۴۱۸۴۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بررسی انقلاب فرم در سینمای ایران

اشتادکینو در شهر بازل قدیمی ترین و معتبرترین مرکز فرهنگی کشور سوییس است که در طول سال به نمایش آثار با ارزش سینمای کلاسیک و معاصر دست زده و امسال، پس از یک برنامه ریزی بلند مدت، از ۱۴ آبان تا ۱۰ آذر برنامه ای تحت عنوان :سلام سینما: سینمای پیش و بعد از انقلاب ایران را در حال برگزاری دارد.

خبرگزاری ایسنا: اشتادکینو در شهر بازل قدیمی ترین و معتبرترین مرکز فرهنگی کشور سوییس است که در طول سال به نمایش آثار با ارزش سینمای کلاسیک و معاصر دست زده و امسال، پس از یک برنامه ریزی بلند مدت، از ۱۴ آبان تا ۱۰ آذر برنامه ای تحت عنوان :سلام سینما: سینمای پیش و بعد از انقلاب ایران را در حال برگزاری دارد.

این برنامه ۱۷ فیلم از سینماگران ایرانی را در برنامه خود گنجانده که به ترتیب نمایش شامل "خشت و آینه" (ابراهیم گلستان)،"سینمای نارضایتی" (جمشید اکرمی)، "ماهی و گربه" (شهرام مکری)، "قلعه"، "اونشب که بارون اومد"، "تهران پایتخت ایران است" و "ندامتگاه" (همه ساخته کامران شیردل)، "فیلمفارسی" (احسان خوشبخت)، "رویاهای دم صبح" (مهرداد اسکویی)، "مسافر" (عباس کیارستمی)، "عصبانی نیستم!" (رضا درمیشیان)، "طبیعت بیجان" (سهراب شهید ثالث)، "ثالث: دور از خانه" (مهرناز سعید وفا)، "ده" (عباس کیارستمی)، "سلام سینما" (محسن مخملباف) و "نرگس" (رخشان بنی اعتماد) است.

این برنامه از روز چهارشنبه به خوشامد گویی ماتیاسویتمن و همن حیدری آغاز شد و سپس احسان خوش بخت فیلم "خشت و آینه" را معرفی و این فیلم به نمایش درآمد.

در روز پنج شنبه احسان خوش بخت سخنرانی خود را با عنوان "خیزش ترس و لرز در سینمای هنری ایران در دهه شصت و هفتاد میلادی" ارائه داد و پس از وی مراد منتظمی با موضوع "سینما و نفت: روایت‌های متعارض" صحبت کرد، در همین روز سارا سلجوقی با عنوان "فرمی جدید برای مردمی جدید: مشکل جمع در موج نوی سینمای ایران" و شیوا رهبران با عنوان "سینمای نوین ایران مرده است.

زنده‌باد سینمای نوین ایران: درباره آینده سینمای ایران" و مهرناز سعید وفا با عنوان "دیدگاهی از جایی دیگر" سخنرانی داشته و سعید وفا به معرفی دو فیلم خود و فیلم "طبیعت بیجان" پرداخت.

در روز جمعه، آرنااسترومایر درباره "ظرفیت‌ها و موانع فضای رسانه‌ای مهاجران ایرانی" و نیلوفر تقی زاده با عنوان "ما بچه‌های انقلاب"، مریم مهاجر با عنوان "چرا گریه می‌کنم؟ نگاهی به مشخصه‌های فیلم‌های ایرانی که با عواطف ما بازی می‌کنند تا گریه کنیم، اشکی بریزیم و فریادی از ته قلب بکشیم"، شهرام مکری با عنوان "ارتباط دوربین دیجیتال و نسل جدید فیلمسازان ایرانی"، جمشید اکرمی با عنوان "سینمای مخدوش: سانسور در سینمای ایران" سخنرانی داشتند.

در روز شنبه، مجید اسلامی با عنوان "دریاچه در مقابل جنگل" درباره فیلم "ماهی و گربه" صحبت خواهد داشت و مازیار اسلامی به عنوان "شاعرانگی فروپاشیدگی: سینمای اصغر فرهادی" سخنرانی خواهد کرد.

نکته قابل توجه حضور اکثریتی منتقدان و سخنرانان ساکن خارج از ایران در این برنامه است که متاسفانه در غالب برنامه‌های مشابه، سینماگران، منتقدان و کارشناسان ساکن ایران به علل مختلف شامل ضعف در امر تحقیق و کار آکادمیک و عدم تسلط به زبان انگلیسی از شرکت در این رویدادها محرومند و طبیعی است که اهل قلم و تحقیق سینمای ایران که کمتر به چاپ و انتشار مقاله‌ها و کتاب‌های خود به زبان انگلیسی دست می‌زنند، کمتر شناخته شده و برای چنین رویدادهایی دعوت نخواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج