقچیان تلقی می‌شود.
«یونس محمودی» در همایش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر گفت: پدیده مواد مخدر از یکصد سال پیش از میلاد مسیح و پزشکان عاشوری پی بردند در ممالک شرقی از جمله هند و چین از معدود ممالکی بودند که مبادرت به شناسایی و کشت این مواد کردند و در اروپا مجارستان تنها کشوری بود که قادر به کشف و شناسایی مواد مخدر شد.

وی افزود: پس از نفت و گاز و صنعت توریسم، مواد مخدر به‌عنوان چهارمین منبع درآمد قاچاقچیان تلقی می‌شود از حیث نکته نظر بهداشتی و درمانی، مواد مخدر پس از تصادفات و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سوختگی چهارمین بیماری است که جهان را به خود مبتلا کرده است و به‌عنوان چهارمین منکر در هزاره سوم میلادی است.

فرماندار املش اظهار کرد: مواد مخدر پس از فقر و تهدیدات آلایندگی زیست‌محیطی و تهدیدات هسته‌ای به‌عنوان چهارمین منبع مخاطره‌آمیز در جهان تلقی می‌شود. امیدواریم که همایش‌های بعدی با حضور و دعوت از اساتید دانشگاهی و انجمن‌های ان ای و افرادی که از دام اعتیاد نجات یافته‌اند بیشتر استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین «محمد صفری» امام جمعه املش گفت: دو نوع کرامت داریم که ذاتی و اکتسابی است و کرامت ذاتی انسان به نوع دین و نژاد و زبان ندارد و انسان باید به فکر حفظ کرامت خویش باشد.

امام جمعه املش گفت: جامعه‌ی ما هم‌چون سایر جوامع گرفتار اعتیاد به مواد مخدر شده که با یک همایش نمی‌توان مشکل را برطرف کرد و باید هم از ابزار ایجابی و هم از ابزار سلبی بهره برد.

امام جمعه املش خاطرنشان کرد: پدیده اعتیاد امروز به‌عنوان یک معضل اجتماعی و حتی به یک بحران اجتماعی در جامعه ما تبدیل شده است. اعتیاد یک فرد در جامعه نه تنها برای او بلکه برای خانواده و جامعه‌ای که در آن زندگی می کند، هزینه‌های زیادی را برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید علاج واقعه قبل از وقوع آن کرد و برخوردهای قهری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در کنار برخورد ایجابی مؤثر است و البته نباید از تخصص کارشناسان غفلت کرد و خانواده‌ها بیشتر دقت کنند و مهارت زندگی را به فرزندان بیاموزند.

امام جمعه املش اضافه کرد: در گذشته آفت اعتیاد مربوط به قشر خاصی از جامعه بود، اما متأسفانه امروزه فقیر و غنی و کوچک و بزرگ و حتی بعضی از کارکنان ادارات و شاغلین و اغنیاء هم معتادند و می‌طلبد که همه برای مبارزه با این پدیده شوم همت کنند و کار جهادی کنند حتی هنرمندان با کارهای هنری.

امام جمعه املش تصریح کرد: یکی از منابع مالی عظیم و گسترده‌ی داعش امروزه تولید و توزیع مواد مخدر است و ما باید حداقل تلاش کنیم که داشته‌های خویش را از دست ندهیم و آمارهای معتادان افزایش نیابد و مهارت‌های زندگی به فرزندان توسط اولیاء در خانه و معلمان در مدارس آموزش داده شود.

«محمدصالح جنت رستمی» دادستان املش نیز در ادامه گفت: در شش ماه نخست امسال 132 فقره پرونده انواع مواد مخدر در این شهرستان تشکیل شد که 101 فقره در زمینه تریاک، 24 فقره در خصوص شیشه و هروئین و 7 فقره هم در خصوص حشیش است.

وی یادآور شد: مواد مخدر یک بزه فراملی است که از آنسوی مرزهای کشور توسط مافیا و قاچاقچیان بین‌المللی سازماندهی و ترانزیت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج