۴۱۷۸۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

احتمال دیدار ظریف و سعد حریری در لبنان

وزیر امور خارجه ایران که اواسط هفته جاری طبق برنامه‌ریزی انجام شده به لبنان سفر می‌کند، قرار است با میشل عون که هفته پیش از سوی پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهور لبنان انتخاب شد، دیدار و رایزنی کند.

خبرگزاری ایسنا: ظریف روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در لبنان با شخصیت‌های سیاسی این کشور از جمله جبران باسیل، همتای لبنانی خود و نبیه بری، رییس مجلس لبنان در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بر اساس اعلام برخی از منابع خبری به احتمال زیاد ظریف در جریان این سفر با سعد حریری نخست‌وزیری احتمالی لبنان نیز رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

فراکسیون المستقبل پارلمان لبنان وابسته به جریان المستقبل این کشور «سعد حریری» را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی نخست‌وزیری لبنان پیشنهاد داده است، میشل عون، رییس جمهور جدید لبنان روز پنج‌شنبه (۱۳ آبان) با انتشار بیانیه‌ای از حریری به عنوان یک سیاست‌مدار سنی خواست تا دولت جدید را تشکیل دهد.

بر اساس قانون اساسی لبنان، رییس‌جمهور این کشور باید از مسیحیان مارونی، نخست‌وزیر مسلمان سنّی و رییس پارلمان نیز از مسلمانان شیعه باشد.

پارلمان لبنان دوشنبه (۱۰ آبان) پس از گذشت بیش از ۲ سال بن‌بست سیاسی در این کشور، با برگزاری چهل‎وششمین دورۀ رأی‎گیری برای انتخاب رییس‌جمهور، میشل عون، ژنرال پیشین این کشور، را برگزید تا به طولانی‌ترین دوره خالی ماندن پست حساس ریاست جمهوری در تاریخ این کشور، پایان داده شود.

پس از این اتفاق بهرام قاسمی، سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه با اعلام سفر دکتر ظریف به لبنان اظهار کرد: «با توجه به نوع روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان و تأثیری که این کشور در صلح و ثبات منطقه دارد، رایزنی‌های دوره‌یی بین دو طرف وجود داشته و دارد و این سفر به‌زودی انجام خواهد شد».

قاسمی با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها برای سفر محمدجواد ظریف به بیروت در حال انجام است، تصریح کرد: آقای دکتر ظریف احتمالا به منظور دیدار با مقامات عالی‌رتبه و شخصیت‌های برجسته لبنان و هم‌چنین رایزنی‌های دو جانبه و چگونگی گسترش همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در دوران جدید و هم‌چنین تحولات منطقه، موضوع سوریه و همکاری‌های بین‌المللی به بیروت سفر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج