جاباما
۴۱۸۲۰۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اوحدی :

از تغییرات در سازمان حج خبری نیست

انتصاب وزیر جدید در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، شائبه‌هایی را به‌وجود آورد مبنی بر احتمال تغییر در بدنه سازمان حج و زیارت به عنوان زیرمجموعه‌ای از آن وزارتخانه؛ شائبه‌ای که پیغام‌های یکی از معاونان این سازمان برای اعلام جانشینی، آن را تقویت کرده، درحالی‌که رییس سازمان حج و زیارت آن را قویا رد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: انتصاب وزیر جدید در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، شائبه‌هایی را به‌وجود آورد مبنی بر احتمال تغییر در بدنه سازمان حج و زیارت به عنوان زیرمجموعه‌ای از آن وزارتخانه؛ شائبه‌ای که پیغام‌های یکی از معاونان این سازمان برای اعلام جانشینی، آن را تقویت کرده، درحالی‌که رییس سازمان حج و زیارت آن را قویا رد می‌کند.

سازمان حج و زیارت این روزها درگیر ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین است، با این حال انتصاب وزیر جدید ارشاد باعث نشده این سازمان از حاشیه‌های همیشگی که بعد از جایگزینی در رأس امور پدید می‌آید، دور بماند.

گمانه‌زنی‌ها برای تغییر احتمالی رییس سازمان حج و زیارت که از زمان آغاز فعالیتش دائما درگیر چالش‌های عمره، منا و اربعین بوده، درست از وقتی آغاز شد که علی جنتی برای استعفا از پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کرد.

در این میان صدور پیامک‌هایی از دفتر "معاونت حج و عمره"ی این سازمان به رسانه‌ها برای معرفی کردن یکی از معاونان به عنوان "جانشین سعید اوحدی"، به این شایعه‌ها دامن زد، آن هم در شرایطی که حرف‌هایی درباره‌ی پیشنهاد ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اوحدی زده شده بود و این احتمال هم مطرح شد که حالِ این روزهای سازمان حج با تعلیق عمره و بلاتکلیف ماندن حج تمتع، وزیر جدید را به فکر خانه‌تکانی بیاندازد.

هرچند رییس سازمان حج و زیارت، این شایعه‌ها و احتمالات را کاملا بی‌اساس می‌داند و به ایسنا می‌گوید:‌ سازمان حج و زیارت این روزها روال طبیعی خود را طی می‌کند و مسیر خود را می‌رود و به عنوان کمیته اعزام زائر به اربعین مشغول رسیدگی به این امور است و تغییری در کار نیست.

او می‌گوید:‌ طبق چارت داخلی سازمان، شخصی به عنوان نفر دوم مطرح بوده که قرار شده است در زمان اربعین نیز ایشان همراه بنده در این‌باره اطلاع‌رسانی داشته باشد و موضوع جایگزینی و جانشینی نیز مطرح نیست.

اما طبق چارت سازمانی حج و زیارت، هیچ جایگاهی برای جانشین، جایگزین و یا قائم مقام رییس این سازمان، به صورت رسمی تعریف نشده است.

سازمان حج و زیارت از سال ۱۳۷۰ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وابسته شده که رییس آن نیز با هماهنگی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توسط شخص وزیر منصوب می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج