جاباما
۴۱۸۴۹۷
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

دورهمیِ کنایه آمیز مهران مدیری با معصومه ابتکار

معصومه ابتکار در پاسخ به سوالی که مهران مدیری از جایگاه معاون رییس جمهور از او پرسید که چرا هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده است گفت: «نکته اول این است که اگر قرار است این اتفاقات مشکل کشور را حل کند، یک شبه نمی‌شود.

خبرآنلاین: معصومه ابتکار با حضور در برنامه «دورهمی» از خاطرات خود گفت و درباره اوضاع محیط زیست ایران توضیح داد.

برنامه «دورهمی» که شامگاه شنبه ۱۵ آبان ماه با موضوع ارث و میراث به روی آنتن شبکه نسیم رفت، میزبان معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بود.

این برنامه قرار بود در روز‎های گذشته پخش شود، که بنا به تصمیم مدیران شبکه نسیم به شنبه شب موکول شد.

در ابتدای برنامه ابتکار در خصوص سن و سالش گفت: «من متولد سال ۱۳۳۹ هستم، اما مهم این است که دل آدم جوان باشد.»

او درباره عاشق شدن خود و نحوه آشنایی با همسرش گفت: «بله آدم با همسرش و کسی که انتخاب می‌کند، حتما رابطه دوستانه خواهد داشت. ما در دانشگاه پلی‌تکنیک با هم آشنا شدیم، یک روز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه همسرم برای سخنرانی آمده بود، همان ملاقات کار خود را کرد و حاصل آن دو فرزند است، یک نوه هم به نام مبین دارم که هفت سال دارد و به ما شادی می‌دهد.»
دورهمیِ کنایه آمیز مهران مدیری با معصومه ابتکار

ابتکار درباره نحوه رسیدگی به فرزندانش با وجود مشغله زیادی که داشت توضیح داد: «باید یک تعادل بین زندگی کاری و خانوادگی برقرار شود، من همیشه در کنار کار برای خانواده و تربیت فرزندان اهمیت قائل بودم. کمک گرفتن در این زمینه هم بسیار مهم است، مادر و همسرم در این مدت بسیار به من کمک کردند.»

او در پاسخ به سوال مدیری که پرسید چرا خیلی مورد حسادت هستید گفت: «نمی‌دانم، تلاش می‌کنم اینگونه نباشم چون موفقیت‌ها نتیجه فعالیت گروهی و همکاری جمعی است و باید همه این حس را نسبت به نتایج مطلوب کار داشته باشند.»

رییس سازمان محیط زیست در خصوص نقدی که به او به دلیل احترام زیاد قائل شدن برای مخالفان وارد می‌شود گفت: «باید اجازه دهیم فضای جامعه باز شود و همه افراد احساس حضور و آزادی داشته باشند. اما نباید افراط شود در حدی که به تخریب و آسیب منجر شود. فضای آزاد و پذیرش نقد بسیار تاثیرگذارتر است تا فضای بسته و اگر این فضا را مسئولین ایجاد نکنند جامعه دچار آسیب‌های زیادی می‌شود. شما هم در برنامه خود به نحوی همین کار را به بهترین نحو انجام می‌دهید.»

او درباره لقب خواهر مری توضیح داد: «زمانی که در جمع دانشجویان پیرو خط امام به عنوان مترجم و سخنگو انتخاب شدم در مواجهه با خبرنگار آمریکایی که اسم من را پرسید، خواستم اسمی ساده و قابل لمس به او بگویم که مری به معنای مریم را انتخاب کردم و این اسم برای من ماندگار شد.»

ابتکار درباره وضعیت محیط زیست و ضعف قوانین در این زمینه گفت: «ایران از لحاظ محیط زیستی دارای تنوع خاصی است و وضعیت بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. اما متاسفانه با فشار بیش از حدی که به زمین برای استخراج آورده‌ایم، آلودگی هوا و ... باعث شده تا اوضاع محیط زیست ما خوب نباشد.»

او ادامه داد: «در زمینه قوانین ما فعالیت‌های زیادی انجام داده‌ایم، از جمله افزایش ۲۰ برابری جریمه شکار حیوانات در حال انقراض. همچنین با قوه قضاییه هم در این زمینه همکاری‌هایی داشته‌ایم ولی آگاهی مردم و فرهنگ سازی بسیار مهم است. ما برنامه‌های مشترکی با آموزش و پرورش برای آموزش مباحث حفظ و نگهداری از محیط زیست شروع کرده‌ایم و جشنواره فیلم و موسیقی سبز را با همکاری هنرمندان با این موضوع را آغاز کرده‌ایم.»

او در پایان در پاسخ به سوالی که مهران مدیری از جایگاه معاون رییس جمهور از او پرسید که چرا هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده است گفت: «نکته اول این است که اگر قرار است این اتفاقات مشکل کشور را حل کند، یک شبه نمی‌شود. مگر اینکه فضای نمایشی باشد که هیچ مشکلی حل نخواهد شد. ارزیابی‌ها در این سه سال نشان می‌دهد که اتفاقات بزرگی در این مدت رخ داده است، لغو تحریم‌ها راه‌های زیادی را برای کار گشوده است. در حوزه گردشگری و صنعت اوضاع روبه سامان شده است، اما زمان‌بر است و امیدوارم که مردم همراهی و همدلی داشته باشند تا ما بتوانیم این مسیر دشوار را طی کنیم.»

او در پایان نماد یوزپلنگ ایرانی را به همراه تابلوی عکس پرنده سبزه قبا به موزه «دورهمی» اهدا کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزرگنمایى نکنىد.من برنامهه رودىدم واىنطور که شما مىگىد نبود

    • ایرانیان اصیل

      خانم محترم بهتر نیست جای خودرا به مدیران لایق بسپارید؟؟؟؟؟چون تاکنون مدیریتی از شما ندیدیم بهتر نیست دیگه از سفره انقلاب کنار بکشید؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سلی

        مدیر لایق هم مگه داریم

    • علی

      زنده باد مهران مدیری

    • حامد

      من خودم یازده ساله کارمند محیط زیستم . تو چند سال اخیر کمی حقوق و مزایای محیط بان ها بهتر شده ولی هیچ توجهی به کارمندان اداری در این سازمان نمیشه . سازمان محیط زیست از سوء مدیریت شدید و پارتی بازی وحشتناک رنجح میبره و اکثر پرسنل این سازمان از عملکرد مدیران ناراضی هستند .

    • مهدی

      در مورد بچه هاش که کجا درس می خونن و کجا زندگی می کنن نپرسید؟
      ....

    • بدون نام

      90درصد آقازاده ها و خانم زاده ها در انگلیس و‌امریکا و کانادا مشغول گذران عمرند

    • علی

      زنده باد مهران مدیری

    • بدون نام

      چهرهاش که کاملا پیره.ببینین اون زمان چه بودن اینا

    • سما

      مهمترین نکته حرفاشون این بود که هوای شهرها از سه سال پیش بهتر شده!!!!!!

    • خوزستان

      من به عنوان یک خوزستانی ازش متنفرم

    • امیر

      هر کی دعوت میشه جونش میلرزه تا برنامه تموم بشه

    • صدرا

      درسته كه كارهاي محيط زيستي زمان بر هستند اما شما هم بسيار كند كار ميكنيد.
      مردم غرب كشور و خوزستان هيچ حركت مثبتي از شما نديدند بجز شو و نمايش. دغدغه اصلي شما پايتخت بوده و هست و اين موضوعيست كه شما در دوره هاي قبلي هم بوضوح اونو نشون دادين

    • بدون نام

      رئیس سازمان محیط زیست باید نظامی تحصیل کرده و آگاه به دانش روز باشه

    • محسن

      بهترین فرصت برای به چالش کشیدن ابتکار در مورد الودگی هوا و گردوغبار مخصوصا در جنوب و خوزستان بود که آقای مدیری این فرصت ارزشمند رو به راحتی از دست داد و یه سری سوالات کلیشه ای پرسید!مثل این که پرسید وزن شوهر کم شده یا زیاد شده؟؟؟ مردم دارن می میرن تو گرد و خاک کسی نیست رسیدگی گنه.

    • بی نام

      من نمیدونم نونی که اینا میخورن حلاله؟آخه چکار برای مردم کردن؟اوندفعه هم میگفت چکار کنم؟میخواین فوت کنم خاکها بره؟
      اگه کاری نمیتونی بکنی برو کنار تا باد بیاد!

    • بدون نام

      تازه قهرمان زمینم شده این آدم!

    • محمد

      این خانوم بزرگترین بلای نازل شده به این کشوره
      هوای پاک
      خودروی الکتریک
      جمشید ارین
      کانال تلگرام حمایت از مهندس جمشید ارین
      ادساین آرین نوزده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج