۴۱۸۵۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بر خلاف تصور عموم

فیسبوک در حال تصاحب کاربران اینترنت دنیا

در آمار های اخیر ثبت شده است که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سرتاسر جهان حداقل یک حساب کاربری در فیسبوک دارند و این نشان از پیشرفت خارق العاده این شبکه اجتماعی در میان کاربران است.

وب سایت کلیک: در آمار های اخیر ثبت شده است که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سرتاسر جهان حداقل یک حساب کاربری در فیسبوک دارند و این نشان از پیشرفت خارق العاده این شبکه اجتماعی در میان کاربران است.
فیسبوک در حال تصاحب کاربران اینترنت دنیا

این شبکه اجتماعی به عنوان بخشی از مطلب راجع به درآمد سه ماهه سوم خود در تاریخ ۲ نوامبر اعلام کرد که ۱٫۷۹ میلیارد نفر در حال حاضر به فیس بوک دسترسی دارند که این میزان ۱۶ درصد در مقایسه با این زمان در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

با توجه به وب سایت اینترنتی نظارت بر اینترنت LiveStats، حدود ۳٫۴۲ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که این میزان متعلق به تاریخ ژوئیه ۲۰۱۶ است. یک محاسبه ساده ریاضی نشان می دهد که تقریبا ۵۲ درصد از کل جمعیت کاربران جهانی اینترنت حداقل یک حساب کاربری در فیسبوک دارند که ماهانه حداقل یک بار به آن سر می زنند.

اگر نگاهی به آمار در ژوئیه ۲۰۱۵ بیندازیم، رسانه های خبری گزارش دادند که در حدود نیمی از کاربران اینترنت در جهان دارای حساب کاربری در فیس بوک هستند، اما در حال حاضر کاربران فعال فیس بوک به میزان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته اند.

به لطف افزایش دسترسی به گوشی های هوشمند مقرون به صرفه و ابتکارات و خلاقیت ها در گسترش و انتقال اتصال به اینترنت در شهر ها و روستاهای دورافتاده، تعداد کاربران اینترنت به طور روزانه در حال رشد است و حتی فیس بوک، در پیشنهاد خود برای به دست آوردن باقی مانده ۴۸ درصد از کاربران اینترنت، در تلاش است تا با استفاده از پهپاد(هواپیمای بدون سرنشین) های عظیم، مستقل و خورشیدی که برای اولین بار تابستان امسال به پرواز درامدند، اینترنت را به مناطق دورافتاده ببرد. جالب است بدانید همین چند وقت پیش بود که چند شرکت دیگر نیز مانند آمازون و گوگل در صدد این بودند تا با استفاده از پهپاد ها به مشتریان خود سرویس بدهند که این حاکی از افزایش محبوبیت و کاربرد این گونه هواپیماهای بدون سرنشین است.

و برای میلیون ها نفر در سراسر جهان، هیچ گونه تفاوتی بین "اینترنت" و فیس بوک وجود ندارد و این دستاورد به لطف تلاش در راستای گسترش دسترسی به اینترنت در کشورهای در حال توسعه به دست آمده است. هم چنان که فیس بوک به رشد خود در سراسر جهان ادامه می دهد و میلیاردها دلار در درآمد حاصل از تبلیغات بر روی داده های کاربران را به خزانه خود اضافه می کند، میلیون ها نفر در یک وب سایت واحد به دنبال اخبار و اطلاعات (حتی اخبار جعلی) هستند و به آن تکیه می کنند و نیز از طریق آن ارتباط خود با دوستان و آشنایان را حفظ می کنند. شاید خیلی ها هم اینترنت را اصلا با فیسبوک بشناسند!

البته مسئله ای که این جا خودنمایی می کند، افزایش محبوبیت دیگر شبکه های اجتماعی میان کاربران سرتاسر جهان است؛ با توجه به محبوبیت روزافزون شبکه هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، شاید حداقل کاربران فیسبوک در ایران دیگر چندان تمایلی برای استفاده از این شبکه اجتماعی نداشته باشند.
البته ذکر این مسئله نمی تواند چیزی از ارزش های فیسبوک کم کند، اما این یک واقعیت است که با رشد فناوری، شبکه ها و سرویس های جدیدی ارائه می شوند که شاید بتوانند سیل عظیمی از کاربران یک شبکه اجتماعی قدیمی تر را به سوی خود روانه کنند که البته آن قدر ها هم بد نیست و این روزها شاهد این هستیم که شبکه ای مانند تلگرام در برخی جهات بسیار کاربردی تر از فیسبوک نیز عمل می کند؛ هر چند با افزایش دسترسی به این شبکه، نمی توان از دیگر جنبه های آن نیز غافل شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا هنوز هم از فیسبوک استفاده می کنید؟ اگر نه، چه دلیلی باعث شده تا دیگر فیسبوک را جزو شبکه های اجتماعی مورد استفاده خود قرار ندهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج