۴۱۸۰۴
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری اسمان هفتم مفتخر است به عنوان یک شرکت تور اپراتور و مادر به دلیل ارایه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب در حال حاضر ۸۳۵ آزانس مسافرتی در سراسر ایران را تحت پوشش خدمات گردشگری خود قرار داده است

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

برترین ها:

چرا آسمان هفتم: شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری اسمان هفتم مفتخر است به عنوان یک شرکت تور اپراتور و مادر به دلیل ارایه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب در حال حاضر 835 آزانس مسافرتی در سراسر ایران را تحت پوشش خدمات گردشگری خود قرار داده است

آسمان هفتم افتخار دارد به دلیل حجم عظیم هندلینگ مسافر نام خوشی در ایران ماهان و آسمان داشته باشد و به دلیل ارایه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب سفر رضایتمندی برای مسفران گرامی ایجاد نماید

www.۷thsky.org


مقصد سفر خود را انتخاب کنید:

1- استانبول :

درباره استانبول :

استانبول شهری است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیمه دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد. این شهر محل اتصال دو قاره است. در قلب این شهر تنگه بسفر قرار گرفته که محل تلاقی آبهای دریای سیاه ، دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی است.

در دوران امپراطوری رومیان ، بیزاسن ها و عثمانی ها استانبول همواره پایتخت کشور ترکیه محسوب می شده و این شهرهمواره به گذشته تاریخی غنی و درخشان خود افتخار می کند. در عین حال استانبول با توجه به رشد فزاینده ای که از نظر توسعه شهری دارد آینده ای روشن را در پیش رو دارد.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

وجود موزه ها ، کلیساها ، کاخ ها ، مساجد با شکوه ، بازارها و نیز طبیعت زیبای این شهر همواره باعث شگفتی گردشگران می شود. باید گفت این آثار از نظر کمی تعدادشان بسیار فراوان بوده و در عین حال بسیار زیبا هستند.اگر در ناحیه غربی تنگه بسفر به زیبائی غروب آفتاب و رنگ قرمز آن نگاهی بیندازید دلیل اینکه چرا ساکنین این منطقه قرن ها پیش این سرزمین را برای زندگی خویش انتخاب کرده اند خواهید فهمید.

در یک چنین لحظه ای از غروب آفتاب در خواهید یافت که چرا این شهر بعنوان یکی از درخشنده ترین شهرهای دنیا مطرح است.

استانبول مرکز برگزاری فستیوالهای بین المللی در زمینه هنر و فرهنگ می باشد. در این شهر همه ساله در ماههای ژوئن و جولای فستیوالهای متعددی در زمینه های فرهنگی و هنری برگزار می گردد. در این فستیوالها که اغلب در مرکز فرهنگی آتاتورک برگزار می گردد هنرمندان بزرگی از کشورهای مختلف شرکت می کنند.

اگر هدفتان از سفر فقط خرید کردن است شهر استانبول گزینه خوبی برای این کار به شمار میآید. در آغاز بهتر است سری به کاپالی چارشی (بازار سقف دار) بزنید. در این بازار بیش از ۴۰۰۰ مغازه وجود دارد. هر یک از کوچه های این بازار برحسب نوع فعالیتی که در آن صورت می پذیرد نامگذاری شده است. کوچه زرگرها ، کوچه فرش فروشان و یا کوچه کلاه دوران از جمله این مکانها است. امروزه از بازار کاپالی چارشی بعنوان نبض مرکزهای تجاری در شهر استانبول یاد میشود.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

اطراف استانبول مجموعه ای از جزایر نه گانه وجود دارد که به جزایر شاهزادگان نیز معروف است. در دوران بیزانس این جزایر محل تعبیدگاه شاهزادگان به شمار می آمده است. امروزه این مکان با توجه به اقلیم آب و هوائی مناسب و هم چنین خانه های چوبی خود که متعلق به قرن ۱۹ می باشد به عنوان مرکزی مناسب برای گذراندن تعطیلات در روزهای گرم تابستان مبدل شده است. از جمله بزرگترین این جزایر جزیره بویوک آدا می باشد که در آن امکان گردش با کالسکه و یا گذراندن ساعاتی در سواحل این منطقه فراهم است. از جزایر دیگر معروف این مجمع الجزایر می توان به کنیالی ، صدف ، بورگاز و هی بلی آدا اشاره کرد.

برای رفتن به این جزایر می توان از کشتی های موجود در سواحل بخش اروپائی و یا آسیائی استانبول استفاده کرد. در فصل تابستان اتوبوسهای دریائی موجود در منطقه کاتاباش نیز ترتیب انتقال شما را به این جزایر را خواهد داد.

بهترین زمان سفر به استانبول :

بهترین زمان سفر به استانبول در بهار (از آوریل تا می) و در پاییز (از سپتامبر تا اکتبر) است در این ماهها درجه حرارت هوا بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و رطوبت نیز مطلوب است، در جولای و آگوست هوا گرم و شرجی است . در زمستان بارندگی در استانبول زیاد است. اگر به بادهای زمستانی و برف علاقه دارید در زمستان به استانبول سفر کنید.

اطلاعات جانبی

واحد پول ترکیه لیر می باشد.

کد تلفن استانبول 212 0090 می باشد.

بیشتر بدانیم :

در ماه ژوئن در استانبول مسابقه Formula 1 برگزار میشود. توصیه میشود اگر میخواهید در آن روزها به استانبول سفر کنید خیلی زودتر هتل خود را رزو کنید.

استانبول ۲ فرودگاه بین المللی دارد: بزرگ‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی آتاتورک در یسیلکوی، ۲۴ کیلومتری مرکز شهر می‌باشد که از طرف و قسمت اروپاییی استفاده می‌شود اما در حال حاضر درون شهر است، فرودگاه جدید،فرودگاه سابیها جوکین در ۲۰ کیلومتری شرقی از طرف آسیایی و ۴۵ کیلومتری شرقی اروپایی مرکز شهر قرار گرفته‌است.

هر سال در ماههای مارس و آوریل فستیوال فیلم در شهر استانبول برگزار میشود .

در شهر متنوع و رنگارنگ استانبول شما می توانید بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و هنری نظیر اپراها ، رقصهای باله ، فیلم ها ، کنسرت ها ، نمایشگاهها و کنفرانسها را در یک جا گردهم مشاهده نموده و از آنها بهره مند شوید.

در منطقه سلطان احمد تعداد زیادی از رستورانها که ساختمانهای آنها به جا مانده از دوران بیزانس و عثمانیها می باشد با شکل بازسازی شده خود پیش روی شما قرار دارد . با حضور در یکی از این رستورانها شما می توانید شبی بیادماندنی و دل انگیز را سپری نمائید.

دستفروشان در روزهای یکشنبه اجناس خود را در حدفاصل منطقه صحافلار و بازارکاپاتی چارشی به مشتریان عرضه می کنند

استانبول مرکز برگزاری فستیوالهای بین المللی در زمینه هنر و فرهنگ می باشد. در این شهر همه ساله در ماههای ژوئن و جولای فستیوالهای متعددی در زمینه های فرهنگی و هنری برگزار می گردد. در این فستیوالها که اغلب در مرکز فرهنگی آتاتورک برگزار می گردد هنرمندان بزرگی از کشورهای مختلف شرکت می کنند

تکسیم قلب سرگرمی‌ها و خرید شهر است. اغلب گردشگران این منطقه را برای اقامت انتخاب می‌کنند، هتل‌های خوبی با بهای مناسب و دسترسی خوبی نیز به سایر مناطق شهر دارد.

سلطان احمد نیز مرکز بخش کهن شهر است، و اگر در این قسمت اقامت کنید، اغلب دیدنی‌های شهر به فاصله چند قدمی شما خواهند بود و صبح‌ها نوای اذان مسجد آبی را خواهید شنید.

پیش شماره تلفنی: قسمت اروپایی 212 (90+) / قسمت آسیایی 216(90+)

تلفن های ضروری:

اطلاعات گردشگری: 0793 663-212 (90+)

ترمینال قطار: 0051 527-212 (90+)


۲- هندوستان :

تاریخچه هند

پیشینه حضور انسان در شبه قاره هند به دویست تا چهارصد هزار سال میرسد. اما اولین تمدن به معنای واقعی در این سرزمین، تمدن حوزه رود سند با قدمت نزدیک به سه هزار سال است که با تمدن شهر سوخته در ایران همزمان بوده و با آن مراودات نزدیک داشته است و تقریبا پس از ورود آریائی ها بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰ قبل از میلاد، هر دو از بین رفته اند.

ورود آریائیها به هند در فرهنگ دین و ادبیات و سیستم اجتماعی این سرزمین بسیار تأثیرگذار بوده است.از جمله؛ شکل گیری سانسکریت، تدوین متون مقدس هندو و پیدایش سیستم طبقاتی جامعه هند اشاره نمود.اولین امپراتوری در هند با حکومت سلسله موریا بین سالهای ۳۲۶ تا ۲۰۰ قبل از میلاد شکل گرفت.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

قدرتمندترین حاکم تاریخ هند تا قبل از گورکانیان، آشوکای بزرگ نام دارد که سومین شاه این سلسله است. وی در تمام جنبه های هنری و اجتماعی و سیستم اداری از هخامنشیان ایران الهام گرفت. آثار بسیار مهم حجاری این دوره مانند پیکره چهار شیر (نماد ملی هند) بسیار تحت تاثیر حجاری تخت جمشید است.ولین تماس اسلام با آسیای جنوبی، سال هفتصد و یازده میلادی است که مسلمانان تا کناره رود سند که هم اکنون در پاکستان است پیش آمدند.

در قرن دهم میلادی سلطان محمود غزنوی پنجاب را تصرف کرد و بارها به شمال هند حمله کرد. تا قرن سیزدهم تاخت و تازهای زیادی به هند صورت می گرفت، اما چندان ماندگار نبودند، تا اینکه در این زمان مسلمانان شهر دهلی را تصرف کردند و اولین حکومت مسلمانان، به نام دوران سلطنت یا غلامان مسلمان را بنیان گذاشتند واسلام رسماً بر هند حاکم شد.

در سال ۱۵۲۶ «بابر» از نوادگان تیمور بر هند تسلط یافت و سلسله گورکانیان یا امپراتوری مغولی هند را بنیان گذاشت. این سلسله از ۱۵۲۶ میلادی تا ۱۸۵۷ میلادی در بخش بزرگی از شبه قاره هند فرمانروایی کرد.در سال ۱۵۱۰ میلادی پرتغالیها به عنوان اولین مهاجمان اروپایی در گوا مستقر شدند. هنگامی که طوایف «مراتی» و «سیک» علیه حکومت پادشاهان گورکانی قیام کردند، بریتانیایی ها و فرانسوی ها در قرن ۱۸ مناطقی برای خود از هند جدا کردند و بنیاد حکومت بریتانیای کبیر در هند استوار گردید.

دولت بریتانیا بر اثر شورش های سال ۱۸۵۷ میلادی در هند، کمپانی هند شرقی بریتانیا را که گرداننده ی هند بود منحل کرد و به این سرزمین خودمختاری داده شد. و در سالهای ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۵، دولت بریتانیا ناچار شد که اداره ی بعضی از امور کشور را به مردم هند واگذار نماید. در این هنگام رهبر بزرگ جنبش استقلال هند، ماهاتما گاندی قیام کرد و علیه استبداد بریتانیا به مبارزه پرداخت.

موقعیت جغرافیایی هند

کشور هند در جنوب قاره آسیا قرار دارد . این کشور به صورت شبه جزیره مثلثی که قاعده آن به شمال کوههای هیمالیا , ضلع شرقی آن به خلیج بنگال و ضلع غربی آن به دریای عمان و راس آن در جنوب به اقیانوس هند منتهی میگرددهند از شمال غربی به پاکستان از شمال به چین , نپال , بوتان و منطقه تبت , از شرق به کشور میانمار (برمه)از جنوب و جنوب غربی به اقیانوس هند منتهی میگردد هند در جنوب از طریق تنگه پاکبا با کشور سری لانکا همسایه است

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

زبان ، جمعیت و دین هند

در کشور هند تعداد گویش ها و لهجه ها و زبان هایی که روزانه مکالمه می شود بسیار زیاد است . هر ایلتی دارای زبان رسمی خود می باشد به عنوان مثال زبان اصلی ایالت دهلی به ترتیب انگلیسی ، اردو و هندی است زبان های سانسکریت و تامیل زبان های اصلی و سنتی هند شناخته می شوند . هند با جمعیت حدود ۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰ نفر دومین کشور پر جمعیت دنیا است و نزدیک به یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده است . هند ترکیبی از ادیان مختلف و فرقه های مذهبی گوناگونی تشکیل شده است اغلب آنها از هندوئیسم اسلام و بودیسم نشات گرفته و زرتشتیان از مهمترین اقلیت های دینی هستند .

آب و هوا

این کشور از آب و هوای متغیری برخوردار است شمال این کشور به علت مجاورت با سلسله جبال هیمالیا دارای آب و هوای سرد وکوهستانی می باشد . آب و هوای مرکز همد و حوزه سند و گنگ معتدل بوده و جنوب هند نیز آب و هوای گرم و حاره ای برخوردار است . در مجموع فصل سرد این کشور از اوایل دسامبر تا اواخر مارس می باشد فصل گرم از اول اوریل تا می فصل معتدل همراه با ریزش باران از ژوئن تا سپتامبر و فصل خشک آن از سپتامبر تا آخر نوامبر می باشد .


3- مالزی :

تاریخچه :

کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور می‌باشد. مرکز حکومت و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود می‌باشد. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام "مالزی " زمانی که فدارسیون مالیا ؛ سنگاپور، ساباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند انتخاب شد. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید. مالزی شامل دو ناحیه جغرافیائی است که توسط دریای چین جنوبی از هم جدا می‌شود.شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب به سنگاپور متصل می‌گردد. این کشور شامل سلطان نشینهای جوهور ، کداه ، پاهنگ ، نگری سمبیلان ، کلانتان ، پراک ، سلانگور ، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن تحت ریاست فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور قرار دارد.بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را اشغال نموده و ضمن داشتن مرز با اندونزی ، تحت حکومت سلطان نشین برونئی قرار دارد.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

مالزی شرقی شامل ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن می‌باشد.اگرچه از لحاظ سیاسی این ناحیه تحت اشغال مالایی ها قرار گرفته، اما جمعیت جدید مالزیایی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست. سیاست های مالزی برای بیان ماهیت ادعاشده مشاوره‌ای آن ذکر شده است و سه حزب اصلی تشکیل دهنده ناسیونال باریسان ، هریک عضویت خود را به یکی از گروه‌های نژادی محدود ساخته است. تنها تنش عمده مشاهده شده در این کشور، از زمان استقلال آن تا کنون، شورشهای نژادی ۱۳می در آستانه مبارزه انتخاباتی و بر اساس موضوعات نژادی بوده است. با این وجود، مالزی به عنوان الگویی از هماهنگی نژادی به حساب می‌آید.

زبان,جمعیت , مذهب و آب و هوا

مساحت این کشور ۳۲۹/۷۵۸ کیلومتر می باشد . جمعیت این شهر به ۲۷/۱۷میلیون نفرمی رسد زبان رسمی مردم مالزی ، مالزیایی است ، اما اکثر مردم به زبان انگلیسی صحیت می کنند . گروههای قومی هم زبان و لهجه مخصوص خود را دارند . اسلام ، دین رسمی این کشور است اما ادیان دیگری نیز در این کشور وجود دارند نظیر بودا ، مسیحیت و هندو می باشند .

آب و هوا در مالزی ، بسیار گرم و شرجی است . در طول سال ، دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه در نوسان است. دما در سرزمین های جنوبی ۲۱c تا ۳۲cدرجه است . در مناطق شمالی هوا خنک تر است که از ۱۵c درجه تا ۲۵cدرجه در نوسان است .روزهای گرم و شب های خنک مالزی ،‌ آب و هوای مطبوعی برای مسافران فراهم می کند.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

واحد پول :

واحد رسمی پول مالزی رین گیت است که rm نوشته می شود.

ساعت رسمی :

۸ ساعت جلوتر از ساعت گرینویچ است .

فاصله هوایی تا تهران

۸ ساعت


4 -تایلند :

موقعیت جغرافیای تایلند

جنوب شرق آسیا(۱۵ درجه شمالی و ۱۰۰ درجه شرقی - نیمکره شمالی)

مساحت: ۵۱۳٫۱۱۵ کیلومتر مربع طول سواحل آن ۳۲۱۹ کیلومتر است. این کشور ۷۶ ایالت دارد و بانکوک که پایتخت آن است

همسایگان: میانمار در غرب و شمال- لائوس در شمال و شمال شرق- کامبوج در جنوب شرق و مالزی در جنوب

شمال کشورتایلند کوهستانی با جنگل های سبز و زمستان های کمی سرد و دارای بلندترین قله این کشور به نام دوی اینتانون Doi Inthanon است. مرکز آن دره هموار رودخانه چائوپرایا Chao Phraya است که به خلیج تایلند منتهی می شود و یکی از حاصلخیز ترین مناطق رشد میوه و برنج در جهان است. جنوب آن نیز منطقه ای کم عرض است که به شبه جزیره مالزی می رسد و سواحل زیبای جزایر آن محل مناسبی برای استراحتگاه های تابستانی هستند. مهم ترین بنادر ماهیگیری نیز در این منطقه قرار دارند.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

فرهنگ و آداب ورسوم تایلند

هر خارجی به محض ورود به تایلند چیزی که همیشه می بیند این مرهم قرن ما یعنی لبخند است .خنده و یا لبخند بدون مقدمه شاید در کشورهای دیگر با تعجب و یا فکر غلطی برای مخاطب باشد ولی در تایلند خنده ولبخند بخشی از طبیعت انسان های این دیار را تشکیل داداه است.لبخند تایلندی ها معانی مختلفی دارد.تایلندی ها اگر خوشحال باشند می خندند.برای عذرخواهی نیز از لبخند استفاده می کنند. برای تشکر نیز لبخند می زنند. در صورت خجالت زدگی خنده ی مخصوص خود را دارند که نشانگر شرمندگی است.خنده ی دیگری که بعضا تایلندی ها در مواقعی که مشکل دارند و یا عصبانی هستند می کنند که این عمل باعث می گردد که بعدا پشیمان نباشند و یا احتمالا حرف بدی را به کسی نگفته باشند. تایلندی ها بسیار میهمان نواز هستند اما در عین حال فاصله طبقاتی برای آنها مهم است. آنها انسان هایی صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی ،گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته و بدون کفش وارد این آثار باستانی شوند.

فرهنگ تایلندی ریشه در فرهنگ هند دارد و دوران طلایی آن به زمان پادشاهی آیوتایا باز می گردد که آثار تاریخی بی نظیر و هم چنین رقص و نمایش تایلندی بر جای گذاشته است . تایلندی ها همگی علاوه بر نام اصلی خود، دارای نام غیررسمی و معمولا کوتاهی نیز هستند که با آن یکدیگر را صدا می زنند. تایلند کشور بودایی است که در آن تصاویر بودا مقدس شمرده می شوند . مجازات توهین به مقدسات زندان است حتی اگر توریست خارجی مرتکب این عمل شود .

دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند. کتاب ها از جمله اشیای پر ارزش برای آنها به شمار می روند بنابراین نباید آنها را روی میز سر داده یا روی زمین قرار داد .

در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و ازجایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده است، رنگ زرد نیز رنگ سلطنتی است و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است.

مردم تایلند رابطه ای نزدیک با فیل ها دارند و این حیوانات جایگاه بالایی نزد این مردم دارند. اهمیت فیل ها در نمادین بودن آنها برای پادشاهی، مذهب و ملت است زیرا در تاریخ و افسانه های مردم تایلند، این حیوانات همواره نقشی برجسته داشته اند .

زبان مردم تایلند

زبان تایلندی Thai یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق است و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند هرچند گویش های قومی و منطقه ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفر می کنند، غیر قابل فهم است. این زبان، تک سیلابی و با پنج لحن ( آهنگ ) مختلف است که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می دهد. ترکیب این لحن ها و سیستم نوشتاری پیچیده و نیز تلفظ های دشوار این زبان سبب شده که یادگیری این زبان برای خارجی ها سخت شود.با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. با این وجود در بیشتر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های این کشور، انگلیسی و برخی از زبان های اروپایی استفاده می شود و اسامی خیابان ها نیز به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

هر چند یادگیری این زبان ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می کنند، با یادگیری واژگان اندک می توانند تجربه دلپذیرتری داشته باشند به ویژه اینکه مردم این کشور انتظار ندارند خارجیان زبان آنها را بدانند و از این رو بسیار شگفت زده شده و به آنها می گویند که بسیار خوب صحبت می کنند. برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود به همین دلیل هم در کتاب های راهنما، واژه نامه ها و سایر متون، از روش های مختلفی استفاده می شود. استانداردترین روش موجود " سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند " است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان ها نیز همین شیوه به کار برده می شود.ترتیب جملات در این زبان به صورت فاعل، فعل، مفعول است که فاعل معمولا در جمله حذف می شود. ضمایر نیز بنابر جنسیت افراد تغییر می کند.هم چنین افعال در زبان تایلندی صرف نمی شوند و هیچ شناسه ای ندارند.

جمعیت تایلند

تایلند حدود ۶۵.۴۹۳.۲۹۸ نفر جمعیت دارد که ملیت و زبان آنها تایلندی Thai است. از این تعداد، بیش از ۱۰ میلیون نفر در بانکوک زندگی می کنند.

مردم تایلند، علاوه بر تایلندی های بومی این کشور، از نژادهای مختلفی هستند از جمله چینی، لائوسی، مالزیایی، پارسی و هندی. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این کشور تایلندی، ۱۴ درصد چینی و ۱۱ درصد از باقی قومیت ها هستند از جمله مالزیایی، هندی و برمه ای.همچنین ۹۴/۶ درصد از مردم این کشور بودایی، ۴/۶ درصد مسلمان، ۰/۷ درصد مسیحی و ۰/۱ پیرو سایر ادیان هستند.بزرگترین گروه غیر تایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که نقش قابل توجهی در تاریخ این کشور داشته اند. اکنون بسیاری از آنها کاملا وارد جامعه تایلندی شده و حتی در محله چینی های China Town بانکوک نیز زندگی نمی کنند در تایلند نرخ مهاجرت صفر و نرخ سواد ۹۱ درصد است.

اختلاف ساعت تهران و بانکوک

ساعت در بانکوک ۳.۵ ساعت از تهران جلوتر است مثلا اگر ساعت در تهران ۱بعدظهر است وقت محلی در بانکوک ۴.۵ بعدظهراست.

فاصله هوایی تهران تا بانکوک

فاصله هوایی تهران تا بانکوک مستقیم ۷ ساعت است و با توجه به ۳.۵ ساعت اختلاف ساعت ٬ اگر از فرودگاه امام IKA تهران ساعت ۸ صبح پرواز داشته باشیم ساعت ۶.۵ عصر همانروز در فرودگاه جدید BKK بانکوک فرود خواهیم آمد. و تا خروج از فرودگاه و تحویل اتاق هتل در بانکوک ساعت ۸ شب خواهد شد. پس در برنامه ریزی روز اول سفر تایلندتان این نکته را در نظر داشته باشید.


5- دبی :

تاریخچه دبی :

یکی از شهرها و شیخ نشین های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در حاشیهٔ خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ ‌نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگترین شهر کشور امارات است.اولین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ بر می‌گردد. دبی در سال ۱۸۳۳ توسط شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به طور رسمی به عنوان یک شهر تأسیس شد. موقعیت جغرافیایی مهم این شهر، باعث شد تا در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود. در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در دبی، دبی و کشور قطر تصمیم به راه‌اندازی یک واحد پولی جدید به جای «روپییهٔ خلیج» که قبلأ پول رایج بود گرفتند. کشف نفت منجر شد تا کارگران خارجی برای کار در این شهر به سرعت به آن نقل مکان کنند به طوری که در مدت بسیار کوتاهی جمعیت آن 3 برابر شد و آن را به یکی از منابع مهم بین‌المللی نفت تبدیل کرد. دبی جدید از زمانی که انگلستان آن را در سال ۱۹۷۱ ترک کرد شروع به شکل گرفتن کرد. در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ ‌نشین دیگر، کشور امارات متحده عربی را تأسیس کردند. یک سال بعد شیخ ‌نشین رأس‌الخیمه به کشور امارات پیوست اما قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هرکدام یک کشور مستقل باشند.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

در سال ۱۹۷۳ درهم امارات به عنوان واحد پول رسمی امارات معرفی شد و به این ترتیب دبی و قطر اتحادیهٔ پولی بین خود را منحل کردند. در سال ۱۹۷۹ در یکی از محله‌های دبی به نام جبل علی یک منطقهٔ آزاد تجاری تأسیس شد که به شرکت‌های خارجی اجازهٔ واردات و صادرات بدون محدودیت را می‌داد . با شروع جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ سرمایه‌داران و تاجران پول‌ها و دارایی‌های خود را از این شهر خارج کردند که باعث شد اوضاع اقتصادی این شهر برای مدتی بحرانی بشود اما با تغییر فضای سیاسی، دوباره رونق خود را به دست آورد.امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و تجاری موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تأمین می‌شود. دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده است.

ریشهٔ نام :

در دههٔ ۱۸۲۰ میلادی، دبی توسط مورخان انگلیسی «الوصل» نامیده می‌شد. به گفتهٔ فدل هندهال (Fedel Handhal)، محقق تاریخ و فرهنگ امارات متحده عربی، کلمهٔ دبی ممکن است از کلمهٔ «دَبا» تشکیل شده باشد که اشاره‌ای به جریان آهستهٔ رودخانهٔ قدیمی این شهر با نام خور است. همچنین احمد محمد عبید (Ahmad Mohammad Obaid) شاعر و محقق نیز می‌گوید که ریشهٔ کلمهٔ دبی، دَبا است اما منظور از دبا نوعی ملخ بوده است.

زبان , جمعیت و آب و هوا :

زبان رسمی دبی، عربی می‌یاشد اما زبان انگلیسی به صورت گسترده‌ توسط ساکنان این شهر استفاده می‌شود به طوری که به زبان اولیهٔ این شهر تبدیل شده است. دیگر زبان‌هایی که توسط ساکنان این شیخ‌نشین به طور گسترده استفاده می‌شود شامل : هندی، فارسی، اردو، بنگالی، تامیل، تاگولوگ، چینی، مالایایی می‌باشد.بر اساس سرشماری انجام شد توسط مرکز آمار دبی، جمعیت این شیخ‌ نشین تا سال ۲۰۰۹ میلادی ۱٬۷۷۱٬۰۰۰ بوده است.دبی دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک می‌باشد و در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و خشک است . همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی دارد و در فصل زمستان نیز گرم است .

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

منطقهٔ صنعتی دبی : جبل علی نام دارد که از کشورهای زیادی از جمله چین و تایوان و تایلند در آن برای تولید به عنوان منطقهٔ آزاد در آن جمع شده‌اند.

منطقهٔ آموزشی دبی : در غرب و دورترین نقطهٔ دبی قرار دارد. اسم این شهر «شهرک دانش» است. همین طور دبی دارای دانشگاه نسبتاً معروفی به اسم دانشگاه آمریکایی است که در نزدیکی شهر دانش قرار دارد.

شهر اینترنتی و شهر رسانه : انتهای خیابان ساحلی جُمیرا و پس از عبور از برج عرب قرار گرفته‌اند.

بستکیه : یکی ازمناطق مهم و تاریخی این شهر است.

بر دبی : بر دبی توسط پیش آمدگی خلیج فارس به داخل خشکی که مشابه رودخانه‌است و خور نامیده می‌شود به دو قسمت تقسیم شده‌است، قسمت غربی این تقسیم که قسمت قدیمی تر شهر است بر دوبی نامیده می‌شود، اما قسمت شرقی آن بر دیره نامیده می‌شود.


6-کوش اداسی

تاریخچه :

این شهر توسط مردمانی که در 3000 سال قبل از میلاد مسیح از فلات مرکزی آناتولی به این مکان مهاجرت کرده اند پایه ریزی شده است.آب و هوای معتدل این منطقه این اجازه را به ساکنان آن داده بود تا به تولید محصولات کشاورزی مانند زیتون ، انگور و انجیر در زمین های حاصلخیز اطراف بپردازند.

این شهر در سال 546 قبل از میلاد به تصرف ایرانیان درآمد.در سال 200 قبل از میلاد امپراتوری رم این شهر را به تصرف خود درآورد و بعد از تقسیم امپراتوری رم ، امپراتوری رم شرقی بر این شهر تسلط یافت.

یک زلزله باعث تغییر مسیر رودخانه ، آب و هوا و در نتیجه نابودی شهر افسوس در نزدیکی کوشی آداسی گردید و در آن زمان این امر باعث شد کوشی آداسی بعنوان یک معبر مهم مورد توجه قرار گیرد.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

پس از حمله سلطان محمد فاتح ، این شهر در سال ۱۴۱۳ توسط امپراتوری عثمانی اداره می شد. در دوران سلطنت عثمانی ها، کوشی آداسی به ساختمان های با شکوه مشهور شد.

کاروانسرای اوکاز محمت پاشا یکی از بناهایی است که در آن میتوان معماری دوران عثمانی را بوضوح مشاهده نمود.

دروازه قلعه، دیوارها و مساجد و همچنین ارگ قلعه در جزیره کبوتر ، در دوره عثمانی ساخته شده است که منعکس کننده سبک معماری دوران است.

پس از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۹ کوشی آداسی مورد تاخت و تاز یونانیان قرار گرفت و طی یک مبارزه طولانی در سال ۱۹۲۲ کوشی آداسی بخشی از جمهوری ترکیه شد.

کوش آداسی یا جزیره پرنده در ۷۱ کیلومتری شهر ستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع گردیده است. این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر ،افس ،مریم آنا، ملیت ،دیدیم پاموک ، کاله ، مارماریس و بودروم قرار دارد. بندر گوش آداسی به علت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس برای گردشگران که به ترکیه مسافرت می کنند از جذابیت خاصی برخوردار است.

در گوش آداسی ۲ اسکله مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی با ظرفیت ۶۵۰ قایق وجود دارد. از بندر کوش آداسی در ماه های بهار و تابستان سفرهای منظم با قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می شود. این سفر ها در ماه های زمستان به صورت چارتر انجام می گیرد. در بندر کوش آداسی و در هر ساعت از روز ، تور های تفریحی با قایق های مسافر بری انجام میگیرد. قایق های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار میکنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده اند.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می باشد.

آب و هوا ، جمعیت ، مساحت

کوش‌آداسی آب و هوای معتدلی دارد. تابستان‌های این شهر از اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) شروع شده و تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌ها دمای هوا زیاد پایین نمی‌آید. ژوییه با دمای بیش از ٤٢ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ماه کوش‌آداسی است و داشتن کرم ضد آفتاب و کلاه لبه‌دار، از واجبات سفر به‌شمار می‌آیدجمعیت کوش آداسی به ۶۵۷۶۴ نفر می رسد. مساحت کوش آداسی به ۲۶۴ کیلومتر مربع می رسد .


7-آنتالیا :

درباره ی آنتالیا :

این منطقه آفتابی در طول 300 روز سال همانند بهشتی جهت فعالیت های از قبیل حمام آفتاب، شنا، موج سواری، اسکی روی آب و قایق رانی و کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه در ماههای مارس و آوریل به آنتالیا سفر کنید می توانید صبح هنگام به اسکی کردن و عصرها در آبهای گرم مدیترانه به شنا کردن بپردازید. علاوه بر مناطق تاریخی مهم که در این منطقه قرار دارند، می توان از جنگل های کاج و باغات زیتون، مرکبات و نخلها و در نهایت از مزارع موز و ادوکادو نیز نام برد.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

سواحل دریای مدیترانه در ترکیه بعنوان یک مرکز تفریحی و توریستی تلقی می شود. در این سواحل گردشگران میتوانند با استفاده از امکانات رفاهی در همه مکانهای توریستی و تأسیسات آن و همینطور سایر موارد همتراز در کنار میزبانی مردم خونگرم و مهمان نواز آن تعطیلات خوب و خوشی را سپری نمایند. آنتالیا علاوه بر داشتن مناطق تاریخی و تفریحی دارای مراکز خرید بسیاری می باشد که یکی از بزرگترین مراکز آن میگروس می باشد که مجموعه ای از فروشگاههای معروف داخلی و خارجی می باشد. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می گردد دارای جاذبه های فراوان و مناظر حیرت انگیزی می باشد.

تجربه یک سفر مطمئن با قیمت مناسب : آژانس مسافرتی آسمان هفتم

در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاهها خود نمائی می کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه کاله ایجی قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می کند. شهر آنتالیا در همان ابتدا یعنی از سال ۱۵۹ قبل از میلاد که توسط آتالوس بنا نهاده شد محل سکونت و زندگی مردم بوده است. آتالوس بود که نام این شهر را آنتالیا نامید. این شهر قبل از اینکه بدست عثمانی ها بیفتد تحت تصرف رومی ها، بیزانسیها و سلجوقیان بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج