۴۱۸۶۳۷
۲ نظر
۶۵۵۷
۲ نظر
۶۵۵۷
پ

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

«بیل استونهم» در سال ۱۹۷۲ میلادی این تابلو را خلق کرد. این اثر چهره یک پسر بچه را در کنار عروسک دختر به تصویر می کشد. در پشت سر او یک در شیشه ای وجود دارد.

تابناک باتو: «بیل استونهم» در سال ۱۹۷۲ میلادی این تابلو را خلق کرد. این اثر چهره یک پسر بچه را در کنار عروسک دختر به تصویر می کشد. در پشت سر او یک در شیشه ای وجود دارد. در پشت شیشه کف دست های زیادی وجود دارد که به پشت در فشار می آورند و می خواهند مانع رفتن پسرک شوند. چهره پسرک نشان می دهد که او تصمیم خود را برای رفتن گرفته است.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

بنا بر اطلاعاتی که خود هنرمند در اختیار قرار داده، آن پسر بچه در واقع خود او در پنج سالگی است. در شیشه ای که در میان او و دست ها وجود دارد، نمادی از مرز میان دنیای واقعی و دنیای غیر ممکن هاست و عروسک کوچک راهنمای پسر بچه برای ورود به دنیای ناشناخته است‌. نام این تابلو ( The hands Resist him ) است. بیشتر افرادی که این تابلو را می بینند، احساس نا امنی و ترس می کنند. همه تابلوهای «بیل استونهم» احساس مشابهی را در مخاطبین شکل می دهند.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

تابلوی مادری که مرده است

تابلوی مادر مرده ( The Dead mother ) اثر هنرمند معروف نروژی و خالق تابلوی جیغ «ادوارد مونک» است.

ادوارد مونک مادر خود را در زمان کودکی بر اثر بیماری سل از دست داد. خواهر بزرگ او نیز چندی بعد بر اثر همین بیماری درگذشت. مرگ مادر و پس از آن مرگ خواهر، اثرات عمیقی بر وی گذاشت. تابلوی مادر مرده را نیز تحت تأثیر این حوادث به تصویر کشید که بسیار غمگین و حزن آلود است.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

این تابلو تصویر زنی است که روی تخت دراز کشیده و از دنیا رفته است. غم و اندوه بر زنان و مردان سیاه پوش اطراف او چیره شده است و در وسط نقاشی تصویر یک دختر کوچک نگران به چشم می خورد که به احتمال زیاد خواهر کوچک ادوارد مونک است. دختر دست هایش را روی گوش هایش گذاشته که نشان می دهد، او نمی خواهد صدای گریه و شیون اطرافیان را بشنود و به عبارتی دیگر، مرگ مادر خود را باور نمی کند. تابلوهای ادوارد مونک همواره پر از غم و اندوه است که کارشناسان آن را به زندگی پر تنش و سراسر اندوه او نسبت می دهند.

تابلوی جیغ

این تابلو نیز یکی از معروف ترین آثار ادوارد مونک و به عنوان یکی از الگوهای آشنای سبک اکسپرسیونیسم شناخته می شود. ادوارد مونک درباره تابلوی جیغ می گوید: «یک روز عصر قدم زنان در راهی می رفتم؛ در یک سوی مسیرم شهر قرار داشت و در زیر پایم آبدره. خسته بودم و بیمار. ایستادم و به آن سوی آبدره نگاه کردم؛ خورشید غروب می کرد. ابرهای به رنگ سرخ همچون خون درآمده بودند. احساس کردم جیغی از دل این طبیعت گذشت؛ به نظرم آمد از این جیغ لبریزم ، بنابراین این تصویر را کشیدم...».

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

تابلوی مرد بی سر (The headless Man)

تابلوی مرد بی سر را «لورا بی » در سال ۱۹۹۰ به تصویر کشید. او به عنوان یک نقاش تصاویر فوتوگرافی را به آثار هنری تبدیل می کرد. یک روز از طریق پست، نامه ای را از یک منبع نامشخص دریافت کرد که در آن یک عکس وجود داشت؛ تصویر ارابه ای قدیمی که مرد بدون سری در کنار آن ایستاده و در فضایی مه آلود و محو فرو رفته بود. او تصمیم گرفت تا عکس را به یک نقاشی تبدیل کند. این تابلو نیز از جمله تابلوهایی است که دیدن آن حس ناخوشایندی را متبادر می کند. تابلوی «مرد بدون سر» بعد از مدتی به یک هتل در تگزاس فروخته شد، مراجعه کنندگان با دیدن تابلوی هتل حالت تهوع و ترس احساس می کردند. در نهایت هم این تابلو مفقود و به سرنوشت نامعلومی دچار شد.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

تابلوی یک سفر اسرارآمیز

در دهه ۱۸۴۰ میلادی تب رسیدن به آلاسکا از طریق دریا در میان جستجوگران بالا گرفته بود. در این میان یک گروه ۱۲۸ نفری به فرماندهی «کاپیتان جان فرانکلین» در سال ۱۸۴۵ به وسیله دو کشتی مجهز انگلیس را به مقصد کانادا ترک کردند؛ اما در اواخر مسیر و در آب های قطبی نزدیک کانادا دو کشتی به شکل مرموزی گم شدند.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

پس از این ماجرا، گروه های بسیاری برای یافتن این دو کشتی به منطقه مورد نظر رفتند اما اثری پیدا نکردند. فرضیه های بسیاری پیرامون مرگ کاپیتان جان فرانکلین و همراهان او ارائه شده بود. احتمال ابتلا به يخ زدگی، اسكوربیت، کمبود ویتامین سی و‌ حتی آدمخواری از جمله آنها بود.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

ادوین لاندسر هم در سال ۱۸۶۴ میلادی با تابلوی رنگ روغن خود با نام ( Man proposes God disposes) به مفقود شدن کشتی کاپیتان جان فرانکلین واکنش نشان داد و حمله خرس های قطبی را دلیل اصلی مرگ سرنشینان آن دو کشتی می دانست. این تابلو هم با ارائه فرضیه ای غم انگیز درباره کشتی های یاد شده حس نامطلوبی را در وجود مخاطبین شکل می دهد.

گفتنی است که پیدا شدن دو تابوت حاوی اجساد تقریبا سالم مانده در منطقه مفقود شدن کشتی جان فرانکلین بر پیچیدگی معمای آن ها افزوده است و در نهایت تابلوی به نمایش گذاشته شده در دانشگاهی در انگلستان که شایعات و داستان های بسیاری درباره آن وجود دارد.

غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان

فضای منفی و انرژی ناخوشایندی که این تابلوی نقاشی به وجود می آورد، مسئولان دانشگاه را بر آن داشته تا روی آن را به خصوص در روزهای امتحان با یک پرچم بپوشانند تا دانشجویان در کمال آرامش بتوانند امتحان بدهند.
غمگین‌ترین تابلوهای نقاشی جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما به اینا میگین غمگین و ترسناک خواهرزاده ی من جوری نقاشی میکشه که اگه ادوارد مونک الان بود و میدید جیغ کشان میرفت تو افق سرخ گون ابرها محو میشد ادوین لاندسر هم خرس قطبی میشد میرفت استونهم رو میخورد

    • 6adi

      جالب بود ، و چون اکثرا بر اساس واقعیت ، غم انگیز..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج