۴۱۷۵۷۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ترامپ یا کلینتون؛ چه تأثیری بر روابط ایران و آمریکا دارد؟

خبرگزاری دویچه‌وله در گزارشی به بررسی تأثیر نتایج انتخابات آتی آمریکا بر روابط ایران و آمریکا پرداخته است.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری دویچه‌وله در گزارشی به بررسی تأثیر نتایج انتخابات آتی آمریکا بر روابط ایران و آمریکا پرداخته است.

یک رسانه آلمانی در گزارشی به بررسی تأثیرات ورود هر یک از نامزدهای دو حزب آمریکا به کاخ سفید بر روابط واشنگتن و تهران پرداخته است.

خبرگزاری دویچه‌وله از قول کارشناسان نوشته انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فارغ از اینکه چه کسی را روانه کاخ سفید کند تأثیری بر روابط تهران و واشنگتن نخواهد داشت.

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان) تیرماه سال گذشته به توافقی برای پایان دادن به یک دهه تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند.

این توافق، موسوم به «برجام»، به دلیل برخی مانع‌تراشی‌های واشنگتن تاکنون نتوانسته موجب گشایش در اقتصاد ایران و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای این کشور شود.

خبرگزاری دویچه‌وله می‌نویسد: «یک پیروزی دیپلماتیک، علی‌رغم برخورداری از استقبال همه طرف‌ها، نمی‌تواند یک شبه یک دهه تنش (میان دو کشور) را حل کند.»

رسانه آلمانی سپس به بررسی مواضع دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

ترامپ، توافق هسته‌ای با ایران را «یکی از بدترین» توافق‌هایی توصیف کرده که توسط هر کشوری در تاریخ انجام شده است. او گفته در صورتی که برنده این کارزار برای ورود به کاخ سفید باشد بار دیگر درباره برجام مذاکره خواهد کرد.

به نوشته دویچه‌وله، اینکه ترامپ چه ساز و کار یا طرحی برای مذاکره مجدد دارد هنوز مشخص نیست. تنها اقدام ممکن برای ایجاد تغییر در توافق هسته‌ای استفاده از بند «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن خودکار تحریم‌ها علیه این کشور است.

در سوی مقابل، انتخاب هیلاری کلینتون هم با ایجاد تحول در روابط دو کشور همراه نخواهد بود. کلینتون در گذشته مواضع سختی علیه ایران اتخاذ کرده؛ ضمن انکه نسبت به باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی، دیدگاه‌های همگراتری با اسرائیل دارد.

«گانتر می‌یر»، از اندیشکده «مرکز تحقیقات جهان عرب» می‌گوید احتمال دارد هیلاری کلینتون، سیاست مداخله نظامی مشابه با در زمان حضورش در وزارت خارجه را پیش بگیرد.

«می‌یر» با استناد به یک اندیشکده آمریکایی نزدیک به دموکرات‌ها می‌گوید نظام تحریم‌ها علیه ایران در صورت رسیدن کلینتون به کاخ سفید تشدید و تقویت خواهد شد.

وی برای اثبات این مدعا به مقاله‌ای منتشر شده در اندیشکده CNAS استناد می‌کند که خواستار تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و اقدام نظامی علیه این کشور است. مدیر این اندیشکده، «میشل فلورونی»، یکی از گزینه‌های تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درهر صورت با انتخاب هر یک از نامزدها ریاست جمهوری امریکا جنگ درراه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج