۴۱۷۶۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رحمانیان به تئاتر بر می گردد

محمد رحمانیان نمایش «هفت مجلس در عزا و معجزه» را پس از روخوانی، برای اجرای صحنه‌ای آماده می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: محمد رحمانیان نمایش «هفت مجلس در عزا و معجزه» را پس از روخوانی، برای اجرای صحنه‌ای آماده می‌کند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر که قرار است به زودی یک نمایشنامه‌خوانی با عنوان «هفت مجلس در عزا و معجزه» را برگزار کند، در گفت‌وگویی با ما بیان کرد: این کار بازخوانی نمایش «مسافران» است که شامل پنج قطعه می‌شد و آن را یک شب در آذرماه سال ۸۵ اجرا کرده بودم. این اثر درباره معجزه است و دو قطعه دیگر هم به مناسبت محرم نوشته بودم که آن‌ها هم در سال ۸۵ اجرا شد و حالا همه را با هم تحت عنوان «هفت مجلس در عزا و معجزه» به مدت پنج شب در سالن اصلی تئاترشهر نمایشنامه‌خوانی می‌کنم.
رحمانیان به تئاتر بر می گردد

رحمانیان با اشاره به اینکه این نمایشنامه‌خوانی از این جهت برای او حائز اهمیت است که اولین موسیقی ـ نمایشی بوده که اجرا کرده است، گفت: این نمایشنامه‌خوانی به اجرا نزدیک‌تر است و تصمیم دارم آن را سال آینده در یک سالن بزرگ‌تر به صحنه ببرم، چرا که لوازم و ادواتی برای اجرای آن نیاز است که در فضای بزرگتری از سالن اصلی تئاترشهر باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: در این موسیقی ـ‌ نمایش، پیش از این سعید ذهنی آهنگساز بود که خوانندگی قطعات را هم محسن نامجو بر عهده داشت، اما الان با اضافه شدن چند قطعه،‌ مجموعه‌ای از آثار بابک بیات، علیرضا افکاری و سعید ذهنی به همراه یکی، دو موسیقی‌دان خارجی اجرا می‌شود که ترانه‌های بخش پاپ را رضا یزدانی و سه قطعه فولکلور را هم هاله سیفی‌زاده و بهرخ شورورزی اجرا می‌کنند.

او با بیان اینکه این قطعات به شکل زنده اجرا خواهد شد، از سردار سرمست به عنوان پیانیست این اجرا نام برد و افزود: این برنامه که در پنج شب اجرا می‌شود، در اصل یک Cold play است که طراحی صحنه و لباس در آن به شیوه اجرای صحنه‌ای نزدیک‌تر است، ولی با این حال آن را به عنوان نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌کنم که اگر استقبال خوبی صورت گیرد تعداد اجراها را به ۱۰ نوبت در همان پنج شب خواهم رساند.

به گفته رحمانیان این نمایشنامه‌خوانی از ۲۴ تا ۲۸ آبان‌ماه در تالار اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود. او همچنین برای اجرای نمایش «صدام» که احتمالا تیرماه سال آینده به صحنه خواهد رفت، برنامه‌ریزی‌هایی را به همراه محسن شاه ابراهیمی آغاز کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج