۴۱۸۲۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

صادرات پتروشیمی ایران به اروپا ۲ برابر شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دو برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دو برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش وزارت نفت، «علی محمد بساق زاده» وضع تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه امسال را مطلوب عنوان کرد و گفت: تولید محصولات پتروشیمی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٦ درصد رشد کرد.

وی همچنین از رشد نزدیک به چهار درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در هفت ماهه امسال خبر داد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نوسان قیمت نفت و اثر آن بر شرایط رقابتی بازار در خلیج فارس گفت: در این شرایط محصولات پتروشیمی در فضای رقابتی نامناسبی قرار می گیرند که می‌تواند به ضرر همه طرف ها باشد اما تدبیر ما این است که سعی کنیم قیمت محصولات پتروشیمی را در سطح خاورمیانه و آسیای دور کنترل کنیم.

بساق زاده، بالاترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به آسیای دور و کشورهایی مانند هند، چین و کره جنوبی اعلام کرد.

به گفته وی، صادرات محصولات پتروشیمی ایران به آفریقا نیز شرایط مناسبی دارد و با توجه به افزایش تولید، برای رشد میزان صادرات به این منطقه تلاش می شود.

** ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد در نمایشگاه «K دوسلدورف آلمان» مذاکرات خوبی درباره صادرات بیشتر محصولات پتروشیمی ایران به اروپا انجام شد و ادامه داد: اکنون محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپای غربی و شرقی مانند آلمان، انگلیس و مجارستان صادر می شود.

به گفته بساق زاده، میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید و بیش از ٢١ مجتمع پتروشیمی در هفت ماه امسال با افزایش تولید نسبت به زمان مشابه همراه بودند.

وی مجتمع‌های پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، پلی نار، خارک، کرمانشاه و خراسان را از شرکت‌هایی برشمرد که موفق شده اند رکورد تولید را به میزان بیش از ظرفیت اسمی ثبت کنند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با توجه به اقدام‌های انجام شده همچون تعمیر اساسی در ٦ ماه نخست سال در دو بخش بالادستی و پایین دستی و تامین خوراک به ویژه اتان و با درنظر گرفتن برنامه افزایش صادرات نفت، تولید محصولات متنوع صنعت پتروشیمی ایران در مهرماه از شرایط مناسب تری برخوردار شد.

بساق زاده از رشد سه تا چهار درصدی میزان مصرف داخل خبر داد و گفت: امیدواریم ماه‌های آینده تولید بیشتری به دست آید.

به گزارش ایرنا، ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور نزدیک به ۶۳ میلیون تن در سال است که تا سال ۱۴۰۴ به ۱۳۰ میلیون تن افزایش می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج