۴۱۸۹۵۹
۱۱ نظر
۵۰۴۹
۱۱ نظر
۵۰۴۹
پ

نبش قبر برای افشای معمای ۱۲ ساله

بازپرس جنایی تهران برای افشای معمای یک پرونده ۱۲ ساله از پزشکی قانونی کمک خواست. چنانچه امکان بررسی «دی‌ان‌ای» پس از این مدت فراهم باشد، قبر یک مرد برای انجام بررسی‌های جنایی شکافته خواهد شد.

روزنامه ایران: بازپرس جنایی تهران برای افشای معمای یک پرونده ۱۲ ساله از پزشکی قانونی کمک خواست. چنانچه امکان بررسی «دی‌ان‌ای» پس از این مدت فراهم باشد، قبر یک مرد برای انجام بررسی‌های جنایی شکافته خواهد شد.
رسیدگی به این پرونده از ۱۲ سال قبل همزمان با کشف جسد مرد ۴۱ ساله‌ای در چاه مترو قیطریه آغاز شد. مهندس جوانی که هنگام کار جسد مرد ناشناس را پیدا کرده بود، بلافاصله موضوع را به مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش اطلاع داد. به‌دنبال این خبر بازپرس کشیک جنایی و تیم بررسی صحنه جرم با حضور در محل حادثه به تحقیق در این باره پرداختند. شواهد موجود در صحنه نشان می‌داد، مرد جوان در پی سقوط از دهانه چاه به‌طرز فجیعی جان باخته است. ضمن اینکه صورت قربانی هم متلاشی شده بود. با وجود این جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. معاینات نشان داد که مرد جوان بر اثر خفگی با جسمی رشته مانند به قتل رسیده و بعد‌ از آن برای مخفی‌ماندن راز جنایت به داخل چاه انداخته شده است. جسد پس از معاینات پزشکی قانونی دفن شد.
مهندس جوان که جسد را پیدا کرده بود در تحقیقات به بازپرس جنایی گفت: حدود یک ماه قبل حفر چاه را آغاز کردیم و ۱۵ روز بعد حفاری تمام شد. هر روز برای سرکشی به اینجا می‌آمدم، اما آن روز متوجه شدم که عمق چاه یک متر کم شده است. از طرفی وقتی داخل چاه سنگ انداختم صدایی غیر از صدای معمول به‌گوش رسید، با این تصور که داخل چاه چوب و وسایل دیگر افتاده است برای بررسی‌ وارد چاه شدم اما ناگهان با جسد مرد جوان روبه‌رو شدم.
از سوی دیگر کارآگاهان پس از بازرسی لباس‌های مقتول شناسنامه‌ای پیدا کردند که هویت مقتول شناسایی شد و بلافاصله نیز کارآگاهان به سراغ خانواده هوشنگ رفتند. همسر وی در بازجویی‌ها گفت: سال ۶۷ با شوهرم ازدواج کرده بودم اما ۱۰ سال بعد با داشتن یک فرزند و به خاطر اعتیاد شدید از همسرم جدا شده و از سرنوشتش خبر ندارم.
در ادامه و برای تشخیص هویت جسد کشف شده از خانواده هوشنگ خواسته شد تا برای شناسایی‌اش به پزشکی قانونی بروند، اما خانواده‌اش پس از مشاهده عکس‌های صورت متلاشی شده‌اش اعلام کردند قادر به شناسایی او نیستند.
بدین ترتیب از کارآگاهان تشخیص هویت خواسته شد با تطبیق عکس‌های هوشنگ و عکس‌های موجود در پزشکی قانونی، جسد را شناسایی کنند اما آنها نیز اعلام کردند که به‌خاطر متلاشی شدن جسد قادر به شناسایی‌اش نیستند.
بدین‌ترتیب بازپرس جنایی به درخواست اولیای دم پرونده را برای پرداخت دیه از بیت‌المال به دادگاه کیفری فرستاد. اما قضات دادگاه اعلام کردند از آنجا که خانواده موفق به شناسایی هویت جسد نشده‌اند و همچنین متخصصان تشخیص هویت نیز هویت اصلی قربانی را شناسایی نکرده‌اند، احراز هویت تنها با شناسنامه پیدا شده در جیب مقتول امکانپذیر نیست.

بدین‌ترتیب بازپرس محسن مدیرروستا از شعبه ششم دادسرای جنایی تهران که رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد برای کشف هویت جسد از پزشکی قانونی خواست اعلام کنند آیا امکان دارد با گذشت 12 سال از زمان مرگ از طریق آزمایش «دی‌ان‌ای» از جسد مقتول، آن را با «دی‌ان‌ای» فرزندش مطابقت دهند یا نه!

در صورتی که این امکان وجود داشته باشد، دستور نبش قبر صادر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • از رامسر

      باسلام،،
      بعدا ۱۲سال آزمایش دی ان ای؟؟؟
      چراهمون موقع نه

    • بدون نام

      سلام الان چون دیه رفته بالا قیمتش خانواده میخواهند از بیت المال دیه بگیرن به خاطر این که دوبار پرونده را به جریان انداختن

    • بدون نام

      بعد از 12 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      سرعت رسیدگی من رو داغون کرد

    • طوطی

      مشکوک میزنه،صورتشو متلاشی کردن ،بعد تو جیبش شناسنامه گذاشتن واسه شناسایی شدنش!!!!

      تو این مدت 12سال یکی نبوده به اینا بگه با یه ازمایش از بچشون واون فرد فوت شده به راحتی میتونن هویتشو مشخص کنن واز این شک بیان بیرون…!!؟؟؟

    • بدون نام

      چقد بازپرس جنایی داریم اینجا خخخخ

    • بدون نام

      خیلی مسخره هست باشناسنامه هم هویتش مشخص نیست

      پاسخ ها

      • غــــــــــــــــــز ل

        زمانی که خود خونواده فرزند و همسر رو نشناختن از بس له شده چه جوری میشه به شناسنامه ای که تو جیبشه و پیدا نیست شناسنامه ی خودشه یا کسی توی جیبش گذاشته رو باور کرد ؟؟؟؟
        تنها خنده دار اینه که اینهمه زمانه که شناسایی آدمها از دی ان ای برآورده شده و دانشش گسترده شده ۱۲ سال پس از مرگ می خوان دوباره پرونده رو باز کنند!!
        نشون میده چون شناسای نشده به جای اینکه روند شناسایی رو داوران و دادگران دنبال کنند همین جوری یارو رو خاک کردن!!!!

        این گزارش دستمالی شده و درهم برهمه بدون سر و ته هستش!!!!انگار گزار ش دهنده می ترسیده همه چیز رو روشن بگه که دادگران از داورس درست و باریک بین شونه بالا زدن و همین جوری از روی یه مرگ ناشناس و خاک ردنش گذشتن تنها به این بهونه که کسی پیگیر او نیست و بی کس است!!!

    • خودساخته

      قربون همگی تون برم شماها در کجا زندگی میکنید؟؟ از بس دزدی و غارت و چپاول و اختلاس هست شناسنامه و کارت ملی اعتباری ندارد!!! شاید همه آدما جعلی باشن!!!کی میدونه؟؟؟ اونا خودشون واردن که جعل و قلابی از حقیقی بودن آسون و راحت تره!!! گلوم

    • علی

      چون دوازده سال پیش ازمایش ژنتیک نبوده

      پاسخ ها

      • غـــــــز ل

        !!!!!!!!!!!!!آزمایش دی ان ای سالهاست که هست و درباره ی مرده های سالها درگذشته تازگی اومدهو ایشون زمانی که پدا شده تنها چند روز بوده که درگذشته

    • بدون نام

      شما بگین هوشنگ کجاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج