جاباما
۴۱۸۶۶۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

فواید روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی از دانه‌های سبزیجات و میوه‌هایی که محتوای روغن دارند، گرفته می‌شوند و برای بسیاری از مردم جهان بخش مهمی از رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند.

روزنامه آرمان امروز: روغن‌های گیاهی از دانه‌های سبزیجات و میوه‌هایی که محتوای روغن دارند، گرفته می‌شوند و برای بسیاری از مردم جهان بخش مهمی از رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند.
هنگامی که به عنوان ابزاری برای آشپزی مانند سرخ کردن، کوتاه کردن زمان پخت یا یکی از مواد تشکیل دهنده سالاد در نظر گرفته شوند، روغن‌های گیاهی منبع خوبی از چربی‌های سالم هستند.
روغن‌های گیاهی در کل مجموعه ای از فواید مانند کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، سوخت و ساز و گوارش بهتر، احتمال کمتر ابتلا به سرطان پستان، و تامین اسیدهای چرب امگا-۳ را ارائه می‌کنند. در ادامه نگاهی به ارزش غذایی و فواید سلامت روغن‌های گیاهی و میوه ای خواهیم داشت.

روغن سویا

این روغن از دانه‌های سویا استخراج می‌شود و سرشار از اسیدهای چرب است. روغن سویا از محتوای مواد معدنی و ویتامین بالایی برخوردار است و ویژگی‌های آنتی اکسیدانی، این روغن را به انتخابی بسیار سالم تبدیل می‌کنند.
از جمله فواید سلامت روغن سویا می‌توان به سیستم ایمنی بهتر، چشمان و پوستی سالم‌تر، و کاهش عوارض قلبی اشاره کرد. همچنین، این روغن به کاهش نشانه‌های بیماری آلزایمر کمک می‌کند.
فواید روغن‌های گیاهی

روغن زیتون

روغن زیتون از میوه زیتون استخراج می‌شود. بیشتر غیر گیاهخواران می‌توانند از ماهی و روغن ماهی اسیدهای چرب امگا-۳ را دریافت کنند، اما گیاهخواران و وگان‌ها می‌توانند از روغن زیتون برای این کار استفاده کنند.
از روغن زیتون برای پخت‌وپز، اهداف دارویی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و صابون‌ها، برای مکمل‌های دارویی و گاهی اوقات به عنوان سوخت استفاده می‌شود. از انواع مختلف روغن زیتون می‌توان به بکر، فرا بکر، خالص و لامپانت اشاره کرد.

روغن نارگیل

از جمله روغن‌های گرمسیری محبوب است که فواید درمانی و سلامت مختلفی دارد. روغن نارگیل می‌تواند به پیشگیری از ریزش مو، پیری زودرس، و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. از این روغن برای آشپزی، ماساژ و به عنوان یک روغن حامل استفاده می‌شود.
فواید روغن‌های گیاهی

روغن آفتابگردان

یک روغن غیر فرار است که از دانه‌های آفتابگردان استخراج می‌شود. روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است و از این رو گزینه ای سالم محسوب می‌شود.
این روغن به افزایش انرژی، بهبود سلامت پوست و مو، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش شدت آرتروز و آسم، و بهبود رشد مجدد سلول پوستی کمک می‌کند.

رشد سلولی و محافظت: روغن‌های گیاهی مانند گلرنگ، پنبه دانه، آفتابگردان، بادام و جوانه گندم همگی سرشار از ویتامین E هستند که بدن برای محافظت و رشد سلولی به آنها نیاز دارد. این ویتامین فواید بسیاری برای بدن دارد. ویتامین E برای تقویت سیستم ایمنی بدن تا تحریک دستگاه گوارش نیاز است.
این ویتامین از بافت‌های بدن مانند پوست، چشمان، پستان، و کبد محافظت می‌کند.پیشگیری از بیماری قلبی: چربی‌های اشباع نشده تک پیوندی و چند پیوندی از جمله اشکال فراوان چربی در روغن‌های گیاهی هستند. چربی‌های اشباع نشده چند پیوندی به کاهش سطوح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کنند.
افزون بر این، ویتامین E موجود در روغن‌های گیاهی به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و از بین بردن لخته‌های خون که دلیل بیماری‌های قلبی است، کمک می‌کند.رشد و نمو: بدن به اسیدهای چرب برای انجام عملکردهای مختلف نیاز دارد و روغن‌های گیاهی منبع خوبی برای آنها هستند.
دو نوع اسید چرب به نام‌های امگا-۳ و امگا-۶ وجود دارند. بدن به طور طبیعی این چربی‌ها را تولید نمی‌کند و آنها را از مواد غذایی دریافت می‌کند.
آلفا-لینولنیک، یک نوع اسید چرب امگا-۳، در روغن‌های سویا، کانولا و دانه کتان یافت می‌شود که بسیار مشابه اسیدهای چرب موجود در ماهی است.
اسیدهای چرب امگا-۳ به عنوان یک ضد التهاب شناخته می‌شوند و بر همین اساس است که برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی مزمن، پوستی، و گوارشی رنج می‌برند، بسیار توصیه شده است.

روغن بادام زمینی

این روغن محبوب در پخت و پز از بادام زمینی استخراج می‌شود. در کنار میزان خوب از اسیدهای چرب، روغن بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، و ترکیبات آلی است.
این روغن به حفظ سطوح کلسترول، فشار خون، و سلامت کلی قلب کمک می‌کند. همچنین با مصرف روغن بادام زمینی می‌توان ظهور نشانه‌های پیری مانند چین و چروک‌ها را به تاخیر انداخت.

روغن کنجد
فواید روغن‌های گیاهی

یکی از روغن‌های گیاهی با محبوبیت کمتر است که از دانه‌های کنجد استخراج می‌شود و می‌تواند جایگزینی سالم برای روغن‌های گیاهی ناسالم مشخص باشد.
روغن کنجد سرشار از مواد معدنی مانند روی، مس، کلسیم، منیزیم و همچنین طیف گسترده ای از چربی‌های اشباع و تیروزین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج