۴۱۷۷۷۵
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

مردم کره‌جنوبی خواستار استعفای رئیس‌جمهور شدند

هزاران تن از مردم کره‌جنوبی امروز (شنبه) علیه رئیس‌جمهوری به دردسر افتاده کشورشان تظاهرات کردند و خواستار استعفای او پس از رسوایی فساد فلج‌کننده اخیر شدند.

خبرگزاری ایسنا: معترضان با سر دادن شعار و حمل بنرهایی خواستار استعفای پارک گئون-های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی شدند. این اعتراضات یک روز پس از آن انجام شد که گئون-های در یک سخنرانی تلویزیونی از مردم بابت امور نفوذ در قدرت که اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرده است، با چشمان اشکبار عذرخواهی کرد.

انتظار می‌رود که حدود ۴۰ هزار معترض در این گردهمایی خیابانی در سئول شرکت کرده باشند. ۲۰ هزار افسر پلیس هم مستقر شدند. مقام‌های امنیتی برای راهپیمایی مردمی به سوی کاخ ریاست جمهوری موسوم به کاخ آبی آماده شدند.

جرقه رسوایی سیاسی و فسادی که گریبانگیر دولت کره‌جنوبی را گرفته است، به دنبال مطرح شدن اتهام‌هایی علیه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی مبنی بر سوءاستفاده یکی از دوستان نزدیکش از فرصت و امکانات دولتی زده شد. پارک گئون - های در سخنانش گفت که تمام رسوایی مربوط به دوستش چوی سون-سیل تماما تقصیر خودش بوده است.

چوی سون - سیل ۶۰ ساله متهم شده است که به پشتوانه دوستی با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی میلیون‌ها دلار از شرکت‌ها کمک مالی دریافت کرده است. رهبر سئول گفته است که با دستگاه قضایی در مورد تحقیقات همکاری خواهد کرد اما هنوز هیچ اتهامی متوجه او نشده است.

میزان محبوبیت مردمی او در روزهای گذشته به پنج درصد کاهش یافت است که کمترین میزان در میان روسای جمهوری کره‌جنوبی محسوب می‌شود. با این حال،‌ بیشتر روسای جمهوری کره‌جنوبی با رسوایی‌های فساد مواجه بوده‌اند؛ یکی از آنها خودکشی کرد و دو نفر دیگر زندانی شدند.

یکی از معترضان کره‌ای می‌گوید: او تمام اقتدار اخلاقی به عنوان یک رئیس‌جمهوری را از دست داده است و به نظر من باید استعفا دهد.

چوی سون -سیل پنجشنبه گذشته رسما به اتهام جعل و سوءاستفاده از قدرت بازداشت شد اما خشم مردمی عمدتا روی مساله نفوذ در امور دولتی و دسترسی به اسناد محرمانه متمرکز بود. این در حالی است که دوست محبوب پارک گئون- های هیچ منصب دولتی‌ای نداشته است.

اخیرا رسانه‌های خبری کره‌جنوبی گزارش کردند که چوی سون-سیل با استفاده از نفوذ خود بر رهبر سئول و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری داشت در بعضی انتصابات این دفتر مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است. در پی انتشار این گزارش‌ها، پارک گئون-های بعضی از مشاوران خود را برکنار کرد. مخالفان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی او را متهم کرده‌اند که به جای در نظر گرفتن شایستگی افراد در انتصاب به سمت مشاوران خود، به توصیه‌های چوی سون-سیل عمل کرده و به این ترتیب، اصل شایسته سالاری و سپردن امور کشور به دست افراد مناسب را نادیده گرفته است. به گفته آنان، این زن با سوءاستفاده از دوستی خود با رئیس جمهوری عملا درصدد دخالت در امور دولتی برآمده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ع

      به دنبال مطرح شدن اتهام‌هایی علیه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی مبنی بر سوءاستفاده {{{یکی}}} از دوستان نزدیکش از فرصت و امکانات دولتی زده شد.
      فقط یکی؟؟؟؟.
      خیلی از ما عقبین

    • بدون نام

      وای وای کره جنوبی کجا ایران کجا..دم همچین کشوری گرم..اگه اینجور نبودن اینقد پیشرفت نمیکردن..فک کنم صدو هشتاد سال دیگه ما به الان کره برسیم

    • بدون نام

      ای کاش من هم یک کره ای بودم

    • وطندوس

      ای کاش من هم یک شروند کره ای بودم!!! .... قابل توجه حضرات به ظاهر دلواپس خودمان!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج