۴۱۸۴۸۲
۲ نظر
۵۰۹۱
۲ نظر
۵۰۹۱
پ

مرگ با بدشانسیِ محض

«بلای آسمانی»، تنها نامی است که می توان برای این اتفاقات گذاشت. حوادثی که در زمانی برای افراد رخ داده است که احساس می کرده اند اوضاع کاملا آرام است و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

مجله همشهری سرنخ - ندا بهجتیان: «بلای آسمانی»، تنها نامی است که می توان برای این اتفاقات گذاشت. حوادثی که در زمانی برای افراد رخ داده است که احساس می کرده اند اوضاع کاملا آرام است و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، در چنین لحظاتی ناگهان اجسامی شگفت انگیز از آسمان بر روی سرشان سقوط کرده است.

مرگ با مجسمه باستانی

«سارا بین» 34 ساله پرستار بیمارستان کودکان لوریه در شیکاگو بود، از آنجا که خانه آنها به بیمارستان محل کارش بسیار نزدیک بود بیشتر روزها این مسیر را پیاده طی می کرد.
مرگ با بدشانسیِ محض

24 سپتامبر 2014 (مهر 1393) سارا به همراه همسرش مشغول قدم زدن بود تا به شیفت عصر برسد. در نزدیکی بیمارستان، کلیسایی بسیار قدیمی و باستانی قرار داشت که در آن روز یک مراسم عروسی در آن برگزار می شود. دیوارهای کلیسا برای این جشن با وسایل مختلفی تزیین شده بود که در میان آنها گوی های فلزی و براقی دیده می شدند که از دیواره بالایی کلیسا آویزان شده بودند.

در هنگام عبور این زوج، ناگهانی یکی از این گوی ها کنده شده و روی یکی از مجسمه های سنگی که روی لبه های دیوار قرار داده شده بودند افتاد و از آنجا که سازه های کلیسا بسیار قدیمی بود با ضربه ای که به آن وارد شد، از جا کنده شده و روی سر سارا سقوط کرد. سارا به سرعت به همان بیمارستانی که خودش در آنجا مشغول کار بود منتقل شد اما مجسمه بسیار سنگین بود و با شدت زیادی روی سرش فرود آمده بود و به همین خاطر چند لحظه بعد جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه مجسمه هایی که روی دیواره کلیسا قرار داشتند برداشته شده و روی پله های آن قرار داده شدند تا دیگر به کسی آسیبی نرسانند.

خرس پرنده

در سال 2011 (1390) مردی 25 ساله به همراه پدرش لری هارلی 50 ساله در حال عبور از جاده ای در اوتاوای کانادا بودند که ناگهان خرسی پرنده با اتومبیل آنها برخورد کرد و باعث شد تعدل خودشان را از دست بدهند. اما این خرس چطور از آسمان روی اتومبیل آنها فرود آمده بود؟
مرگ با بدشانسیِ محض

ماجرا از این قرار بود که چند متر جلوتر از آنها، دو مرد کانادایی با یک اتومبیل پیکاپ مشکی در حال عبور با سرعت بسیار زیادی بودند که ناگهان خرسی سیاه از داخل جنگل بیرون دویده و با اتومبیل آنها برخورد کرد. سرعت این اتومبیل آنقدر زیاد بود که خرس 200 کیلویی را از زمین بلند کرده و به هوا پرتاب کرد. این خرس از روی اتومبیل آنها عبور کرده چند متر عقب تر روی اتومبیل مری و پدرش فرود آمد، خرس با شیشه جلوی اتومبیل برخورد کرده و به همین دلیل جراحات زیادی به مری وارد شد، اما پدر او که روی صندلی عقب نشسته بود توانست با کمی جراحت و یک شکستگی کوچک در دست راستش، از این حادثه جان سالم به در ببرد.

در این حادثه، مری و بچه خرس بیچاره جان خود را از دست دادند. اتومبیلی که با خرس برخورد کرده بود هم توانست با وجود آسیب زیادی که دیده بود از آنجا فرار کند و پلیس هم نتوانست سرنخی از آن به دست بیاورد. طبقه گفته مارتین فورنل- رییس پلیس منطقه- از آنجا که این جاده از میان جنگل می گذرد هر ماه تعداد زیادی گوزن، خرس و یا حتی حیوانات کوچکتری مثل خرگوش بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهن.

لاک پشتی که از آسمان افتاد
مرگ با بدشانسیِ محض

«آیسخولوس» فیلسوف و نویسنده ای یونانی بود که به پدر تراژدی یونان نیز شهرت دارد. او نیز جزو کسانی است که به شکلی عجیب و باورنکردنی جان خود را از دست دادند. طبق نوشته تارخ نویسان، آیسخولوس همیشه برای نوشته به فضای باز و دشت می رفت. یک روز که مثل همیشه به دست رفته بود، عقابی در حالی که لاک پشتی را شکار کرده بود بالای سرش در پرواز بود که ناگهان لاک پشت از پنجه هایش رها شده و درست روی سر او سقوط کرد. از شانس بد آقای فیلسوف، لاک پشت از قسمت لاک روی سرش فرود آمده و همین ضربه شدیدی باعث شد تا جانش را از دست بدهد.

دستشویی های قاتل

40 روز قبل از آغاز جام جهانی 2014 (1393) در برزیل، اتفاق بسیار عجیبی برای یکی از طرفداران فوتبال افتاد که باعث مرگ او شد.
مرگ با بدشانسیِ محض

در شب حادثه، اختلافی بین دو گروه از هواداران فوتبال ایالت های سانتا کروز و پارانا در استادیوم آرودا پیش آمده بود. نیورهای پلیس در حال جدا کردن این دو گروه بودند که سه نفر از آنها به داخل سرویس بهداشتی ورزشگاه رفته و دستشویی های آنجا را کندند. آنها بدون این که بیرون را نگاه کنند به نشانه اعتراض دستشویی ها را به هوا پرتاب کرده و به سمت خیابان انداختند، یکی از این دستشویی ها با «آلفونزو سانتروز» 26ساله برخورد کرده و باعث مرگ او شد.

سه نفری که این کار را انجام داده بودند به خاطر قتل غیرعمد و همچنین آسیب زدن به ورزشگاه آن هم در نزدیکی جام جهانی دستگیر و به ۶ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

سقوط کولر

ویتو جورجیو 37 ساله نیویورکی در حال بازگشت از محل کارش بود که اتفاق خیلی بد و عجیبی برایش رخ داد. زمانی که او داشت از پیاده رو عبور می کرد یک کولر کوچک از پنجره طبقه هفتم ساختمانی کنده شده و درست روی سر او سقوط کرد. ویتو به سرعت به بیمارستان مرکزی منتقل شد اما چند ساعت بعد به خاطر میزان جراحات و ضربه شدیدی که به سرش وارد شده بود جان خود را از دست داد.
مرگ با بدشانسیِ محض

پس از تحقیقات مشخص شد که تعمیرکاری که برای تعمیر کولر آمده بود به اشتباه پیچ پایه اصلی را باز کرده و باعث شده بود تا کولر سقوط کند. آقای تعمیرکار به خاطر مرگ ویتو مقصر شناخته شد.

چمن زن پرنده

نهم دسامبر ۱۹۷۹ (دی ۱۳۵۸) درست در نیمه بازی فوتبال تیم های جت و پتریوت در استادیوم شیای نیویورک، اتفاق بسیار عجیبی رخ داد. یک چمن زن پرنده ناگهان از آسمان در میان تماشاچیان فرود آمده و با دو نفر از آنها به شدت برخورد کرد، جان بئون ۲۰ ساله و کوین رور که ۲۵ ساله. این دو نفر به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند، جان چند روز بعد به خاطر شدت جراحات جان خود را از دست داد اما کوین توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.
مرگ با بدشانسیِ محض

او می گوید «شدت ضربه آنقدر زیاد بود که گویا کسی با تبر به ما حمله کرده بود.» پس از تحقیقات بسیار مشخص شد که این وسیله یک هواپیمای مدل بوده که به شکل ماشین چمن زن ساخته شده و با کنترل از راه دور هدایت می شده است. با وجود بررسی های گسترده، فردی که آن را ساخته و کنترل می کرد و دلیل فرستادن آن به ورزشگاه هرگز مشخص نشد.

بیلبورد قاتل

بعدازظهر 29 اکتبر 2009 (آبان 1388) طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در نبراسکا شروع به وزیدن کرد به طوری که رانندگی به شدت دشوار شده بود، به همین خاطر مارک و دیانا دوره در کنار خیابان و در زیر یک بیلبورد تبلیغاتی اتومبیل خود را پارک کردند تا کمی باد آرام شود، اما آنها نمی دانستند که اتفاق بدتری در انتظار آنهاست. شدت و سرعت باد آنقدر زیاد بود که ناگهان بیلبورد 23 متری را از جا کند و آن را روی اتومبیل مارک و دیانا انداخت.
مرگ با بدشانسیِ محض

این بیلبورد درست روی قسمتی از اتومبیل که دیانا ۴۹ ساله نشسته بود سقوط کرد و باعث شد تا او در همان لحظه اولیه جان خود را از دست بدهد. اتومبیل آنها به شدت آسیب دید و برای باز کردن در آن و برون آوردن مارک و دیانا احتیاج به گیره های مخصوص بود تا درها را شکسته و آنها را بیرون بیاورند اما جالب اینجاست که با این آسیبی که به اتومبیل وارد شده بود مارک تنها دچار شکستگی در انگشتان دستش و در رفتگی یکی از شانه هایش شده بود.

گاو فراری

هوال یلدیریم اهل دیار بکر ترکیه در حال بازی با دوستان خود بود که ناگهان گاوی از بالای پشت بام ساختمانی شش طبقه که آنها در کنارش بازی می کردند روی سرش افتاده و باعث مرگش شد.
مرگ با بدشانسیِ محض

این گاو توسط یکی از همسایگان از روستای زادگاهش به شهر آورده شده بود تا در یکی از اعیاد مخصوص قربانی شود. همسایه که نتوانسته بود جای مناسبی برای نگهداری از گاوش پیدا کند، آن را به آپارتمانی که خودش ساکن بود برد و قصد داشت تا آن را بالا یپشت بام همان خانه قربانی کند. ماجرا پس از آن اتفاق افتاد که گاو طناب خود را پاره کرد و از آنجا که دیواره های پشت بام کوتاه بودند، حیوان در هنگام فرار سقوط کرده بود.

سقوط نارگیل

در سال ۲۰۱۰ مرد ۶۹ ساله ای به علت سقوط نارگیل بر روی سرش به شدت آسیب دیده و در نهایت جان خود را از دست داد.
مرگ با بدشانسیِ محض

«خوزه آبلینو رامیرز» بیرون خانه خود روی صندلی راحتی نشسته بود که ناگهان نارگیلی از بالای درختی ۱۲ متری روی سرش افتاده و باعث مرگ او شد. وقتی این اتفاق برای خوزه رخ داد همسایه ها به کمک او آمدند اما شدت جراحات وارده به مغز و گردنش آنقدر زیاد بود که در همان لحظه جان خود را از دست داد. البته این اتفاق در جهان چندان هم عجیب به نظر نمی رسد چون طبق آمار به دست آمده در هر سال ۱۵۰ نفر بر اثر سقوط نارگیل بر روی سرشان جان خود را از دست می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      روحشان شاد..

    • ترانه

      خرس پرنده؟!شوخی میکنی!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج