۴۱۷۶۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دریافت هدیه یک میلیون دلاری کلینتون از قطر

بنیاد کلینتون در واکنش به افشاگری های «ویکی لیکس»، دریافت هدیه یک میلیون دلاری از قطر در زمان تصدی «هیلاری کلینتون» بر وزارت خارجه آمریکا را تائید کرد.

خبرگزاری مهر: بنیاد کلینتون این هدیه را بدون اینکه اطلاعی در مورد آن به وزارت خارجه آمریکا داده باشد قبول کرده است.

مقامات قطری این هدیه را در سال ۲۰۱۱ و به مناسبت شصت و پنجمین سالروز تولد بیل کلینتون همسر هیلاری کلینتون، به این بنیاد هدیه داده اند.

بنیاد کلینتون پس از آن دریافت هدیه از قطر را تائید کرد که «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبگاه افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه ای اختصاصی با «جان پیلگر» گوینده و مجری کهنه کار استرالیایی، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را به منحرف کردن افکار عمومی آمریکا از موضوع حمایت مالی و لجستیکی دولتهای قطر و عربستان سعودی- متحدان خاورمیانه ای واشنگتن- از گروه تروریستی داعش متهم کرد.

در رایانامه ای مربوط به سال ۲۰۱۴ که ماه گذشته در وبگاه ویکی لیکس انتشار عمومی یافت، هیلاری کلینتون- که تا یکسال پیش از آن به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می کرد- از «جان پودستا» مشاور وقت «باراک اوباما» مصرانه خواست تا دولتهای قطر و عربستان سعودی را «تحت فشار بگذارد»؛ دو دولتی که به طور مخفیانه به گروه تروریستی داعش و سایر گروههای افراط گرای سنی حمایتهای مالی و لجستیکی ارائه می دهند.

آسانژ در ادامه افزود: «به نظر من این مهمترین رایانامه ای است که تاکنون طی این افشاگریها،‌ انتشار یافته است.. تمام تحلیلگران زبده می دانند و حتی دولت آمریکا نیز پذیرفته است که برخی از شخصیتهای سعودی در حمایت و تأمین مالی گروه تروریستی داعش دست داشته اند... این رایانامه ها نشان می دهند که این دولتهای عربستان سعودی و قطر بودند که از داعش حمایت مالی می کردند».

آسانژ در واکنش به اظهارات جان پیلگر مبنی بر کمک مالی عربستان سعودی و قطر به «بنیاد کلینتون» در زمان ریاست هیلاری کلینتون بر وزارت امور خارجه و فروش بالای تسلیحات نظامی به ویژه به عربستان سعودی، گفت که در دوران وزارت خارجه هیلاری کلینتون- همانطور که رایانامه های کلینتون نشان می دهد- بزرگترین معامله تسلیحاتی جهان با ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار با عربستان سعودی منعقد شد. طی دوران تصدی کلینتون، مجموع صادرات تسلیحاتی آمریکا به لحاظ ارزش دلاری دوبرابر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج